Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Als het te warm wordt op de kinderkamer, mag je dan airco of een ventilator gebruiken?

Weer geen oog dichtgedaan vannacht. Hij is sowieso al een slechte slaper, en bij warm weer wordt dat alleen maar erger:
- Dan wil je al eens een raam openzetten, maar dan heb je 's avonds nog lawaai van spelende kinderen waar hij van wakker wordt
- Doe je het raam dicht, dan heeft hij te warm om te slapen
- Dan zet je het raam 's nachts open wanneer er geen lawaai meer is, dan besef je dat het om 4u30 al licht wordt waar hij van wakker wordt
- Dan doe je de rolluiken dicht om te verduisteren met het raam open, maar dan is er niet genoeg luchtverplaatsing om het te laten afkoelen
- Enzovoort. We hebben vanalles geprobeerd met bijhorende nachtelijke crisismomentjes.

Alweer 2 nachten een gevecht geweest tegen de elementen: licht, warmte en lawaai. En overdag een gevecht tegen de vaak. We zien de zomer eventjes heel somber tegemoet.
Bovendien komt het sociaal leven terug op gang maar als hij al zo slecht slaapt in zijn eigen huis in zijn eigen bed, wat gaat dat dan geven in een reisbedje in een ander huis? We gaan alle avondactiviteiten cancelen tot we wat reserve hebben opgebouwd.
 
Hij slaapt hij? Dikke pyjama en ondergoed met een slaapzak of onder een deken?
En hebt ge zoveel last van geluid? Vanaf een uur of tien zou je normaal toch uw rolluiken wat naar boven kunnen doen?
Op voorhand de kamer doorluchten is ook een optie: hier gaan (vanaf het kan) alle ramen boven open, dat toch genoeg om er wat frisse lucht in te krijgen.

Hem al proberen te slapen leggen met wat white noise op de achtergrond? Dat wat buiten geluid wegfiltert en je zo de raam wel open kunt laten?

En imo gewoon proberen met je reisbed. Da's iets wat we hier met alle drie hebben gedaan: altijd proberen. Da's iets algemeen trouwens, niet alleen voor het slapen geldt dat. Je kan maar proberen en best meer dan één keer. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat je elke dag iets nieuws moet doen.

En succes alvast, het kans soms enorm vermoeiend zijn.
 
Als het te warm wordt op de kinderkamer, mag je dan airco of een ventilator gebruiken?

Weer geen oog dichtgedaan vannacht. Hij is sowieso al een slechte slaper, en bij warm weer wordt dat alleen maar erger:
- Dan wil je al eens een raam openzetten, maar dan heb je 's avonds nog lawaai van spelende kinderen waar hij van wakker wordt
- Doe je het raam dicht, dan heeft hij te warm om te slapen
- Dan zet je het raam 's nachts open wanneer er geen lawaai meer is, dan besef je dat het om 4u30 al licht wordt waar hij van wakker wordt
- Dan doe je de rolluiken dicht om te verduisteren met het raam open, maar dan is er niet genoeg luchtverplaatsing om het te laten afkoelen
- Enzovoort. We hebben vanalles geprobeerd met bijhorende nachtelijke crisismomentjes.

Alweer 2 nachten een gevecht geweest tegen de elementen: licht, warmte en lawaai. En overdag een gevecht tegen de vaak. We zien de zomer eventjes heel somber tegemoet.
Bovendien komt het sociaal leven terug op gang maar als hij al zo slecht slaapt in zijn eigen huis in zijn eigen bed, wat gaat dat dan geven in een reisbedje in een ander huis? We gaan alle avondactiviteiten cancelen tot we wat reserve hebben opgebouwd.
Op pediatrie gebruiken ze geen airco, zou niet gezond zijn.
Hier wel de ventilator gebruikt bij overdreven hitte en enkele een dun lakentje over het blote lijfje met enkel de luier aan.
 
Hij slaapt hij? Dikke pyjama en ondergoed met een slaapzak of onder een deken?
Lichte pyama en licht dekentje.
En hebt ge zoveel last van geluid? Vanaf een uur of tien zou je normaal toch uw rolluiken wat naar boven kunnen doen?
Tussen 20u en 21u30 spelende kinderen op straat. Roepend en tierend tikkertje aan het spelen en skateboards die een kletterend lawaai kunnen maken. Pas op, het is absoluut fantastisch dat we in een straat kunnen wonen in de stad waar er volop gespeeld kan worden op straat maar als uw kleine er niet van kan slapen is dat wel wat vervelend. :unsure:

Op voorhand de kamer doorluchten is ook een optie: hier gaan (vanaf het kan) alle ramen boven open, dat toch genoeg om er wat frisse lucht in te krijgen.

Hem al proberen te slapen leggen met wat white noise op de achtergrond? Dat wat buiten geluid wegfiltert en je zo de raam wel open kunt laten?

En imo gewoon proberen met je reisbed. Da's iets wat we hier met alle drie hebben gedaan: altijd proberen. Da's iets algemeen trouwens, niet alleen voor het slapen geldt dat. Je kan maar proberen en best meer dan één keer. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat je elke dag iets nieuws moet doen.

En succes alvast, het kans soms enorm vermoeiend zijn.

Bedankt voor de tips!
 
Als het te warm wordt op de kinderkamer, mag je dan airco of een ventilator gebruiken?

Weer geen oog dichtgedaan vannacht. Hij is sowieso al een slechte slaper, en bij warm weer wordt dat alleen maar erger:
- Dan wil je al eens een raam openzetten, maar dan heb je 's avonds nog lawaai van spelende kinderen waar hij van wakker wordt
- Doe je het raam dicht, dan heeft hij te warm om te slapen
- Dan zet je het raam 's nachts open wanneer er geen lawaai meer is, dan besef je dat het om 4u30 al licht wordt waar hij van wakker wordt
- Dan doe je de rolluiken dicht om te verduisteren met het raam open, maar dan is er niet genoeg luchtverplaatsing om het te laten afkoelen
- Enzovoort. We hebben vanalles geprobeerd met bijhorende nachtelijke crisismomentjes.

Alweer 2 nachten een gevecht geweest tegen de elementen: licht, warmte en lawaai. En overdag een gevecht tegen de vaak. We zien de zomer eventjes heel somber tegemoet.
Bovendien komt het sociaal leven terug op gang maar als hij al zo slecht slaapt in zijn eigen huis in zijn eigen bed, wat gaat dat dan geven in een reisbedje in een ander huis? We gaan alle avondactiviteiten cancelen tot we wat reserve hebben opgebouwd.
M'n dochter haar kamer is zuidgericht. Om het af te koelen doe ik 'smorgen haar raam volledig open, in de middag gaat de raam dicht met de rolluiken naar beneden. Dan zou het al voldoende koel moeten zijn voor een middagdutje van 1 a 2 uur. Tegen 's avonds(vanaf dat buiten koeler is dan binnen eigenlijk) kun je weer raam volledig open zetten voor het slapen gaan.
 
Dochter gaat een volle dag naar de instapklas en doet in de slaapklas een dutje van één uur: komt (dood)moe thuis, valt bijna in slaap => naar bed rond 17:45 en valt direct in slaap.

Dochter gaat een halve dag naar de instapklas en doet dan 's middag bij ons thuis een dutje van ± twee uur => naar bed rond 19:00/19:30 (hangt ervan af hoe leuk het in bad was) en ligt heel de tijd om mama en papa te roepen want 'Wil geen dutje doen'. Pipi op het potje gedaan, bekertje water, extra knuffelmoment => 'Wil geen dutje doen. Bennie moe :smile:'. Ten langen leste dan mlaar uit bedje gehaald tegen 21:15 en nog een half uurtje laten spelen. Terug in bed => 'Wil nog steeds geen dutje doen. :eviltongue:'. Na nog een half uur een flesje melk gegeven en dán pas om 22:15 lukte het.

Rara, wie was er vanochtend buiten mama en papa nóg moe.

🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️


Nu ter haar verdediging, het was warm en dit weekend ga ik haar grotemeisjesbed ineen steken. Ze is nu haar babybedje ontgroeid. Gisteren een dekbedovertrek met tekeningen van paarden gaan kopen. Dat is natuurlijk reuzespannend en daar zal ze ook mee in haar hoofd zitten.
 
Onze dochter krijgen we tegenwoordig ook maar pas tegen 22u in slaap, na twee uur vechten tegen de vaak. Dat begint wel op ons humeur te werken, want zo hebben we amper nog iets van onze avond over. Vroeger was het flesje om 20u geven en lag die ten laatste tegen 20u30 te slapen. Gelukkig is het wel zo dat ze 's nachts meestal doorslaapt, op een uitzondering hier en daar na gelaten.

Waar ze vorige week het dubbele van haar fles dronk, drinkt ze nu maar de helft van haar fles. Dan wil ze niets meer aanvaarden, tot anderhalf uur later. En dan schrokt die nog een halve fles op.

Baby's zijn raar.
 
Denk dat dat het enige is dat we effectief goed geregeld hebben hier, ze gaan nu al drie jaar consequent om 19:00 naar bed. Dus we hebben altijd een avond, ze staan natuurlijk ook wel altijd om half 7 op, maar in de week is dat geen probleem

De oudste is nu wel ziek precies :( net gebeld van de 'barnehage' en dan moeten we ze dus gaan halen en dat is minstens 2 dagen thuis blijven.
 
Onze dochter krijgen we tegenwoordig ook maar pas tegen 22u in slaap, na twee uur vechten tegen de vaak. Dat begint wel op ons humeur te werken, want zo hebben we amper nog iets van onze avond over. Vroeger was het flesje om 20u geven en lag die ten laatste tegen 20u30 te slapen. Gelukkig is het wel zo dat ze 's nachts meestal doorslaapt, op een uitzondering hier en daar na gelaten.

Waar ze vorige week het dubbele van haar fles dronk, drinkt ze nu maar de helft van haar fles. Dan wil ze niets meer aanvaarden, tot anderhalf uur later. En dan schrokt die nog een halve fles op.

Baby's zijn raar.

Wij kennen dat hier. Onze jongste (2j) krijgen we ook voor 22u niet meer in zijn bed. Volhouden om niet te moeten slapen, in zijn bed leggen is gegarandeerd gekrijs waardoor hij onze oudste wakker maakt.

dus niet beter op gevonden van ermee op te blijven zitten tot ie vanzelf in de armen in slaap valt en dan leggen we hem in bed.

en weg is de avond.
 
Met de hitte leggen we bij de 3 oudste een verkoelingsdeken (wat ze ook voor honden gebruiken) in bed.
 
Hier krijgen we ze ook pas rond 20u a 20u30 in bed, 's morgens zijn ze er meestal al rond 6u45.
Uitslapen doen ze enkel op dagen dat je er zelf vroeg uit moet...

Tussen 20u en 21u30 spelende kinderen op straat. Roepend en tierend tikkertje aan het spelen en skateboards die een kletterend lawaai kunnen maken. Pas op, het is absoluut fantastisch dat we in een straat kunnen wonen in de stad waar er volop gespeeld kan worden op straat maar als uw kleine er niet van kan slapen is dat wel wat vervelend. :unsure:
Te dicht opeen wonen is idd vervelend...

Hier staat er bij extreme hitte ook een ventilator aan op hun kamers.
 
Hier staat gewoon de airco op, natuurlijk niet op vriestemperatuur, maar een drietal graden onder de kamertemperatuur. Zoontje van 10m slaapt (momenteel) goed door (jinxed it :unsure: ). Als het zo ongezond zou zijn, waarom was er dan airco op de materniteit? Niet of slecht slapen is ook niet gezond.
 
Denk dat dat het enige is dat we effectief goed geregeld hebben hier, ze gaan nu al drie jaar consequent om 19:00 naar bed. Dus we hebben altijd een avond, ze staan natuurlijk ook wel altijd om half 7 op, maar in de week is dat geen probleem
Hier ook consequent (ook op vakantie, in het weekend, op logement,...) 19u, werkt perfect.
 
Als het nu al te warm is bij sommige wat doen jullie dan als het in de zomer +35 graden is zoals we vorig jaar hebben meegemaakt?

‘s morgens alles tegen elkaar openzetten en dan alle rolluiken naar beneden, als je dat hebt uiteraard en het wordt bij ons nooit warmer dan 20 graden boven. Tijdens de hittegolf vorig jaar max 23 graden gemeten.
 
Hier 30 graden bij thuiskomst alles was verduisterd en gesloten :unsure: .

Wel gigantische airco in de living en kleinere in de slaapkamers :love: . Op 20 zetten en tien minuten later is t van dat.
 
Hier ook consequent (ook op vakantie, in het weekend, op logement,...) 19u, werkt perfect.
Hier ook heel consequent in, denk 95% van de tijd. Soms als we eens bij familie zijn en 't is gezellig BBQ'en ofzo dan zit daar een beetje rek op.
Ook elke keer hetzelfde ritueel: tanden poetsen, tekenfilmpje zien en verhaaltje en dan bed in.
Onze zoon zit nu wel in de "ik heb geen zin om te gaan slapen fase" maar die gaat goed zijn bed in. Dan begint het wat onnozel te doen en te spelen. Wat tutjes uit bed gooien en roepen om ze terug te hebben. Maar nooit echt ambetant.
 
Ik wil hier niet teveel neerslachtige zaken posten maar ik wil het er hier toch even uit. Ik heb net de ergste 24 uur van mijn leven achter de rug. Onze zoon is nu ongeveer 3 weken en gisteren kregen we telefoon van het ziekenhuis dat er afwijking gevonden was bij de hielprik op de longen. Het muco gen was gevonden. Ze hadden naar mijn vriendin gebeld en niet naar mij en het enigste dat ik te horen kreeg van haar was dus muco maar dat het ook een milde vorm kon zijn. Maar voor mij is muco muco dus ik dacht natuurlijk het ergste en was in alle eerlijkheid in alle staten.

Vandaag moesten we dus een test laten doen en op consultatie. Blijkt dus dat er gewoon een verhoogde kans was dat hij het had en dat er dus eigenlijk 1 kans op 30 was. Test om 9h30 en om 12h30, na 3 zenuwslopende uren, het verlossende bericht gehad dat de test normaal was en hij het dus niet heeft (maar wel drager is van het gen, net als ik of mijn vriendin).

De arts vertelde ons dat 1 kind op 30 drager is. Ik vind het echt enorm bizar dat dit niet is dat je als info meekrijgt voor een zwangerschap en dat je je daar op kan laten testen als je dat wil. Ik had het alleszins willen weten.
 
Denk dat dat het enige is dat we effectief goed geregeld hebben hier, ze gaan nu al drie jaar consequent om 19:00 naar bed. Dus we hebben altijd een avond, ze staan natuurlijk ook wel altijd om half 7 op, maar in de week is dat geen probleem

De oudste is nu wel ziek precies :( net gebeld van de 'barnehage' en dan moeten we ze dus gaan halen en dat is minstens 2 dagen thuis blijven.

Yes beste beslissing die wij hier al genomen hebben. Bed in om 19h00 en klaar. Zo hebben wij ook nog iets aan onze avond.

Ik wil hier niet teveel neerslachtige zaken posten maar ik wil het er hier toch even uit. Ik heb net de ergste 24 uur van mijn leven achter de rug. Onze zoon is nu ongeveer 3 weken en gisteren kregen we telefoon van het ziekenhuis dat er afwijking gevonden was bij de hielprik op de longen. Het muco gen was gevonden. Ze hadden naar mijn vriendin gebeld en niet naar mij en het enigste dat ik te horen kreeg van haar was dus muco maar dat het ook een milde vorm kon zijn. Maar voor mij is muco muco dus ik dacht natuurlijk het ergste en was in alle eerlijkheid in alle staten.

Vandaag moesten we dus een test laten doen en op consultatie. Blijkt dus dat er gewoon een verhoogde kans was dat hij het had en dat er dus eigenlijk 1 kans op 30 was. Test om 9h30 en om 12h30, na 3 zenuwslopende uren, het verlossende bericht gehad dat de test normaal was en hij het dus niet heeft (maar wel drager is van het gen, net als ik of mijn vriendin).

De arts vertelde ons dat 1 kind op 30 drager is. Ik vind het echt enorm bizar dat dit niet is dat je als info meekrijgt voor een zwangerschap en dat je je daar op kan laten testen als je dat wil. Ik had het alleszins willen weten.

Dat was hier op een paar lijnen van Oh nee shitshit naar Ah, oef... Gelukkig dat het zo is uitgedraaid!
 
Terug
Bovenaan