Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hou ook altijd in je achterhoofd dat elke baby anders is. Wat bij de ene baby een succes is of voor ouders beste aankoop ooit, is dat bij de andere misschien helemaal niet.
klopt zeker :).

Over draagdoeken: daar hebben wij een hele hoop van gehad. Voor wie aankoop overweegt:
- een rekbare draagdoek is goed voor de eerste maanden. Als hij wat zwaarder wordt is opknopen lastiger en is het confort minder.
- een gewone draagdoek is op zich het beste. Wel soms lastig om te knopen als je kind wikkelachtig is en biedt iets minder comfort als ze zwaarder wegen.
- een mei tai is een al iets voorgevormdere draagdoek en maakt het opknopen véél gemakkelijker. wel ook nog altijd iets minder comfort
- een systeem zoals dit: https://www.bol.com/nl/p/boba-draag...Sea7VfTf0kg4zA-8zgGZiAuTP-ei6Jz4aAmm_EALw_wcB (ook ergobaby, ...) is imho zeker een alternatief en hebben wij nog gebruikt tot de zoon 2,5 jaar (en zo'n 15kg?) was. Hoef je niet te knopen en biedt veel comfort.

NOOIT een babybjorn draagzak gebruiken om je kind met zijn rug tegen je buik te dragen. Dat is ergonomisch echt niet ok.
 
Hier zowel met buik en rug tegen mijn buik gebruikt :unsure:
Je kind gaat er niet van doodgaan, hé, laat dat duidelijk zijn. Maar het is echt niet zo'n goed idee om dat te doen, zoals hier héél uitgebreid bescherven wordt:


Kort: Babybjorn claimt dat studies uitgewezen hebben dat het geen probleem is, de universiteit waar ze naar verwijzen heeft echter financiële banden met Babybjorn en kan zelf geen enkele wetenschappelijke studie geven behalve dat "contact tussen kind en ouder goed is". Over de orthopedische argumenten (die eigenlijk de kern van het verschil tussen draagdoeken en babybjorn) uitmaken, kunnen ze plots niks van uitleg geven, laat staan een studie.
 
Hier gigantische fan van de ergobaby 360. Altijd op de buik gedragen, gezicht naar me toe. Was de beste van de 3 draagzakken die ik had.
Toen ze 10kg woog, moeten dragen op de rug en dat lukte totaal niet met de ergobaby (rugklachten) en dan ineens overgeschakeld naar de tula toddler, wordt soms ook nu nog gebruikt met de 3jarige.
 
Je kind gaat er niet van doodgaan, hé, laat dat duidelijk zijn. Maar het is echt niet zo'n goed idee om dat te doen, zoals hier héél uitgebreid bescherven wordt:


Kort: Babybjorn claimt dat studies uitgewezen hebben dat het geen probleem is, de universiteit waar ze naar verwijzen heeft echter financiële banden met Babybjorn en kan zelf geen enkele wetenschappelijke studie geven behalve dat "contact tussen kind en ouder goed is". Over de orthopedische argumenten (die eigenlijk de kern van het verschil tussen draagdoeken en babybjorn) uitmaken, kunnen ze plots niks van uitleg geven, laat staan een studie.
Bedankt voor de info. Onze babybjörn draagzak heeft wel de mogelijkheid om "dichtgeritst te worden" aan de heupen, zodat de bredere beenpositie er wel is, dat deed ik ook altijd. Tot minstens 12/18 maanden ook altijd met hun gezicht naar mij gedragen.
 
Ons masjoefel is 9 maanden oud vandaag, tand nummer 9 komt erdoor en ze weegt 9 kilo. Dat gaat toch snel. Dankzij telewerken maak ik het wel allemaal héél bewust mee, op dat vlak is corona een zegen.
999 ... had ze toevallig ook op 6 maand tand nummer 6 en woog ze 6 kilo? :eek2:
Als ze zo klinkt zou ik mij toch zorgen beginnen maken:


Amaai, dat is zowat mijn beste aankoop. Dat stinkt toch gi-gan-tisch als ge dat gewoon in uwe vuilbak smijt?


En probeer ook dingen 2dehands te kopen. Voor een baby hoeft echt niet alles nieuw te zijn (buiten een autostoel). Wij kochten zowel park, babybedje, verzorgingstafel badkamer, ... 2dehands. Ook speelgoed en kledij kopen wij regelmatig 2dehands.
Dees vooral imo ... een baby (of kind) trekt zich daar geen ballen van aan EN na X maand moet ge alweer iets nieuw kopen. Absolute zonde dat iedereen al die zaken nieuw koopt. Als mijn vrouw nu ook eens akkoord zou zijn ...
 
Dees vooral imo ... een baby (of kind) trekt zich daar geen ballen van aan EN na X maand moet ge alweer iets nieuw kopen. Absolute zonde dat iedereen al die zaken nieuw koopt. Als mijn vrouw nu ook eens akkoord zou zijn ...
Daarom dat ik ook die geboortelijsten niet snap. Vol dingen die ge niet/amper nodig hebt en waar ze u mee dood smijten op rommelmarkten/tweedehands.

Zowat alle grotere stukken waren hier tweedehands. Oké het was niet het laatste nieuwe en alles paste niet mooi bij elkaar maar daar heeft eigenlijk ook niemand echt last van :').

Waar ik altijd heel content van was: co-sleeper, mei-tai en draagdoeken, Babybjörn wipper, en een gewone ladekast gebruiken als verschoningsstation :'). Ik verschoonde ze ook altijd langszij, niet oog in oog, ge moet alleen eentje zoeken die breed genoeg is en hoog genoeg om comfortabel te zijn (meeste verschoningstafels vind ik te laag).

Qua buggy zijn wij vrij snel overgeschakeld op zo'n lichtgewicht ding dat veel smaller opplooit (liteway Chicco denk ik). Als ze kleiner waren was het vooral in de draagdoek te doen.
 
2dehands kan je voor een fractie van een prijs veel materiaal/kleren in absolute nieuwstaat vinden. Helemaal niet of amper gebruikt.
 
Wij hebben ook redelijk veel tweedehands in huis gehaald en zeker ook kledij. Mijn schoonzus vind het dan wel leuk om voor haar drie jonge kinderen telkens hetzelfde setje te kopen aan €70/stuk met bijpassende kousen en schoenen, maar no way dat wij continu nieuwe kleren gaan kopen.
 
En probeer ook dingen 2dehands te kopen. Voor een baby hoeft echt niet alles nieuw te zijn (buiten een autostoel).
Wij zijn ook van plan om alles tweedehands te kopen. Zeker als het wasbaar is, zie ik het probleem niet.
Maar waarom specifiek een autostoel niet?
 
Er kan onzichtbare schade zijn aan een autostoel nadat er een ongeval mee is gebeurd bijvoorbeeld, waardoor de veiligheid ervan in het gedrang komt.
 
Wij zijn ook van plan om alles tweedehands te kopen. Zeker als het wasbaar is, zie ik het probleem niet.
Maar waarom specifiek een autostoel niet?

Er kan bv een ongeval mee gebeurd zijn zoals Ararauna zegt.
Wij hebben er zelf ook 2dehands gekocht, maar dan wel van vrienden of familie waarvan we weten dat zij ze nieuw gekocht hebben.

Oh ja, een draaibare autostoel vonden wij ook echt een zaligheid! Eerst dachten we dat we dat echt niet nodig hadden, maar eenmaal we er eentje hadden, hebben we de volgende ook enkel draaibaar gekocht 😁
 
Smaken verschillen. Wij vonden deze (exact dezelfde) zo goed dat we er nog een 2e hebben gekocht.

Waarom is dit een miskoop bij jou?
Mijn restafvalbak ligt in de tuin. Je doet de pampers in een vuilnisemmerzak en steekt het in de bak in de tuin en voila klaar is kees.
Dat is gewoon een soort "toeter en bel". Leuk, maar compleet overbodig. Waste of money.
 
Mijn restafvalbak ligt in de tuin. Je doet de pampers in een vuilnisemmerzak en steekt het in de bak in de tuin en voila klaar is kees.
Dat is gewoon een soort "toeter en bel". Leuk, maar compleet overbodig. Waste of money.
goh, behalve als je luiers ververst op het eerste verdieping en je vlug van je pamper af wil. Zeker als de zoon een expert in stinkende kak is :)
 
goh, behalve als je luiers ververst op het eerste verdieping en je vlug van je pamper af wil. Zeker als de zoon een expert in stinkende kak is :)
ja en tijdens het verversen stinkt het ook nog. En wat is "vlug"? Het stinkt dus 10 seconden ipv 20 seconden?
naah waste of money zeg ik.
 
ja en tijdens het verversen stinkt het ook nog. En wat is "vlug"? Het stinkt dus 10 seconden ipv 20 seconden?
naah waste of money zeg ik.
Ik weet niet hoe jij het doet, maar ik was en ververs geen baby's in tien seconden, om daarna naar beneden (en buiten) de pamper weg te doen :).

Soit, iedereen zijn eigen voorkeuren :)
 
Terug
Bovenaan