Echt kippenvel de 2e helft.. deze serie is toch het beste wat er de laatste jaren van sw is uitgebracht , samen met rogue one
 
Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat Luke niet echt impressed was door het bestaan van Grogu. Als ie 'm ziet zou ie toch zoiets hebben van: OMG Yoda junior!!
Nee, twas eerder van: kom maar mee manneke :p
Dus leek erop dat ze elkaar al eerder hadden gezien of elkaar kenden
Grogu heeft al training gehad en heeft Order 66 overleefd (einde episode VI zeker?) dus Luke zal Grogu idd al eens gezien hebben toen Luke in de Jedi council zat.
 
Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat Luke niet echt impressed was door het bestaan van Grogu. Als ie 'm ziet zou ie toch zoiets hebben van: OMG Yoda junior!!
Nee, twas eerder van: kom maar mee manneke :p
Dus leek erop dat ze elkaar al eerder hadden gezien of elkaar kenden
Beide heren kennen elkaar. Dat kan ook niet anders ;)
 
Grogu heeft al training gehad en heeft Order 66 overleefd (einde episode VI zeker?) dus Luke zal Grogu idd al eens gezien hebben toen Luke in de Jedi council zat.

Luke heeft nooit in de Jedi council gezeten. Order 66 was in episode 3 toen juist werd Luke geboren. En na order 66 was er geen council. Luke heeft Grogu volgens mij nooit gezien.
 
Luke heeft nooit in de Jedi council gezeten. Order 66 was in episode 3 toen juist werd Luke geboren. En na order 66 was er geen council. Luke heeft Grogu volgens mij nooit gezien.
Oeps, ik ben Luke en Anakin door elkaar aan het halen. Tijd om de films allemaal nog eens te bekijken!
 
Oeps, ik ben Luke en Anakin door elkaar aan het halen. Tijd om de films allemaal nog eens te bekijken!
Heb exact een jaar geleden The Rise of Skywalker gezien, maar blijkbaar is het al meer dan 3j geleden dat ik de originele en de prequel films heb gezien, dus zou nu in de kerstvakantie idd een goed gedacht zijn om de volledig Skywalker saga nog eens te bekijken, heb ze hier allemaal op bluray liggen :love:
 
Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen dat Luke niet echt impressed was door het bestaan van Grogu. Als ie 'm ziet zou ie toch zoiets hebben van: OMG Yoda junior!!
Nee, twas eerder van: kom maar mee manneke :p
Dus leek erop dat ze elkaar al eerder hadden gezien of elkaar kenden
Waarschijnlijk omdat Luke wél beseft dat er meerdere wezens van een species kunnen bestaan
 
Er is een rode draad é, i know there is one
Maar ik heb zo het gevoel dat ze volledig rekenen op de geweldige CGI en action sequences.
Ik mis diepgang zoals
Boba Fet
en Trooper smasher, kweenie, kmis precies iet

Nuja, John F is binnen daar is er geen twijfel over!
 
Oei, ik ben precies in een minderheid dat deze serie maar zo-zo vond.

+ Star wars universe is altijd boeiend
+ De nieuwe personages zijn leuk
+ Actie is cool ...
- ... maar zo generiek naar mijn mening.
- Verhaal? Behoorlijk dun en niet uitgewerkt genoeg.
- Zeer episodisch maar dan eigenlijk niet genoeg om echt episodisch te zijn, vis noch vlees.
- Zoveel fanservice en met amper toegevoegde waarde.
 
Ik heb me wel goed geamuseerd met The Mandalorian :)
Heeft uiteraard zijn mankementen, de humor bijvoorbeeld vind ik soms maar wat platjes. Zit ook bomvol fan-service, maar op een manier waarop het meestal nog mooi gedaan is.
Ik was vooral onder de indruk van de shots in seizoen 2, sommige beelden waren echt schilderijtjes op het scherm (zijn gecrashte Razor Crest op de ijsplaneet, de achtervolging met de X-wings, etc...). Alleen al voor de visuele pracht was deze het bekijken waard!
Ik zit wat met een dubbel gevoel over de aanpak van Disney met Star Wars. Aan de ene kant is het cool dat we personages & scenes te zien krijgen uit periodes die daarvoor nog een mysterie waren. Aan de andere kant is het spijtig dat een deel van de mystiek en magie daar rond nu aan het verdwijnen is (Bijv. Boba Fett).
 
Oei, ik ben precies in een minderheid dat deze serie maar zo-zo vond.

+ Star wars universe is altijd boeiend
+ De nieuwe personages zijn leuk
+ Actie is cool ...
- ... maar zo generiek naar mijn mening.
- Verhaal? Behoorlijk dun en niet uitgewerkt genoeg.
- Zeer episodisch maar dan eigenlijk niet genoeg om echt episodisch te zijn, vis noch vlees.
- Zoveel fanservice en met amper toegevoegde waarde.

Ik denk dat de meeste fans vooral blij zijn dat er terug een goed uitgewerkte star wars saga is die respectvol omgaat met het bronmateriaal, en het er op lijkt dat Disney een Marvel 2.0 universum aan het creëren is. Dit staat in schril contrast tot de 3de trilogie, waarbij de plot door interne strubbelingen bij elke opeenvolgende film een compleet andere kant op ging, met de clusterfuck die ep IX was als gevolg. Time will tell of ze hier in zullen slagen, maar op dit moment lijken ze op de goede weg.

Betreffende de cameo van Luke: blijkbaar gaan er (vanuit de fanbase) al langer stemmen op om een recasting te doen, meerbepaald met Sebastian Stan, a.k.a. Bucky Barnes, en ik kan ze geen ongelijk geven:
Mark-Hamil-Sends-Sebastian-Stan-Birthday-Message-1024x555.jpg
Zowel Hamill als Stan zien het wel zitten, dus indien ze er bij Disney voor te vinden zijn, kunnen het nog interessante tijden worden.
 
Ik denk dat de meeste fans vooral blij zijn dat er terug een goed uitgewerkte star wars saga is die respectvol omgaat met het bronmateriaal, en het er op lijkt dat Disney een Marvel 2.0 universum aan het creëren is. Dit staat in schril contrast tot de 3de trilogie, waarbij de plot door interne strubbelingen bij elke opeenvolgende film een compleet andere kant op ging, met de clusterfuck die ep IX was als gevolg. Time will tell of ze hier in zullen slagen, maar op dit moment lijken ze op de goede weg.
Daar ben ik het ook wel mee eens. Het is inderdaad eindelijk nog is iets van een deftige kwaliteit, voor mij sinds Rogue One geleden. Ik kijk ook zeker en vast uit naar de nieuwe series/films maar denk dat deze serie wat de hoogte wordt ingeprezen omdat het tussen slecht materiaal staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: eS
Ik was toch ook wel onder de indruk van het 2e seizoen, heb er mij zeer goed mee geamuseerd, terwijl ik na het 1ste seizoen nog niet helemaal overtuigd was.

Ik vind het een leuke combo van actie, humor, goede casting, nostalgie, ... Het verhaal is hier voor mij ook niet het belangrijkste element. Het is voor mij ook geen serie die pretendeert hier een sterk verhaal te gaan neerzetten. Er zijn andere series die meteen sterk beginnen qua verhaal en de verwachtingen uiteindelijk niet kunnen inlossen. Er is hier een leuke rode draad aanwezig en tussendoor is het pure fun en hier en daar een stukje 'connecting the dots'.

Ik denk dat veel fans, ik ook, gewoon heel blij zijn dat de juiste toon gevonden is. Dat maakt het nog niet meteen een all-time top 10 serie natuurlijk.
 
Nu ben ik wel heel benieuwd wat er nog gaat volgen. Een goed einde kan het toch NOOIT hebben voor Grogu? Dat is toch het enige logische dat je kunt afleiden uit de laatste trilogie.
 
Nu ben ik wel heel benieuwd wat er nog gaat volgen. Een goed einde kan het toch NOOIT hebben voor Grogu? Dat is toch het enige logische dat je kunt afleiden uit de laatste trilogie.
nee, maar dat dacht ik wel al vanaf hst begin van Mando.. Grogu moet ofwel ergens totaal ver weg zitten ofwel dood
 
Nu ben ik wel heel benieuwd wat er nog gaat volgen. Een goed einde kan het toch NOOIT hebben voor Grogu? Dat is toch het enige logische dat je kunt afleiden uit de laatste trilogie.

Alsof Star Wars echt consistent is met hun verhaal... Ze passen daar wel een mouw aan. Het zou mij alleszins niet verbazen dat ze dit personage nog gaan gebruiken in latere films/series en gezien de leeftijd van Grogu (50 something) kan dit wel is na de laatste trilogie zijn vooraleer deze in zijn puberteit zit.
 
50 jaar en dat spreekt nog geen woord. Er zijn er al voor minder naar de logopedie gemoeten...

Ze kunnen Grogu op het einde nog wel makkelijk laten 'verdwijnen' naar een verre planeet ofzo ;)
Als je de originele trilogy bekijkt, lijkt het ook alsof Luke de nog enige levende Jedi is, terwijl er achteraf bezien toch hier en daar nog wat Jedi's verstopt zaten. Nu kan je ook denken, waarom zijn die in godsnaam niet komen helpen? :p

Of hij is ook gewoon mee afgeslacht door Kylo Ren, want die had heel Luke's Jedi Academy toch uitgemoord niet? :p
 
Zeker ook eens Disney Gallery: The Mandalorian checken.
Prachtig om te zien hoe ze werken met die nieuwe technology van filmen.
Ook veel meer uitleg over de fan-service.
 
Terug
Bovenaan