The Last of Us

Action PC PS5 PS4 The Last of Us Part I

Ziet er uiteraard stuk beter uit. Maar qua combat toch wat teleurgesteld. Nergens zie ik Joel plat liggen of...((zoals in 2) Combat hebben ze aangepakt, maar toch niet zo drastisch als ik dacht. Nu ja, spelen ga ik het toch. En voor nieuwkomers van de serie bv, die gaan nu deze versie kunnen spelen, wat nice is (en pc spelers).
 
Ze willen gewoon trouw blijven aan het origineel. Denk dat het toch weer goed ga verkopen.. Weer veel nieuwe jeugd enz bij gekomen dat dit nog nooit heeft gespeeld. Easy Money voor Sony
 
Nu een serieuze reactie.

Ik vind dit er perfect uit zien, hebben zoals ze zelf zeggen TLOU I gewoon herwerkt met een andere visie maar dat terwijl ze trouw blijven aan het origineel. Meer kan ik niet vragen, AI verbeterd, alle PS5 features zoals 3D audio, Haptic feedback etc toegevoegd, veeel betere visuals, verbeterde animaties, opties voor accessability zoals in Part II. Dat ze de gameplay behouden maar dan opgefrist ben ik blij om.

IVM wat @Big Boss zegt over dat liggen. Waarom zouden ze dat zelf toe voegen? Het level design is daar toch niet voor voorzien? Waarom zou je hun laten sluipen als dat nergens nut heeft in het spel, in Part II had je dat wel verwerkt in het level design, hier niet, en dat aanpassen zou een te grote wijziging zijn IMO. Maw, ik vind het meer dan logische dat dit er niet in zit.
 
met die 3d audio denken ze precies een geniale toevoeging gedaan te hebben, maar dat is nu toch echt niks beter dan surround sound?

ziet er wel een pakske beter/vlotter uit dan ik mij herrinner, hopelijk ergens voor 60euro max kunnen kopen.
 
met die 3d audio denken ze precies een geniale toevoeging gedaan te hebben, maar dat is nu toch echt niks beter dan surround sound?
Het is beter dan stereo sound... en dat is toch het enige dat telt als je met een headset speelt. Het principe is idd hetzelfde als surround sound, maar het heeft normaal gezien wel meer verfijning. Alles hangt natuurlijk af van de kwaliteit waarmee het sound gemaakt is en hoeveel moeite ze gedaan hebben om dit echt optimaal te gebruiken. Als je er je snel snel van af maakt zal 3D sound idd geen meerwaarde bieden, maar dat ligt dan niet aan de technologie, maar aan de gene die het aan bied.
 
Nu een serieuze reactie.

Ik vind dit er perfect uit zien, hebben zoals ze zelf zeggen TLOU I gewoon herwerkt met een andere visie maar dat terwijl ze trouw blijven aan het origineel. Meer kan ik niet vragen, AI verbeterd, alle PS5 features zoals 3D audio, Haptic feedback etc toegevoegd, veeel betere visuals, verbeterde animaties, opties voor accessability zoals in Part II. Dat ze de gameplay behouden maar dan opgefrist ben ik blij om.

IVM wat @Big Boss zegt over dat liggen. Waarom zouden ze dat zelf toe voegen? Het level design is daar toch niet voor voorzien? Waarom zou je hun laten sluipen als dat nergens nut heeft in het spel, in Part II had je dat wel verwerkt in het level design, hier niet, en dat aanpassen zou een te grote wijziging zijn IMO. Maw, ik vind het meer dan logische dat dit er niet in zit.
Mja, dat is wel goed gezegd van jou. Ik begrijp het wel. Opzich ben ik ook blij, maar ik dacht nadat Druckman zei dat combat dag en nacht verschil is op podium met Geoff Keighley, dan men bepaalde zaken echt serieus aangepakt hebben. Dat is dus niet het geval. Ik dacht dat ze mss bepaalde levels wat veranderd hadden ofzo. Nu, voor mij moet dat niet, het is één van mijn lievelingsspellen, dus ik ben blij. Maar hoe goed het spel grafisch er ook uit ziet, ik kan wel begrijpen dat men kritiek heeft op de 70 dollar/euro pricetag. 50 euro was hier perfect geweest, zoals resident evil 2 remake. Ook al is hier echt wel veel werk in gestoken. Part 2 is nog veel langer werk in gestoken bv. Ma bon. Ik ga het spel terug met plezier (en veel emotie) uitspelen, sowieso. Voor mij kunnen ze niet veel mis doen opzich 😅. Als ik om de 10 jaar een herwerkte Lou krijg, speel ik het iedere keer opnieuw uit, daar niet van 😄.
 
Mja, dat is wel goed gezegd van jou. Ik begrijp het wel. Opzich ben ik ook blij, maar ik dacht nadat Druckman zei dat combat dag en nacht verschil is op podium met Geoff Keighley, dan men bepaalde zaken echt serieus aangepakt hebben. Dat is dus niet het geval. Ik dacht dat ze mss bepaalde levels wat veranderd hadden ofzo. Nu, voor mij moet dat niet, het is één van mijn lievelingsspellen, dus ik ben blij. Maar hoe goed het spel grafisch er ook uit ziet, ik kan wel begrijpen dat men kritiek heeft op de 70 dollar/euro pricetag. 50 euro was hier perfect geweest, zoals resident evil 2 remake. Ook al is hier echt wel veel werk in gestoken. Part 2 is nog veel langer werk in gestoken bv. Ma bon. Ik ga het spel terug met plezier (en veel emotie) uitspelen, sowieso. Voor mij kunnen ze niet veel mis doen opzich 😅. Als ik om de 10 jaar een herwerkte Lou krijg, speel ik het iedere keer opnieuw uit, daar niet van 😄.
Denk persoonlijk dat het slim was om weinig te veranderen aan levels. Wat is de kans dat je het beter maakt tegen over dat je het slechter maakt. Ik zou dat risico niet willen lopen, zeker als je weet hoeveel mensen klaar staan om de Franchise weer door het slijk te sleuren voor het minste na dat zij nog steeds slecht slapen van TLOU Part II. De prijs is te hoog inderdaad, ik ben echt een grote TLOU fan en ik ga ook niet day one kopen omdat ik het er over vind, €40 is correct, €50 overweegbaar but pushing it, maar €80 dat is gewoon lachen met de mensen, dat gaan ze denk ik echt voelen aan de release van dit spel. Ik kijk er in elk geval ook naar uit om deze te herspelen voor de 20ste keer. Zal sowieso een nieuwe ervaring geven en gaat heel plezant worden. Maar of het voor 2022 gaat zijn bij mij weet ik niet, mss een 2023 pricedropje afwachten.
 
Ze hebben er wel werk in gestoken, getuige het filmpje. Misschien wel mijn meest favoriete game allertijden (waarschijnlijk tied for first place met Disco Elysium), dus de Remake zal hier ook in huis komen. Kijk al uit naar de haptics!
 
Ga deze ook zeker spelen maar kijk er niet echt naar uit is nog niet zo lang gelden dat ik de twee op ps4 gespeeld heb en die zijn echt nog tijdloos.

Deze zal ik 2dehands of in sale oppikken, God Of War dat zal day one worden.
 
Na het zien van het filmpje blijf ik bij mijn mening: de remaster was niet nodig. De ps4 versie ziet er nog goed genoeg uit, en stel mij serieus de vraag of de combat aanpassingen zo'n grote impact gaat hebben op het spel.

Zeker geen €70 waard...
 
Na het zien van het filmpje blijf ik bij mijn mening: de remaster was niet nodig. De ps4 versie ziet er nog goed genoeg uit, en stel mij serieus de vraag of de combat aanpassingen zo'n grote impact gaat hebben op het spel.

Zeker geen €70 waard...
Sjans dat ze voor een remake gekozen hebben dan en gelukkig maken ze deze ook niet alleen voor jou ;)
 
Sjans dat ze voor een remake gekozen hebben dan en gelukkig maken ze deze ook niet alleen voor jou ;)
Remaster, remake, 1 pot nat.

Leg mij dan eens uit wat de remake van TLOU en de prijs die je moet betalen rechtvaardigt, ivgl met die van bvb. FF VII?

En ik ben zéker de enigste niet die deze mening deelt.
 
Remaster, remake, 1 pot nat.

Leg mij dan eens uit wat de remake van TLOU en de prijs die je moet betalen rechtvaardigt, ivgl met die van bvb. FF VII?
Heb hier zelf al gezegd dat ik de prijs niet correct vind, maar dat wilt daarom niet zeggen dat ik het spel niet wil. Remaster en remake is best wel een groot verschil. Remasters zijn 9/10 gewoon ports met beter gfx aan de hand van wat betere textures en resolutie en hier en daar wat tweaks voor de nieuwe hardware. Bij remakes worden veel zaken gewoon van nul opnieuw gedaan, zoals hier waarbij ze alle animaties hebben geupdate met andere technologie. Models zijn herdaan, levels desgings zijn vernieuwd en bijgewerkt, controls aangepast en gemoderniseerd, audio is verbeterd etc etc. Remakes draaien niet alleen om mensen die de originele games gespeeld hebben. In dit geval gaat er ook een groot deel nieuwe spelers aangesproken worden ( PC en nieuwe generatie jongeren ). Dat jij deze versie niet nodig vind kan best zijn, maar dat geld daarom niet voor iedereen, iemand die geen console heeft en de games nog nooit heeft kunnen spelen, maar hier wel interesse in had heeft nu binnenkort de kans hiervoor en dan ook meteen als een hedendaagse mooi afgewerkte game ipv een port van een remaster van 10 jaar oud. Ondertussen kunnen fans het spel nog eens ervaren als ze willen met al deze updates.

Dat FF VII van een ander kaliber is heb je zeker gelijk in, dat spel is zelf meer dan een remake, dat is een heruitvinding van dat spel en is zeker zijn €70-€80 price tag waard. Waar dat bij TLOU Part I niet het geval is en ik u ook niet ga tegenspreken, met de prijs slaan ze inderdaad de bal een beetje mis.
 
Heb hier zelf al gezegd dat ik de prijs niet correct vind, maar dat wilt daarom niet zeggen dat ik het spel niet wil. Remaster en remake is best wel een groot verschil. Remasters zijn 9/10 gewoon ports met beter gfx aan de hand van wat betere textures en resolutie en hier en daar wat tweaks voor de nieuwe hardware. Bij remakes worden veel zaken gewoon van nul opnieuw gedaan, zoals hier waarbij ze alle animaties hebben geupdate met andere technologie. Models zijn herdaan, levels desgings zijn vernieuwd en bijgewerkt, controls aangepast en gemoderniseerd, audio is verbeterd etc etc. Remakes draaien niet alleen om mensen die de originele games gespeeld hebben. In dit geval gaat er ook een groot deel nieuwe spelers aangesproken worden ( PC en nieuwe generatie jongeren ). Dat jij deze versie niet nodig vind kan best zijn, maar dat geld daarom niet voor iedereen, iemand die geen console heeft en de games nog nooit heeft kunnen spelen, maar hier wel interesse in had heeft nu binnenkort de kans hiervoor en dan ook meteen als een hedendaagse mooi afgewerkte game ipv een port van een remaster van 10 jaar oud. Ondertussen kunnen fans het spel nog eens ervaren als ze willen met al deze updates.

Dat FF VII van een ander kaliber is heb je zeker gelijk in, dat spel is zelf meer dan een remake, dat is een heruitvinding van dat spel en is zeker zijn €70-€80 price tag waard. Waar dat bij TLOU Part I niet het geval is en ik u ook niet ga tegenspreken, met de prijs slaan ze inderdaad de bal een beetje mis.
Daar kan ik mij in vinden ;p.
 
dat het technische verschil voor de meesten het niet waard is, kan ik zeker inkomen.
aan de andere kant heeft een team van overpriced audio/visual-engineers daar een paar jaar aan gewerkt, samen met overpriced animation- en gameplay-designers, los van de scope-expansion (betere AI bijvoorbeeld kan heel wat impact hebben op de flow van de gameplay).
 
Het kostenplaatje van deze remake kan je echt niet onderschatten inderdaad. Er waren er velen die vonden dat dit een €10 upgrade zou moeten zijn, maar dat is gewoon compleet belachelijk. Het werk en geld dat hier ingestoken is niet equivalent met een €10 prijskaartje. Maar ik vind dat dit ook wel op gaat voor het €80 prijskaartje. Ondanks het vele werk en de waarschijnlijk redelijk hoge kosten, gaat dat wel nooit zoveel gekost hebben als een compleet nieuwe game maken. Dus een prijskaartje van €50-€60 is hier meer op zijn plaats, mss zelf €40... Er zou ook absoluut niet zo veel commentaar op geweest zijn moest dat de prijs geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan