Ik kan het mij niet herinneren. En ook niet dat dit hier in de thread ooit vermeld werd.
Verder heel veel speculatie. Je gokt dat HW er wel direct opgesprongen is, maar dat weet je niet. Ze hebben op 19 november
aangekondigd dat het naar België komt, als ze er zo zouden opspringen, dan zou ik dat nieuwsbericht een maand eerder verwacht hebben...
Zo vreemd is het niet hoor, dat die leidraad van november is. Op 17/10 werd dit
nieuwsbericht gepubliceerd met ook alle nodige informatie in. Leidraad kan idd 2 weken later gevolgd zijn omdat ze veel vragen gekregen hadden zodat ze het daarin gegoten hebben, of het is gewoon de laatste versie. Hun lijsten overschrijven ze bijvoorbeeld ook telkens met gewoon vermelding van de datum van die editie.
Wederom speculatie. Toon eens aan dat die allemaal net ervoor weerhouden waren. Van wat jij hier beweert dat ze in het nieuws zeiden dat het onduidelijk was, vind ik niets terug in de geschreven media hoor. Dat homewizard pas dan liet weten dat het niet mocht, is ook geen bewijs. Neem dit
artikel uit DS van 16 april. Nergens wordt gezegd dat het onduidelijk is, enkel dat het niet mag. HomeWizard zegt zowel in dat artikel als in de blogpost van dezelfde periode: "Homewizard werkt nog aan het certificeren van zijn aparte meter, die het mogelijk moet maken om de batterij toch aan te sluiten.". Dat is al meer dan 3maand geleden, en toen waren ze er dus al mee bezig. Het kan aan Synergrid liggen, maar de kans is even groot dat het probleem bij HW ligt hoor. Ook in
De Tijd (betalend artikel) komt enkel HW aan het woord. Dus ik vraag mij nog altijd af wat al die bedrijven zijn waarover je het hebt.
En Depraetere heeft nog al zever uitgekraamd hoor. Zie vorige pagina voor wat ze in het Vlaams Parlement erover zei, in mei pas ergens. Bij deze een fragment:
Synergrid heeft toen niks aangepast. En de vragen die ze kreeg, waren van consumenten die het onduidelijk vonden. Zie bv ook Tweakers waar meerdere mensen het antwoord op hun vraag van het kabinet gepost hebben.
Hoe bedoel je, verkeerde info en je weet niet welke infobronnen ze hadden? De technische vereisten zijn een officiëel document van synergrid waar elke revisie moet gedateerd worden. Dus je weet het wel, die documentatie bestaat van 17 oktober.
Dusja, ik zie hier heel veel speculatie en vingerwijzen naar synergrid. Het kan zijn dat het in sommige gevallen zo gebeurd is hé, daar niet van. Maar ik heb hier al meer bedrijven (zowel producenten als resellers) grote fouten zien maken in communicatie. Dus dan ga ik eerder denken dat daar iets stinkt dan langs de kant van synergrid hoor. Die bedrijven willen gewoon verkopen. En HomeWizard hoort daar zeker bij.