Ik vond het een goede aflevering wederom. Laatste stukje met Henry & Sam was goed gedaan, maar had toch de neiging om direct na de aflevering even die scene uit de game op te zoeken op youtube.

Het zal misschien liggen aan de acteerprestaties of de (beperkte) dialoog, maar in de game vind ik het emotioneel nog altijd effectiever. :) Soit, aflevering 3 vind ik dan emotioneel sterker dan in de game.
 
Eindelijk ook mee. Het is heel lang geleden dat ik het spel heb gespeeld, dus ken niet veel meer van het verhaal. De series kan mij wel echt bekoren! Het enige wat mij er precies altijd uithaalt is
die Kathleen. Geen idee of ik het personage gewoon niet snap, of het een miscast is, of het personage gewoon niet goed geschreven,... maar ik werd precies altijd uit de scene of aflevering gehaald als die in beeld kwam.
 
Top aflevering!

Blij dat we van Kathleen vanaf zijn, zij kwam voor mij nooit overtuigend over als leider van verzetsstrijders. Ondanks haar harde houding kwam ze voor mij nooit echt bedreigend over, haar zachte stem speelt ongetwijfeld daarin mee. Voor mij een totale miscast en voorlopig ook het enige minpunt van de serie voor mij.
 
Sorry se , maar voel de vibe ook niet .
Heb alle afleveringen nu bekeken en sommige zelfs 2 keer maar als ze zo door gaan op dit tempo met zulke flauwe afleveringen ….ga ik nog dikwijls halfweg in slaap vallen .
Akkoord dat ze traag “moeten” beginnen met een verhaallijn uit te zetten en wat karakters voor te stellen maar nu mag er best wat vaart in komen (en dan bedoel ik niet dat ze altijd moeten vooruit slippen in tijd ) en wat meer schimmel op den tv mag ook . ;)
 
Sterke acteerprestaties in deze aflevering maar ik blijf nu toch een beetje op mijn honger zitten de laatste 3 afleveringen.
2de helft van vorige aflevering was goed, maar voor de rest vind ik dat er iets te weinig spanning inzit.
De focus op Joel en Ellie is goed, maar in de game is het toch beter.
Misschien is het constant vergelijken met de game niet eerlijk, maar ergens toch wat logisch dat ik terugval op het bronmateriaal.
Het is nog altijd goed, maar de hype na de eerste 2 afleveringen is er toch wat uit.

Ik weet niet goed waar het hele "ik voel me te zwak om Ellie te brengen naar waar ze moet zijn" van komt. Tot voor deze aflevering was daar volgens mij niets wat daarop wees? Opeens heeft hij dan hartkloppingen en vind hij zichzelf te oud en te zwak. Op die 3 maanden is hun relatie duidelijk gegroeid dus de notie dat hij bang is om nog eens een kind te verliezen vind ik goed, maar toch niet zeker van de manier waarop het hier gedaan is.

Volgende aflevering lijkt me de flashback te zijn van Ellie in de DLC. Dat is dus een aflevering die weer de main plot niet vooruit brengt. 2 afleveringen om het verhaal helemaal rond te krijgen, wetende wat er nog "zou moeten" komen, lijkt me kort.
 
Sterke acteerprestaties in deze aflevering maar ik blijf nu toch een beetje op mijn honger zitten de laatste 3 afleveringen.
2de helft van vorige aflevering was goed, maar voor de rest vind ik dat er iets te weinig spanning inzit.
De focus op Joel en Ellie is goed, maar in de game is het toch beter.
Misschien is het constant vergelijken met de game niet eerlijk, maar ergens toch wat logisch dat ik terugval op het bronmateriaal.
Het is nog altijd goed, maar de hype na de eerste 2 afleveringen is er toch wat uit.

Ik weet niet goed waar het hele "ik voel me te zwak om Ellie te brengen naar waar ze moet zijn" van komt. Tot voor deze aflevering was daar volgens mij niets wat daarop wees? Opeens heeft hij dan hartkloppingen en vind hij zichzelf te oud en te zwak. Op die 3 maanden is hun relatie duidelijk gegroeid dus de notie dat hij bang is om nog eens een kind te verliezen vind ik goed, maar toch niet zeker van de manier waarop het hier gedaan is.

Volgende aflevering lijkt me de flashback te zijn van Ellie in de DLC. Dat is dus een aflevering die weer de main plot niet vooruit brengt. 2 afleveringen om het verhaal helemaal rond te krijgen, wetende wat er nog "zou moeten" komen, lijkt me kort.
Ik denk dat de serie wel leuker is als je de game effectief gespeeld heb. Heb het zelf nooit gespeeld en de serie is wel goed maar ik vind het niet zo top als vele anderen het lijken te vinden. Zal het wel met plezier uitkijken.
Ook helemaal akkoord met je eerste spoiler, al zullen er wel genoeg tijdsprongetjes inzitten om het te verklaren.
 
Ik heb de game (nog) nooit gespeeld, maar ik hou wel van het trage tempo. Doet me wat denken aan RDR2.
 
Ik vind so far het verhaal beter verteld in de serie dan in het spel. Maar ik denk wel dat ik alsnog liever het spel zou spelen dan de serie kijken als ik moest kiezen. Het zijn dan ook twee andere soorten medium en ik vind dat elk het subliem doet in zijn eigen veld. Zeer mooi aflevering was dit.
 
Ze kunnen moeilijk elke 5 minuten een shoutout van 15 min tussen elk stukje plot steken hè . Toch logisch dat wat onder gameplay valt wat korter gehouden werd ?

Wat ik wel jammer vind is dat het allemaal vrij gecensureerd is. De opgehangen lichamen , brutale joel aanvallen,… veel van dat soort dingen ontbreken en de decors zien er eerder “ verlaten” a la prypyat/ Chernobyl uit dan dat de aftermath van een zombie apocalypse en psycho raiders. De wereld voelt daardoor ook leger aan dan in de games. De stukken ondergrond met de maskers etc zijn ook allemaal geskipped.

Voor mij is het allesinds wel de beste game adaptation tot nu toe. 8.5/10
 
Ik blijf precies toch ook op m'n honger zitten.

De band tussen Joel en Ellie krijgt enkel vorm door de dialogen, terwijl ze in de game toch serieus spannende momenten meemaken waarbij ze ook meer naar elkaar toegroeien. De boobytrap van Bill waarin Joel terecht komt, het starten van de wagen, de waterkrachtcentrale, de universiteit,... Dat ze de waterkrachtcentrale skippen, tot daar. Maar de universiteit was toch ook maar pover. Eerst Joel afschilderen als loser en dan Jan Pier en Pol op de universiteit tegenkomen die met een ei en een mes al iets te lastig waren. Wanneer Joel in de game doorboord wordt door een stalen pin, kan hij niet anders dan die eruit krijgen om te ontsnappen. Het gebeurd ook iets spectaculairder. In de serie trekt Joel de afgebroken bat domweg uit de wonde, like wtf Joel.

@gamer5 Is aflevering 7 ook al uit misschien? Heb uw spoiler niet gelezen.
 
Ik blijf precies toch ook op m'n honger zitten.

De band tussen Joel en Ellie krijgt enkel vorm door de dialogen, terwijl ze in de game toch serieus spannende momenten meemaken waarbij ze ook meer naar elkaar toegroeien. De boobytrap van Bill waarin Joel terecht komt, het starten van de wagen, de waterkrachtcentrale, de universiteit,... Dat ze de waterkrachtcentrale skippen, tot daar. Maar de universiteit was toch ook maar pover. Eerst Joel afschilderen als loser en dan Jan Pier en Pol op de universiteit tegenkomen die met een ei en een mes al iets te lastig waren. Wanneer Joel in de game doorboord wordt door een stalen pin, kan hij niet anders dan die eruit krijgen om te ontsnappen. Het gebeurd ook iets spectaculairder. In de serie trekt Joel de afgebroken bat domweg uit de wonde, like wtf Joel.

@gamer5 Is aflevering 7 ook al uit misschien? Heb uw spoiler niet gelezen.

De trailer voor episode 7 is uit, daar is het uit op te maken waarover het zal gaan. Als je het spel gespeeld hebt is het geen spoiler.

Dat is onbewust wel wat ik denk ik voel als ik zeg dat het in de game beter is die relatie-opbouw tussen de 2. Hier zijn ook wel wat spannende momenten (eerste clicker, de ambush en dan de bloater) maar ik heb het gevoel dat na deze momenten, behalve met de ambush, er niet genoeg gefocust werd op welk effect dit heeft op hun relatie. In het spel heb je meer van die momenten waardoor we die relatie meer zien evolueren.
Een grote gemiste kans voor algemene world building vond ik deze aflevering de universiteit. In het spel is dat het moment waarop je meer leert over het mogelijke vaccin en wat de fireflies tot nu toe al gedaan hebben om dit te ontwikkelen. Dieren die bijvoorbeeld immuun zijn maakte daar deel van uit. Nu was het basically fan service (he kijk, de universiteit) en was je daar 5 minuten gewoon omdat Joël moest gewond geraken.
 
Ik blijf precies toch ook op m'n honger zitten.

De band tussen Joel en Ellie krijgt enkel vorm door de dialogen, terwijl ze in de game toch serieus spannende momenten meemaken waarbij ze ook meer naar elkaar toegroeien. De boobytrap van Bill waarin Joel terecht komt, het starten van de wagen, de waterkrachtcentrale, de universiteit,... Dat ze de waterkrachtcentrale skippen, tot daar. Maar de universiteit was toch ook maar pover. Eerst Joel afschilderen als loser en dan Jan Pier en Pol op de universiteit tegenkomen die met een ei en een mes al iets te lastig waren. Wanneer Joel in de game doorboord wordt door een stalen pin, kan hij niet anders dan die eruit krijgen om te ontsnappen. Het gebeurd ook iets spectaculairder. In de serie trekt Joel de afgebroken bat domweg uit de wonde, like wtf Joel.

@gamer5 Is aflevering 7 ook al uit misschien? Heb uw spoiler niet gelezen.
akkoord

zeker dat ze zoveel tijd verspilt hebben aan episode 3 om dan belangerijkere stukken volledig over te slaan. akkoord ze moeten tegenwoordig in elke serie hun diversiteits quota halen of er zijn bepaalde doelgroepen die weer gaan zagen. Die aflevering was op zichzelf niets mis mee en een prachtig geregiseerd maar het had beter appart als spin off of special gereleased geweest tussen seizoenen in plaats van bijna anderhalf uur screentime te verspillen aan een irrelevant zijplot . de waterkracht centrale of universiteit of gelijk wat had interessanter geweest. Had het 12 of 16 afleveringen geweest allemaal geen probleem hé. Ik vind het gewoon triest dat daar bijna 2 afleveringen screentime aangehangen is terwijl ze over andere delen veel te snel gingen. oké dat was wss ook een heel goedkope aflevering om te regiseren, maar dan nog...

Joel komt inderdaad een beetje over als een mietje ipv een gecalculeerde koelbloedige moordenaar die alles zou doen voor vrienden en famillie.
 
Laatst bewerkt:
De trailer voor episode 7 is uit, daar is het uit op te maken waarover het zal gaan. Als je het spel gespeeld hebt is het geen spoiler.

Dat is onbewust wel wat ik denk ik voel als ik zeg dat het in de game beter is die relatie-opbouw tussen de 2. Hier zijn ook wel wat spannende momenten (eerste clicker, de ambush en dan de bloater) maar ik heb het gevoel dat na deze momenten, behalve met de ambush, er niet genoeg gefocust werd op welk effect dit heeft op hun relatie. In het spel heb je meer van die momenten waardoor we die relatie meer zien evolueren.
Een grote gemiste kans voor algemene world building vond ik deze aflevering de universiteit. In het spel is dat het moment waarop je meer leert over het mogelijke vaccin en wat de fireflies tot nu toe al gedaan hebben om dit te ontwikkelen. Dieren die bijvoorbeeld immuun zijn maakte daar deel van uit. Nu was het basically fan service (he kijk, de universiteit) en was je daar 5 minuten gewoon omdat Joël moest gewond geraken.
Ah, op die manier. Maar dat wist ik al:
= Left Behind :wink:

akkoord

zeker dat ze zoveel tijd verspilt hebben aan episode 3 om dan belangerijkere stukken volledig over te slaan. akkoord ze moeten tegenwoordig in elke serie hun diversiteits quota halen of er zijn bepaalde doelgroepen die weer gaan zagen. Die aflevering was op zichzelf niets mis mee en een prachtig geregiseerd maar het had beter appart als spin off of special gereleased geweest tussen seizoenen in plaats van bijna anderhalf uur screentime te verspillen aan een irrelevant zijplot . de waterkracht centrale of universiteit of gelijk wat had interessanter geweest. Had het 12 of 16 afleveringen geweest allemaal geen probleem hé. Ik vind het gewoon triest dat daar bijna 2 afleveringen screentime aangehangen is terwijl ze over andere delen veel te snel gingen. oké dat was wss ook een heel goedkope aflevering om te regiseren, maar dan nog...

Joel komt inderdaad een beetje over als een mietje ipv een gecalculeerde koelbloedige moordenaar die alles zou doen voor vrienden en famillie.
Hetzelfde gevoel hier.

Neem daar het ontbreken van de brutaliteit, expliciete en donkere sfeer bij en ik geef het voorlopig een 7/10.
 
Ik kijk er toch iedere keer naar uit. Oke ja het is minder bruut. Maar de sfeer is supergoed. Joel speelt ook fantastisch.

Denk dat ze gewoon een breder publiek wilden aanspreken door het minder bruut te maken.


Enig minpunt.
Er komen heel weinig zombies/clickers in voor.
 
Ik kijk er toch iedere keer naar uit. Oke ja het is minder bruut. Maar de sfeer is supergoed. Joel speelt ook fantastisch.

Denk dat ze gewoon een breder publiek wilden aanspreken door het minder bruut te maken.


Enig minpunt.
Er komen heel weinig zombies/clickers in voor.
Ja, ik kijk er ook telkens naar uit hoor. En er zijn veel dingen die ze heel goed aanpakken ook hé.
Maar ja, de verwachtingen liggen nu eenmaal zeer hoog bij mij.

The Last Of Us is op zich al zeer divers, net daarom vind ik het wel wat onnozel om een zwarte actrice te nemen als Tommy z'n vrouw. Hadden ze Sam en Henry 2 blanke acteurs gekozen, 't ging wat zijn zeker.
 
De trailer voor episode 7 is uit, daar is het uit op te maken waarover het zal gaan. Als je het spel gespeeld hebt is het geen spoiler.

Dat is onbewust wel wat ik denk ik voel als ik zeg dat het in de game beter is die relatie-opbouw tussen de 2. Hier zijn ook wel wat spannende momenten (eerste clicker, de ambush en dan de bloater) maar ik heb het gevoel dat na deze momenten, behalve met de ambush, er niet genoeg gefocust werd op welk effect dit heeft op hun relatie. In het spel heb je meer van die momenten waardoor we die relatie meer zien evolueren.
Een grote gemiste kans voor algemene world building vond ik deze aflevering de universiteit. In het spel is dat het moment waarop je meer leert over het mogelijke vaccin en wat de fireflies tot nu toe al gedaan hebben om dit te ontwikkelen. Dieren die bijvoorbeeld immuun zijn maakte daar deel van uit. Nu was het basically fan service (he kijk, de universiteit) en was je daar 5 minuten gewoon omdat Joël moest gewond geraken.

Het geen je in je spoiler op het einde zegt van die 5 min verplicht nummertje was anders wel exact wat ik voor de aflevering voorspeld had dat ze gingen doen omdat dit gewoon logisch is. In het spel duurt dat allemaal veel langer, maar dat is heel veel gameplay en vooral heel de tijd hetzelfde, ze hebben daarvan gewoon de essentie genoemen en dat in 5 min weergegeven zonder eigenlijk iets belangrijks te skippen. Beter konden ze dat niet doen hoor of wil jij graag 50 min kijken hoe ze daar gewoon wat rond lopen?
 
Terug
Bovenaan