Waarom worden die stormtroopers altijd neergezet als idioten die niet kunnen schieten en als een kip zonder kop in een vuurlijn lopen ?
Is dit voor het komische aspect of zit er enige logica achter ?
 
Waarom worden die stormtroopers altijd neergezet als idioten die niet kunnen schieten en als een kip zonder kop in een vuurlijn lopen ?
Is dit voor het komische aspect of zit er enige logica achter ?
Daar erger mij ook een beetje aan.
Als ze dan plots tegenover die piraten staan die die explosieven proberen te beroven, kunnen ze die plots wel vlotjes afmaken :p
 
Alsof Star Wars echt consistent is met hun verhaal... Ze passen daar wel een mouw aan. Het zou mij alleszins niet verbazen dat ze dit personage nog gaan gebruiken in latere films/series en gezien de leeftijd van Grogu (50 something) kan dit wel is na de laatste trilogie zijn vooraleer deze in zijn puberteit zit.
als Grogu op z'n 50 nog een "baby" is, dan is die ten tijden van de Rey-trilogie nog geen honderd, en nog steeds een kleuter/kind.
maw: niet zo'n grote impact op het verhaal.
of hij is gewoon een Sith geworden. (Grogu = Snope confirmed).
 
als Grogu op z'n 50 nog een "baby" is, dan is die ten tijden van de Rey-trilogie nog geen honderd, en nog steeds een kleuter/kind.
maw: niet zo'n grote impact op het verhaal.
of hij is gewoon een Sith geworden. (Grogu = Snope confirmed).
Ten tijde van de Rey-trilogie zou/zal Grogu ongeveer 75j oud zijn (Mandalorian 9 ABY en Force Awakens 34 ABY)
Grogu heeft reeds Jedi training gehad (?). Anyway, ik denk dat we een timejump gaan krijgen, en dat Grogu na een paar jaar training door Luke helemaal 'anders' zal zijn. En trouwens, Yoda was ook al Jedi Master op z'n 100ste, dus denk niet dat Grogu op z'n 75ste zich nog veel als een kind zal gedragen
 
Daar erger mij ook een beetje aan.
Als ze dan plots tegenover die piraten staan die die explosieven proberen te beroven, kunnen ze die plots wel vlotjes afmaken :p

Ja, wat je bijna altijd hebt in series/films: 'de slechten schieten slecht', wordt hier wel naar epische proporties verheven.
Mja, 't is al gezegd, is voor kinderen. Maar als volwassen heb je soms toch iets van 'jongens toch'. :rolleyes:
 
Ergste moment in heel de serie is toen de Razor Crest vernietigd werd, mijn hart brak. Is bijna even erg zouden ze de Millenium Falcon vernietigd hebben.
 
Ik snap echt de hype niet. Overal lees je lovende reviews, megapositieve commentaren.
Maar als je de reeks bekijkt is elke aflevering traag,... (heel traag) een flinterdun verhaal. Ik heb me echt nog maar door de eerste twee afleveringen van seizoen twee kunnen doorworstelen.

aflevering 1: we gaan een worm doden en dan krijg je een armor. :yawn: stokje boven het hoofd en de signature move van de sandpeople /tuskan raiders and we have a wrap folks.
Aflevering twee: we gaan een mama met haar eitjes naar een andere planeet brengen. Naughty baby-yoda stop eating the eggs:rolleyes:. Random rescue op het einde van de twee xwings en we have a wrap folks. Nee ik snap de adoratie van deze reeks totaal niet.
 
Er zijn tegenwoordig weinig voorbeelden te vinden van een trage opbouw, met één enkele plotlijn. Zie bvb de laatste disney star wars films waar er honderd dingen gebeuren er act na act na act na act zich allemaal dingen afspelen die geen steek houden. Dat is de andere kant van het spectrum.

Samurai Jack, een serie die ervoor kiest om alles traag en stijlvol in beeld te brengen omdat het kan, is nog zo'n voorbeeld. Eén setup, met eenvoudige plotlijn. En elke kleine plotlijn, met oplossing op het einde, zet een stap richting het einde van queeste.

We hebben verdorie te weinig van dit soort series, die rekening houden met een trage opbouw, met veel voeling over het "hoe " het verhaal verteld wordt.
 
Inderdaad, een goede one-off aflevering is ook iets om terug te leren appreciëren en een overkoepelende verhaallijn die niet élke aflevering op de voorgrond moet staan.

Zo te zien ligt de toekomst van Star Wars de eerste jaren bij televisie/streaming, niets mis mee. De laatste Star Wars films kan ik niet veel goed over zeggen, Rogue One en The Mandalorian zijn wat mij betreft de "redding" van het moderne Star Wars (The Force Awakens had ook nog wel iets, en zelfs The Last Jedi wil ik nog deels verdedigen maar die past niet binnen de saga als geheel, maar The Rise of Skywalker was een zwaar dieptepunt).
 
Net ook de eerste twee afleveringen van seizoen twee gezien, neen, ik snap het toch ook niet. Geen probleem met een trage opbouw of one-off afleveringen, maar het verhaal flinterdun noemen is een understatement en er zitten zodanig veel plotholes in dat mijn suspension of disbelief elke vijf minuten wordt aangevallen. En het ergste van al is, het is vaak ook gewoon saai.
 
jon favreau zou de handdoek in de ring hebben gegooid wegens onenigheid met kathleen kennedy na het ontslag van Gina Carano. Belooft niet veel goed voor S3 en the book of bobba fett
 
Net ook de eerste twee afleveringen van seizoen twee gezien, neen, ik snap het toch ook niet. Geen probleem met een trage opbouw of one-off afleveringen, maar het verhaal flinterdun noemen is een understatement en er zitten zodanig veel plotholes in dat mijn suspension of disbelief elke vijf minuten wordt aangevallen. En het ergste van al is, het is vaak ook gewoon saai.
Niet elke film/serie moet een goed verhaal hebben. Voor mij is deze serie puur entertainment met een lichte rode draad erin die ook nog wel de moeite is.

Nu ja, als je het ook saai vindt, dan is het wel een probleem natuurlijk... :p

jon favreau zou de handdoek in de ring hebben gegooid wegens onenigheid met kathleen kennedy na het ontslag van Gina Carano. Belooft niet veel goed voor S3 en the book of bobba fett
Laten we hopen dat het slechts een gerucht is... of een handige truuk van Favreau om een beter contract te krijgen ;)
 
kathleen kennedy buiten en jon favreau als hoofd van lucasfilm, dat moeten ze doen!
 
Net ook de eerste twee afleveringen van seizoen twee gezien, neen, ik snap het toch ook niet. Geen probleem met een trage opbouw of one-off afleveringen, maar het verhaal flinterdun noemen is een understatement en er zitten zodanig veel plotholes in dat mijn suspension of disbelief elke vijf minuten wordt aangevallen. En het ergste van al is, het is vaak ook gewoon saai.
Gewoon volhouden! Het zijn maar 5 van die oninteressante afleveringen en dan krijg je er 2 leuke!
(Daarna wel nog een hele slechte you win some you lose some.)

En anders kan je ook naar Samurai Jack kijken dat is bijna exact hetzelfde maar met betere pacing en de afleveringen zijn korter :unsure:
Wel geen star wars natuurlijk, maar voor een klein prijsje mag je mijn set blurays lenen en kom ik achter uw tv staan om lightsabergeluiden te maken.



Vertrek van Favreau kan alleen maar deugd doen.
 
Ik heb nu nog een paar afleveringen gekeken van S2 (I'm bored), en het blijft voor mij eerder aanvoelen alsof ik naar goedkope fan fiction aan het kijken ben. En ben ik het ook, of bestaat de helft van de gemiddelde aflevering uit beelden van Mando op een speedster, Mando te voet door de woestijn, Mando zijn schip dat wéér kapot is, ...
 
Terug
Bovenaan