Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De dochter van 10 maanden die krijsen naar the next level heeft gebracht. Heb er nog oorpijn van. En enkel omdat madam enkel wilt recht staan, zitten, liggen, kruipen is niet goed genoeg meer. We moeten staan en iedereen zal het geweten hebben.
 
Hier is het de laatste dagen vrij pittig. Hij wil niet of nauwelijks nog dutten overdag of pas na veel geschreeuw. Je zou dan denken of toch hopen dat hij dan ‘s nachts goed zou slapen maar niks is minder waar. Waar hij voordien een keer wakker werd en hij vlot verder sliep door tuutje te geven, wordt hij nu meermaals per nacht wakker en is het met een hoop geroep en geween en is hij moeilijk terug in slaap te krijgen. Hopelijk is het iets van voorbijgaande aard.
Hij is nu 7,5 maand en volgens ‘oei ik groei’ zou hij dus tussen 2 sprongen inzitten.
Doe jezelf een plezier, en gooi dit boek bij het oud papier. Wij hebben dit destijds ook gekregen toen de 1ste onderweg was, en ik had meteen twijfels bij dit alles na enkele pagina's. Allemaal te mooi/netjes/gestructureerd. Na wat opzoekwerk bleek dan toch dat wetenschappelijk gezien dit boek op z'n minst enorm dubieus is. In realiteit zijn sprongen in de ontwikkeling van een baby/kind helemaal niet zo uitgesproken zoals in het boek, maar is eerder een soort continuum, dat dan nog eens anders verloopt voor elk kind.
 
Hier is het de laatste dagen vrij pittig. Hij wil niet of nauwelijks nog dutten overdag of pas na veel geschreeuw. Je zou dan denken of toch hopen dat hij dan ‘s nachts goed zou slapen maar niks is minder waar. Waar hij voordien een keer wakker werd en hij vlot verder sliep door tuutje te geven, wordt hij nu meermaals per nacht wakker en is het met een hoop geroep en geween en is hij moeilijk terug in slaap te krijgen. Hopelijk is het iets van voorbijgaande aard.
Hij is nu 7,5 maand en volgens ‘oei ik groei’ zou hij dus tussen 2 sprongen inzitten.
Overdag goed slapen is 's nachts ook goed slapen. Maar ze zijn inderdaad periodes dat ze slechts slapen. Zo is dat hier toch (10,5 maand). Ze heeft toch ideaal gezien nog 2 dutje, een 3 u in totaal nodig. Als ze er in de crèche maar 1 doet is het lastig 's avonds, zoals vandaag. Dan begint ze te zeuren en valt ze in slaap op mijn arm voor een half uur, maar dan niet willen slapen na haar laatste fles. Nu ook 1,5u ermee bezig geweest. Ze doet niet liever dan haar tutje uit bed gooien en dan beginnen wenen.

Zoals hierboven, mijn vriendin is ook op die sprongen gefocust, maar voor mij lijkt het allemaal 1 continue sprong. Er scheelt altijd wel iets. De laatste weken wil ze geen water uit een beker meer drinken en drinkt ze haar melk maar half uit. En ze eet nog niet voldoende vast om dat te compenseren. Gelukkig gaat yoghurt wel een beetje en ze wil ook ander eten dan brood in haar mond steken.
 
Slapen is hier altijd een probleem geweest, maar bij dat oververmoeid krijsen etc, ben ik ze gewoon op vaste momenten in haar bed beginnen steken, nog VOOR het krijsen begon. Gewoon met een boekje en iets klein/zacht om mee te spelen en zachte muziek op de radio. Verplichte time-out. Ze sliep zelden maar was zo wel eventjes weg van alle prikkels. De dutjes kreeg ik er niet mee terug maar de nachten waren toch iets rustiger. Was een tip van een pediater. 😉

En sprongetjes of niet volgens de leeftijd, als ik ze een fles gaf en ze schrokte die leeg als een uitgehongerde wilde, dan had ze een sprong. Of dat boek dat nu ook vond of niet 😂
Hier was melk dus het wondermiddel voor "plots" nachtelijk krijsen.
 
Hier heeft de dochter nog eens een nachtje doorgeslapen. :smile: Was al zo lang geleden dat ik me de laatste keer niet meer kon herinneren.
 
Hier heeft de dochter nog eens een nachtje doorgeslapen. :smile: Was al zo lang geleden dat ik me de laatste keer niet meer kon herinneren.
Hier meestal wel, maar ze vond het eergisteren leuk om wakker te worden om 3u 's nachts voor een extra fles. Omdat ik zelf zin had om haar te knuffelen en omdat ze zelf nog wat lastig was als ik haar alleen liet ben ik er dan mee in de zetel gaan liggen en hebben we samen geslapen tot 7u. :p

Dat is héél melig, maar een slapend kind in uw armen doet toch iets.
 
Ik zou beter nog eens verlof pakken voor de geboorte, kwestie van mijn laatste dagen in ultieme rust te kunnen doorbrengen zeker? :D
Haha. Koester uw slaap! Ik heb sinds de geboorte niet meer kunnen uitslapen, maar dat is ook omdat ik de nacht- en ochtendshift doe. Mijn vrouw heeft meer nood aan slaap en ik kan goed tegen weinig slaap. We hebben wel het geluk dat mijn dochter al bij al 's nachts redelijk goed slaapt.
 
Hier meestal wel, maar ze vond het eergisteren leuk om wakker te worden om 3u 's nachts voor een extra fles. Omdat ik zelf zin had om haar te knuffelen en omdat ze zelf nog wat lastig was als ik haar alleen liet ben ik er dan mee in de zetel gaan liggen en hebben we samen geslapen tot 7u. :p

Dat is héél melig, maar een slapend kind in uw armen doet toch iets.
Niks, melig, dat is gewoon leuk. Of als je ze uit bed gaat halen en ze héél zachtjes en langzaam in je armen wakker worden. Of als ze besluit om in je armen nog even verder te soezen. :love:
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Ik zou beter nog eens verlof pakken voor de geboorte. Kwestie van mijn laatste dagen voor mijn leven definitief verandert, in ultieme rust te kunnen doorbrengen zeker? :D
Plan het zeker op tijd. Drie weken voor de uitgerekende datum hadden we controle. De ochtend na die controle zouden we voor een laatste keer op weekend met ons tweetjes vertrekken. Toen het moment van controle kwam, besloot de Gyne dat de bevalling onmiddellijk in gang gezet moest worden (vrouw had veel te veel last van een hoge bloeddruk), dus daar ging ons weekendje. :sop: En sindsdien nooit echt meer uitgeslapen gevoeld. :headshake:
 
En jij denkt dat een hoogzwangere vrouw in prachtig zomerweer jou gaat laten "genieten" van je "laatste" rust? 🤔
Het zal eerder winterweer worden, zijn vrouwen zo erg in hun laatste maand? :D
Tot nu toe eigenlijk nog geen enkele ervaring daarmee, vrienden die zwanger geworden zijn zag ik niet meer in hun laatste maanden van zwangerschap tot na de geboorte :p
 
Niks, melig, dat is gewoon leuk. Of als je ze uit bed gaat halen en ze héél zachtjes en langzaam in je armen wakker worden. Of als ze besluit om in je armen nog even verder te soezen. :love:
Helaas zijn niet niet altijd zo rustig. :p Als ze 's avonds niet wil slapen ligt ze te draaien en te keren en grijpt ze met haar handen naar zowat alles wat in de buurt ligt. Dan lijkt ze te willen knuffelen, maar dan wil die uit enthousiasme je haar uittrekken. Dan is het tijd om ze op de mat of in de box te zwieren met wat speelgoed en zelf nog een glas wijn of bier achterover te kappen. :p
 
Het zal eerder winterweer worden, zijn vrouwen zo erg in hun laatste maand? :D
Tot nu toe eigenlijk nog geen enkele ervaring daarmee, vrienden die zwanger geworden zijn zag ik niet meer in hun laatste maanden van zwangerschap tot na de geboorte :p
Dat heeft zo zijn reden 😂😂😂

In mijn geval de laatste 3 weken: ne keer of 5 met vals alarm naar het moederhuis gereden moeten worden, daarbuiten volledig platte rust als in eigenlijk ook hulp nodig bij aankleden, wassen,...
Laat staan dat ik nog boodschappen kon gaan doen, koken, poetsen,....

Bij de "zorgeloze" zwangere vrouwen weet ik dat vooral de nestdrang piekt en de man dus mee mag poetsen, schilderen, meubels in elkaar steken, doopsuiker etaleren....
 
Het zal eerder winterweer worden, zijn vrouwen zo erg in hun laatste maand? :D
Tot nu toe eigenlijk nog geen enkele ervaring daarmee, vrienden die zwanger geworden zijn zag ik niet meer in hun laatste maanden van zwangerschap tot na de geboorte :p
Mijn vriendin had vooral last van de warmte.
Onze jongste is in juli geboren en ze heeft daar toch wel wat van af gezien, meer dan met de twee andere.
 
Dat heeft zo zijn reden 😂😂😂

In mijn geval de laatste 3 weken: ne keer of 5 met vals alarm naar het moederhuis gereden moeten worden, daarbuiten volledig platte rust als in eigenlijk ook hulp nodig bij aankleden, wassen,...
Laat staan dat ik nog boodschappen kon gaan doen, koken, poetsen,....

Bij de "zorgeloze" zwangere vrouwen weet ik dat vooral de nestdrang piekt en de man dus mee mag poetsen, schilderen, meubels in elkaar steken, doopsuiker etaleren....
Het huis "babyklaar" maken is inderdaad topprioriteit. De man heeft daar eigenlijk een héél eenvoudige taak: "Ja, schat. Ik zal het doen" zeggen. Als man ben je pas gerust als je zwangere vrouw zegt dat ze moe is en gaat slapen. Dan begint je dag pas. :p
 
Het zal eerder winterweer worden, zijn vrouwen zo erg in hun laatste maand? :D
Helaas zijn niet niet altijd zo rustig. :p Als ze 's avonds niet wil slapen ligt ze te draaien en te keren en grijpt ze met haar handen naar zowat alles wat in de buurt ligt. Dan lijkt ze te willen knuffelen, maar dan wil die uit enthousiasme je haar uittrekken. Dan is het tijd om ze op de mat of in de box te zwieren met wat speelgoed
Ik had deze 2 in relatie tot elkaar gelezen. Ik was toch even in de war :laugh:


Het huis "babyklaar" maken is inderdaad topprioriteit. De man heeft daar eigenlijk een héél eenvoudige taak: "Ja, schat. Ik zal het doen" zeggen. Als man ben je pas gerust als je zwangere vrouw zegt dat ze moe is en gaat slapen. Dan begint je dag pas. :p
Wel goede oefening voor als de baby er is.
 
Ik zou vooral veel van je vrije tijd proberen te genieten. Bekijk "vrije tijd" vooral nauw: de tijd die overschiet na je werk, huishouden en allerlei verplichtingen. Want die wordt wel heel schaars, zeker als je kind niet wil slapen. Dat mis ik wellicht nog het meeste. Maar ik geef zelf toe dat ik soms stiekem met een boek naast mijn kind zit als die braaf zit te spelen.
 
Terug
Bovenaan