Ik vind TLOU dik ok - voor alle duidelijkheid - maar die extreem hoge scores begrijp ik nog steeds niet.

Aflevering 3 vond ik zeer goed (ik spreek mij wel niet uit over het 'nut' van die aflevering) en sinds aflevering 4 voel ik ook meer sympathie voor Joel en Ellie (vooral bij die laatste was dat tot dusver wat een 'probleem' imo). Maar de wereld an sich blijft wat ongeloofwaardig/goedkoop aanvoelen voor mij en buiten Joel en Ellie vind ik dat er castinggewijs toch enkele vreemde keuzes zijn gemaakt hier en daar (ook weer bewezen in de meest recente aflevering). Wel geen slecht woord over Bill & Frank - dat zijn erg goede acteurs.

Als ze me zouden verplichten de serie nu reeds te beoordelen, zou ik waarschijnlijk stranden op een 7. Alleszins geen 9+. En vaak snap ik nog wel waar bepaalde scores vandaan komen (en ligt het gewoon aan mij: het is mijn smaak niet) maar nu heb ik daar toch een beetje het raden naar. We zijn uiteraard nog maar in de helft maar het zou me toch verbazen moest dit nog exponentieel veel beter worden.
 
Akkoord, maar vooral omdat dat Rose is uit Two and a half men, anders had ik er ws geen probleem mee gehad
Ja, maar ik begrijp wel wat hun bedoeling is, wat de interpretatie van de makers is. Maarja, ik blijf erbij, ik geloofde geen second in haar. Ik kan haar niet in die positie zien. Maar ok, kan aan mij liggen he. Blij dat het voor u en anderen wel overkomt zoals het moet overkomen 🙂.
Ah, maar dat is jullie probleem. Jullie hebben Yellowjackets niet gezien :D 😍
 
Minste aflevering tot nu toe.

Blij dat het eindelijk over Joel en Ellie gaat en dat ze wat meer naar elkaar toegroeien. Ik vond Ellie op het begin van de aflevering super irritant, maar dat beterde wel naarmate de aflevering now. Beetje hit&miss toch nog met de actrice die Ellie speelt. Ze doet het zeker niet slecht, maar het voelt alsof ze het soms toch niet optimaal overbrengt. Dat met die mopjes vond ik wel heel goed en het zag er weer zo enorm goed. Akkoord over wat hier gezegd is over de leider van die groep, leek me dat ze wat psycho moest overkomen maar dat was gewoon niet het geval. Heeft er echt niet de présence voor.


Wat ik niet begrijp is hoe kort deze aflevering was? Als het afgelopen was dacht ik dat er iets mis was maar het is dus wel degelijk maar 40 minuten. 1 en 3 waren 70+ en 2 was iets minder dan een uur. Waarom zoveel verschil?

Er is toch nog heel wat te doen dus ze gaan ergens moeten knippen. Maak deze aflevering dan gwn 20 minuten langer? Vertel meer over die Kathleen want niemand gaf om haar of doe de setup al voor die 2 die ze tegenkomen en vertel de rest van dat verhaal volgende week dan? (Kan begrijpen dat ze dat nog niet helemaal willen tonen vermits het anders wat teveel miserie is)
 
Mja, aflevering was idd te kort vind ik ook. Dat stuk met Kathleen en alles erom heen voelde nu wat gerushed aan en kwam niet goed tot uiting in mijn ogen.
 
Ik vind TLOU dik ok - voor alle duidelijkheid - maar die extreem hoge scores begrijp ik nog steeds niet.

Aflevering 3 vond ik zeer goed (ik spreek mij wel niet uit over het 'nut' van die aflevering) en sinds aflevering 4 voel ik ook meer sympathie voor Joel en Ellie (vooral bij die laatste was dat tot dusver wat een 'probleem' imo). Maar de wereld an sich blijft wat ongeloofwaardig/goedkoop aanvoelen voor mij en buiten Joel en Ellie vind ik dat er castinggewijs toch enkele vreemde keuzes zijn gemaakt hier en daar (ook weer bewezen in de meest recente aflevering). Wel geen slecht woord over Bill & Frank - dat zijn erg goede acteurs.

Als ze me zouden verplichten de serie nu reeds te beoordelen, zou ik waarschijnlijk stranden op een 7. Alleszins geen 9+. En vaak snap ik nog wel waar bepaalde scores vandaan komen (en ligt het gewoon aan mij: het is mijn smaak niet) maar nu heb ik daar toch een beetje het raden naar. We zijn uiteraard nog maar in de helft maar het zou me toch verbazen moest dit nog exponentieel veel beter worden.

Welke series zou je dan wel een 9 geven, deze episode was gewoon bonding tussen joel en ellie.
 
Ah, maar dat is jullie probleem. Jullie hebben Yellowjackets niet gezien :D 😍
Awel, ik heb Yellowjackets wel gezien en vond haar goed en goed gecast daarin, maar in TLOU vind ik de mayonaise ook niet meteen pakken bij haar.

Ep 3 vond ik zoals reed gezegd heel knap maar wat onnodig en ep4 haalt niet het niveau van de eerste 2. Voorlopig gaat het voor mij dus vnl bergaf ipv bergop.

Wat ze wel fantastisch doen is de game ervaring naar het scherm brengen. Oa de audio en hoe de vijanden zich gedragen is copy paste uit de game.
 
IVM die lengte van de afleveringen, wat ik wel opnieuw merk met naar deze serie te kijken is dat ik er eigenlijk niet van hou om van week tot week te moeten wachten. Zaken als die ene aflevering is zo kort en verteld bijna niks terwijl de andere heel lang is en mss te veel verteld, vallen minder op als je een serie kan binchen op 2-3 dagen. Dan kijk je gewoon aflevering 5 meteen na 4, en het hele "amai dit was te kort en er gebeurde niet veel" valt dan gewoon weg. Het was dan ook al meteen van in het begin mijn plan om de serie van week tot week te bekijken en als ze helemaal uit is, eens te herstarten en alles na elkaar te zien. Dat is voor mij persoonlijk altijd een veel betere ervaring.
 
IVM die lengte van de afleveringen, wat ik wel opnieuw merk met naar deze serie te kijken is dat ik er eigenlijk niet van hou om van week tot week te moeten wachten. Zaken als de ene aflevering is zo kort en verteld bijna niks terwijl de andere heel lang is en mss te veel verteld vallen minder op als je een serie kan binchen op 2-3 dagen. Dan kijk je gewoon aflevering 5 meteen na 4 en het hele, amai dit was te kort en er gebeurde niks veel valt dan gewoon weg. Het was dan ook meteen al van in het begin mijn plan om de serie van week tot week te bekijken en als ze helemaal uit is, eens te herstarten en alles na elkaar te zien. Dat is voor mij persoonlijk altijd een veel betere ervaring.
Dat wel, maar het is ongelofelijk duur om het op die manier uit te brengen, voor héél weinig return. Nu heb je mensen voor x-tijd aan HBO Max (of Streamz) gekoppeld. Zo is Netflix in de puree geraakt.
 
Dat wel, maar het is ongelofelijk duur om het op die manier uit te brengen, voor héél weinig return. Nu heb je mensen voor x-tijd aan HBO Max (of Streamz) gekoppeld. Zo is Netflix in de puree geraakt.
Ja, tuurlijk ik snap dat ze het zo uit brengen hoor, daar niet van. Ik spreek gewoon voor mezelf als ik zeg dat ik er iets minder van geniet op die manier. Ik zou ook kunnen wachten tot in Maart, maar dat wil ik dan ook weer niet. Daarom dat ik ze gewoon 2 keer ga bekijken, een keer van week tot week en een keer in binch op 2-3 dagen.
 
Ik ben wel fan van afleveringen die de tijd nemen om hun verhaal te vertellen zonder rekening te houden met een specifiek aantal minuten. Soms is het perfect op een halfuur en soms is het anderhalf uur.
 
Ik vind het wel plezant om telkens een week te moeten wachten. Iedere week iets om naar uit te kijken.

Ik ben benieuwd naar de bloater die naar alle waarschijnlijkheid uit dat gat zal kruipen.
 
Ik vind het wel plezant om telkens een week te moeten wachten. Iedere week iets om naar uit te kijken.

Ik ben benieuwd naar de bloater die naar alle waarschijnlijkheid uit dat gat zal kruipen.
Ik dan weer naar de Stalkers want als mijn geheugen me niet opnieuw in de steek laat, zagen we ze in de trailer.
 
Stalkers, zat dat in part 1 ook? Ik dacht dat die enkel in part 2 voorkwamen.
Ze kwamen in part 1 voor het eerst voor. In de stad waar ze nu zitten, voordat ze Henry en Sam tegenkwamen, waren ze aan het sluipen door de appartementsgebouwen. Toen ze in de liftschacht kropen, viel Joel naar beneden en kwam in een soortement kelder uit. En daar kom je ze voor het eerst tegen.

In part 1 komen ze wel maar heel zelden voor (2 keer in totaal dacht ik), in part 2 komen ze veel meer voor en zagen ze wat anders uit.
 
Terug
Bovenaan