Sterke aflevering. Top acteerprestaties. Als ik de game terzijde laat, kan ik weinig aanmerken

1) Ellie & David hun shootout met de infected waarin bleek David gewoon een pistool had en Ellie liet doen... Had hun ontmoetingsmoment nog wat kracht kunnen bijgeven zoals in de game.

2) Het moment in de game waarin David zijn hele "... by this madman...and a little girl" is zo geniaal gedaan en is echt een momentje dat ge kippenvel van krijgt.... Hier is het ook redelijk gedaan, maar ik vind het iets zwakker voelen omdat ze uiteindelijk "maar" 1 kerel van hun groep gedood hebben tegenover de horde raiders die Joel in de game rond dit punt al heeft omgelegd....

Ik zeg niet dat den Pedro constant raiders moet no-scopen in deze reeks, maar het gaat een beetje hand-in-hand met punt 3

3) te weinig infected..... Sure, het zal veel kosten en ge moet uw personage-ontwikkeling hebben, maar het mocht net ietsje meer zijn. Gelijk Mr Anderson zen vrouw het zo goed zegt :unsure: Het is heel "videogamey" om dozijnen raiders / clickers / runners tegen te komen en alsnog het te overleven, maar als ge totaal den andere richting uitgaat...

Het is lang niet hetzelfde niveau als TLOU, dus vergeef me dat ik de vergelijking maak, maar...

in The walking dead / fear the walking dead en alle aanverwanten hebt ge het persoonlijk drama EN veel zombies.... niet dat het drama daar altijd (hah) goed gedaan wordt, maar de zombie-dreiging voelt meer als een constante. :p

Die ene walking-dead-fan mag me nu gerust citeren om uit te wijzen hoeveel beter de sets zijn in Walking dead :oi22:
 
Ik heb vorige week t spel uitgespeeld, net ep 8 gekeken en het was wel top!

vond in t begin precies wel dat het wat te veel gerushed ging zijn. Toen ze op de tafel lag en tegen david zei dat ze infected is, vanwaar komt die beet dan er zijn nergens infected te zien terwijl je in de game eerst nog een hoop infected tegen komen in die schuilplek waar ze wachten op die medicijnen… ook zoals hier al gezegd vond ik het in’t spel beter dat joel er tussen kwam als ellie david aant afmaken was als gek. Toch al bij al goede overname vant spel deze ep
 
Net ook ep 8 gekeken, moet zeggen, het grijpt me toch niet helemaal. De protagonisten naast Ellie en Joel, ook de bad guys, krijgen gewoon te weinig screenplay om echt indruk te maken of bij te blijven, het voelt allemaal heel erg gerusht. 1 of 2 afleveringen en op naar de volgende. De vergelijkingen met The Walking Dead worden snel gemaakt, maar daar gaan de lead bad characters 1 of soms zelfs enkele seizoenen mee. Zorgt voor zoveel meer spanning en beleving, hier denk ik vaak "meh, doet me weinig".

Moet ook wel zeggen dat ik van de 2de game me nog wel veel herinner, maar van de 1ste er toch heel wat gaten in mij geheugen zitten.

Overigens iemand die me kan uitleggen waar de rest van die gemeenschap zat? Hun hoofdgebouw staat in brand, Joel loopt daar op zijn gemakske rond, en niemand die dat ziet?

Enneuh, ook dit:

 
Laatst bewerkt:
Overigens iemand die me kan uitleggen waar de rest van die gemeenschap zat? Hun hoofdgebouw staat in brand, Joel loopt daar op zijn gemakske rond, en niemand die dat ziet?
In het spel zag niemand het omda ge ze al allemaal afgeknald had en voor de serie wilden ze het zeker waarheidsgetrouw houden. :unsure:
 
Net ook ep 8 gekeken, moet zeggen, het grijpt me toch niet helemaal. De protagonisten naast Ellie en Joel, ook de bad guys, krijgen gewoon te weinig screenplay om echt indruk te maken of bij te blijven, het voelt allemaal heel erg gerushed. 1 of 2 afleveringen en op naar de volgende. De vergelijkingen met The Walking Dead worden snel gemaakt, maar daar gaan de lead bad characters 1 of soms zelfs enkele seizoenen mee. Zorgt voor zoveel meer spanning en beleving, hier denk ik vaak "meh, doet me weinig".

Moet ook wel zeggen dat ik van de 2de game me nog wel veel herinner, maar van de 1ste er toch heel wat gaten in mij geheugen zitten.

Overigens iemand die me kan uitleggen waar de rest van die gemeenschap zat? Hun hoofdgebouw staat in brand, Joel loopt daar op zijn gemakske rond, en niemand die dat ziet?

Enneuh, ook dit:


Walking dead season 1 prachtig maar wat daar achter kwam was echt een dikke nul
 
Overigens iemand die me kan uitleggen waar de rest van die gemeenschap zat? Hun hoofdgebouw staat in brand, Joel loopt daar op zijn gemakske rond, en niemand die dat ziet?

Had hetzelfde gedacht, werd niet echt uitgelegd maar mijn idee is dat dat gebouw verwijderd was van de community? Niemand mag per ongeluk weten dat hij daar mensen slachtte?
 
Laatste afl gezien, bijzonder zwak.

Joel die hier en daar wat mensen afknalt, auto pakt en vlucht samen met Ellie en that’s it. Oh ja, nog wat eten geven aan ne giraf.

Die begin scene met baby Ellie was mss nog het beste
 
Heel matige aflvering en dus ook een matige serie.

Er waren 2 goede afleveringen en dat was 3 en 8. Daarnaast alleen het eerste deel van aflevering 1 en het laatste deel van 5. De rest was echt matig.

Ik ben de game aan het spelen en die is wel goed.
 
Goede serie toch veel beter dan wat HBO laatste tijd uitbrengt zoals house of the dragon dat vond ik echt zwak.

Zeer benieuwd naar season 2 die toch het aan een en ander gaat veranderen tot over de game part 2
 
Laatst bewerkt:
meh veel meer van verwacht dankzij de hype talk van alle fanboys op het internet..
de eerste 3 afleveringen vond ik nog goed maar daarna niks memorabel.

ik ga de game wel spelen op pc als het eind deze maand(?) verschijnt.
 
Over de hele lijn een zeer geniaal seizoen/serie imo, laatste aflevering was wel wat teleurstellend

ik had wat meer verwacht van de shoot out scène? Voelde wat rushed
 
Net laatste gezien en toch wel goed. Qua verfilming van een game een zeer goede serie.

Die shoot out scene was toch best wel ok? In’t spel alleen al duurt dat stuk 20-30 minuten…

wat ik geniaal vond in’t spel was hoe Joel Ellie van die tafel nam met dezelfde woorden als toen hij Sarah vastnam nadat ze beschoten was. Zeer jammer dat die one liner niet in de serie zat :)

Ook de scene van die tunnel voor t hospitaal waar Joel Ellie redt van verdrinking was supersterk in’t spel toen die fireflies hun tegen t lijf liepen. Ook een gemiste kans dit niet in de ep te steken.
 
Laatst bewerkt:
Idd top gedaan. Juist te weinig clickers enz...

Van Deel 2 kan je toch een zot goeie serie van maken :eek:

Zoveel paden en verhaal in
 
Laatste afl gezien, bijzonder zwak.

Joel die hier en daar wat mensen afknalt, auto pakt en vlucht samen met Ellie en that’s it. Oh ja, nog wat eten geven aan ne giraf.

Die begin scene met baby Ellie was mss nog het beste

Laatste aflevering was denk ik 1 op 1 hoe het spel geeindigd was. (i checked this once on youtube)
 
Was een toffe serie en goed einde. Zeker geen ongezien masterpiece, maar is dat nodig om een goeie serie te zijn??
Als game adaptatie een van (al den niet) "de" beste die we tot nu toe toch al gekregen hebben.

Kon hier en daar zeker nog wel beter of anders, maar het kon ook op 100 manieren veel slechter dus klagen vind ik zeker niet terecht.
 
seizoen had 10 episodes langer mogen/moeten zijn.
er wordt te snel tussen de emoties gesprongen, in de game had je nog verwerkingstijd tussen de scenes met gameplay en travel in silence, dat mis ik hier.
 
Ep 9 gezien, ik vond het één van de betere eigenlijk, wellicht omdat dit mij ook het meeste is bijgebleven uit de eerste game.

Grootste probleem blijft voor mij wel dat de band tussen Joel en Ellie wat wordt geforceerd. Er is gewoon te weinig gebeurd om echt over een emotionele band te kunnen spreken, hoewel ze dat dus wel willen laten uitschijnen. Dat komt vnl door de weinige afleveringen én 2 afleveringen die een zijsprong maken, waarvan 1 toch totaal onnodig.

Ik ben ook nog niet helemaal overtuigd van Bella Ramsey als Ellie. Ik mis precies toch emotie en beleving bij haar.

En er zijn echt veel te weinig infected.

Al bij al ok, maar ik had toch meer verwacht.
 
Was een goeie serie met enkele nog betere afleveringen. De keuzes die ze soms maken qua tijd nemen voor bepaalde scenes en het rushen van sommige andere blijf ik bij momenten vreemd vinden, maakt het net geen top serie voor mij. Wel van genoten en het wachten op seizoen 2 kan beginnen zeker...
 
Terug
Bovenaan