Razer

Active member
Crowdfunder FE
694


The Mandalorian is een live-actionserie in het Star Wars-universum op het streamingplatform Disney+. De serie is ontwikkeld door Jon Favreau en is geproduceerd door Lucasfilm. Hij speelt zich af tussen de films Return of the Jedi en The Force Awakens. Het titelpersonage wordt gespeeld door Pedro Pascal. De serie ging op 8 november 2019 in première, en het tweede seizoen ging bijna één jaar later op 30 oktober 2020 in première.
 
Was wel te verwachten dat Grogu en Mando vroeg of laat van elkaar gingen gescheiden worden.
Benieuwd of Grogu zijn 'aha' moment heeft gehad in die tempel en nu plots zijn training gaat herinneren
 
Was wel te verwachten dat Grogu en Mando vroeg of laat van elkaar gingen gescheiden worden.
Benieuwd of Grogu zijn 'aha' moment heeft gehad in die tempel en nu plots zijn training gaat herinneren
Ik vermoed van wel aangezien hij met die stormtroopers aan het gooien was :)
 
Wat een heerlijke afleveringen zijn het toch weer. Of het nu een slow-episode is, of zoals Chapter14 vol actie, het blijft fantastisch qua sfeer en opbouw.
Nooit fan geweest van het figuur Boba Fett, vond hem in Return of the Jedi knullig en vreemd in de eerste trilogie. Maar nu ben ik REUZE benieuwd naar zijn backstory.
 
Laatste 2 afleveringen waren top, enorm van genoten en eindelijk spannende eindes :)
 
Nooit fan geweest van het figuur Boba Fett, vond hem in Return of the Jedi knullig en vreemd in de eerste trilogie. Maar nu ben ik REUZE benieuwd naar zijn backstory.

Akkoord!
Met 'de eerste trilogie' bedoelt ge dan de prequels? Want daarin was Boba Fett uiteindelijk nog kind en aan de zijde van zijne pa Jango. En die laatste hebben ze er dan vooral in gestoken omdat de "Army of the Republic" allemaal clones waren op hem - dus redelijk essentieel in het verhaal. Alleen beetje knullig gebracht misschien.

Wel cool dat ze in The Mandalorian dan de acteur voor Boba Fett gebruiken die ze gebruikten als Jango Fett in de prequels. Maakt op zich ook weinig uit, want we zien Boba zijn gezicht nooit in V & VI - dus laat ons er makkelijkheidshalve van uit gaan dat die éxact op zijne pa lijkt. :unsure:

Wat mij ook enorm aangenaam heeft verrast de laatste episodes is dat we stilaan linken beginnen zien met de rest van wat we uit het Star Wars-universum kennen. Tot de aflevering waar Bo-Katan in kwam, had ik vooral het idee dat het zich gewoon in hetzelfde universum afspeelde als Star Wars, zonder enige link met alles wat canon is. Maar dan Bo-Katan, Ahsoka, Thrawn (*), dan te weten komen dat Grogu Order 66 overleefd heeft, ... is wel cool. :)

(*) hoop dat ze hier toch verder mee gaan, heb de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn gelezen en vind het nog altijd jammer dat ze die trilogie niet gebruikt hebben als canon voor de sequels. Anderzijds... het zou niet echt kloppen met wat in de Disney-sequels gebeurd is.
 
Uiteraard mag je verwachten dat Boba Fett exact op Jango Fett lijkt, want hij had geen zoon verwekt bij een vrouw hé. Hij had een eigen kloon gevraagd, zonder wijzigingen, dus zonder versnelde groei zoals bij de clone troopers voor The Republic Army & later Empire.

The Mandalorian is op dit moment al beter dan alle sequel films samen. Als Disney+ dezelfde kwaliteit Star Wars series kan blijven maken, bv. met Obi-Wan Kenobi of Ashoka of andere nieuwe personages, dan moeten films voor mijn part niet meer. De kans is overigens reëel dat deze pandemie een doodsteek wordt voor heel wat cinema's, op z'n minst in de V.S., door een versnelde opkomst van streaming (Disney+, HBO Max) en grote mega kaskrakers in de bioscoop véél minder frequent werden als de laatste gouden jaren van de bioscoop pre-corona.
 
Akkoord!
Met 'de eerste trilogie' bedoelt ge dan de prequels? Want daarin was Boba Fett uiteindelijk nog kind en aan de zijde van zijne pa Jango. En die laatste hebben ze er dan vooral in gestoken omdat de "Army of the Republic" allemaal clones waren op hem - dus redelijk essentieel in het verhaal. Alleen beetje knullig gebracht misschien.

Wel cool dat ze in The Mandalorian dan de acteur voor Boba Fett gebruiken die ze gebruikten als Jango Fett in de prequels. Maakt op zich ook weinig uit, want we zien Boba zijn gezicht nooit in V & VI - dus laat ons er makkelijkheidshalve van uit gaan dat die éxact op zijne pa lijkt. :unsure:

Wat mij ook enorm aangenaam heeft verrast de laatste episodes is dat we stilaan linken beginnen zien met de rest van wat we uit het Star Wars-universum kennen. Tot de aflevering waar Bo-Katan in kwam, had ik vooral het idee dat het zich gewoon in hetzelfde universum afspeelde als Star Wars, zonder enige link met alles wat canon is. Maar dan Bo-Katan, Ahsoka, Thrawn (*), dan te weten komen dat Grogu Order 66 overleefd heeft, ... is wel cool. :)

(*) hoop dat ze hier toch verder mee gaan, heb de Thrawn-trilogie van Timothy Zahn gelezen en vind het nog altijd jammer dat ze die trilogie niet gebruikt hebben als canon voor de sequels. Anderzijds... het zou niet echt kloppen met wat in de Disney-sequels gebeurd is.
Oh ja, ik vond hem knullig in RotJ en vreemd in episodes 1-3 (Boba en zijn vader Jango zijn klonen, dus identiek. zijn leeftijd moet ook bejaard zijn, gezien de leeftijd van Obi-Wan & Vader)

Ik vond the Mandalorian prima zonder de verbinding met de rest van het Star Wars universum, net zoals in episode IV zien we dat het hele "Force" gedoe voor veel mensen wat bijgelovige hokus pokus is. Wat prima werkt want uiteindelijk degraderen sterke force gebruikers de rest tot gewoon onbelangrijke niemendallen.

Langs de andere kant. Ik heb de Thrawn-trilogie gelezen als ik kind was, en toen was dat mijne God. Dé ultieme Star Wars slechterik. Niet "evil" maar berekend, medogenloos en een ongelooflijk efficiënt. Heerlijk. Wat ik gezien heb in Rebels (samenvattingen) was fijn, maar ik hoop dat ze hem een aura kunnen meegeven en hem elke keer heel de scene laten inpakken door zijn aanwezigheid. Dat verdient de serie na de shitshow die het de laatste 5 jaar was.
 
Ik vond er weer heel weinig main story aan, aan deze aflevering. Vond het veruit de zwakste van het seizoen. Heel de achtervolgingsscene sloeg werkelijk nergens op.
Ze vervoeren heel kostbaar en heel brandbaar materiaal maar krijgen niks van bescherming, terwijl heel die basis vol soldaten zit. En op het einde komen de TIE fighter met dodelijke precisie op 1cm van de camion iedereen kapot schieten terwijl ze een paar afleveringen ervoor niets konden raken. Allemaal heel cliché, echt terug S1 niveau voor mij. Hopelijk is de laatste aflevering weer in lijn met de rest van het seizoen.
 
Ik vond er weer heel weinig main story aan, aan deze aflevering. Vond het veruit de zwakste van het seizoen. Heel de achtervolgingsscene sloeg werkelijk nergens op.
Ze vervoeren heel kostbaar en heel brandbaar materiaal maar krijgen niks van bescherming, terwijl heel die basis vol soldaten zit. En op het einde komen de TIE fighter met dodelijke precisie op 1cm van de camion iedereen kapot schieten terwijl ze een paar afleveringen ervoor niets konden raken. Allemaal heel cliché, echt terug S1 niveau voor mij. Hopelijk is de laatste aflevering weer in lijn met de rest van het seizoen.
Goh, je kan zo alles over analyseren. Ik heb ervan genoten :)
Meer van dat!
 
ik snap de commentaar van weinig verhaal wel, maar ik vind dat niet per se een minpunt.
het moet toch niet allemaal zoals de eerste seizoenen van GoT zijn, waar ge elk detail moet doorhebben om te kunnen volgen?

deze sfeer brengt gewoon (voor mij dan) de sfeer van A New Hope, gemengd met die van de spaghetti-westerns van dezelfde periode.
De plot is simpel, maar boeiend genoeg om te volgen. en het is verfrissend dat ze eens niet voor élke situatie vol naar de CGI grijpen
 
Ik vind het seizoen gewoon echt schitterrend. Het ademt voor mij echt Star Wars uit. Gewoon hoe ze Boba Fett behandelen is een pluim voor de schrijvers en regisseurs.
 
Dat mando meer en meer in aanraking komt met de rest van de canon is voor mij een groot pluspunt.
De kritiek van het matige verhaal kan ik begrijpen, maar het stoort mij eerlijk gezegd niet zo hard.
Al zit ik nu wel te denken hoe het juist kwam dat ze met die rhydomium moest rondrijden...
 
dat was alleen om die basis te infilteren een aan diene communications console te geraken. wel leuk dat deze serie zowat alles meepikt van oudere films , games, boeken etc. operation cinder bvb komt voor in de nieuwe BF2 . de 6-delige reeks rond de making of is ook een aanrader op disney+ , hopelijk komt hiervan ook een s2 over s2.
 
Dat mando meer en meer in aanraking komt met de rest van de canon is voor mij een groot pluspunt.
De kritiek van het matige verhaal kan ik begrijpen, maar het stoort mij eerlijk gezegd niet zo hard.
Al zit ik nu wel te denken hoe het juist kwam dat ze met die rhydomium moest rondrijden...
Ik denk dat dit ook de insteek is waarmee je naar de Mandalorian moet kijken: een rpg-game die naar live-action vertaald is, met de nodige side-quests om in te zetten op worldbuilding. Voor sommigen zal dit het tempo er uithalen, maar ik vind het net zalig om elke aflevering een compleet andere uithoek van het universum te verkennen, die allen met elkaar verwewen zijn in meer (verschillende side characters die waarschijnlijk terug samenkomen in de seizoensfinale) of mindere mate (easter egg's zoals de mon calamari coins uit de allereerste aflevering die opeens relevant werden om z'n schip te fixen).

Also: wat een geniale soundtrack, en dat op een f**king blokfluit!
 
Seizoen 2 vind ik alvast beter dan Seizoen 1. Seizoen 1 dacht ik soms dat het wel wat saai en traag was. S2 is daarentegen helemaal open gebloeid. Het gaat misschien nog altijd niet snel vooruit, maar de tie-ins met de andere canon, het verhaal dat nu wel een beetje meer duidelijkheid krijgt, TOP! Je merkt ook dat ze hier gewoon een verhaal uit het star wars universe kunnen vertellen, zonder dat dat rushed moet worden in een 2 uur met flashy effects!
 
Terug
Bovenaan