The Last of Us

Action PC PS5 PS4 The Last of Us Part I

50 euro was hier perfect geweest. 70/80 is gewoon teveel. Ma bon. Uiteindelijk kies je zelf of je het nu wilt spelen of niet. Koop je het met launch, of als prijs wat gezakt is of koop je het gewoon niet omdat je het niet nodig vind deze opnieuw te spelen. Je doet uiteindelijk wat je wilt. Feit is dat dit spel gewoon terug gaat verkopen. Pc gamers, nieuwe gamers, mensen die de serie gaan kijken en vervolgens benieuwd zijn naar het spel en diehard fans zoals mezelf die gewoon om de zoveel tijd tlou uitspelen en nu een nog betere versie kunnen spelen. Het goede nieuws is dat we weten dat naughty dog 3 projecten tegelijk aankan op dit moment. Volgend jaar komt factions, jaar erop wss nieuw project van Druckman. Dus opzich moeten we niet extreem lang wachten op nieuwe games van naughty dog...
 
Het kostenplaatje van deze remake kan je echt niet onderschatten inderdaad. Er waren er velen die vonden dat dit een €10 upgrade zou moeten zijn, maar dat is gewoon compleet belachelijk. Het werk en geld dat hier ingestoken is niet equivalent met een €10 prijskaartje. Maar ik vind dat dit ook wel op gaat voor het €80 prijskaartje. Ondanks het vele werk en de waarschijnlijk redelijk hoge kosten, gaat dat wel nooit zoveel gekost hebben als een compleet nieuwe game maken. Dus een prijskaartje van €50-€60 is hier meer op zijn plaats, mss zelf €40... Er zou ook absoluut niet zo veel commentaar op geweest zijn moest dat de prijs geweest zijn.
Uiteindelijk gaat die toch vlot over de toonbank gaan, 40-50€ zou een zeer correcte prijs zijn. Zou die DLC er al in verwerkt zijn ?
 
Vind ook eerder dat de game zo'n €40 à €50 zou mogen kosten. Die upgrade van €10 is inderdaad van de pot gerukt.

Van wat ik lees, hoor in podcasts en zie in youtube vids zijn er veel mensen die denken dat ze veel assets gebruiken van uit TLOU II, waardoor de perceptie ontstaan is dat het werk die ze in deze remake gestopt hebben miniem is.

Ik denk persoonlijk ook dat ze redelijk wat assets gebruiken van TLOU II, samen met het heropbouwen van bepaalde zaken voor deze remake :).
 
Ben wel geen giraffe tegengekomen in de tweede. Het maken van die assets is daarnaast ook maar een deeltje van het werk.
GoW Ragnarok gaat ook een deel assets overgenomen hebben, potentieel verfijnd voor de sequel.
Fin, ik denk dat je het wel snapt 70euro is wat veel maar ik neig toch naar 40-50 euro dan 30-40 euro.
 
Hergebruiken van assest is dan ook niks mis mee. Zoals hier net gezegd dat zal in GoW 2 ook zeker gebeurt zijn. Of nog een beter voorbeeld Elden Ring, Hoe veel ze daar niet gebruikt hebben van DS3, Sekiro, BB, etc etc... Daar dienen assets dan ook voor eh, om te gebruiken, waarom zou je dingen gaan hermaken als je ze al eens gemaakt het...? Voor nieuwe wagens wordt ook niet elke keer elk onderdeel helemaal van 0 hermaakt of heruitgevonden. Dat is ook gewoon hetzelfde maar net iets anders, of wat beter of in combinatie met iets anders.

Los van deze game zie je vaak op zo platformen als YT of sociale media van die rare logica's. Mensen denken soms echt heel vaak dat een game maken wat knip en plak werk is. In een goeie remake kruipt echt wel veel tijd en werk, denk maar aan SotC, Demon's, Crash en Spyro om een paar populaire te noemen. Nu ik er aan terug denk koste Demon's ook wel €80... en dat heb ik dan weer wel betaald 😅.

Maar de Souls franchise staat bij mij nu wel op de bovenste plank en was men aller eerste PS5 game.
 
Mensen denken niet na bij een remake en denken dat het een snelle cash grab is, bij sommige devs is dit zo maar hier niet 40 zou heel netjes zijn.

Maar denk dat veel mensen de prijs belachelijk vinden snap ik ook. maar ik weet ook wel wat voor tijd ze er nog ingestoken hebben mensenen zien de prijs en heel het internet gaat daar in mee cashgrab zullen ze zeggen.
 
Geen enkel spel kost 80 euro bij de release. Dat zeiden ze van de nieuwe ps5 games ook in het begin. Die kosten allemaal nog in de 50 euro
 
Ik wacht wel op een sale. Maar die prijszetting is gewoon Sony die €80 als de “nieuwe” msrp hanteert, die gaan dat gewoon blijven herhalen. Mij niet gelaten, maar de mensen met een digitale ps5 zijn in de long run wel iets meer gesjareld.
 
Pik hem ook wel ergens in een sale op. Of als ik lang genoeg wacht, zit die mss ondertussen al bij PS Plus.
 
Pik hem ook wel ergens in een sale op. Of als ik lang genoeg wacht, zit die mss ondertussen al bij PS Plus.
Daar ben ik ook benieuwd naar, gaat die naar PS+ komen en wanneer... Want laat ons eerlijk zijn, wat zou dat geven als ze dat spel day one zouden droppen in PS+ Extra.
 
Ik denk dat dat wel eens redelijk wat mensen zou overhalen om Extra te nemen (ondanks dat het geen “nieuw” spel is).
Inderdaad, de vraag is dan waar Sony het meeste zou gaan uithalen, sales van de game of geld uit het abo... denk wel dat veel meer mensen het zouden doen omdat het goedkoper is en ze er ook meteen een hele hoop andere zaken bij krijgen. De grote vraag is gaan die extra mensen meer op brengen dan dat je het gewoon zo verkoopt...? Das dus waar ik benieuwd naar ben en of Sony dit overweegt, of over nagedacht heeft.
 
Ik heb toch wel mijn grenzen 😅
lies-deception.jpg
 
Amai is dit spel al bijna 10j oud. Tijd vliegt :/

Gaming staat bij mij op een laag pitje tot bijna onbestaand maar voor deze nog eens een uitzondering maken. Staat in mijn lijstje van top 10 story driven games all time.
 
Amai is dit spel al bijna 10j oud. Tijd vliegt :/
Ik verschiet hier ook altijd van, maar ja van 2013 al. Nog zotter vind ik het idee dat GoW (PS4) al op weg is naar een 5de verjaardag. Tijd vliegt echt dat het geen naam heeft.
 
Terug
Bovenaan