The Falcon & The Winter Soldier

Disney+ The Falcon & The Winter Soldier

CerumenCrevice

Well-known member

- 19 maart 2021 : seizoen 1

Met de nakende release van het eerste seizoen van deze serie, van plan films uit de MCU te herbekijken.

Te beginnen met Avengers Age of Ultron.
Volgend:

- First Avenger;
- Civil War;
- Winter Soldier;

Ik ben benieuwd of ze de standaard, door WandaVision gezet, kunnen hooghouden.

(Vond nog geen topic, excuses als die er al was)
 
Ik ben benieuwd. Van de 3 aangekondigde series (WandaVision, Falcon & The Winter Soldier en Loki) is deze diegene waar ik het minst naar uit kijk en de minste verwachtingen voor heb. Vooral omdat ik Falcon nooit een interessant personage heb gevonden in de films.
 
Ik ben benieuwd. Van de 3 aangekondigde series (WandaVision, Falcon & The Winter Soldier en Loki) is deze diegene waar ik het minst naar uit kijk en de minste verwachtingen voor heb. Vooral omdat ik Falcon nooit een interessant personage heb gevonden in de films.
idem
Bij de trailer van WandaVision had je al een redelijk idee welke richting ze zouden uitgaan. Ook bij de trailer van Loki heb ik al een idee.
Maar bij Falcon & Winter Soldier heb ik dat niet echt. Lijkt me gewoon een fun/actie serie te worden. Falcon & Winter Soldier tegen Zemo.
Wel benieuwd of er een tie-in zal zijn met Wanda of Loki.
 
Lijkt me richting action te gaan inderdaad.

Falcon is voorlopig nog een vrij plat personage, zonder al te veel achtergrond verhaal. Mad funny wel, met momenten.

Winter Soldier daarentegen is toch een personage met veel verleden, daar kunnen ze wel wat mee doen.

Die twee gecombineerd heeft wel potentieel, al verwacht ik geen te zotte dingen.
 
Eerste aflevering gezien, voelt qua production value echt als een Marvelfilm aan.

Smaakt zeer hard naar meer.
 
We zijn op het punt gekomen dat er bijna geen verschil zit in production values tussen de films en de series. Dan is zo'n korte serie als deze wel ideaal om de secundaire personages veel meer diepgang te geven.
 
Liever een korte zeer goede serie dan 1 die meerdere seizoenen heeft waarvan de kwaliteit afzwakt (ik kijk naar jou Walking Dead :unsure: ).

Laat maar komen! Ik wacht wel tot ze allemaal beschikbaar zijn zodat ik meerdere na elkaar kan bekijken.
 
zalige eerste episode. komt inderdaad dichter bij echte cinema. maar het blijft de eigenshappen van een serie hopelijk behouden: dieper uitgelegde achtergronden en relaties tussen personages. en cl8ffhangers :
)
 
Lowkey en character driven begin. Het voelt goed en is van een zeer hoge productiewaarde op elk vlak. Maar ik ga nog niet hoog van de toren blazen voor ik zie hoe dit verder gaat.
 
De kwaliteit is zeer goed, de muziek maakt veel om de sfeer van de films te evenaren. Het zijn maar 6 afleveringen dus ik denk dat elke episode wel 1 "indrukwekkende" actiescène zal bevatten, alles goed binnen budget van een tv-serie.

Voor sommigen zal het mss interessanter zijn om te wachten tot de hele reeks klaar is, de eerste aflevering is idd een langgerekte intro zonder dat je echt de hoofdlijn kan zien van het verhaal (komt wel meer naar het einde van de aflevering toe).
 
Ben benieuwd hoe deze gaat uitdraaien.
Falcon is altijd een beetje een oninteressant figuur geweest. En ook deze serie teert in de eerste aflevering op captain America.
 
Het ziet er mooi uit maar de tweede aflevering was niet echt memorabel. Captain America krijgt veel screentime, had ik niet verwacht. De 4 volgende kunnen mss nog verrassen.
 
Ik vind het wat jammer dat ze de hele "super soldier" route zijn opgegaan. Aan de Amerikaanse kant had je Captain America die, door de dood van Dr. Erskine, de enige super soldier was en aan de andere kant had je Hydra met The Winter Soldier. Dat nu plots blijkbaar iedereen dat serum kan maken en bijgevolg iedereen superkrachten kan krijgen maakt me weinig warm eerlijk gezegd.

Ook heel het gedoe tussen Bucky en Sam ben ik nog niet helemaal met mee. Sam was wantrouwig naar Bucky toe enkele films geleden maar dat zou ondertussen toch al deels opgelost mogen zijn. De wrok van Bucky richting Sam valt dan weer meer te begrijpen. Eerst slaat Cap hem over en geeft hij het schild aan Sam en dan gaat hij het nadien weggeven aan de overheid.

Heel even dacht ik dat ze de tour op gingen van The Six American Warriors (wat echt heel cool had kunnen zijn) maar blijkbaar valt Aisaya daar toch niet onder.

Al bij al kan ik het niet slecht noemen, maar ik ben zeker niet zo geïntrigeerd als bij WandaVision. We hebben nu 2/6 afleveringen gehad en The Falcon blijft gewoon een vrij zwak personage in mijn ogen. Zoals altijd in de serie/films wordt aangehaald, hij is een kerel met vleugels. Geen backstory vol intriges of geweldige verhaallijnen maar gewoon een soldaat. Op dat vlak hadden ze volgens mij beter puur op The Winter Soldier gefocust, daar vallen zoveel interessante dingen mee te doen.
 
Laatst bewerkt:
De serie voelt ook aan als Falcon en the winter solider. Terwijl het eerder omgedraaid moet zijn.
Ook die nieuwe captain Amerika en Hoskins snap ik niet. Het even opnemen tegen 6 super soldiers terwijl winter soldier geen voeten in de aarde krijgt.

Ben vooral benieuwd naar Zemo en zijn classic suit en hoe ze deze gaan mengen in deze serie.
 
Vind het persoonlijk een veel betere show dan Wanda. Die nieuwe captain Amerika is een ander principe. Hij is een "super" mens op zich zonder superkracht. Peak performance en reflexen, meerdere sterren, dus op zich aangewezen persoon om Amerika terug motivatie en een held te geven. Echter zie ik die de slechte toer opgaan en zelf zo'n serum krijgen. Het is ook al meerdere keren in serie en film aangewezen dat de toer van serum opgaan geen probleem is. Zie AIM, Hydra enz.

Het bekvechten tussen Bucky en Falcon vind ik persoonlijk ook hilarisch.
Vroeg me wel af toen de politie er ineens tussenbeide kwam tussen hun bekvechten dat dit geen verwijzing was naar "blacklivesmatter" ? Die ene agent zat met zijn hand aan zijn wapen al toen hij Falcon om zijn ID vroeg?

Soit, ik vond Wanda slecht en dit is mijn genre ;)
 
Dat was een heel duidelijke verwijzing.
Dat was dan ook het moment waar ik met m'n ogen begon te rollen. Vorige aflevering ook al die lichte insinuatie dat ze geen lening zouden krijgen omdat ze zwart zijn. Ik krijg die zever al genoeg in mijn gezicht geworden door mij op het internet te begeven, hou het aub uit mijn superhelden films en series. Of hou het voor X-Men, een reeks die gebouwd is rondom discriminatie.
 
Terug
Bovenaan