Play4 The Sky Is the Limit S6

Als we 1 ding leren uit dit programma, is het toch wel dat smaak niet te koop is :unsure: .

Maes vind ik zalig. Ook geen moeite mee dat hij soms "opschept" over zijn kapitaal. Die mannen werken daar keihard voor en hebben iets opgebouwd. Dan mag je gerust fier daarop zijn.
 
Dat gedoe met Jopi leek te passen in een soap zoals Thuis.

Hij begint daar te huilen dat hij zijn zaak overlaat aan zijn twee zonen. Even later krijgen we zoon Jori te zien die met gespeelde boosheid zijn motocross droom in het water zien vallen. Om te eindigen mag hij nog 3 toertjes rond het magazijn doen en nog eens zijn motocrosspak laten zien "met zijn naam erin".
 
Die oude versleten golddigger was wel grappig: ‘als er iemand een deftig bod doet op de zaak, waarom niet?’

En dat een uur nadat de zaak verkocht is aan de zonen 😂 nogal een geluk dat de papa zei dat ze dat NIET gingen doen. Dat alles binnen de familie moest blijven.

Ook grappig dat de ene broer het niet echt zag zitten om samen te werken met zijn andere broer. Direct goed starten zeg ik dan!
 
Ik wou zeggen dat jcvd ook wel cringe was maar eigenlijk was de hele aflevering serieus cringe.
Wat doe ik mijn hersencellen toch aan :wtf:
 
JCVD stond er ook maar bij en voor volgende aflevering is die niet meer vermeld, het was een blitz-cameo die in het water viel.
 
Jezus, dat jonger broerke is nen engnek. Al direct een aangetrouwd kind verwensen want het zou wel eens aan zijn centen kunnen zitten in een scenario waar zijn eigen broer sterft. Holy shit.

Plus volgens hun is het beter dat alles overgaat naar de langslevende broer, dus de ander zijn gezin blijft achter met pisbloemen en een doodskaartje. Alle grote weelde gaat dus naar de langstlevende broer zijn tak. Dat slaat toch helemaal nergens op? Wat een waanzinnig egoïstische denkwijze.

En dan wat hobbies verbieden, ouders die de kinderen dwingen al hun centen op te geven om zich in te kopen in de vennootschap en dan nog eisen blijven stellen. :D

En van die vriendin van de Guy krijg ik ook de kriebels. Het grootste kot is te klein, slijmen om een G-Wagon te krijgen en dan moet het nog een Brabus zijn enzovoort. Van 89 kilometer afstand kan ge zien dat het een golddigger eerste klas is. '''''''Opgewerkt''''''' van 'stagiair' naar 'general manager'. Die Guy zelf ziet er trouwens véél ouder uit dan 53. De tol van verboden middelen en iets te veel ingrepen.
 
Jezus, dat jonger broerke is nen engnek. Al direct een aangetrouwd kind verwensen want het zou wel eens aan zijn centen kunnen zitten in een scenario waar zijn eigen broer sterft. Holy shit.

Plus volgens hun is het beter dat alles overgaat naar de langslevende broer, dus de ander zijn gezin blijft achter met pisbloemen en een doodskaartje. Alle grote weelde gaat dus naar de langstlevende broer zijn tak. Dat slaat toch helemaal nergens op? Wat een waanzinnig egoïstische denkwijze.
Ergens begrijp ik dit wel als je spreekt over korte termijnen van tussen de 5a10 jaar.
Als hij echt minder dan 5 jaar samen is met iemand die een kindje heeft dat niet van hem is en die krijgt plots de helft van die zaak zou ik daar als broer toch ook ff staan van wtf.
Sowieso is dat iets dat wel nog zal aanpassen als je in lange vaste relaties zit.
En langs de andere kant, als je het groter bekijkt naar echt gekke bedrijven of echt rijke families zijn die constructies denk ik zo goed als standaard.
Hier bekijk je het idd als kleine zelfstandige wat anders aanvoelt.

Bij mijn zus lag het toch ook gevoelig als ze een grond geschonken kreeg van de ouders voor op te bouwen met haar vriend.
Als er met haar iets zou gebeurd zijn kort daarna zou die grond naar hem gegaan zijn, als dat binnen enkele jaren is voelt dat toch zuur aan.
Nu zijn ze getrouwd en 1 kindje en tweede onderweg, dus dat is al lang vergeten en niet meer van toepassing.
Maar soms toch better safe than sorry.
 
Ergens begrijp ik dit wel als je spreekt over korte termijnen van tussen de 5a10 jaar.
Als hij echt minder dan 5 jaar samen is met iemand die een kindje heeft dat niet van hem is en die krijgt plots de helft van die zaak zou ik daar als broer toch ook ff staan van wtf.
Sowieso is dat iets dat wel nog zal aanpassen als je in lange vaste relaties zit.
En langs de andere kant, als je het groter bekijkt naar echt gekke bedrijven of echt rijke families zijn die constructies denk ik zo goed als standaard.
Hier bekijk je het idd als kleine zelfstandige wat anders aanvoelt.

Bij mijn zus lag het toch ook gevoelig als ze een grond geschonken kreeg van de ouders voor op te bouwen met haar vriend.
Als er met haar iets zou gebeurd zijn kort daarna zou die grond naar hem gegaan zijn, als dat binnen enkele jaren is voelt dat toch zuur aan.
Nu zijn ze getrouwd en 1 kindje en tweede onderweg, dus dat is al lang vergeten en niet meer van toepassing.
Maar soms toch better safe than sorry.
Hun regeling zou ook bestaan als er natuurlijke kinderen zouden zijn. Al is mijn kind 1 seconde oud, die moet wel degelijk mijn deel krijgen als ik op dat moment sterf en niet mijn money grubbing engnek van een jonger broerke die zelfs niet eens zijn tas koffie wilt wegzetten.

En dan nog, als ik besluit een kind van mijn partner te adopteren dan is dat mijn keuze en dan verdient mijn gezin te krijgen waar ze recht op hebben. Er zijn tal van andere opties om er voor te zorgen dat mijn partner zelf nooit een bal te zeggen heeft in de onderneming.
 
Jezus, dat jonger broerke is nen engnek.
Ik ken hem niet, en het is ook allemaal te zien hoe ze hem in beeld brengen maar ik krijg toch ook geen goed gevoel bij die jongere broer.
Ziet dat precies ook totaal niet zitten om met die oudere broer samen te werken.
 
Aan de ene kant sowieso geen goed idee om een zaak te runnen met jouw broer. De meeste hebben toch een verleden van 20 jaar ruzie maken omdat ze wat tegenpolen zijn 😊
 
Die jongere broer had ook al een eigen zaak als ik me niet vergis, https://www.bedworld.be/

Daar had hij inderdaad schrik voor he. Dat zijn zaak ten onder kon gaan door de overname/samenwerking met zijn broer.

Duidelijk dat die niet overeenkomen, toch zeker niet op zakelijk niveau.
 
Terug
Bovenaan