Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Daar beginnen wij niet aan. Die van ons zijn ook altijd vuil (ze zitten op een halve buitenschool, maar ik zet die bij thuiskomst met hun voeten in de wasbak om al het zand weg te wassen, was hun handen en eventueel hun gezicht maar that's it.

Wij steken de kinderen overigens maar 1 keer per week in bad :unsure:. Waar halen jullie de tijd om dat dagelijks te doen? En is eigenlijk ook gewoon niet nodig hé.
 
Daar beginnen wij niet aan. Die van ons zijn ook altijd vuil (ze zitten op een halve buitenschool, maar ik zet die bij thuiskomst met hun voeten in de wasbak om al het zand weg te wassen, was hun handen en eventueel hun gezicht maar that's it.

Wij steken de kinderen overigens maar 1 keer per week in bad :unsure:. Waar halen jullie de tijd om dat dagelijks te doen? En is eigenlijk ook gewoon niet nodig hé.
Als ik ze vuil in bed steek krijg ik naar mijn oren en heeft mijn vrouw de neiging om de lakens telkens te wassen.
 
Daar beginnen wij niet aan. Die van ons zijn ook altijd vuil (ze zitten op een halve buitenschool, maar ik zet die bij thuiskomst met hun voeten in de wasbak om al het zand weg te wassen, was hun handen en eventueel hun gezicht maar that's it.

Wij steken de kinderen overigens maar 1 keer per week in bad :unsure:. Waar halen jullie de tijd om dat dagelijks te doen? En is eigenlijk ook gewoon niet nodig hé.
Niet. Soms gaat ze vuil in bed als ze weer tijd loopt te rekken en anders proberen we dat wel om de 2 dagen te doen. Dat is ook nooit een vol bad natuurlijk. Dat hoeft ook niet voor een kleuter. Ze kan ook vrij zelfstandig in bad spelen zonder van de badkamer een zwembad te maken.
 
In k2 papa dag straks van 10 tot 12.
Deze morgen kwam em al af met zijne Vaderdag, die zondag is. 🤣 Tzal te verwarrend geweest zijn.

Begon em dan al de opdrachten te vertellen dat we moeten doen straks, heb hem maar onderbroken.
Of de fun is eraf.
 
Hier was het vaderdagcadeau ook een "succes". Ik ging ze van school halen en wou het cadeautje niet daar openen, maar thuis. Alles in de rugzak gestopt en thuis aangekomen. Bleek het om een appel en appelmoes te gaan met een klein papiertje bij. Allemaal niet zo erg natuurlijk en mijn kleine snuiter bedankt.

Volgende keer mogen ze wel de potjes appelmoes beter afsluiten of zeggen dat deze erin zitten want de rugzak hing bij het opendoen natuurlijk vol na de fietsrit 🤷‍♂️ Van een verrassing gesproken.
 
Zijn er hier nog mensen met kinderen, die niet getrouwd zijn?
Indien ja, hoe hebben jullie het geregeld bij overlijden en dergelijke?

Op dit moment zijn we wettelijk samenwonende met 2 kinderen, maar er is niks geregeld.
Dus moest er op dit moment één van ons 2 overlijden, dan gaat het vruchtgebruik van het huis wel naar de langstlevende, maar de kinderen krijgen dan de blote eigendom en hebben dus ook wat in de pap te brokken bij verkoop en dergelijke.

Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.

Dus ik zou hier eens willen rondhoren, hoe jullie dit aangepakt hebben.
 
Daar beginnen wij niet aan. Die van ons zijn ook altijd vuil (ze zitten op een halve buitenschool, maar ik zet die bij thuiskomst met hun voeten in de wasbak om al het zand weg te wassen, was hun handen en eventueel hun gezicht maar that's it.

Wij steken de kinderen overigens maar 1 keer per week in bad :unsure:. Waar halen jullie de tijd om dat dagelijks te doen? En is eigenlijk ook gewoon niet nodig hé.
Hier ook totaal niet elke dag. Als het er echt over gaat steek ik ze ook sneller in de douche in plaats van in bad. Bonus points, want den oudste moet ik niet meer helpen.
 
Zijn er hier nog mensen met kinderen, die niet getrouwd zijn?
Indien ja, hoe hebben jullie het geregeld bij overlijden en dergelijke?

Op dit moment zijn we wettelijk samenwonende met 2 kinderen, maar er is niks geregeld.
Dus moest er op dit moment één van ons 2 overlijden, dan gaat het vruchtgebruik van het huis wel naar de langstlevende, maar de kinderen krijgen dan de blote eigendom en hebben dus ook wat in de pap te brokken bij verkoop en dergelijke.

Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.

Dus ik zou hier eens willen rondhoren, hoe jullie dit aangepakt hebben.
Ik kan hier geen antwoord op geven, maar ook wel geinteresseerd in de antwoorden hierop. Wij zitten in dezelfde situatie, wettelijk samenwonend met 1 kind momenteel.
We zeggen ook al een paar maand dat we eens bij een notaris moeten gaan horen, maar het komt er maar niet van :unsure:
 
Zijn er hier nog mensen met kinderen, die niet getrouwd zijn?
Indien ja, hoe hebben jullie het geregeld bij overlijden en dergelijke?

Op dit moment zijn we wettelijk samenwonende met 2 kinderen, maar er is niks geregeld.
Dus moest er op dit moment één van ons 2 overlijden, dan gaat het vruchtgebruik van het huis wel naar de langstlevende, maar de kinderen krijgen dan de blote eigendom en hebben dus ook wat in de pap te brokken bij verkoop en dergelijke.

Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.

Dus ik zou hier eens willen rondhoren, hoe jullie dit aangepakt hebben.
Misschien een andere notaris proberen? Die van ons had ook kinderen en was niet getrouwd, dus die ging trouwen zeker niet "pushen".
 
gyEunZR.jpeg
 
Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.
Mogelijk was dat omdat een burgerlijke trouw uiteindelijk weinig om het lijf moet hebben, misschien is het zelfs eenvoudiger dan de alternatieven. Vrienden van ons zijn ook gewoon getrouwd om die zaken te regelen, zonder bijhorend feest ofzo.
 
Zijn er hier nog mensen met kinderen, die niet getrouwd zijn?
Indien ja, hoe hebben jullie het geregeld bij overlijden en dergelijke?

Op dit moment zijn we wettelijk samenwonende met 2 kinderen, maar er is niks geregeld.
Dus moest er op dit moment één van ons 2 overlijden, dan gaat het vruchtgebruik van het huis wel naar de langstlevende, maar de kinderen krijgen dan de blote eigendom en hebben dus ook wat in de pap te brokken bij verkoop en dergelijke.

Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.

Dus ik zou hier eens willen rondhoren, hoe jullie dit aangepakt hebben.
Je kan dat ook via een legaat regelen afaik. Daarin bepaal je dan expliciet wie jouw deel van de woning erft.
Da's nog iets wat hier ook op de lijst staat om nog te regelen, dus ik weet niet alle details. Ik weet dat nakomelingen ook recht hebben op een minimumerfdeel maar weet (nog) niet hoe dat met de woning zit.
Dus die optie lijkt me wel het bekijken waard.
 
Zijn er hier nog mensen met kinderen, die niet getrouwd zijn?
Indien ja, hoe hebben jullie het geregeld bij overlijden en dergelijke?

Op dit moment zijn we wettelijk samenwonende met 2 kinderen, maar er is niks geregeld.
Dus moest er op dit moment één van ons 2 overlijden, dan gaat het vruchtgebruik van het huis wel naar de langstlevende, maar de kinderen krijgen dan de blote eigendom en hebben dus ook wat in de pap te brokken bij verkoop en dergelijke.

Een tijdje terug zijn we bij een notaris geweest en deze sprak al verrassend snel van trouwen.

Dus ik zou hier eens willen rondhoren, hoe jullie dit aangepakt hebben.
Voor het huis: een tontine/beding van aanwas.
Voor uw roerende vermogen: trouwen gaat fiscaal het voordeligst en makkelijkst zijn...
 
Voor het huis: een tontine/beding van aanwas.
Voor uw roerende vermogen: trouwen gaat fiscaal het voordeligst en makkelijkst zijn...
Scheiden daarentegen is financieel een pak minder interessant dan uw samenlevingscontract stopzetten...
 
Iemand ervaring met geboortelijst aanleggen via Dreambaby? Is dat beetje degelijk gerief? Is dat net als Colruyt zo goedkoop mogelijk?
wij hebben dreambaby gekozen omdat er veel oudere mensen iets gingen willen geven.
Die konden dan gewoon naar hun dichtsbijzijnde dreambaby gaan en zo de lijst opvragen.
Letterlijk 0 mensen hebben dit gedaan.
Dat was de enige reden dat we dreambaby hebben genomen.
op veel dingen lang moeten wachten en sommige uiteindelijk nooit meer in stock geweest.
 
Wordt dat eigenlijk gewoon preventief met antibiotica behandeld tegenwoordig? Want als die diagnose niet correct gedaan wordt (lees: tekenbeet niet gezien) is dat echt een verschrikkelijke ziekte he. Kan me inbeelden dat je bij een tekenbeet dat bij de huisarts meldt dat die gewoon preventief antibiotica geeft. Ook al heb je "maar" 20% kans op besmetting.
Werd bij mij vorig jaar toch niet preventief gedaan.
Vasstellen waar de beet is en x aantal dagen in het oog houden.
Als die niet wijzigt van vorm etc was het ok
 
Vanochtend naar het ziekenhuis met onze 2-jarige. Had maandagnacht heel de nacht liggen hoesten maar voor de rest geen koorts en nog vrolijk. Gisterenavond ook geen probleem maar vanmorgen om kwart voor 6 was hij aan het jammeren. Ga kijken en die ademt tegen 150 per uur en zijn hartslag gaat nog dubbel zo hard.

Omwille van zijn aandoening direct naar spoed ermee dus. Plakken getrokken van de longen en bloedcontrole gedaan en het was allemaal in orde. Met Aerosol helpt het nu al wat.

Ik ga het nooit gewoon worden… Telkens gaat het in mijn hoofd onmiddellijk over dat het toch opeens muco is terwijl alle testen en dokters aangegeven dat het dat niet is en ook nooit kan worden. Gewoon naar een dokter en aerosol had waarschijnlijk genoeg geweest als het nu verder positief evolueert.
 
Terug
Bovenaan