Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Stevig bedrag wel. Wat voor een model is dat dan?


En dan ook nog dit


En dan nog paar accessoires waaronder een picknicktafel voor onderaan , maar ik overdrijf het was €4600 ofzo ongeveer.

Voordeel is dat ge die schommels kunt verkopen als de kinderen te oud zijn en zowel onderaan als bovenaan kunnen ze gemakkelijk tot hun 14 jaar zitten, ze kunnen er eten, studeren,….

Bovenaan kan ik rechtstaan en ik ben 1m93.
 
Bij ons zijn er ook een paar ongeleide projectielen in school.
Er zullen zeker ouders zijn in de wereld die geen vat hebben op het gedrag van hun kinderen, maar in de school van onze kinderen ligt het 100% aan de ouders. De link is overduidelijk: gedrag ouders -> gedrag kinderen.

Ene categorie: Steeds te laat, steeds niet in orde, steeds ...
Dat doet mij denken aan een documentaire die ik paar maand geleden zag. Ging over ouders en kinderen met ADHD. Blijkbaar hebben kinderen met ADHD een grotere kans op een oppositionele-opstandige stoornis (basically ambetant kind met woedeaanvallen, agressie, uitdagen, anderen de schuld geven, mensen irriteren en lak aan authoriteit). In die documentaire waren zo'n tweetal gezinnen waarbij de kinderen ADHD + ODD hadden, en de ouder dan ook ADHD had, wat voor veel meer chaos zorgde.

Gelukkig kunnen ze daarin wel begeleid worden.
 
Gisteren de dochter gaan halen bij de naschoolse opvang; ik was veel vroeger dan normaal en ze waren nog hun fruit aan het eten. Ik sta er dus ff te wachten tot ze haar fruit op heeft. Respect voor die medewerkers is op die 5 minuten verduizendvoudigd of zo. Daar was 1 meisje dat totaal niét luisterde. Ipv zoals alle anderen op een stoel gaan zitten met hun fruit, kroop ze op een stapel reservestoelen die elk moment kon omvallen (medewerker zei uiteraard al en heel kordaat dat dat niet mocht, maar Allez dat wist dat kind uit zichzelf ook wel) . Toen die medewerker haar daar dan af pakte, begon die te krijsen, help te roepen en die medewerker te slaan. Die zette die dan op een gewone stoel, allemaal heel rustig. Dat meisje stond terug recht, nam die stoel en sloeg daarmee richting die medewerker.
Onderweg naar de auto vertelde m’n zoon dat die altijd heel stout is en m’n dochter wist dat die in het derde kleuterklasje zit. :wtf:
De grote zus zit blijkbaar bij m’n zoon in de lagere school (jaar hoger) en die is blijkbaar al even onhandelbaar.
Als mijn kinderen zich zo zouden gedragen, dan zou ik me dood schamen als ouder.
En dan zijn dat soms kinderen met serieuze etiketjes (bv mentale beperking) waarvan ouders niet willen naar buitengewoon gaan. Je kan er aan school niks aan doen, ook al zit dat kind totaal niet op zijn plek. Ouders hebben beslissing in handen volledig, je kan ze niet buiten zetten, spijtig dat ze de juf bijt , constant uit toiletten drinkt, ... Succes met zo een volle klas te hebben met zo een sjarel erin
 
En dan zijn dat soms kinderen met serieuze etiketjes (bv mentale beperking) waarvan ouders niet willen naar buitengewoon gaan. Je kan er aan school niks aan doen, ook al zit dat kind totaal niet op zijn plek. Ouders hebben beslissing in handen volledig, je kan ze niet buiten zetten, spijtig dat ze de juf bijt , constant uit toiletten drinkt, ... Succes met zo een volle klas te hebben met zo een sjarel erin
Ik weet dat mensen hun hond soms als hun kind beschouwen of "baby" noemen maar om de hond naar school te sturen is er nu ook wel over. :unsure:
 
Hier nog steeds op de sukkel. Ze is wel nog actief maar begint echt weinig te eten / drinken van de fles. Doorheen de dag drinkt ze wel veel water maarja... Ook op en af koorts, koortsvrij. Nu alweer stress voor de komende week hoe op te lossen met werk etc.

Ik weet dat we er niet alleen in zijn in het frequent ziek zijn maar het mag nu echt wel eens stoppen
Ondertussen koortsvrij maar nu al twee dagen op rij dat ze eens heeft moeten kotsen :crazy: morgen nog eens langsgaan bij de dokter...

altijd een avontuur, uw kind midden in de nacht in bad doen :woohoo: gelukkig meteen terug in slaap gevallen.
 
Ondertussen koortsvrij maar nu al twee dagen op rij dat ze eens heeft moeten kotsen :crazy: morgen nog eens langsgaan bij de dokter...

altijd een avontuur, uw kind midden in de nacht in bad doen :woohoo: gelukkig meteen terug in slaap gevallen.
Amai jong als ik dat zo lees hebt gij wel echt malchance met hoe vaak ze ziek is.
 
Amai jong als ik dat zo lees hebt gij wel echt malchance met hoe vaak ze ziek is.
vinden wij toch ook... Soms begin ik toch wat onzeker te worden of er niet iets "meer" is maar al eens naar de kinderarts geweest en toen was er niks speciaal te zien...

Onze huisarts(en) blijven ook zeggen dat we door de eerste twee winters moeten maar dan nog, het is echt absurd hoe vaak ze wel iets heeft.

dit jaar alleen al (puur op verlofdagen van mij, dus geen rekeninghouden met weekends/dagen dat mijn vriendin heeft opgenomen) eens snel gekeken op Officient

- maandag 9/1
- donderdag & vrijdag 12-13/1
- maandag 13/2
- woensdag & donderdag 15-16/2
- donderdag 23/2
- vrijdag 17/3
- vrijdag 24/3
- donderdag & vrijdag 13-14/4
- dinsdag 2/5
12 dagen in totaal.
 
vinden wij toch ook... Soms begin ik toch wat onzeker te worden of er niet iets "meer" is maar al eens naar de kinderarts geweest en toen was er niks speciaal te zien...

Onze huisarts(en) blijven ook zeggen dat we door de eerste twee winters moeten maar dan nog, het is echt absurd hoe vaak ze wel iets heeft.

dit jaar alleen al (puur op verlofdagen van mij, dus geen rekeninghouden met weekends/dagen dat mijn vriendin heeft opgenomen) eens snel gekeken op Officient

- maandag 9/1
- donderdag & vrijdag 12-13/1
- maandag 13/2
- woensdag & donderdag 15-16/2
- donderdag 23/2
- vrijdag 17/3
- vrijdag 24/3
- donderdag & vrijdag 13-14/4
- dinsdag 2/5
12 dagen in totaal.
Hier hadden we al 8 opnames voor haar 2de verjaardag (gaat telkens gepaard met+-1 maand geen crèche) en geloof het of niet, het kan echt wel gewoon pech zijn. 😉 Op 3 schooljaren is ze gemiddeld 2 weken ziek thuis geweest/jaar waar al 2 covidbesmettingen met 10 dagen isolatie bij zitten.
En dat is dan idd zonder de tientallen keren checkup voor alle zekerheid bij de huisarts, typisch op een vrijdag met telkens "virale infectie" als diagnose...
Ik weet dat je er moedeloos van kan worden maar het kan absoluut keren eens ze ouder dan 2-3j zijn! :support:
 
Hier was onze dochter tussen haar 1ste en haar 2de verjaardag ook quasi permanent ziek. 10 dubbele oorontstekingen op een jaar tijd en quasi permanent zwaar verkouden, heeft meer dan de helft minder dagen in de crèche doorgebracht dan haar broer.

Uiteindelijk bleek de boosdoener te grote neuspoliepen te zijn. Niet dat ze nu zonder die poliepen niet meer ziek wordt, maar het sleept minder lang aan en die zware oorontstekingen zijn ook verleden tijd.
 
Bij ons laatste dokterbezoek zei de huisarts "amai, die is nog maar weinig ziek geweest". Heb toen eens doorgevraagd wat zij dan "normaal" vinden eigenlijk, en het antwoord was dat ze op die leeftijd (peuter) de meeste kinderen 1x per maand zien.
 
Amai jong als ik dat zo lees hebt gij wel echt malchance met hoe vaak ze ziek is.

Onze jongste heeft dit jaar al 4 keer in het ziekenhuis gelegen :unsure:

Gelukkig is het gebeterd sinds de buisjes, deze week nog wel eens koorts gehad maar dat is relatief onschuldig gebleven. De oudste hangt nog aan de puffer.

Combinatie van een schoolgaande kleuter en een kind van één jaar is uitstekende combinatie om ziektekiemen te delen :laugh:
 
Hier is het ook merkelijk beter na de buisjes. Nu haar eerste verkoudheid, waar ze al een week of 2-3 hoestend en snotterend mee rond loopt, zonder koorts te maken wel. Eerder deze week voor de zekerheid langs de dokter gepasseerd en die ziet niet iets onrustwekkend, voor't moment.

Dat minder ziek zijn, kan hier ook wel een gevolg zijn van de onthaalmoeder die op dit moment geen kindjes kan opvangen. Dochterlief heeft nog wel nichtje en neefje die haar ziek kunnen maken. (of wij) 😄
 
Die van ons is dit weekend bij de schoonouders geweest met mijn lief, want de papa moest gaan feesten op Core. Verder geen aanrader om 3 katers + bijhorend slaapgebrek op te stapelen en vervolgens weer terug aan het werk te gaan met een 2 maanden oude baby :D

Bij mijn schoonouders heeft ze niks anders gedaan als gehuild, mijn vriendin heeft daar ook haar (ondertussen 4e) borstontsteking gekregen, dus veel ruimte om te klagen over mijn katers en vermoeidheid was er niet want mijn madam heeft daar wel fameus afgezien daar. Baby heeft niks ander gedaan als gehuild, mijn schoonouders werden er soms ook tureluurs van. Ze hebben hebben ons aangeraden om naar de dokter te gaan. Mijn schoonmoeder heeft dan het volledige register van bijgeloof en grootmoedersmiddeltjes opengetrokken: is Yakult gaan kopen, probiotica, tegen mijn lief zeggen dat ze geen look, uien, gepeperde dingen mag eten, dat ze geen borstvoeding mag geven in de wind en god weet wat nog allemaal .... Goed bedoeld maar vemoeiend terwijl ge een borstontsteking en een huilend kind zijt aan het jongleren. Het was tijd dat ze naar huis konden komen dus.

Kind kwam huilend binnen, ik pak ze in mijn armen, ze heeft nog 15 minuten van hare teut gemaakt en sindsdien (3 dagen geleden) heeft ze eigenlijk niks anders gedaan dan gelachen, gegeten en geslapen. Ik weet objectief dat het wss weinig met mij te maken heeft maar dat neemt niet weg dat het wel fijn voelde dat alles terug in de plooi viel vanaf het moment dat ze thuis was. Die borstontsteking is ook vrijwel volledig opgelost ondertussen.

Ze zou wel wat meer mogen slapen. Als ge leest dat een baby van 2m zo rond die leeftijd 10-11u slaapt 's avonds en overdag nog eens 6u aan dutjes dan kan ik niet anders doen dan vaststellen dat we daar heel ver vanaf zitten, dus we proberen nu ook wel wat meer er op te letten dat we ze te slapen proberen te leggen, en liefst ook in haar eigen bedje op een plek waar het wat donkerder is zodat ze ook wat langer doormaft.

Ik vermoed dat we ook gewoon een beetje meer moeten beginnen met wat ritme op te bouwen en ze echt op regelmatigere uren weg te leggen voor een middagdutje, rond hetzelfde uur gaan slapen zodat zij ook +- weet waar ze zich aan moet verwachten. Lijkt mij op dit moment nog altijd onwezenlijk dat ik ze over een paar maanden naar de crèche zou gaan brengen, en mijn madam krijgt ook al tranen bij de gedachte alleen al dus ik ben wel benieuwd wat dat nog gaat geven.
 
Als ge leest dat een baby van 2m zo rond die leeftijd 10-11u slaapt 's avonds en overdag nog eens 6u aan dutjes dan kan ik niet anders doen dan vaststellen dat we daar heel ver vanaf zitten
Daarvoor zijn fora als deze heel erg handig, want dan merk je dat je lang niet de enige bent waar die 'gemiddeldes' eerder lijken op mythische sprookjes. Dat heeft mij toch allemaal geholpen om het wat meer een plaats te geven.
 
Ze zou wel wat meer mogen slapen. Als ge leest dat een baby van 2m zo rond die leeftijd 10-11u slaapt 's avonds en overdag nog eens 6u aan dutjes dan kan ik niet anders doen dan vaststellen dat we daar heel ver vanaf zitten, dus we proberen nu ook wel wat meer er op te letten dat we ze te slapen proberen te leggen, en liefst ook in haar eigen bedje op een plek waar het wat donkerder is zodat ze ook wat langer doormaft.

Ik vermoed dat we ook gewoon een beetje meer moeten beginnen met wat ritme op te bouwen en ze echt op regelmatigere uren weg te leggen voor een middagdutje, rond hetzelfde uur gaan slapen zodat zij ook +- weet waar ze zich aan moet verwachten. Lijkt mij op dit moment nog altijd onwezenlijk dat ik ze over een paar maanden naar de crèche zou gaan brengen, en mijn madam krijgt ook al tranen bij de gedachte alleen al dus ik ben wel benieuwd wat dat nog gaat geven.
1) Besef vooral altijd: je kan een kind niet dwingen om te slapen.
2) De onze dronk niet van een flesje op haar 3 maand. Dat was bij ons de grote trigger om te beslissen om ze niet naar de crèche te sturen (iets dat 90% van de mensen niet kan...). Ik snap volledig de stress die jullie daar nu rond voelen.

Ik heb het zelf echt heel moeilijk gehad met continu zorgen maken rond dat slapen. Uiteindelijk moet je dat los laten...
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Wij hebben een tweetal maanden geleden onze speeltuin gekocht bij Doenya.

Daar stonden speeltuigen van de concurrentie (Wickey/Jungle Gym en Fatmoose) om te vergelijken en kwaliteit van deze is echt triestig tegenover Doenya.

Als je het niet zelf kan plaatsen betaal je rond de €1000 plaatsingskosten, aangezien ik twee linker handen heb hiervoor uiteindelijk gekozen. Toen ik alles in onze tuin zag liggen blij dat ik daar niet ben aan begonnen.

Die mannen doen dat in een 7 tal uurtjes.

Kwaliteit betaalt ge natuurlijk wel, we waren inclusief montage een 5k kwijt.

Wicky is idd echt brol.
Helaas aan de lijve moeten ondervinden...
 
Onze jongsten sukkelt enorm met een hoest. Wordt 's nachts wakker in paniek door ademnood. 2x naar dokter geweest, longen blijken zuiver en keel is ook in orde. Puffertje meegekregen.

Hij sukkelt nu al 2 weken. Dokter: 'als het niet betert, kom nog eens af'.

M'n vrouw was vorige week niet 100%, dochter en ikzelf ook niet. Ik vermoedde corona en wou bij mij een test laten uitvoeren maar dat weigerde de arts. 'Resultaten zijn niet sluitend'. Maar als ik positief zou testen toch wel? Ik zei haar dat ook. Dan weten we tenminste wat er aan de hand is.

Dat is steevast hetzelfde was ik te horen krijg bij de dokter: 'siroop geven en als 't niet beter is binnen 2-3 dagen kom nog eens terug'. Om dan weer hetzelfde te moeten horen.
 
Ik ben elke keer verbaasd hoe snel het nu gaat. Ze kon al een tijdje zich zelf optrekken en staan aan het salontafeltje, maar nu kan ze ook eromheen lopen. Soms pakt ze ook iets met 2 handen en dan staat ze zelfs even zonder steun. Ook begint ze precies, op commando, papa en mama te zeggen of toch iets wat erop lijkt.
 
Terug
Bovenaan