The Falcon & The Winter Soldier

Disney+ The Falcon & The Winter Soldier

Even een wist-je-dat'je, los van de serie; zwarte panters zijn irl zeer zeldzaam. Het zijn zogenaamde melanistische luipaarden. Vandaar ook dat de Black Panther de zeldzame uitverkorene is om Wakanda te leiden. De specifiëring is hier dus wel nodig, maar 'k ben verder wel akkoord (ook al heb ik de serie niet gezien).

Wist ik :), maar mooie verduidelijking. Al dacht ik niet dat ze "zéér zeldzaam" waren? Gewoon eerder zeldzaam. Nu ja, het is maar wat je zeldzaam wilt noemen, luipaarden op zich zijn ook al "vulnerable" op de internationale rode lijst.

Feit blijft: Black Panter kan je nog verdedigen want daar gaat het over het dier dat ter inspiratie dient, Black Falcon of Black voor elke andere zwarte superheld zetten niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Ook na ep. 2 ben ik echt niet mee. Allemaal niet dramatisch en ik snap waar ze voor willen gaan, maar ik ben geen fan. Dan was Wandavision toch wel van een heel ander niveau.

:rofl:

Hoe zijt ge in godsnaam tot die conclusie gekomen?

Wordt redelijk letterlijk gezegd door de makers, hoor. Ook de pers heeft deze serie gepushed met dat als hoofdreden.

Goh langs de andere kant vond ik de opmerking van "Black Falcon" ook wel een stevige tik terug tegen een overmatige focus op ras.

Is nochtans echt wel één van de focussen in het BLM verhaal (en ik snap dat dat contradictorisch lijkt, ik vind dat zelf ook ergens. Maar dat is geen discussie voor hier) om mensen om hun taak/functie/waarde te appreciëren en niet dat strikt te linken aan huidskleur.
 
De 3de aflevering vond ik al een stuk beter, het plot begint goed te komen , meer actie en spanning, nog eens het gevoel van wachten op volgende week.
 
cMOSeFC.gif
 
Ik weet niet waarom, maar ik raak er maar niet in. Volgens mij omdat het iets te veel op een generische actieserie lijkt dan iets uit de MCU. Nuja, na 23 films en WandaVision is het ook niet zo raar om eindelijk iets tegen te komen van de MCU dat me toch niet zo ligt. :unsure:
 
Ik weet niet waarom, maar ik raak er maar niet in. Volgens mij omdat het iets te veel op een generische actieserie lijkt dan iets uit de MCU. Nuja, na 23 films en WandaVision is het ook niet zo raar om eindelijk iets tegen te komen van de MCU dat me toch niet zo ligt. :unsure:
Ja ik vond black panther en endgame niet zo leuk 😅😳 , verschillende genres in zo veel films kan eens gebeuren.
 
Ja ik vond black panther en endgame niet zo leuk 😅😳 , verschillende genres in zo veel films kan eens gebeuren.
Black Panther vond ik dan 1 van de beste van de hele hoop. Nu goed, ik geraak niet zo goed in deze. Het entertaint me wel, maar het probleem ligt zich vooral bij de personages (werd hier eerder al aangehaald): Falcon en The Winter Soldier zijn voor mij gewoon niet interessant genoeg. Falcon krijgt van mij vooral pluspunten door Anthony Mackie, zie die wel graag spelen.
 
Black Panther vond ik niet specialer als de rest, tbh. niet slecht, niet goed. gewoon: 1 Marvel film van de 23.
 
Ik vond aflevering 3 terug sterker, maar om halfweg de serie te zitten ontbreekt er wel iets imo. Die Flag Smashers zijn ook gewoon helemaal geen overtuigende tegenstrevers, ik denk dat daar het schoentje het meest knelt.
 
Beste ep van de drie. Ik heb pas gisteren gekeken omdat ik er na de eerste twee eps niet veel zin in had, maar aangenaam verrast.
 
Dat einde kwam out of the blue , schok moment
Ja hallo.

Enfin, het was wel duidelijk dat hij ging breken en de bad guy worden, maar toch redelijk brutaal! Al had ik eerst gedacht dat het hoofd er af ging gaan, maar dat zou er over geweest zijn voor Disney :p
 
Dat was toch vanaf het begin duidelijk? Personage doet mij wat denken aan Will Simpson uit Jessica Jones. Ook zo een ex-militair, maar dan is er op ge-experimenteerd geweest met "combat enhancers". Als hij Jessica Jones leert kennen, vindt hij ook dat de superhelden-methodes niet efficiënt zijn, en wordt hij ook zo'n agressieveling, soort villain.
 
Terug
Bovenaan