Episode 8 gezien. Weer een sterke aflevering. Net zoals aflevering 7 laat het veel van Ellie zien. En hier wil ik eerst even op terug komen. Vond het bizar dat er zoveel kritiek op ep 7 was. Al moet ik wel toegeven dat het spel enorm veel betekent voor mij en dat ik er misschien anders naar kijk dan iemand die het spel niet gespeeld heeft of het spel niet zo nauw aan het hart ligt.
Ik vond het gewoon heel goed in beeld gebracht, hoeveel we van Ellie haar karakter zagen. We weten dat ze zeer intelligent is. Maar terwijl ook een duistere kant heeft. We zagen ook dat ze voor niets of niemand terug deinst, en dat ze zonder na te denken in het vuur springt voor haar geliefde. In tegenstelling tot Joel is Ellie zelfs veel harder op gebied van onmiddellijk handelen(Joel moet al echt tot het absolute uiterste gedreven worden). Ook zeer sterk om te zien wat ze voor Joel deed. Begin en einde van de aflevering was zeer sterk. Als seizoen 1 gedaan is, en achteraf blijkt dat bepaalde stukken gerusht waren. Dan ga ik niet terugkijken en zeggen dat Left Behind te lang was. Maar dan ga ik ep3 in twijfel trekken(want ep 7 is gewoon veel belangrijker voor dit verhaal) en dan ga ik de screen-time van bijvoorbeeld Kathleen in twijfel trekken. Of dan ga ik gewoon denken, had er 10 afleveringen van gemaakt 😜. Ma ok, kunnen we pas over oordelen als het seizoen gedaan is.
Dan gaan we verder naar ep 8:
Zoals ik al gezegd had vorige keer, was ik nooit 100 procent overtuigd door Bella Ramsey als Ellie. Soms wel, soms niet. Maar net zoals bij ep 7, nailed ze het hier voor de volle 100 procent voor mij. Zeer sterk gespeeld. En ik zag hier echt Ellie. Al is niet alles identiek zoals in de game natuurlijk. Maar de interactie tussen Ellie en David waren wel zeer goed. David: You put one right between my eyes. Ellie: That's right. Die zaken die terug komen uit de game vind ik geweldig. Ook dat stuk als Ellie gevangen is. En vervolgens David bijt,...zeer sterk allemaal. Zeer happy ook dat de ondervraging van Joel er in zat. Deze aflevering was echt top. Al heb ik ook wat kritiek. Vind het spijtig dat Joel Ellie niet onderbrak tijdens ze David aan het kapot hakken was zoals in de game. Nu komt ze buiten, en de manier waarop, had niet dezelfde impact als in de game. Dat vond ik wel een bummer. Want op dit punt is Joel voor de volle 100 procent voor Ellie. Op dit punt is Ellie bij wijze van spreken als een dochter voor hem. Zij heeft hem gered. Op dit moment twijfelt Joel niet meer. Niks of niemand gaat haar nog pijn doen. En ik vond het niet volledig tot uiting komen als ze elkaar in de armen slaan. In het spel is de impact groter. Ook vond ik het iets te snel gaan met David, dat hij al direct zoveel potentie in Ellie zag,... In het spel gaat het zo snel niet natuurlijk. Als stoorde ik mij hier minder aan, maar iemand die het spel niet gespeeld heeft, kan zich daar misschien wel aan storen. Al bij al, vond ik dit echt wel een zeer sterke episode. En dit geeft mij hoop dat de volgende aflevering ook op dit niveau gaat zijn. Eigenlijk hoop ik dat de volgende aflevering de beste wordt. We shall see...
 
Geniale aflevering.

Ik lees vaak kritiek dat er te weinig infected in de serie aanwezig zijn en ik kan het deels snappen maar aan de andere kant..

Ik vond TLOU nooit echt actief rond de infected draaien? Natuurlijk is de cordyceps een belangrijk iets maar ik vind/vond het verhaal eerder draaien rond het psychologische? Hoe mensen reageren op een post apocalyptisch iets.

Natuurlijk zijn ze in de game vaker aanwezig want het blijft natuurlijk een game, anders is het een walking simulator met wat cutscenes.
 
Ja, dit was wel 1 van de betere afleveringen. Schrik dat het gerushed ging aanvoelen, maar dat viel nog goed mee. Moest ik voorlopig de episodes moeten rangschikken van best naar minder goed, zou als volgt zijn:
1-8-2-5-7-6-3-4. Denk dat zo zou zijn, sommige afleveringen liggen zeer dicht bij elkaar qua niveau(8, 2 en 5 zijn moeilijk om te rangschikken. Vond die allemaal heel goed) . Uiteindelijk moet je de serie ook in zijn geheel bekijken natuurlijk. De serie is ook beter denk ik om in 1 keer te zien, zonder iedere keer een week te moeten wachten. Al kijk ik iedere keer nu wel uit naar een nieuwe aflevering.
 
Game en serie zijn 2 verschillende zaken, ja. Maar plak alle cutscenes aan elkaar en je hebt een film hé. Spijtig dat veel zaken overgeslaan worden. Maar goed, heel sterke aflevering!

Joel die eindelijk overkomt als de badass dat hij is tijdens de ondervraging. No mercy. De scene waar Ellie van haar paard geschoten wordt is de max. De scene waar ze David te lijf gaat is ook enorm goed, enkel jammer dat Joel er niet tussenkomt zoals in de game. Veel decors en scenes waren bijna 1 op 1 uit de game en die zijn gewoon goed.

Maar er zit in grote fout in de episode:

Wanneer Ellie aan David vertelt dat ze infected is, reageert David paniekerig. Dat kan niet. Want er zijn helemaal geen infected te bespeuren. Wie zijn ze,? Wat doen ze? En vooral, waar de fuck zitten ze?
 
Game en serie zijn 2 verschillende zaken, ja. Maar plak alle cutscenes aan elkaar en je hebt een film hé. Spijtig dat veel zaken overgeslaan worden. Maar goed, heel sterke aflevering!

Joel die eindelijk overkomt als de badass dat hij is tijdens de ondervraging. No mercy. De scene waar Ellie van haar paard geschoten wordt is de max. De scene waar ze David te lijf gaat is ook enorm goed, enkel jammer dat Joel er niet tussenkomt zoals in de game. Veel decors en scenes waren bijna 1 op 1 uit de game en die zijn gewoon goed.

Maar er zit in grote fout in de episode:

Wanneer Ellie aan David vertelt dat ze infected is, reageert David paniekerig. Dat kan niet. Want er zijn helemaal geen infected te bespeuren. Wie zijn ze,? Wat doen ze? En vooral, waar de fuck zitten ze?
er mogen inderdaad wat meer infected aanwezig zijn, maar ik denk dat het nogal kostelijk zou zijn met al die make-up
 
Ik vond TLOU nooit echt actief rond de infected draaien? Natuurlijk is de cordyceps een belangrijk iets maar ik vind/vond het verhaal eerder draaien rond het psychologische? Hoe mensen reageren op een post apocalyptisch iets.
Ik zie die opmerking veel passeren op sociale media: 'het gaat hem om de interacties met andere overlevenden en het psychologische'. Maar alles start en eindigd met infected. Hoe ze leven, door de continu dreiging. Het zoeken naar een cure. Bijna nergens is het veilig.

In de serie komen ze zelden een infected tegen. Er is helemaal geen dreiging. Er is helemaal geen gevecht.

M'n vrouw vroeg zich gisteren, terecht overigens, af waarom er nergens 'zombies' te bespeuren zijn. Voor die paar die er maar rondlopen, moeten ze toch meester kunnen.
 
Ik zie die opmerking veel passeren op sociale media: 'het gaat hem om de interacties met andere overlevenden en het psychologische'. Maar alles start en eindigd met infected. Hoe ze leven, door de continu dreiging. Het zoeken naar een cure. Bijna nergens is het veilig.

In de serie komen ze zelden een infected tegen. Er is helemaal geen dreiging. Er is helemaal geen gevecht.

M'n vrouw vroeg zich gisteren, terecht overigens, af waarom er nergens 'zombies' te bespeuren zijn. Voor die paar die er maar rondlopen, moeten ze toch meester kunnen.
Tgoh, als ik meen mij te herinneren dat ze in de serie zeggen dat de infected zich voornamelijk rond/in steden bevinden. En ik vind het al bij al nog meevallen:
Je hebt aflevering 1 met een hoop infected, dan aflevering 2 met die Clicker, aflevering 3 met Tess, aflevering 5 kon ook tellen, aflevering 7 iets minder en in een flashback.

Ik vind het net een sterkte dat ze niet elke aflevering horde aan infected op u loslaten. Dat begint na verloop van tijd ook te vervelen. De originele Jurassic Park blijft daar het beste voorbeeld van. Die film duurt iets meer dan 2 uur en de dino's komen er maar een kwartier in voor. Dat maakt het net beter op de momenten waarop de dino's wel in beeld komen. Hetzelfde heb je hier.

En eigenlijk komen ze nog best vaak voor in die +- 6 uur aan tv die we ondertussen gehad hebben.
 
Wel, de finale gaat blijkbaar 'maar' 43 minuten duren, dus het wordt een kort maar waarschijnlijk krachtig afscheid. Benieuwd naar de reacties van het publiek niet bekend met het spel.
 
Wie heeft het spel hier niet gespeeld? En wat vinden jullie tot nu toe van de show? Of misschien beter vragen als de show afgelopen is. Ik ga dan ook kritisch terug blikken op de show nadat ik alles rustig heb kunnen verteren. Ik denk wel dat ik enorm beïnvloed ben door de game. Soms voel ik al een krop in mijn keel door bepaalde scènes, maar dan denk ik ook enorm hard terug aan het spel. En als ik echt vergelijk lijkt het spel wel beter op elk vlak. Maar ik geniet echt wel van de show, daar zeker niet van! Swat, eerst de finale zien, dan mijn definitief oordeel geven.
 
Wie heeft het spel hier niet gespeeld? En wat vinden jullie tot nu toe van de show? Of misschien beter vragen als de show afgelopen is. Ik ga dan ook kritisch terug blikken op de show nadat ik alles rustig heb kunnen verteren. Ik denk wel dat ik enorm beïnvloed ben door de game. Soms voel ik al een krop in mijn keel door bepaalde scènes, maar dan denk ik ook enorm hard terug aan het spel. En als ik echt vergelijk lijkt het spel wel beter op elk vlak. Maar ik geniet echt wel van de show, daar zeker niet van! Swat, eerst de finale zien, dan mijn definitief oordeel geven.

Games nooit gespeeld (tot mijn scha en schande) en ik vind het geweldig. Mijn vriendin vindt het ook top, terwijl de setting haar eigenlijk helemaal niet aanspreekt. Maar zij zit bij wijze van spreken meer op haar gsm, omdat ze de spanning niet meer aankan, dan niet. Dus ik ben het helemaal niet eens dat er te weinig infected zouden inzitten. Heel benieuwd naar de laatste aflevering en dan misschien toch maar eens aan de games beginnen.
 
Vriendin heeft het spel ook nooit gespeeld en ze vind het heel goed. De spanning zit er bij haar wel in vermits ze soms is keelt van het verschieten.
Ik ga me pas weer uitspreken na het einde van de finale vermits ik vind dat dit 2-luik eigenlijk 1 finale is. Maar laten we zeggen dat de eerste helft van de finale goed was en vooral niet gerushed voelde.
 
Tgoh, als ik meen mij te herinneren dat ze in de serie zeggen dat de infected zich voornamelijk rond/in steden bevinden. En ik vind het al bij al nog meevallen:
Je hebt aflevering 1 met een hoop infected, dan aflevering 2 met die Clicker, aflevering 3 met Tess, aflevering 5 kon ook tellen, aflevering 7 iets minder en in een flashback.

Ik vind het net een sterkte dat ze niet elke aflevering horde aan infected op u loslaten. Dat begint na verloop van tijd ook te vervelen. De originele Jurassic Park blijft daar het beste voorbeeld van. Die film duurt iets meer dan 2 uur en de dino's komen er maar een kwartier in voor. Dat maakt het net beter op de momenten waarop de dino's wel in beeld komen. Hetzelfde heb je hier.

En eigenlijk komen ze nog best vaak voor in die +- 6 uur aan tv die we ondertussen gehad hebben.
Ik zeg ook niet dat ze zich iedere aflevering tegen hordes van infected moeten verdedigen hé. Al is het ergens op den achtergrond een groepje zien strompelen waardoor ze even stil moeten zijn of een omweg maken. Nu lijkt de omgeving maar kaal.
 
jup goeie aflevering.
Psychologisch zeer ambigue in het begin. Is die groep moreel goed, of pure evil. Om dan het hoofdpersonage te laten ontploffen in puur beestachtig geweld.

Moet wel zeggen dat ik het verhaal hier niet meer ken. Ik heb ongeveer gespeeld tot iets verder als henry en sam.
Maakt de aflevering nog beter.
 
Laatst bewerkt:
Sterke aflevering. Hele goede opbouw vooral naar hoe David eerst een brave predikant lijkt te zijn, maar eigenlijk is hij gewoon een psychopaat.
Die mensenlijken zien hangen was toch best heftig. Veel actie ook deze aflevering.
 
Terug
Bovenaan