The Falcon & The Winter Soldier

Disney+ The Falcon & The Winter Soldier

De beste aflevering tot nu toe in mijn ogen. Ik hoop dat er in toekomstige series verder wordt gegaan in hoe de Dora Milaje de brainwashing van Bucky ongedaan heeft gedaan. Die scene alleen was al interessanter dan de voorbije 3 afleveringen in mijn ogen. Ik zou daar gerust een mini-series van 5 afleveringen van willen zien. Kan je wel wat rond doen denk ik.

Hoewel het een interessante aflevering was blijft heel die Flag Smashers groepering maar vrij platjes overkomen. Daar valt met heel het verhaal rond de Snap en terugkeer met de Blip veel meer rond te doen dan dit? Ook geen echte fan van dat accent van de actrice die de leidster van de Flag Smashers spreekt. Zo'n plat, brits accent. Not my cup of tea. Al lijken de Flag Smashers meer een plot requirement te zijn om Walker uiteindelijk als slechterik weg te zetten richting een laatste confrontatie met Falcon en Bucky.

Zaten wel enkele goeie scenes en actiescenes in. Zeker dat gevecht van de Dora Milaje tegen Walker en Hoskins, dat was echt genieten. Ik ben wel fan van hoe de Dora Milaje neergezet wordt als een über elite gevechtseenheid.

Wat ik me tijdens het typen van deze post wel begon af te vragen. Het super soldier serum is voor zover ik weet toch hetzelfde als dat Steve Rogers gekregen heeft? Maar daar kwam naast het serum ook nog een enorme dosis aan straling bij te kijken die een halve stad zonder stroom zette. Maar als je dan plots Walker ziet lijkt het alsof hij dat tussen de soep en de patatten met een spuit gezet heeft.
 
Het is niet hetzelfde serum.
Dr Erskine heeft het serum van Cap America ontwikkeld, maar is te snel daarna gestorven.
Dan zijn er 60 jaar lang anderen gewoon die met serums hebben geïnspireerd, maar niemand met goed succes.
Het huidige serum is ontwikkeld door die dr Nagel, die ze vorige afleveringen in Madripoor opgespoord hebben. Het enige serum sinds Erskine dat werkt zoals het moet.

(Blijkbaar kennen ze in het MCU niks van notities nemen of nalezen)
 
Hoe goed ze ook hun best doen, en het is absoluut op filmniveau, the falcon and the winter soldier zijn toch wel echt de minst boeiende characters ooit. En dan hebben we de films van Black Widow, Loki en fucking Hawkeye nog in't verschiet. Echt jammer dat we in de b-kern zijn aanbeland. Want de writers, special effects en universe zijn er wel. Maar de helden zijn op.
 
Hoe goed ze ook hun best doen, en het is absoluut op filmniveau, the falcon and the winter soldier zijn toch wel echt de minst boeiende characters ooit. En dan hebben we de films van Black Widow, Loki en fucking Hawkeye nog in't verschiet. Echt jammer dat we in de b-kern zijn aanbeland. Want de writers, special effects en universe zijn er wel. Maar de helden zijn op.
Over Falcon heb je gelijk, maar The Winter Soldier is toch echt een interessant figuur. Een Amerikaanse soldaat, de beste vriend van Captain America, die door Hydra wordt omgevormd tot een gebrainwashte supersoldaat. Die 70 jaar na datum nog steeds met trauma’s en consequenties uit zijn verleden moet leven, als er 1 personage is waar je veel mee kan dan is hij het. Een balls to the walls actie serie of een psychologische drama serie. Ik zeg het, een serie die zijn passage bij Hydra of in Wakanda met de Dora Milaje volgt zou geweldig kunnen zijn. Echter hebben ze hem hier opgescheept met het saaiste personage dat er momenteel in de MCU zit.

Loki en Hawkeye gaan beiden ook series worden trouwens. Zeker van Loki heb ik hoge verwachtingen want opnieuw, een interessant personage dat uitstekend gespeeld wordt door Tom Hiddleston. Naar Hawkeye ben ik ook wel benieuwd aangezien ik stiekem toch een fan ben van zijn personage, zeker sinds Age of Ultron. Al zal het wss vooral focussen op het overdragen van zijn titel naar een nieuw personage. Ik had zijn serie graag zien plaatsvinden in de periode tussen Infinity War en Endgame als het personage Ronin. Gewoon een mini-serie van 5-6 afleveringen waar Barton op oorlogspad gaat.

En B-kern, tgoh. Voor de film die een miljardenfranchise lanceerde behoorde Iron Man evenzeer tot de B-lijst van Marvel personages. Of de Guardians of the Galaxay, dat was helemaal obscuur C-lijst materiaal voor hun eerste film. Op dat vlak heb ik weinig schrik, daar weten ze bij Marvel Studios wel wat ze doen.
 
Laatst bewerkt:
Falcon kan me van alle MCU-personages ook het minst boeien, ik ben zelfs al helemaal vergeten hoe die Falcon geworden is. Maar Bucky vind ik wel echt een interessant personage, en de wisselwerking tussen die twee is gewoon sterk.

Loki is geniaal, dat is de serie waar ik het meest naar uitkijk. En naar Black Widow en Hawkeye kijk ik ook uit hoor. Het leuke is ook dat ze allemaal een beetje een ander 'genre' en stijl binnen hetzelfde universum aansnijden. Het wordt moeilijk om alles te volgen binnen de MCU, maar het houdt het wel allemaal fris voor de fans.
 
Falcon kan me van alle MCU-personages ook het minst boeien, ik ben zelfs al helemaal vergeten hoe die Falcon geworden is. Maar Bucky vind ik wel echt een interessant personage, Loki is geniaal en naar Black Widow en Hawkeye kijk ik ook uit.
Hij was dat al bij zijn introductie in Captain America: The Winter Soldier. Hij behoorde tot een eenheid van het leger die met zulke pakken rondvloog. Die naam was er gewoon plots. Weinig spannends aan dus :tongue:
 
Spannende aflevering. Vermoedelijk draait het ook uit tussen een confrontatie tussen cap en sam/bucky.
Vermoed dat de us of a niet blij gaat zijn met die live beelden.
 
Hoewel het een interessante aflevering was blijft heel die Flag Smashers groepering maar vrij platjes overkomen. Daar valt met heel het verhaal rond de Snap en terugkeer met de Blip veel meer rond te doen dan dit? Ook geen echte fan van dat accent van de actrice die de leidster van de Flag Smashers spreekt. Zo'n plat, brits accent. Not my cup of tea. Al lijken de Flag Smashers meer een plot requirement te zijn om Walker uiteindelijk als slechterik weg te zetten richting een laatste confrontatie met Falcon en Bucky.
Karl(i) Morgenthau zoals ze in de serie wordt neergezet heeft gewoon veel te weinig uitstraling om een geloofwaardige leider neer te zetten. Als je daar een charismatisch figuur zet is het een heel andere zaak. Een andere acteur/actrice had het probleem misschien opgelost maar het probleem is vermoedelijk inderdaad eerder dat de Flag Smashers maar een soort collateral zijn om uiteindelijk de echte antagonist van de reeks te creëren: Walker. Wyatt Russell speelt die rol alleszins niet slecht imo.

In ieder geval: de reeks gaat in stijgende lijn, beste aflevering tot dusver. Naar mijn gevoel ook meer Bucky en minder Falcon deze aflevering... toeval of niet? Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als velen hier, Bucky kan mij wel bekoren... Falcon vindt ik echt een flets personage.

Ben alleszins wel benieuwd naar de finale uitkomst van de reeks. Dat Walker uiteindelijk wordt afgevoerd lijkt een zekerheid, anders hadden ze wel een A of B-list acteur in die rol gezet maar wie dan uiteindelijk wel het schild zal opnemen vraag ik mij wel af... in de over-politiek-correcte-snowflake Disney realiteit is er maar één echte optie zeker?
 
...maar wie dan uiteindelijk wel het schild zal opnemen vraag ik mij wel af... in de over-politiek-correcte-snowflake Disney realiteit is er maar één echte optie zeker?
Bwa, zo zou ik het niet noemen. In de comics wordt Sam Wilson (Falcon) ook de nieuwe Captain America. Ik zou Bucky liever als The Winter Soldier / White Wolf in de MCU zien, en dat ze daar meer focussen op zijn geschiedenis.
 
Bwa, zo zou ik het niet noemen. In de comics wordt Sam Wilson (Falcon) ook de nieuwe Captain America. Ik zou Bucky liever als The Winter Soldier / White Wolf in de MCU zien, en dat ze daar meer focussen op zijn geschiedenis.
Zijn er geen versies waar Bucky (of zelfs Peggy Carter) Captain America worden? Maar het zal wel Sam zijn.
Ben wel eens benieuwd wat ze nog met de Power Broker en Sharon Carter gaan doen, hopelijk nog 2 goeie afleveringen :)
 
Zijn er geen versies waar Bucky (of zelfs Peggy Carter) Captain America worden? Maar het zal wel Sam zijn.
Ben wel eens benieuwd wat ze nog met de Power Broker en Sharon Carter gaan doen, hopelijk nog 2 goeie afleveringen :)
Jawel, maar in de comics is Bucky ook alles behalve een Steve Rogers. Eigenlijk lijkt hij meer op Walker, hij beslist zijn eigen juristictie.

Power Broker (geen spoiler, enkel mijn gedacht):
Ik hoop dat het dan Sharon Carter gaat worden. Het zou echt tegenslaan als ze er de 2 laatste afleveringen plots nog een nieuw personage ingooien.
 
Bwa, zo zou ik het niet noemen. In de comics wordt Sam Wilson (Falcon) ook de nieuwe Captain America. Ik zou Bucky liever als The Winter Soldier / White Wolf in de MCU zien, en dat ze daar meer focussen op zijn geschiedenis.
Laat het uit alstublieft. Mag er niet aan denken....
 
Natuurlijk gaat Falcon de nieuwe Captain America worden, dat is ook zo in de mainstream Marvel canon.
Bucky heeft dat heel even geweest jaren terug (net zoals andere characters), maar er was veel te doen rond de eerste zwarte Captain America.
Zou mij zeer sterk verbazen moesten ze hier niet voor opteren in de MCU.
 
Waarschijnlijk zal monica ook zwarte captain marvel worden, in de comics is ze dat ook even geweest.
 
Totaal oninteresante afkevering , ik ben helemaal voor inhoud en diepgang maar dit is teveel en filler.
 
De contrasten in pacing tussen de afleveringen is inderdaad wel gigantisch. Volgende week is het al de laatste.

Ik vind de reeks op zich wel goed, maar in zijn geheel was WandaVision wel een stuk beter. De kern van beiden zijn eigenlijk origin stories, voor de nieuwe rollen voor Falcon en Bucky enerzijds en Wanda (en Vision) anderzijds. Bij WandaVision hebben ze er ook de origin story voor Monica Rambeau in gestoken, maar voor de rest lag de focus wel echt volledig op haar.

Bij Falcon and The Winter Soldier heb ik het gevoel dat ze teveel zaken in één reeks hebben proberen steken. En de acceptatie van Sam om de mantel van Steve over te nemen, én het in het reine komen van Bucky met zijn verleden, én de introductie van Walker en zijn pad van Captain Amerika naar allicht U.S. Agent, én de (tijdelijke) terugkeer van Zemo, én de introductie van de Power Broker, én de consequenties van de blip op de wereld tonen, én de historie van de Super Soldiers, én nu ook nog eens de introductie van Madame Hydra, én ...

Daardoor zijn die Flag Smashers totaal niet overtuigend als antagonisten, en is het mysterie van de Power Broker ook echt niet goed uitgewerkt.


Enfin, het is op zich een leuke serie, maar het had veel meer kunnen zijn. Hopelijk is volgende week toch een mooie afsluiter.
 
fyi, er is een post-credit scene.

veel achtergrond deze ep, het hadden hierom imo meer afleveringen mogen zijn.

toch benieuwd naar de finale en waartoe al deze opzet gaat leiden.
 
fyi, er is een post-credit scene.

veel achtergrond deze ep, het hadden hierom imo meer afleveringen mogen zijn.

toch benieuwd naar de finale en waartoe al deze opzet gaat leiden.
niet moeilijk he.
Falcon Cap vs Killer Cap. Da's de hele finale.

tbh, eigenlijk is de hele opzet van Captain America die in Europa komt vechten toch een beetje achterhaald. De VS zijn hier al lang niet meer zo populair als in de jaren '80 en '90.
 
Ik heb het gevoel dat Sam een interessanter personage gaat zijn als Captain America dan als Falcon.
 
Terug
Bovenaan