HBO's The Last of Us krijgt tweede seizoen gebaseerd op Part II

Na de uitstekende eerste twee afleveringen van HBO's The Last of Us, die zowel qua kijkcijfers als receptie indrukwekkend zijn, en het kritische succes van de serie (zie de BeyondGaming review), was het zowat een no-brainer voor HBO om de adaptatie van de Naughty Dog-game verder te trekken dan het eerste seizoen. Zij hebben nu bevestigd dat seizoen twee een feit wordt.

Daarnaast heeft Neil Druckmann ook al laten vallen dat dit tweede seizoen geen eigen vervolgverhaal zal vertellen, maar The Last of Us Part II als bron zal nemen. Dat komt overeen met de theorieën van vele fans over de mogelijke casting van Abby, de controversiële deuteragonist van Part II. Met de trouwheid van seizoen één in gedachte, wordt de vraag of seizoen twee de onconventionele verhaalstructuur van Part II zal overnemen, of wat structurele veranderingen aan zal brengen. Hoe het ook loopt, vraag ik me met ingehouden adem af hoe HBO-kijkers zullen reageren op wat ongetwijfeld een schokkerende seizoenspremière zal worden. Er is nog weinig gekend rond seizoen twee, maar die kunnen we vermoedelijk in 2024 of 2025 verwachten. Om nog verder de toekomst in te duiken, heeft showrunner Craig Mazin laten weten dat hij niet wil dat The Last of Us eeuwig blijft doorgaan zoals The Walking Dead (die elf seizoenen en 177 afleveringen telt), en het bestaan van een seizoen drie zal afhangen van Part III van de gameserie, dat nog steeds niet officieel bevestigd is.

 
Goed nieuws, echter als de reacties op the last of us part 2 een indicatie zijn dan bereid ik mij alvast voor op alle negatieve commentaar dat season 2 over zich gaat krijgen...
 
Terug
Bovenaan