Vorige maand mijn abonnement net stopgezet bij streamz, veel tijd heb ik wel niet mss deze zomer eens kijken.
 
De eerste aflevering inderdaad, maar de rest is toch een pak anders dan in de game hoor.
Klopt. Ik heb het gevoel dat redelijk wat stukken overgeslagen worden. Maar goed, een game en serie zijn totaal iets anders natuurlijk.

Het enige wat ik echt mis tot nu toe is het donkere, ruwe en brutale van de game. De serie is precies veel te braaf, alsof ze daarmee het grotere publiek willen bereiken.
 
Klopt. Ik heb het gevoel dat redelijk wat stukken overgeslagen worden. Maar goed, een game en serie zijn totaal iets anders natuurlijk.

Het enige wat ik echt mis tot nu toe is het donkere, ruwe en brutale van de game. De serie is precies veel te braaf, alsof ze daarmee het grotere publiek willen bereiken.
Zeker waar. En als ze al ene de kop in schieten of doodsteken, dan is het off screen.
 
Episode 5 gezien en het was goed. Vooral de tweede helft was fantastisch. Dat klein stukje met Kathleen in haar kinderkamer kon me eerlijk gezegd geen hol interesseren. Nu ook een derde variant van Infected getoond, alleen niet degene waar ik op hoopte.

Benieuwd wat en hoeveel ze gaan tonen in episode 6.
 
Episode 5 ook gezien. Mijn eerste reactie:
Nogmaals, stukken met Kathleen boeide mij geen hol, net zoals @Yusifer hierboven al zei. Nu, de bitch is gelukkig dood, dus daar zijn we vanaf 🙈. En spijtig dat er wel altijd iets van kritiek is dat ik heb, maar gelukkig blijft het bij dat deze episode. Want Henry en Sam vond ik wel zeer goed gedaan. Dat raakte mij echt wel, ook al wist ik wat er ging gebeuren. Echt goed in beeld gebracht en de acteurs waren top! Ook Ellie was deze episode weer volledig on point, echt heel sterk. De 2de helft pure chaos en actie, en damn, zag er fucking vet uit. Joel met de sniper rifle en schieten om Ellie in leven te houden gaf me kippenvel. Terwijl iedereen rondom Ellie opgegeten, vermorzeld of volledig verbrijzeld werden. Crazy stuff happening all over the place, liked it very much!
 
Opnieuw top idd.

ik wist hoe het ging eindigen, en toch :( toevoeging van Ellie om met haar bloed de situatie proberen te redden was ook super
 
Ik kan nog altijd geen "mindere" aflevering opsommen. Het blijft goed dit, wat een serie. HBO blijft toch eigenlijk wel de top als het op volwassen series aankomt.
 
Ik vond 2 en 4 minder. Zeker 4. De rest wel top.
Denk echt dat 4 meer tot zen recht komt als je die samen ziet met 5 tegelijk, maar dat was dan weer veel te lang als één aflevering. Ergens voel je dat ze daar wat hebben moeten afwegen wat te doen, dingen weg laten in 4 en 5 en samen voegen of toch 2 afleveringen en proberen 4 zo vol mogelijk te krijgen, vandaar wrs ook de veel kortere duur van de aflevering. ALs afzonderlijke episode vond ik 4 ook de minste, maar als 4 en 5 zouden samen vallen met tussen de 2 episode s "reclame" zogezegd dan zou 4 sowieso meteen veel beter aanvoelen. Uiteindelijk zijn die twee samen één subverhaal van het grote verhaal.
 
Ik vind het wat afzwakken eigenlijk. Nog steeds goed, maar niet super.

Ligt grotendeels aan Kathleen denk ik dat me niets interesseerde. Ook zijn er dingen die voor mij wel werken in een game, maar waar mijn suspension of disbelief niet even ver reikt in een serie.

Die ene sniper die daar zit en die horde infected toevallig op die plaats bvb
 
Vond deze aflevering wel beter, maar ik mis toch ook iets om het echt top te noemen.

5 Afleveringen ver van de 9 en ik heb echt het gevoel dat er nog maar weinig is gebeurd. Het greep me nog niet echt vast tot nu toe.
 
Ik vind het wat afzwakken eigenlijk. Nog steeds goed, maar niet super.

Ligt grotendeels aan Kathleen denk ik dat me niets interesseerde. Ook zijn er dingen die voor mij wel werken in een game, maar waar mijn suspension of disbelief niet even ver reikt in een serie.

Die ene sniper die daar zit en die horde infected toevallig op die plaats bvb

De makers hebben maar zoveel minuten per episode. Je staat ervan versteld hoe snel die tijd verloopt als je een verhaallijn iets of wat diepgaand wil uitbouwen. Dan is de combinatie van twee lijnen bijvoorbeeld een oplossing.


Hetgeen ik nog niet goed begrijp. Kunnen de infected geen zonlicht verdragen? Geheel in het begin van de serie zie je
een hoop infected die als één organisme reageren op de inval van het zonlicht maar het lijkt ook niet alsof ze er buiten wat ongemak echt last van hebben

Aangezien we in deze episode zien dat de infected
extreem gevaarlijk zijn, gevaarlijker als in het spel, begrijp ik niet goed waarom Joel en Ellie zich in het daglicht zo veilig wanen

Kortom een beetje verduidelijking daarover van wie het weet zou tof zijn.
 
De makers hebben maar zoveel minuten per episode. Je staat ervan versteld hoe snel die tijd verloopt als je een verhaallijn iets of wat diepgaand wil uitbouwen. Dan is de combinatie van twee lijnen bijvoorbeeld een oplossing.


Hetgeen ik nog niet goed begrijp. Kunnen de infected geen zonlicht verdragen? Geheel in het begin van de serie zie je
een hoop infected die als één organisme reageren op de inval van het zonlicht maar het lijkt ook niet alsof ze er buiten wat ongemak echt last van hebben

Aangezien we in deze episode zien dat de infected
extreem gevaarlijk zijn, gevaarlijker als in het spel, begrijp ik niet goed waarom Joel en Ellie zich in het daglicht zo veilig wanen

Kortom een beetje verduidelijking daarover van wie het weet zou tof zijn.

Ingame kunnen ze zonlicht verdragen, het heeft geen effect op hen.

Ik vermoed dat ze zich veilig wanen overdag omdat meer licht = verder kan zien en hele hordes van infected komen niet zo vaak voor. 's Nachts zie je minder (vergeet niet, geen electriciteit meer dus geen straatverlichting en dergelijke) en kan je sneller gepakt worden.
 
Terug
Bovenaan