Thuisbatterijen (niet-plugin/geen-stekkerbatterijen)

Ja, wel informatie geven over de zonnepanelen, en dan nog verkeerd, zal wel 8 kilowattpiek zijn :D, maar niet over de batterij en laat dat nu net de grootste kost zijn.

Net 5 kwh op het net gezet aan 3 euro per kWh. Thanks flexio.

Goede week voor onbalans, zelf injecteren onder de middag brengt op . Deze ochtend ook alles kunnne injecteren aan bijna 1 euro per kWh.

21.32 : 390 cent per kWh lol 🤣

Laatst bewerkt:
Installatie gedaan begin Juni.
Volgens die man moest ik zeker nog niet direct de aanvraag voor dynamisch tarief doen, want EMS moest toch nog leren.

Paar weken geleden toch de aanvraag gedaan bij Luminus, en wat blijkt ik had dit toch beter eerder gedaan...

Fluvius moest iets aanpassen aan dynamische meter, en dan kan blijkbaar enkel 1e van de maand die meter changes doen.
En waarschijnlijk als resultaat daarvan, gaat mijn dynamisch tarief pas op 1/8 in...

Dus bijna een maand en half om van tarief te veranderen :wallbash:

Installatie gedaan begin Juni.
Volgens die man moest ik zeker nog niet direct de aanvraag voor dynamisch tarief doen, want EMS moest toch nog leren.

Paar weken geleden toch de aanvraag gedaan bij Luminus, en wat blijkt ik had dit toch beter eerder gedaan...

Fluvius moest iets aanpassen aan dynamische meter, en dan kan blijkbaar enkel 1e van de maand die meter changes doen.
En waarschijnlijk als resultaat daarvan, gaat mijn dynamisch tarief pas op 1/8 in...

Dus bijna een maand en half om van tarief te veranderen :wallbash:
Had je airco draaien tijdens de avondpieken van de hittegolf? Die uurprijzen waren zeer hoog, met een dynamisch tarief had je die gevoeld, nu wellicht niet, dus goed nieuws zeker?

Had je airco draaien tijdens de avondpieken van de hittegolf? Die uurprijzen waren zeer hoog, met een dynamisch tarief had je die gevoeld, nu wellicht niet, dus goed nieuws zeker?
Ja maar zou weinig tot geen invloed gehad hebben, gezien ze enkel draaien als de batterij vol zit.

En tegen de ochtend is de batterij dan leeg, maar zo goed als geen verbruik 's nachts ook al draait 1 of meerdere airco's constany

Hier ook getwijfeld om voor een dynamisch contract te kiezen, maar uiteindelijk besloten om dat niet te doen. Mocht ik in NL wonen, dan zou ik het waarschijnlijk meteen doen. Maar hier maakt de pure energieprijs slechts ongeveer een derde van de totale elektriciteitskost uit.

Hou er ook rekening mee dat je met een variabel of vast contract elk jaar vaak een stevige korting kunt meepikken. Daardoor kan je effectieve energieprijs zo laag uitvallen dat een dynamisch contract, over een volledig jaar bekeken, de moeite nauwelijks nog waard is.

Maar goed, we hebben ook maar één elektrische wagen en een warmtepomp, met een jaarlijks verbruik van ongeveer 3.000 kWh. Daarnaast injecteer ik zo’n 2.000 kWh per jaar. Ik ben dus ook geen grootverbruiker.

Terug
Bovenaan