Niet dat ik ze daarom een lage score zou geven :wink: .

Het zijn gewoon tot nu toe de 2 minste afl van de serie.
 
Ik had dat zelfs eerst niet door dat er een lesbische relatie speelde. Ik dacht eerder een heel vriendschappelijke band. Maar ik was ook minder oplettend deze aflevering.

Dit soort verhaallijnen zorgt ervoor dat ik vrijwel onmiddellijk sceptisch ben wanneer in een moderne TV-serie twee karakters van hetzelfde geslacht iets of wat van opbouwende screen-time krijgen. Misschien wordt het eens tijd dat men probeert om vriendschap tussen mensen uit te diepen in de karakterontwikkeling zonder te vervallen in die vermaledijde geforceerde introductie van (al dan niet) homoseksuele verhoudingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Die relatie van Ellie en Riley was ingame ook zo zulle.

Een betere aflevering. Voor wat er nog komt, denk ik dat ze dat prima in 2 afleveringen kunnen proppen zonder te rushen, gezien ze de actiescenes van het spel grotendeels overslaan en enkel focussen op de verhaalgedreven delen.
 
o_O

Ontopic, deze aflevering was wel oké. Wat meer feeling krijgen met Ellie als niet-speler was welkom.
Twee LGBTQ-sidestories in één seizoen is wel voer voor anti-woke volk, en dat zie je ook weer terug in de ratings.
Even off-topic ik vind niet dat een game of Thrones hoort tussen breaking bad, Sopranos the wire, deadwood, six feet under, Mad men en rectify.
 
En waarom niet?
Sorry hoor maar kwalitatief zijn deze series toch stuk voor stuk beter, beter acteren, betere personages, betere dialogen, beter verhaal en een veel betere pacing dan Got.

Begrijp me niet verkeerd Got is niet slecht maar om dit bij de aller grootste te zetten nee voor mij niet.
 
Sorry hoor maar kwalitatief zijn deze series toch stuk voor stuk beter, beter acteren, betere personages, betere dialogen, beter verhaal en een veel betere pacing dan Got.

Begrijp me niet verkeerd Got is niet slecht maar om dit bij de aller grootste te zetten nee voor mij niet.
Whut? Game of thrones is net zo goed omwille van de dialogen en personages :thinking:

Nee daar is geen discussie over mogelijk. Het zal gewoon uw smaak niet zijn...

tyrion-lannister.gif
 
Sorry hoor maar kwalitatief zijn deze series toch stuk voor stuk beter, beter acteren, betere personages, betere dialogen, beter verhaal en een veel betere pacing dan Got.

Begrijp me niet verkeerd Got is niet slecht maar om dit bij de aller grootste te zetten nee voor mij niet.
Dat is dan uw mening. Breaking Bad is gewoon top. The sopranos heb ik niet gezien, maar staat op mijn watchlist. The Wire was goed, maar ontzettend traag. Deadwood, Six feet under en Mad Men lijken me degelijk, maar die hebben nooit zo een goede commentaren gehad. Rectify ben ik aan begonnen, maar na een paar afleveringen vond ik dat het saaiste wat ik al heb gezien.

Er is nog geen enkele serie erin geslaagd om mij gewoon een uur in shock voor de TV te hebben laten zitten. The Rains of Castamere en The Mountain vs The Viper hadden dat effect. Om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld 'The Battle of the bastards'. Niet normaal hoe dat in beeld is gebracht.

Nee, Game of Thrones hoort ONDANKS dat laatste seizoen (dat ook weer niet zo slecht was) echt tot de absolute top.
 
Whut? Game of thrones is net zo goed omwille van de dialogen en personages :thinking:

Nee daar is geen discussie over mogelijk. Het zal gewoon uw smaak niet zijn...

tyrion-lannister.gif
De dwerg is de enige die er torenhoog boven uitstak voor mij, de dialogen in de series die ik aanhaalde zijn in mijn ogen toch sterker dan in got. Aan een thé wire en Sopranos kan got gewoon niet tippen.
Dat is dan uw mening. Breaking Bad is gewoon top. The sopranos heb ik niet gezien, maar staat op mijn watchlist. The Wire was goed, maar ontzettend traag. Deadwood, Six feet under en Mad Men lijken me degelijk, maar die hebben nooit zo een goede commentaren gehad. Rectify ben ik aan begonnen, maar na een paar afleveringen vond ik dat het saaiste wat ik al heb gezien.

Er is nog geen enkele serie erin geslaagd om mij gewoon een uur in shock voor de TV te hebben laten zitten. The Rains of Castamere en The Mountain vs The Viper hadden dat effect. Om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld 'The Battle of the bastards'. Niet normaal hoe dat in beeld is gebracht.

Nee, Game of Thrones hoort ONDANKS dat laatste seizoen (dat ook weer niet zo slecht was) echt tot de absolute top.

Sorry Mad men en deadwood nooit zo een goede commentaren not sure if you're joking scoren unaniem overal heel hoog.

En got begin bergaf te gaan vanaf season 6, in de boeken begon het ook daar bergafwaarts te gaan en de laatste season is 1 shitshow geworden naar mijn goesting.

Maar goed smaken verschillen nu eenmaal en daar valt niet over te discussiëren. terug ontopic nu voor mij.
 
Dit soort verhaallijnen zorgt ervoor dat ik vrijwel onmiddellijk sceptisch ben wanneer in een moderne TV-serie twee karakters van hetzelfde geslacht iets of wat van opbouwende screen-time krijgen. Misschien wordt het eens tijd dat men probeert om vriendschap tussen mensen uit te diepen in de karakterontwikkeling zonder te vervallen in die vermaledijde geforceerde introductie van (al dan niet) homoseksuele verhoudingen.
Waarom? Twee meisjes kunnen verliefd worden op elkaar. Er wordt zelfs de hele tijd niets over gezegd, het wordt niet ingevoerd als iets speciaals, geen nadruk. Gewoon: dat is wat er gebeurt. Dat is net wat veel mensen met kritiek op zulke verhaallijnen graag zouden willen: dat het er op een natuurlijke niet-geforceerde manier in zit.

Dat zat er trouwens tien jaar geleden al in. Tien jaar, hè. Misschien wordt het tijd om daar niet telkens op te fixeren.
 
Waarom? Twee meisjes kunnen verliefd worden op elkaar. Er wordt zelfs de hele tijd niets over gezegd, het wordt niet ingevoerd als iets speciaals, geen nadruk. Gewoon: dat is wat er gebeurt. Dat is net wat veel mensen met kritiek op zulke verhaallijnen graag zouden willen: dat het er op een natuurlijke niet-geforceerde manier in zit.

Dat zat er trouwens tien jaar geleden al in. Tien jaar, hè. Misschien wordt het tijd om daar niet telkens op te fixeren.
Maar was er een kus ofzo?
 
Waarom? Twee meisjes kunnen verliefd worden op elkaar. Er wordt zelfs de hele tijd niets over gezegd, het wordt niet ingevoerd als iets speciaals, geen nadruk. Gewoon: dat is wat er gebeurt. Dat is net wat veel mensen met kritiek op zulke verhaallijnen graag zouden willen: dat het er op een natuurlijke niet-geforceerde manier in zit.

Dat zat er trouwens tien jaar geleden al in. Tien jaar, hè. Misschien wordt het tijd om daar niet telkens op te fixeren.

Inderdaad! Het zou dus best interessant zijn Indien men ervoor had gekozen om daar een nieuwe weg in te slaan met het verhaal. Nu vond ik het helaas voorspelbaar en een gemiste kans
 
In het spel? Of in de aflevering?

Enfin, het antwoord op beiden is 'ja.' Die hele aflevering is érg trouw aan het origineel.
Riley_and_Ellie_Kiss.png


Ik zou ook niet weten wat dat uitmaakt. Er was nooit twijfel over, hoor. Ik snap niet waar die fixatie weer vandaan moet komen.
Bij mij geen fixatie. Ik heb deze aflevering maar half gevolgd. Ik kon moeilijk mijn concentratie houden.
 
Dat is dan uw mening. Breaking Bad is gewoon top. The sopranos heb ik niet gezien, maar staat op mijn watchlist. The Wire was goed, maar ontzettend traag. Deadwood, Six feet under en Mad Men lijken me degelijk, maar die hebben nooit zo een goede commentaren gehad. Rectify ben ik aan begonnen, maar na een paar afleveringen vond ik dat het saaiste wat ik al heb gezien.

Er is nog geen enkele serie erin geslaagd om mij gewoon een uur in shock voor de TV te hebben laten zitten. The Rains of Castamere en The Mountain vs The Viper hadden dat effect. Om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld 'The Battle of the bastards'. Niet normaal hoe dat in beeld is gebracht.

Nee, Game of Thrones hoort ONDANKS dat laatste seizoen (dat ook weer niet zo slecht was) echt tot de absolute top.
Het laatste seizoen was wel echt heel slecht. :unsure:

Nu, als je niet van verschrikken houdt dan kan ik begrijpen dat je elk uur in shock was.
 
Het laatste seizoen was wel echt heel slecht. :unsure:

Nu, als je niet van verschrikken houdt dan kan ik begrijpen dat je elk uur in shock was.
Dat heeft met het hechten aan karakters en aan onverwachte wendingen te maken. Niet met verschrikken.
 
Ik vond AFL07 wel sterk. Het is inderdaad bijna een kopie van 't origineel en goed gebracht.
Of Bella Ramsey nu exact als Ellie uit de game is of niet, ze speelt alleszins een heel goede versie van Ellie. Voor mij komt ze toch heel dicht in de buurt.

Ik begrijp wel waarom er kritiek is. Vooral kijkers die het verhaal nog niet kennen, willen snellere voortgang van het main plot. En er zijn al meerdere trage eps gepasseerd. Zoals al gezegd was dit in de game een DLC, die pas achteraf wordt gespeeld.
In de serie kunnen ze eigenlijk niet anders dan het nu al te implementeren. Ze gebruiken het ook om de Fireflies weer vanuit een ander perspectief te tonen (Riley).
 
Terug
Bovenaan