Hoe weet je dat? Je hebt hier vorige pagina gezegd dat je flexio + batterij samen geplaatst hebt.
Als je zo'n uitspraak/vergelijking wilt maken, is dit jouw situatie met en zonder flexio maar beide met batterij. Want nu zit je appelen met peren te vergelijken... Je kan onmogelijk aantonen dat die besparing op energiekosten er gekomen is door de batterij of door flexio hun magisch algoritme en handelen op de onbalansmarkt (want wederom, je hebt zelf ook al gezegd dat je te weinig gegevens krijgt van lifepowr om dit af te toetsen).
Zal eens zoeken of ik nog zo een excel heb.
en ja je hebt gelijk dat ik ze samen gekocht hebt, maar het heeft 6 maand geduurd voor mijn netbalancering werkte. dus ik heb een hele tijd verder geboerd op een variabel contract met batterij, dat ik dan uiteindelijk moest uitrijden om mijn promo te krijgen waardoor ik ongeveer op een jaar kom. Maar dat is inderdaad niet dynamisch vs dynamisch dan.
batterij geplaatst eind februari 2024--> in Mei een mail gehad met de opmerking dat ze mijn frequentie niet konden uitlezen en dat ik zo niet kon meedoen aan elia hun fcr verhaal, uiteindelijk gefixt door extra metertje in de kast , maar dat kon niet meteen geplaatst worden omdat de installateur geen werken in de buurt had, dan ging die dat vlug gratis plaatsen ipv apart te moeten afkomen van 50km verder. Vanaf ze die frequentie kunnen lezen moest die weer 3 maand stabiliteitstesten doen. ondertussen augustus en mijn contract verliep eind september dus dan die variabele maar verder gebruikt omdat ik een promo verloor van 150 euro anders.
Hier mochten ze mij wel gerust eerder proactief waarschuwen dat ze dit niet konden uitlezen. Geen idee waarom? Misschien dat variabel contract.
wat ik dan uiteindelijk gemist heb was een winter, wat niet zoveel boeit met een dynamisch contract in de winter heb je min of meer dezelfde prijzen als variabel.
Appelen met peren is het sowieso, elk jaar andere opbrengsten, ander weer, andere marktprijzen.
Schiet mij nu niet af omdat ik ergens een maand fout zit in mijn tijdslijn of het niet uitkomt hé, ik ben ondertussen vader geworden van een snotneus die nu 18 maand oud is, mijn geheugen is een zeef met al dat slaaptekort
Als ik mij niet vergis --> factuur met enkel zonnepanelen : 700 euro/j
jaar 1 met zonnepanelen + batterij dat voornamelijk op variabel contract was -> 400 euro
jaar 2 : ongeveer 0 euro. energiefactuur van net geen 400 euro als ik het mij goed herrinner maar ook een dikke 400 terug van dat netbalanceren.
jaar 3 : (dit jaar) EV gekocht in januari en ik heb een 100 euro per maand aan laadkosten die er bij komt, geen idee waar ik ga landen.
edit : niet mijn screenshot, maar uit de facebook groep gehaald :
Kost = kost / opbrengst gerelateerd aan extra afname / injectie
Opbrengst = uitbetaling netbalancering door Lifepowr
was van iemand met 15 kwh aan batterij en 10 kwh omvormer. Serieus betere bedragen dan bij mij