De reeks is voor mij ook véél te kinderlijk. Geen spatje bloed ahnee want Disney, scheefschietende troopers, 0,0 logica (ah ja laten we de twee die géén beskar dragen vanvoor frontaal maar aanvallen) etc... Echt storend met momenten.
Ik dacht even dat er een geniaal momentje was toen
Ze dat schip opbliezen van uit orbit en ik dacht/hoopte dat ze Boba Fett gedood hadden in de serie
maar
het bleek gewoon een leeg fucking schip te zijn dus 0 spanning wederom
 
Euh, voor Disney en Star Wars in het algemeen is er toch wel brute actie hoor. Ik heb Star Wars denk ik nog nooit zo hard geweten :p
 
De reeks is voor mij ook véél te kinderlijk. Geen spatje bloed ahnee want Disney, scheefschietende troopers, 0,0 logica (ah ja laten we de twee die géén beskar dragen vanvoor frontaal maar aanvallen) etc... Echt storend met momenten.
Ik dacht even dat er een geniaal momentje was toen
Ze dat schip opbliezen van uit orbit en ik dacht/hoopte dat ze Boba Fett gedood hadden in de serie
maar
het bleek gewoon een leeg fucking schip te zijn dus 0 spanning wederom

Wat een onzin is dat nu weer.
Toon mij eens al dat bloed in Episode I-VI?
Hoeveel keer schieten de troopers raak in I-VI?
Stoute Disney!

Euh, voor Disney en Star Wars in het algemeen is er toch wel brute actie hoor. Ik heb Star Wars denk ik nog nooit zo hard geweten :p
Echt eh....
Dat het niet iedereen zijn ding kan zijn, daar heb ik 100% begrip voor, maar sommigen zitten gewoon te zagen just for the sake of it.
 
Ook uitgekeken en ben toch ook wel fan. Frisse reeks en bracht me weer helemaal terug in Star Wars sfeer.

Kijk toch uit naar het volgende seizoen moet ik zeggen :)
 
Wat een onzin is dat nu weer.
Toon mij eens al dat bloed in Episode I-VI?
Hoeveel keer schieten de troopers raak in I-VI?
Stoute Disney!


Echt eh....
Dat het niet iedereen zijn ding kan zijn, daar heb ik 100% begrip voor, maar sommigen zitten gewoon te zagen just for the sake of it.

Brute actie lol? In de eerste reeks had je nog afgehakte ledematen, vieze aliens en een beetje ruige smerigheid. Han shot first enal. :) En dan nog, die films zijn wat, 40 jaar oud? Het zou nu toch al iets beter mogen zijn dan toen.

Het is allemaal véél te braaf. Een Mandalorian is trouwens een stuk meedogenlozer dan "Ooh X betekent meer voor mij dan jij ooit kan begrijpen hoor *ween*". Fuck me dat was een tenenkrullend slecht moment.
 
Die fout schietende troopers vond ik net een leuke knipoog naar de eerste films (de serie neemt zichzelf niet zo serieus).
Dat was voor mij net een pluspunt net als het hele western-sfeertje.
 
Het pluspunt voor mij was vooral de world building. Het gaat traag en de plot is af en toe bij de haren gesleurd, maar I don't give a fuck, want elke aflevering verkennen ze weer een andere uithoek van het Star Wars universum. Vergelijk het met een videogame, waar ge vaak ook uren kunt 'verspillen' aan een hoop sidequests, maar het zijn wel die zijverhalen die het universum tot leven brengen. Firefly is nog zo een serie. Na afloop van het seizoen weet ge ook niet welke kant ze er nu mee uitmoeten, maar ge wilt gewoon meer van dat universum zien.

Als dat uw ding niet is, fair enough, maar ik vind zo'n series wel fijn wegkijken op een vrijdagavond na een lange werkweek.
 
Vergelijk het met een videogame, waar ge vaak ook uren kunt 'verspillen' aan een hoop sidequests, maar het zijn wel die zijverhalen die het universum tot leven brengen.
Vind ik ook. Omgekeerd is er vaak kritiek op series dat het plot alweer gaat over het 'einde van de wereld'. 't Is alles of niets, meer is beter!
Het mag wel vaker wat 'simpeler' zijn. Dat komt de personages alleen maar ten goede denk ik. Goeie reeksen creëren vaak episodes met wat meer ruimte. Soms worden het onterecht 'filler episodes' genoemd.

Nieuwe reeksen zitten vaak rond de 8-10 episodes per seizoen. Als daar dan een complex plot in geramd moet worden, is er natuurlijk niet veel tijd om wat rustmomenten in te bouwen. De laatste Star Treks zijn een goed voorbeeld van hoe het niet moet (imo). Grote plotlijn, heel veel personages, weinig afleveringen. Je zit daar met de tegenstelling dat er 'sidestory's' nodig zijn om die personages te doen groeien, maar tegelijk er gewoon de tijd niet voor is gecreëeerd.

Als je dan kijkt naar bvb Battlestar Galactica. Ook heel veel personages en een major plotline, maar tegelijk veel afleveringen per seizoen om de personages vorm te geven. Het format bepaalt heel sterk wat voor storyline en/of personages je met succes kan implementeren. The Mandalorian pakt dit perfect aan vind ik. Korte eps, korte seizoenen, geen gigantische cast, geen te complex plot, hoge production value per ep. De balans zit goed.
 
Ik vind het nieuwe seizoen schitterend beginnen. Mandalorian hoeft niet snel te gaan. Laat ons maar de wereld exploreren door de ogen van de stilzwijgende premiejager. Rondreizen, questes, subquestes en subsubquestes (met bijhorende zucht van het hoofdpersonage).
Perfect wat ik van deze serie gewoon ben!
 
Moet ik eerst The Book of Boba Fett kijken om mee te zijn met seizoen 3? En is dat wel de moeite, want de reacties waren toch niet zo positief als ik het me goed herinner?
 
Het tweede deel van het seizoen van Boba Fett was eerder The Mandalorian seizoen 2.5
zitten paar afleveringen tussen die quasi alleen over Mando/Grogu gaan
 
Meer specifiek, de laatste 3 afleveringen van Boba is wel een must-see
kan je evengoed de eerste helft ook kijken van Boba :)
 
Leuke eerste aflevering maar veel te kort, das het enige minpunt voor mij. Kzal wel een paar weken wachten en dan alles in eens bingen
 
Ik vond de eerste ep van seizoen 3 eigenlijk niet op niveau.

De inwijding van die jonge Mandalorian leek qua look en feel eerder op een cosplay conventie. Het deel in Nevarro vond ik het vervelendste. Het leek wel een RPG met slechte NPC dialogen. De scène van de magistraat met de piraten was redelijk cringe. En het plot om de droide terug aan de praat te krijgen beviel me gewoon niet. Dat personage had een mooi einde gekregen en was compleet onherstelbaar.
Dat is ook wat Din te horen kreeg. Maar toch slaagt hij er zelf(!) in hem terug aan de praat te krijgen na wat prullen met kabels. Om hem daarna nog harder te moeten vernietigen met de geweldige one-liner: That's using your head... Since that fails, heeft Nevarro plots 'de beste engineers' die de klus wel zouden kunnen klaren, terwijl het daarvoor nog onmogelijk was. Ze hebben enkel een speciaal onderdeel nodig. Dat wordt dan de quest voor Din. Lazy writing. Het wekte totaal geen interesse op bij mij.

En dan een nitpick: Het herkenbare Din Djarin geluidje steeds wanneer hij opdaagt is geniaal. Maar ze gingen erover door het in de spacebattle bij elke ontploffing van een piraat te gebruiken. Dat hoefde niet.

De cgi leek me wel ok voor de rest, maar er zat gewoon iets niet goed met de algemene look vond ik. Beetje zoals die tieners met hun scooters in BoBF.
Ook al is Andor een reeks van een andere orde, het heeft het perspectief veranderd van welk niveau een deftige Star Wars show kan halen. Dan zou je denken dat ze ook in The Mandalorian een stapje vooruit zouden zetten. Maar ze slagen er niet in om zelfs maar in de buurt te komen van de vorige seizoenen. Ik ben altijd fan geweest van de luchtigere aanpak van The Mandalorian, maar ze mogen het zich ook niet te gemakkelijk gaan maken vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik had dus geen idee dat er aparte serie tussendoor is geweest die blijkbaar must see is... Wat een bullshit. Iemand een goeie korte recap video? Ik had ten minste verwacht dat er een recap aan het begin van de nieuwe aflevering ging zijn, niet dus.
 
Hoogtepunt van de aflevering was Grogy in de bureaustoel. Leuke scene, maar veelzeggend voor de matige kwaliteit van de rest van de aflevering. Zelfs de openingsscene met de doop, aanval en de landing van de Mandalorian konden me maar matig boeien.
 
Terug
Bovenaan