The Quarry

Horror PC PS5 PS4 XBOX The Quarry

Bol .com nog niets verstuurd of postnl heft het weer verprutst tzal ni voor vant weekend zijn terwijl het er vandaag al moest zijn 😥
 
Ben een 2 tal uur ver nu, wel nog leuk. Nog niet iets echt spannend gebeurd maar de eerste uren zijn vooral opbouw blijkbaar.

Wel best in een heel donkere ruimte spelen want anders zie je bijna niks.
 
Ondanks de mindere reviews vind ik deze qua sfeer toch zeer goed. paar chapters ver en alles zit goed. Ook de graphics vd gezichten zijn top
 
gisteren ook tot chapter 3 geraakt, speel 's avonds met het licht uit maar die omgevingen zijn toch ook echt wel DONKER in de game zelfs in het donker.
 
Hoeveel (geforceerde) jump scares zitten er eigenlijk in? Until Dawn vond ik nog op 't randje, bij Little Hope vond ik het gewoon cheap/saai worden en ben gestopt met spelen.
 
Hoeveel (geforceerde) jump scares zitten er eigenlijk in? Until Dawn vond ik nog op 't randje, bij Little Hope vond ik het gewoon cheap/saai worden en ben gestopt met spelen.
Had Until Down er zo veel dan? Ik kan er mij maar één herinneren early in het spel, dat beest in die kast :p
 
Had Until Down er zo veel dan? Ik kan er mij maar één herinneren early in het spel, dat beest in die kast :p
Ja dat is trouwens ook een mooi voorbeeld, want dat was volgens mij nog wel een effectieve. Maar voelde alsnog als een gefabriceerde situatie om dat te doen icm. met een hard geluid.

De meeste andere heb ik ook niet meer zo voor omdat ze niet effectief/saai waren eigenlijk, het typische hard geluid en something happens snooze. De enige andere die ik nog wel wat in herinnering heb, was ergens in een kelder en er verscheen iets *nospoiler*.

Nuja, op dat vlak heb ik dan gewoon liever dat de sfeer het doet, zoals Silent Hill (iirc).
 
Ja dat is trouwens ook een mooi voorbeeld, want dat was volgens mij nog wel een effectieve. Maar voelde alsnog als een gefabriceerde situatie om dat te doen icm. met een hard geluid.

De meeste andere heb ik ook niet meer zo voor omdat ze niet effectief/saai waren eigenlijk, het typische hard geluid en something happens snooze. De enige andere die ik nog wel wat in herinnering heb, was ergens in een kelder en er verscheen iets *nospoiler*.

Nuja, op dat vlak heb ik dan gewoon liever dat de sfeer het doet, zoals Silent Hill (iirc).
Deel uw mening, jump scares zijn in general lame IMO. Liever gewoon spanning en geloofwaardig sfeerke waarvan ge niet meer op uw gemakt zit.
 
Hoeveel (geforceerde) jump scares zitten er eigenlijk in? Until Dawn vond ik nog op 't randje, bij Little Hope vond ik het gewoon cheap/saai worden en ben gestopt met spelen.
Vond idd ook dat bij Little Hope enorm veel nutteloze jumpscares inzaten...
 
Mee eens.
Ik heb al wat gezien op gebied van horror maar het meest enge was toch de P.T. demo by far, en dit door de sfeer alleen.
Toen scheet ik 50 tinten bruin en durfde ik amper ne meter vooruit in die gang.
P.T. demo? Ben wel geïntrigeerd nu. :unsure:
 
Terug
Bovenaan