Ik heb deze week voor het eerst Andor gezien en hoewel ik twee afleveringen moeten doorbijten heb, is dit uitgedraaid op mogelijks het beste wat Star Wars al laten zien heeft de afgelopen jaren.

Als ik bovenstaande dan vergelijk met de eerste aflevering van het nieuwe seizoen dan voel ik me toch bekocht. Ze hebben een degelijke IP en dat wordt vakkundig de nek omgedraaid door de verschrikkelijke simpele schrijfstijl. Niet alles moet evenveel diepgang hebben maar zoals @vloet zo mooi beschreven heeft, is dit wel heel gemakzuchtig.

Hopelijk doen ze het beter!
 
Ik ken niets van Star Wars maar heb wel genoten van de eerste twee seizoenen van The Mandalorian.

Het derde seizoen begint een héél stuk zwakker, zijn er andere schrijvers bij betrokken ofzo?

Ik had dus geen idee dat er aparte serie tussendoor is geweest die blijkbaar must see is... Wat een bullshit. Iemand een goeie korte recap video? Ik had ten minste verwacht dat er een recap aan het begin van de nieuwe aflevering ging zijn, niet dus.
Potverdorie, ik ook niet... maar soit dat is samen met Andor dan wel meer kijkplezier.
 
Laatst bewerkt:
Aflevering twee genietbaar maar toch weer erg simpel. Eerst vliegen we van hot naar her en terug door de Outer Rim, blijkbaar is de IG droid toch niet zo essentieel en is het met Mandelore toch niet zo erg gesteld als men dacht.

Waar ik me ook aan stoor is, Mando werd zeker in seizoen één voorgesteld als een "one-man-war-machine" maar daar blijkt weinig van over te schieten.
 
Ik blijf toch kijken omdat iedereen toch wil weten wat er uiteindelijk met Grogu zal gebeuren .

Zeker The Book of Boba Fett bekijken , dat is toch wat Mandalorian seizoen 2.5
 
Ep 2 en 3 hebben me toch weer hooked gekregen na die zwakke start.
Het deel op Coruscant was precies even een andere reeks.
 
Ben ik de enige die het vanaf s1 al heel mediocre vond ?ik snap de hype niet. Niet dat het slecht was maar goed zou ik het ook niet noemen.
De sets en setting allemaal meer dan oké en 100 keer beter dan modern Star Wars . Maar het verhaal zelf vind ik echt mediocre en is soms echt power rangers level diepgang met de slechterik van de week. Het is beter dan de laatste paar films maar die lat lag nu ook niet echt hoog lol 😂

Ik herinner er mij ondertussen zelf niets meer van . Even memorabel als de Voorbije 15 marvels films dus
 
Laatst bewerkt:
Vond het eigenlijk best wel confusing :D en zeker met wat ze helemaal op het einde deed.

Het was gewoon heel slecht uitgewerkt imo, ik vond het best verfrissend om eens uit te wijken naar een andere verhaallijn maar het werd nodeloos in tijd gerokken voor wat het maar was.

Episode 4 was leuk, het werd tijd dat Grogu na 3 seizoenen eens wat character development kreeg, al was het maar een klein beetje.

Met dat Monster Hunter spelletje mogen ze wel eens stoppen, hoeveel keer gaat er nog een duiveltje uit een doosje komen om een verhaal te kickstarten?
 
Bij de derde was ik mij echt aan het afvragen of ik per ongeluk naar een aflevering van een andere SW reeks aan het kijken was. Geen probleem natuurlijk dat ze wat afwijken, maar zo...lang...dra...dig... Het acteerwerk tussen die 2 was precies ook heel houterig, of het was de bedoeling en dan ligt het aan mij.

De vierde aflevering vond ik dan weer heel leuk, alleen wat te kort. Het enige wat ik niet goed begrijp is dat dat kind zowel de zoon van die ene is, als een 'foundling'?
 
Disney is weer goed bezig ook The Mandalorian de nek om te wringen. Wat een zwakke aflevering die episode 4.
Intussen hebben we 'This is the way" tot in den treure gehoord. En iedereen heeft z'n helmpje terug op, dus we kijken naar heel der dialogen zonder expressies... brrrr
Ik denk ook dat ze nog wat wireframes van House of the Dragon overgenomen hebben, en daar had je een draak die Vhagar heette en hier heb je nu een jonge Mando die Ragnar heet. Allemaal bijzonder origineel :biglaugh:
Ik was naar die Mandalorian training sessies aan het kijken en kon niet anders dan met mijn ogen rollen. En te weten dat ik één van de grootste fans ben/was van het originele Boba Fett personage uit de originele trilogie.
Intussen is elke mythe van dat obscure personage al de nek omgewrongen, en nu moeten we ook nog de Mythosaur gaan zien in alle details zodat er echt niets aan verbeelding nog overblijft :)
Ik ben een oude zeur ongetwijfeld, maar ik vind dat Disney Star Wars echt volledig aan het kapot maken is.
 
wel, ik vind het een relaxerende serie. kijk altijd met plezier op net einde van de avond.
Origineel? meh, niet nodig hier. toch voor mij niet.
Boba Fett was voor mij ook niet echt een obscuur personage, maar ik ben dan ook niet echt opgegroeid met star wars. zal voor velen anders zijn hier, denk ik
 
Ep 4 vond ik toch weer wat rammelen. Dat vliegend beest was ZO random. En 't is idd al de zoveelste keer. Al die scènes in 't Mandalorian kamp zien er te cheap uit naar m'n zin.
't Was precies speeltijd voor de Mando's. Gezellig samen trainen op het strand.
Grogu met z'n Yoda-esque Episode 2 salto's (waar ik nooit fan van ben geweest), bleh.
Wat een wisselvallig seizoen tot hier toe.

Toch een leuke cameo van Ahmed Best. Maar wel irritant dat dat meteen overal online in m'n gezicht werd geduwd. Anders had het mssn een toffe verrassing geweest.
 
Cool cool, de Mandalorians die Nevarro redden en Bo Katan die een missie krijgt. Én Gideon die vermist wordt.
Nice nice.
Die ene op Coruscant die 'goed'geworden is, zal wel nog terug 'slecht' worden in Gideon's dienst zeker?
 
Terug
Bovenaan