Het geen je in je spoiler op het einde zegt van die 5 min verplicht nummertje was anders wel exact wat ik voor de aflevering voorspeld had dat ze gingen doen omdat dit gewoon logisch is. In het spel duurt dat allemaal veel langer, maar dat is heel veel gameplay en vooral heel de tijd hetzelfde, ze hebben daarvan gewoon de essentie genoemen en dat in 5 min weergegeven zonder eigenlijk iets belangrijks te skippen. Beter konden ze dat niet doen hoor of wil jij graag 50 min kijken hoe ze daar gewoon wat rond lopen?

Omdat er in het spel dieper wordt ingegaan op wat de fireflies al hebben geprobeerd om een vaccin te ontwikkelen. Dat dieren bijvoorbeeld immuun zijn wordt daar ontdekt, iets wat later ook terugkomt wanneer ze aan de fireflies basis komen.

Ook wordt er daar wel wat meer de relatie opgebouwd tussen hun 2, wanneer ze moeten ontsnappen terwijl Joel gewond is. Er correct over oordelen zal pas gaan op het einde van de reeks maar als ik dan nu zie dat ze een halve aflevering spenderen aan een Kathleen waar niemand om geeft dan had ik die halve aflevering liever in de universiteit doorgebracht.
 
Omdat er in het spel dieper wordt ingegaan op wat de fireflies al hebben geprobeerd om een vaccin te ontwikkelen. Dat dieren bijvoorbeeld immuun zijn wordt daar ontdekt, iets wat later ook terugkomt wanneer ze aan de fireflies basis komen.

Ook wordt er daar wel wat meer de relatie opgebouwd tussen hun 2, wanneer ze moeten ontsnappen terwijl Joel gewond is. Er correct over oordelen zal pas gaan op het einde van de reeks maar als ik dan nu zie dat ze een halve aflevering spenderen aan een Kathleen waar niemand om geeft dan had ik die halve aflevering liever in de universiteit doorgebracht.

Persoonlijk vind ik dit de beter keuze die ze genomen hebben.

De scéne dat Ellie daar met Joel rondsleurt in de universiteit was ik blij dat die er niet in zat. In het spel vond ik dat één van de minste stukken omdat dat gewoon niet realistisch was. In de serie hebben ze dit gewoon herleid naar een realistische scéne waarbij geen onervaren kind een volwassen man mee sleurt en red van 10 rovers. Hun band heeft nog altijd even veel potentieel want heel het punt dat ze hem red en in leven houd blijft behouden. Tis niet omdat ze hem eerst eens door de universiteit sleurt dat het daarom nog meer gaat zijn toch? Van alle scénes vond ik dat de beste die ze konden skippen. Ik was nu ook niet de grootste Kathleen fan en ja die 2 episodes samen waren mss wat veel, maar uiteindelijk voelde dat voor mij nu wel niet heel hard uitgetrokken ook niet.. De extra story telling rond waarom iedereen daar zo aggressief was vond ik ook alles behalve slecht en ze geven meteen ook nog eens een ander verhaal binnen de wereld. We hebben nu al op verschillende plaatsen geweest en gezien hoe het overal toch zo anders kan zijn. De ene bouwt een samenleving, de andere leeft in isolatie, de andere rebelleren, ... Ik ben persoonlijk blij dat er meer in de serie zit dan letterlijk een 1 op 1 overname van het spel en het Ellie/Joel verhaal. We zien hier ten minste hoe het is om daar te leven. Soms gaan er mss eens details verloren, maar er worden ook vaak veel details toegevoed en IMO wordt er meer toegevoegd dan er verloren gaat en daar ben ik blij om.
 
Ik verwacht wel dat de laatste episode opnieuw een erg lange zal zijn. Zo zijn ze ook gestart.
 
Ik verwacht wel dat de laatste episode opnieuw een erg lange zal zijn. Zo zijn ze ook gestart.
Kan inderdaad bijna niet anders. Aflevering 8 en 9 gaan volgens mij redelijk lang zijn. (hoop ik ook ergens, moet bijna wel als ze al de story beats van de game nog willen tonen)
 
Ik verwacht wel dat de laatste episode opnieuw een erg lange zal zijn. Zo zijn ze ook gestart.

Kan inderdaad bijna niet anders. Aflevering 8 en 9 gaan volgens mij redelijk lang zijn. (hoop ik ook ergens, moet bijna wel als ze al de story beats van de game nog willen tonen)

We hebben de langste episodes achter de rug, en de laatste duurt slechts 43 minuten (als deze info klopt uiteraard): link
 
Emotionele ontwikkeling van de personages in deze serie voelt inderdaad veel 'sneller' aan dan in de game. Ik geniet nog steeds van de reeks. Kijk het samen met vriendin die me de game(ps5-remake) grotendeels heeft zien spelen en genieten er wekelijks van.

Ergens moet je rekening houden met het feit dat een game veel meer kan doen dan een serie. Al die shootouts, de down-time en het verkennen in games met overal wat dialoog tussen gestrooid in een game van 10-15 uur... Je kan niet gewoon een tv-serie vullen met Joel die 10 minuten bezig is met supplementen te chuggen, kasten te doorzoeken en ladders te plaatsen met af een toe een kwinkslag van Ellie...

Iemand die de game niet kent of gespeeld heeft, zou zich niet zo rap storen aan Joel's *evolutie*

Het feit dat we hem hier nu zien met paniekaanvallen en emotionele uitbarstingen voelt voor mij ook wat *plots* aan, maar dat ervaar ik dan als iemand de game reeds 3/4 keer uitgespeeld heeft over de jaren. Ik weet in de game dat zijn groei naar Ellie veel langer duurt. Ellie is een gamepersonage waar je lange tijd mee optrekt in die omgeving. Dat is een ervaring die enkel een game kan bieden. Een tv-serie heeft die luxe gewoon niet. Als ik echter niets wist van de game betwijfel ik ten zeerste of ik zo zou klagen zoals sommigen over zijn emotionele groei..

Het is natuurlijk allemaal subjectief en iemand die de game gespeeld heeft kan bijna niet anders dan vergelijken, maar als je de serie gewoon op zijn eigen beschouwt, vind ik het heel goed verteld en mooi in beeld gebracht.
 
Emotionele ontwikkeling van de personages in deze serie voelt inderdaad veel 'sneller' aan dan in de game. Ik geniet nog steeds van de reeks. Kijk het samen met vriendin die me de game(ps5-remake) grotendeels heeft zien spelen en genieten er wekelijks van.

Ergens moet je rekening houden met het feit dat een game veel meer kan doen dan een serie. Al die shootouts, de down-time en het verkennen in games met overal wat dialoog tussen gestrooid in een game van 10-15 uur... Je kan niet gewoon een tv-serie vullen met Joel die 10 minuten bezig is met supplementen te chuggen, kasten te doorzoeken en ladders te plaatsen met af een toe een kwinkslag van Ellie...

Iemand die de game niet kent of gespeeld heeft, zou zich niet zo rap storen aan Joel's *evolutie*

Het is natuurlijk allemaal subjectief en iemand die de game gespeeld heeft kan bijna niet anders dan vergelijken, maar als je de serie gewoon op zijn eigen beschouwt, vind ik het heel goed verteld en mooi in beeld gebracht.
Ik ken de game niet, en heb mij daar inderdaad niet echt aan gestoord.

Er komt op een bepaald moment op het scherm *3 maanden later*, dat moet je als kijker dan zelf maar wat invullen hé. Nogals wiedes dat ze op die drie maanden wat geëvolueerd zijn. Dat Joel die angstaanvallen krijgt vond ik dan ook helemaal niet zo raar of "plots". Het geeft voor mij gewoon weer van "ze hebben vanalles meegemaakt onderweg en mentaal/fysiek hebben ze afgezien, maar (al dan niet ongewild) ze zijn ook verder naar elkaar toegegroeid". Wat volkomen normaal is, lijkt mij.

Als je de games niet gespeeld hebt komt de continu dreiging van infected wel niet echt over. Veel hebben we daar nog niet van gezien, buiten de massa die uit die put kwam gekropen.

Bron: m'n vrouw.
Klopt, en dat is ook zowat het grootste minpunt voor mij in de serie.
 
Awel ja dan zeg ik dat het 44 minuten zal duren!

More seriously, de laatste episode... Op basis van deze en alle voorgaande episodes moet ik zeggen dat de stukken waar ze het spel hard nadoen de betere stukken zijn, en de stukken waar ze afwijken van het spel en hun eigen ding doen zijn juist de zwakste. En vooral: veel te weinig infected te zien. Was al het budget voor infected opgegaan in episode 6 ofzo?
 
die laatste aflevering was wat minder precies.
in de game waren dat mijn favoriete stukken, vanaf herfst. hier moest de band tussen ellie en joel concreet worden.

ook geen fan van die liedjes bij de aftiteling. gebruik de bestaande soundtrack van Gustavo of hoe de soundtrack kerel van de game ook heet. die spreken voor zich en passen perfect bij de mood.
 
Jullie vergelijken de serie veel te veel met de game.
Heb de game nooit gespeeld maar heb wel de indruk dat gamers (zie score IMDB) de serie over het algemeen overwaarderen.

Ik heb ook niet het idee dat het met de aflevering beter aan het worden is, integendeel.
 
Terug
Bovenaan