The Falcon & The Winter Soldier

Disney+ The Falcon & The Winter Soldier

Mja veel actie deze keer maar toch onthoogheld over deze serie, de persinages waren ook soms out of charackter deze aflevering.
 
jammer van die moraliserende monoloog op het einde.
Falconcap die voor het eerst komt aangevlogen was wel een cool moment.

maar ze maken het gegeven nu wel heel zwart-wit, met een zwarte cap in een wit uniform, en een witte cap (us agent) in een zwart uniform...
 
Tgoh, het uniform van Sam is zowat 1:1 overgenomen uit de comics. Heeft weinig met het zwart-wit te maken.

Het kostuum ziet er wel cool uit. Enkel het gedeelte rond zijn gezicht vind ik er wat vreemd uitzien.
 
Niet zo'n fan van het witte 'masker' inderdaad.

Hoh, ik vond het leuk om te volgen maar de flagsmashers en de power broker waren imo echt niet goed uitgewerkt.
 
Tgoh, het uniform van Sam is zowat 1:1 overgenomen uit de comics. Heeft weinig met het zwart-wit te maken.
weet ik wel. maar het was gewoon opvallend. had Walker op't einde niet expliciet gezegd dat zijn uniform nu zwart is, ik had het niet eens door.
 
Moraliserende monoloog? Welke CA film heeft dat niet?

Silly costumes? Stars en stripes zijn nu niet meteen zonder connotatie. Contrast zwart wit mag er wel zijn vind ik.

De soundtrack en sound design was in deze aflevering wel opvallend goed.
Enkel vond ik de actiescenes echt tegenvallen. Er scheelde iets mee dat ik niet meteen in woorden kan vatten. Wanda vision had bijvoorbeeld veel betere actiescenes, imo.

Over het algemeen wel degelijk eerste seizoen. Niets super speciaal.
 
Moraliserende monoloog? Welke CA film heeft dat niet?

Silly costumes? Stars en stripes zijn nu niet meteen zonder connotatie. Contrast zwart wit mag er wel zijn vind ik.

De soundtrack en sound design was in deze aflevering wel opvallend goed.
Enkel vond ik de actiescenes echt tegenvallen. Er scheelde iets mee dat ik niet meteen in woorden kan vatten. Wanda vision had bijvoorbeeld veel betere actiescenes, imo.

Over het algemeen wel degelijk eerste seizoen. Niets super speciaal.
Het gevecht met falcon en de helikopter was onoverzichtelijk. Ik blijf erbij (is smaak) die actiescenes (die er eigelijk bijna niet waren) van wandavision vonden we goed omdat we wanda zelf nooit niet echt zien vechten. Dat was iets speciaals.
 
Niet zo'n fan van het witte 'masker' inderdaad.

Hoh, ik vond het leuk om te volgen maar de flagsmashers en de power broker waren imo echt niet goed uitgewerkt.
Ja, precies of het eigenlijk enkel diende om in de laatste 5 minuten daar dát ‘statement’ van Sam te kunnen maken.

nu misschien komt het power broker stuk nog wel ergens anders terug in een serie of film.
 
Ja, precies of het eigenlijk enkel diende om in de laatste 5 minuten daar dát ‘statement’ van Sam te kunnen maken.

nu misschien komt het power broker stuk nog wel ergens anders terug in een serie of film.
Sharon Carter is wel een grote wtf. Ben toch redelijk zeker dat zij een grote rol zal spelen in de serie 'Secret invasion' (wsl release in 2022)
 
Matig enthousiast maar na deze volledig uitgekeken te hebben.
Het gegeven van de huidskleur komt te veel naar boven. De boeven sloegen op niet veel en qua character development ook maar matig.
Maar iets uitbrengen in het Marvel universum is niet altijd een succes, en dat bewijst deze serie wel.
 
Goede serie, jammer idd van al de woke bs die erin geramd is. Miste nog juist een vuist omhoog tijdens zijne monoloog opt einde.
 
Het was te denken dat er hier op dit forum er een paar weer ongemakkelijk op hun stoel zitten te schuiven wanneer er in een serie gesproken wordt over gelijke rechten voor zwarten :crazy:
 
Eigenlijk heeft mij dat nooit echt gestoord behalve die 1-2 keer dat het écht on the nose was (zoals die scene met de agenten toen ze de eerste keer naar Isaiah Bradley gingen). Het einde met Isaiah Bradley is eigenlijk nog wel goed gedaan. Allé, het toevoegen van hem aan het museum is net iets dat ook Steve Rogers zou gedaan hebben.

En ik vind net dat ze in heel het politieke gebeuren Sam zeer goed geschreven hebben. Zoals zijn opmerkingen als iemand hem Black Falcon noemt, zijn personage gedraagt zich niet speciaal woke ofzo. Eerder rechtvaardig, wat dus perfect aantoont waarom Steve Rogers hem als opvolger gekozen heeft.

Ik heb nog wel wat bedenkingen over de serie maar dat is voor als ik eens achter een toetsenbord zit.
 
Goeie serie en goeie afl6 maar dat politiek correcte gezwets steekt keihard tegen.
Alsof het nog niet erg genoeg is je dit iedere week op den tv ziet in oa het nieuws of die muppets van een voetballers met hun dwaas gedoe etc...
En nu al in series ook , zucht.
Series en films dienen voor ontspanning net zoals voetbal om voetbal moet draaien en om niks anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste twee eps vond ik bij de betere, net omdat ze persoonlijker werden. Ik ben ook geen dan van "woke shit" maar ik vond het hier gewoon op een eerlijke en mooie manier gebracht.
Algemeen stond dit me wel minder aan dan Wandavision. Drie goeie eps, drie mindere.
 
skrull?
Ja, kan bijna niet anders he. Zo een ommekeer van het karakter dat ze in de vorige film speelde. En als je de opzet van Secret Wars een beetje kent (Skrull infiltration up till the highest ranks of society). Pas perfect in het plaatje
 
Terug
Bovenaan