NIeuwe aflevering gezien, vond er maar weinig aan.

Vertelt het verhaal tussen Ellie en vriendinnetje van de militaire school en laat zien hoe ze gebeten is.

Heb het spel zelf nog niet gespeeld (shame on me I know) maar geen idee hoe dit in het spel tot zijn recht komt.
 
Zonder al te veel spoilers.

Goh, wette.

Ik vind het oké zo.

De momenten dat letterlijk uren ingame zijn, worden verkort naar enkele minuten.
En vice versa. Elementen dat helemaal niet in het ingame verhaal zitten, worden hier uit de doeken gedaan.

Ik ben blij dat het niet gewoon een verfilming is van het spel. Maar compleet omgekeerd.

Het is achtergrond info waar ze vandaan komt en waarom ze dingen doet waarom ze deze doet.

Ik vond aflevering 3 bijvoorbeeld ook top.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat jullie dan willen? gewoon copy/paste spel? saai....
 
Ondertussen ook episode 6 en 7 gezien.
Episode 6:
Vond ik een goede aflevering. Je mag niet te hard vergelijken met het spel vind ik. Om een voorbeeld te geven, de Joel van de serie is niet dezelfde Joel als van het spel. Uiteraard heeft veel gelijkenissen, maar de Joel in de game zou nooit zijn emoties tonen. Enkel in het begin van het spel met de dood van Sarah en op het einde van het spel,
als hij denkt 'zijn Ellie' te verliezen.
En persoonlijk vond ik Joel geweldig in de game. In de serie is het waarschijnlijk iets realistischer aangepakt. Hier laat Joel zijn emoties aan zijn broer Tommy zien. De druk is dan ook enorm groot voor hem. Hij denkt echt dat hij gaat falen om opnieuw iemand te verliezen waar hij van begint te houden. En het moment dat Joel 'huilt' bij Tommy is wel zeer goed in beeld gebracht. Mijn eerste reactie, dacht ik mmm, dit is Joel niet. Maar Pedro Pascal doet dat hier zo goed, zo geloofwaardig. Hij imiteert Joel van de game niet, hij zet zijn eigen Joel neer, en het werkt wel moet ik zeggen. Ook Jackson vond ik zeer nice. Al een duidelijk beeld voor seizoen 2. Zeer benieuwd!

Episode 7:
Volledig oneens wat men hierboven zegt, ik denk dat ik dit zelfs 1 van de beste afleveringen vind van de show. Deze aflevering is quasi een perfecte verfilming. Mocht je nog twijfelen aan Ellie, deze aflevering bewijst dat Bella Ramsey fucking Ellie is!
Dus, deze aflevering is eigenlijk Left behind, en damn, they fucking nailed it! Ellie in deze aflevering... perfectie! Dit is Ellie. Ik was echt volledig mee, en deze aflevering is zo trouw aan Left behind, dat gecombineerd met de acteerprestaties die meesterlijk zijn. Pfff, kippenvel op verschillende momenten. Ook al is er niet veel actie in deze aflevering, het leek wel direct voorbij te zijn. Je kon echt de verliefdheid zien bij Ellie. En het moment dat die Runner komt, damn, ik vond het echt heftig. Echt, puur lof over deze aflevering! Enige wat ik me nu afvraag, we hebben nog maar 2 afleveringen te gaan? Zou eerder denken, nog 3 ofzo.

Dus volgende aflevering gaat waarschijnlijk de hele sectie met David zijn. En Joel die Ellie moet bevrijden. Maar dan ga je al een goed gevulde aflevering hebben. Dan moeten ze in de laatste aflevering de volledig hospital scene doen. Mmm, ik weet het niet. Ik hoop dat het niet gerusht gaat aanvoelen.
 
Overdrijft ge niet een beetje? Ik weet dat ge enorme fan zijt van het spel maar om er zo lyrisch over te doen?

Ieder zijn goesting natuurlijk.
Euh nee lol. Ik ben tot nu toe vrij kritisch geweest (Perfect vind ik de serie niet, zoals de meeste hier de voorbije weken al gelezen hebben,...(al vind ik het zeer goed). Ik verkies het spel. Maar als als er een aflevering tussen zit, die er boenk op is, dan zal ik zeker mijn mening doordrijven ja. Dan mag het zeker gezegd worden. En ja, ik vond aflevering 7 damn goed!
 
Nee de laatste aflevering vond ik niet goed. Te traag na de cliffhanger van de laatste aflevering. Tot nu toe zou ik de serie 7/10 geven.
 
Ik vond het een zeer sterke aflevering, wat een acteerprestatie van Ramsey! Toont ook perfect waarom Ellie, Ellie is.

Jammer genoeg lees ik alweer bullshit als "woke filler" :sarcastic:


Ik kan wel snappen dat sommige mensen de pacing van de serie in het geheel wat "off" vinden maar ik vind het tot nu toe nog steeds top.
 
Laatst bewerkt:
Eerste aflevering waar ik niet kan vergelijken met de game, wat wel wat een andere ervaring was moet ik zeggen.

Vind het een wederom een goed gemaakte aflevering. Regie, pacing, acteerwerk was heel goed.
Ik vond dat ook vanaf dat ze tonen dat er daar een geïnfecteerde was er wat spanning was van wanneer die nu net zou binnenvallen. Dat is nu misschien iets wat ik niet zou gehad hebben moest ik de DLC gespeeld hebben. (Als het al zo was in de DLC natuurlijk)


Ik vond Ellie heel goed deze aflevering, in tegenstelling tot sommige vorige afleveringen. Ik ben niet akkoord met @Big Boss zijn gevoel dat Ellie in de serie echt Ellie is van de game. Ik vind haar de grootste afwijking van de game, en ik ben niet enorm overtuigd van de actrice. Ik vind ze goed in sommige emoties tonen/spelen en minder goed in andere. Ze komt me over als redelijk gelimiteerd in haar acteerwerk. Maar omdat het soms wel echt goed is, en ik ze nog nooit in iets anders gezien heb, weet ik niet of het aan haar ligt of aan hoe de producers willen dat ze het speelt.

Terugkerend op mijn gevoel na de fameuze 3de aflevering is het hopelijk wel niet de aflevering teveel die zijn eigen ding doet. Heel goed gemaakt, maar wetende wat er nog moet komen, en nu ook hoe lang de afleveringen zijn, hoop ik dat het einde goed tot zijn recht kan komen. Het is tot nu toe heel goed gemaakt, dus ik heb er eerder een goed oog in, maar het wordt toch krap.

Ergens vraag ik me af of ze heel het stuk met Ellie die gevangen wordt en joel die haar gaat zoeken niet zouden overslagen? Zoals het er nu naar uit ziet, zouden ze even goed Joel kunnen laten herstellen en dat ze dan gewoon verder gaan naar hun bestemming. De emotionele band lijkt me op dit moment al wat ze moet zijn, dus heel dat stuk (van wat ik er me van herinner), zou eventueel overbodig kunnen gemaakt worden
 
Opnieuw een degelijke aflevering, maar er zijn ondertussen iets te veel degelijke afleveringen. Dat maakt het geen topserie. Aflevering 3 was top en het begin van aflevering 1 en einde van aflevering 5 ook, maar voor de rest is het te weinig.
 
Ik vond aflevering 3 bijvoorbeeld ook top.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat jullie dan willen? gewoon copy/paste spel? saai....
Ik wil geen copy/paste van het spel.
Maar voor mij is de serie ook in dalende lijn. Niet omdat het geen copy/paste is, maar omdat het verhaal dat verteld wordt of de manier waarop het verteld wordt, mij niet echt grijpt.

De laatste aflevering was best saai. In het spel vond ik dit echter ook een minder stukje.
 
Opnieuw een degelijke aflevering, maar er zijn ondertussen iets te veel degelijke afleveringen. Dat maakt het geen topserie. Aflevering 3 was top en het begin van aflevering 1 en einde van aflevering 5 ook, maar voor de rest is het te weinig.
Wat is voor jou een top serie als ik vragen mag ?

Snap sommige reacties nu toch ook niet al de episodes tot nu toe zijn toch wel zeer goed zou zeker geen 1 minder geven dan een 8.
Nu ja ieder zijn smaak natuurlijk, maar als ik dan kijk wat er op 1 staat op netflix soms van films en series dan is the last of us toch wel mijlenver boven wat de meeste mensen bekijken.

Staat ook niets voor niets op beste tv serie van 2023 nu goed er zijn nu ook nog niet al te veel goede series uitgekomen buiten poker face en star trek picart season 3.
 
Wat is voor jou een top serie als ik vragen mag ?

Snap sommige reacties nu toch ook niet al de episodes tot nu toe zijn toch wel zeer goed zou zeker geen 1 minder geven dan een 8.
Nu ja ieder zijn smaak natuurlijk, maar als ik dan kijk wat er op 1 staat op netflix soms van films en series dan is the last of us toch wel mijlenver boven wat de meeste mensen bekijken.

Staat ook niets voor niets op beste tv serie van 2023 nu goed er zijn nu ook nog niet al te veel goede series uitgekomen buiten poker face en star trek picart season 3.
Dit vraag ik me ook wel vaak af hier. Ik ga nu niet zeggen dat de TLOU serie "THE BEST EVER" is. Maar het is toch echt niet zwak of mid? Ik vraag mij af welke legendarische series iedereen hier dagdagelijks kijkt dat dan zo mindblowing beter zijn. Series zoals nen better Call Soul, Braking Bad, Band of Brothers of whatever zijn uiteraard beter. Maar om de hoeveel jaar krijgen we zo iets voorgeschoteld...? 90% van wat er uit komt is boring en herkauwde pap en dan ben ik toch blij dat dit er nu toch is voor een paar weken ze. Alle, dat is gewoon wat ik denk en me af vraag...
 
Wat is voor jou een top serie als ik vragen mag ?

Snap sommige reacties nu toch ook niet al de episodes tot nu toe zijn toch wel zeer goed zou zeker geen 1 minder geven dan een 8.
Nu ja ieder zijn smaak natuurlijk, maar als ik dan kijk wat er op 1 staat op netflix soms van films en series dan is the last of us toch wel mijlenver boven wat de meeste mensen bekijken.

Staat ook niets voor niets op beste tv serie van 2023 nu goed er zijn nu ook nog niet al te veel goede series uitgekomen buiten poker face en star trek picart season 3.
Breaking Bad, de eerste 6 seizoenen van Game of Thrones, seizoen 1 van True Detective.

Maar dit is natuurlijk het allerbeste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aerv
Ja series zoals game of Thrones, peaky blinders, band of brothers, sopranos, true detective (S1), Queens Gambit...zijn idd betere series. Maar ok, ik vind the last of us serie echt wel goed. Al is het spel duidelijk beter in mijn ogen. Het spel is echt de top qua games, de serie niet qua series. Maar het is toch damn goed 🙂.
 
Series hebben vaak wel een iets minder midden. Eerste 3 afleveringen waren heel sterk met de eerste 2 een heel goeie setup van de plotlijn(en).

Aflevering 3 tem 6 was minder dan een heel sterke opening maar dat maakt het natuurlijk niet slecht. Ikzelf vond de opbouw in relatie tussen Ellie en Joel wat minder maar aflevering 7 heeft getoond hoe volgens mij de game al gespeeld hebben een nadeel is. Het neemt de spanning weg en het valt meer op wat er is weggelaten.

Het grootste probleem met aflevering 7 is voor mij de impact op het overkoepelende verhaal. En dat komt weeral uit het feit dat ik weet wat er nog “moet” verteld worden. Ik heb hierboven in spoiler al aangegeven dat dat niet perse het geval is, maar het is dat onbekende dat de “kritiek” op deze aflevering voortbrengt. Eigenlijk is het dus gewoon een heel sterke aflevering, en kan ik pas op het einde van de serie zeggen of deze al dan niet korter had gemoeten.
 
Terug
Bovenaan