Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik wil hier niet teveel neerslachtige zaken posten maar ik wil het er hier toch even uit. Ik heb net de ergste 24 uur van mijn leven achter de rug. Onze zoon is nu ongeveer 3 weken en gisteren kregen we telefoon van het ziekenhuis dat er afwijking gevonden was bij de hielprik op de longen. Het muco gen was gevonden. Ze hadden naar mijn vriendin gebeld en niet naar mij en het enigste dat ik te horen kreeg van haar was dus muco maar dat het ook een milde vorm kon zijn. Maar voor mij is muco muco dus ik dacht natuurlijk het ergste en was in alle eerlijkheid in alle staten.

Vandaag moesten we dus een test laten doen en op consultatie. Blijkt dus dat er gewoon een verhoogde kans was dat hij het had en dat er dus eigenlijk 1 kans op 30 was. Test om 9h30 en om 12h30, na 3 zenuwslopende uren, het verlossende bericht gehad dat de test normaal was en hij het dus niet heeft (maar wel drager is van het gen, net als ik of mijn vriendin).

De arts vertelde ons dat 1 kind op 30 drager is. Ik vind het echt enorm bizar dat dit niet is dat je als info meekrijgt voor een zwangerschap en dat je je daar op kan laten testen als je dat wil. Ik had het alleszins willen weten.
 
Denk dat dat het enige is dat we effectief goed geregeld hebben hier, ze gaan nu al drie jaar consequent om 19:00 naar bed. Dus we hebben altijd een avond, ze staan natuurlijk ook wel altijd om half 7 op, maar in de week is dat geen probleem

De oudste is nu wel ziek precies :( net gebeld van de 'barnehage' en dan moeten we ze dus gaan halen en dat is minstens 2 dagen thuis blijven.

Yes beste beslissing die wij hier al genomen hebben. Bed in om 19h00 en klaar. Zo hebben wij ook nog iets aan onze avond.

Ik wil hier niet teveel neerslachtige zaken posten maar ik wil het er hier toch even uit. Ik heb net de ergste 24 uur van mijn leven achter de rug. Onze zoon is nu ongeveer 3 weken en gisteren kregen we telefoon van het ziekenhuis dat er afwijking gevonden was bij de hielprik op de longen. Het muco gen was gevonden. Ze hadden naar mijn vriendin gebeld en niet naar mij en het enigste dat ik te horen kreeg van haar was dus muco maar dat het ook een milde vorm kon zijn. Maar voor mij is muco muco dus ik dacht natuurlijk het ergste en was in alle eerlijkheid in alle staten.

Vandaag moesten we dus een test laten doen en op consultatie. Blijkt dus dat er gewoon een verhoogde kans was dat hij het had en dat er dus eigenlijk 1 kans op 30 was. Test om 9h30 en om 12h30, na 3 zenuwslopende uren, het verlossende bericht gehad dat de test normaal was en hij het dus niet heeft (maar wel drager is van het gen, net als ik of mijn vriendin).

De arts vertelde ons dat 1 kind op 30 drager is. Ik vind het echt enorm bizar dat dit niet is dat je als info meekrijgt voor een zwangerschap en dat je je daar op kan laten testen als je dat wil. Ik had het alleszins willen weten.

Dat was hier op een paar lijnen van Oh nee shitshit naar Ah, oef... Gelukkig dat het zo is uitgedraaid!
 
Papa? Kan jij een hamerhaai knutselen?

Zeker schat!

vWjkgcA.jpg
 
Ik wil hier niet teveel neerslachtige zaken posten maar ik wil het er hier toch even uit. Ik heb net de ergste 24 uur van mijn leven achter de rug. Onze zoon is nu ongeveer 3 weken en gisteren kregen we telefoon van het ziekenhuis dat er afwijking gevonden was bij de hielprik op de longen. Het muco gen was gevonden. Ze hadden naar mijn vriendin gebeld en niet naar mij en het enigste dat ik te horen kreeg van haar was dus muco maar dat het ook een milde vorm kon zijn. Maar voor mij is muco muco dus ik dacht natuurlijk het ergste en was in alle eerlijkheid in alle staten.

Vandaag moesten we dus een test laten doen en op consultatie. Blijkt dus dat er gewoon een verhoogde kans was dat hij het had en dat er dus eigenlijk 1 kans op 30 was. Test om 9h30 en om 12h30, na 3 zenuwslopende uren, het verlossende bericht gehad dat de test normaal was en hij het dus niet heeft (maar wel drager is van het gen, net als ik of mijn vriendin).

De arts vertelde ons dat 1 kind op 30 drager is. Ik vind het echt enorm bizar dat dit niet is dat je als info meekrijgt voor een zwangerschap en dat je je daar op kan laten testen als je dat wil. Ik had het alleszins willen weten.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ben blij dat de test normaal was.
 
Hier is het nu al een paar maand afwisselend (2.5j) met eten die wat moeilijker aan het worden is. Voordien alles wat op zijn bord lag ging binnen.
In de creche fret die kleine a volonté...
Thuis is het nogal afwisselend.
Sinds vorige week slaapt hij in een groot bed, voorlopig gaat alles goed en blijf hij liggen.
 
Dochtertje (6) van de buren stuurde voice messages naar mijn zoon (5) en nadat hij enkele keren had geantwoord, zegt hij “als ze nu nog stuurt, ga ik niks meer terugsturen want dan stopt ze wel. En als ze toch nog blijft sturen, moet je zeggen dat ik dat even beu ben.”
Zo vader zo zoon, ik was ontroerd. Mijn taak voelt volbracht.
 
De arts vertelde ons dat 1 kind op 30 drager is. Ik vind het echt enorm bizar dat dit niet is dat je als info meekrijgt voor een zwangerschap en dat je je daar op kan laten testen als je dat wil. Ik had het alleszins willen weten.
Er is echt zo veel dat kan getest worden, ze moeten ergens de grens trekken. Wij hebben op voorhand ons op bepaalde genen laten testen om te kijken of die erfelijk waren.
En toen hebben we ook gevraagd of er nog andere dingen zijn waarop er kon getest worden. En die arts zei ook van je wilt gewoon niet weten wat er allemaal is, er zijn echt zo veel dingen.
En ze allemaal testen is ook gewoon niet te doen.
 
De 1dag koorts dagen, vanwaar het komt geen idee maar is toch raar. ( ok ik ben nog niet helemaal hersteld van een keelontsteking nadat meneer hier ziek was ) maar toch.
 
Net eerste sessie "zwangerschapsrelaxatie" gekregen van onze vroedvrouw.

Anders dan ik verwacht had - dacht eerder dat het zo massagetechnieken zouden zijn, maar 't was eerder wat yoga en meditatie-oefeningen.
Mijn madam ademen, en ik achter haar zitten en mijn handen op haar buik leggen. En dan samen wegdromen. Zo fel dat elke keer die vroedvrouw het had over "in arbeid gaan", ik Karl Marx voorbij zag vliegen. Speciaal!
 
Nog eens fameus indruk gemaakt op de dochter (5j). Ze vraagt of ik Spaans kan spreken, waarop ik zeg: "dos cervezas por favor". Vervolgens kijkt ze vol bewondering naar mij omdat ik zo goed Spaans kan.
Ze is dan toch gelijk 2 pintjes gaan halen?
 
hier volgend jaar lentefeest toestanden....

Geen idee wat ik me daar moet bij voorstellen. Hij is niet gedoopt dus communie is sowieso uitgesloten. Weet niet of er zo peerpressure is voor lentefeesten op die leeftijd?
 
Dees vooral imo ... een baby (of kind) trekt zich daar geen ballen van aan EN na X maand moet ge alweer iets nieuw kopen. Absolute zonde dat iedereen al die zaken nieuw koopt. Als mijn vrouw nu ook eens akkoord zou zijn ...
Wij hebben onze lijst gemaakt bij Mic Mac Minuscule, die zijn gebaseerd op tweedehandsartikelen en "gepimpte" gebruikte toestellen. Onze lijst kost misschien de helft van wat een bevriend koppel bij een gewone winkel heeft staan en is een kwart zo lang...
Als het kwalitatief allemaal in orde is lijkt me dit een zalige keuze geweest te zijn! Ik laat het over een aantal maanden weten.

Vanavond nog eens naar de gyno. Eerste keer sinds we het geslacht weten en ze is nu 16 weken ver, ben eens benieuwd naar de groei.
 
hier volgend jaar lentefeest toestanden....

Geen idee wat ik me daar moet bij voorstellen. Hij is niet gedoopt dus communie is sowieso uitgesloten. Weet niet of er zo peerpressure is voor lentefeesten op die leeftijd?
Ik heb vooral den indruk dat dat peer pressure bij ouders is om een zo groot mogelijk feest te houden.
Wat ge tegenwoordig niet ziet/hoort: receptie vooraf voor kennissen en dan BBQ voor familie en vrienden. Andere kindjes uitnodigen en samen gaan lasershooten. Zo'n dingen.. allez, ieder z'n meug maar voor mij is dat er wat over.
 
Hier is het de laatste dagen vrij pittig. Hij wil niet of nauwelijks nog dutten overdag of pas na veel geschreeuw. Je zou dan denken of toch hopen dat hij dan ‘s nachts goed zou slapen maar niks is minder waar. Waar hij voordien een keer wakker werd en hij vlot verder sliep door tuutje te geven, wordt hij nu meermaals per nacht wakker en is het met een hoop geroep en geween en is hij moeilijk terug in slaap te krijgen. Hopelijk is het iets van voorbijgaande aard.
Hij is nu 7,5 maand en volgens ‘oei ik groei’ zou hij dus tussen 2 sprongen inzitten.
 
Terug
Bovenaan