The Batman

Film The Batman (2022)

Vond het een mixed bag.

Cinematografie en muziek: 10/10.

Voor mij zakte het vanaf de Riddler reveal een beetje in mekaar (vond hem niet scary/dramatisch genoeg). Men wilde precies een beetje een se7en vibe creëren, maar kwam er wat mij betreft niet helemaal uit. De apotheose was ook mèh. Ik "voelde" het precies niet. Om de een of andere reden weinig empathie toen ze daar als ratten in de val het stadion zaten.

Dat gesprek op het einde in de cel, was dat The Joker? Teaser naar het vervolg?
 
Laatst bewerkt:
Dat er dan eens duidelijke regels omtrent opgesteld worden hè. Kan je een film van 10 jaar oud ook nog spoilen? Waar ligt de limiet? En waarom is het voor TV dan anders, omdat het u persoonlijk niet interesseert? :unsure:
Film altijd in spoilertags, zeker bij recente films. Bij TV is het anders denk ik, daar geld de regel 'uitgezonden dus geen tags vereist'. Iedereen kan live of rond tijd van release bijvoorbeeld De Mol of The Walking dead volgen en heeft de kans mee te zijn. Bij films kan je niet verwachten dat iedereen op dezelfde dag naar The Batman trekt.
 
Dat er dan eens duidelijke regels omtrent opgesteld worden hè. Kan je een film van 10 jaar oud ook nog spoilen? Waar ligt de limiet? En waarom is het voor TV dan anders, omdat het u persoonlijk niet interesseert? :unsure:

Laat ons zeggen dat het een geval van "common sense" en een zekere beleefdheid is om over films die nauwelijks twee weken uit zijn geen spoilers te gaan zetten. Het lijkt me behoorlijk irritant voor iemand die bvb even de meningen wil lezen over The Batman ...om dan belangrijke dingen uit de finale akte te zien.

Het zetten van spoilertags is een minimale moeite.
 
Eens aan de supermods voorstellen maar voor mij sowieso:

verhaal in spoiler, recent of niet/uitgezonden op tv of niet; altijd in spoiler het verhaal voor Film
 
Zalig, een film zonder obligate tienerhumor zoals je die in Marvel-films wel ziet.
Giachinno stelt zelden teleur met de score.
Cast doet het top.

2u45 en ik heb geen enkele keer naar men horloge gekeken.
 
Ik had ze bewust zo laag mogelijk gehouden ('want het zal toch niet kunnen tippen aan The Dark Knight'), maar de verwachtingen zijn zeker overtroffen. Genoten van de (duistere) film.
 
Ik ben gisteren gaan zien en ga zondag nog eens (Imax dan). Zegt genoeg lijkt me. Ik vond hem beter dan The Dark Knight, het grauwe/duistere spreekt me echt enorm aan. Ook dikke duim voor de soundtrack, heerlijk gewoon :love:
 
Vond het een mixed bag.

Cinematografie en muziek: 10/10.

Voor mij zakte het vanaf de Riddler reveal een beetje in mekaar (vond hem niet scary/dramatisch genoeg). Men wilde precies een beetje een se7en vibe creëren, maar kwam er wat mij betreft niet helemaal uit. De apotheose was ook mèh. Ik "voelde" het precies niet. Om de een of andere reden weinig empathie toen ze daar als ratten in de val het stadion zaten.

Dat gesprek op het einde in de cel, was dat The Joker? Teaser naar het vervolg?
Dat laatste van uw spoiler heb ik ook wel echt. Maar voor de rest echt met veel plezier gekeken.
 
Mixed feelings.

Super soundtrack, Top qua sfeer, overtuigende Batman. Helaas naar het einde toe echt veel te langdradig. Benieuwd naar de eventuele sequel.
 
Gisteren gaan kijken. Vond het cinematografisch echt top, maar het verhaal had me minder vast...

De constante dreiging waar er over gesproken werd, voelde ik minder. Ze waren op zoek naar 'The Rat', maar quasi elke flik in Gotham zat in die onderwereld. Wie bedoelden ze dan met The Rat? En wat was er zo speciaal aan hem tegenover de andere corrupten? Ik wist ook niet wie Maroni was waar ze het de hele tijd over hadden. Was die ergens in het begin van de film in beeld gekomen?
Ik kon het allemaal minder volgen en ik had op dat vlak eigenlijk weinig voeling met de spanning die er zou moeten zijn.

The Riddler en Penguin waren goede personages en acteerden fenomenaal. Maar zoals hierboven gezegd, het verhaal kon mij weinig boeien.
Naar het einde toe ook voor mij te langdradig.

Tenslotte: Something in the way van Nirvana horen spelen op perfect geluid met heerlijke beelden was voor mij wel een kippenvelmoment in de film. Zalig!

Ik sluit me dus eigenlijk volledig aan bij @REpute
 
Ik wist ook niet wie Maroni was waar ze het de hele tijd over hadden. Was die ergens in het begin van de film in beeld gekomen?
Maroni zelf niet, maar in de openingssequentie in de woonkamer van de burgemeester komt een ingekaderd krantenknipsel over de befaamde "Maroni drug bust" nogal prominent in beeld, en die belangrijke gebeurtenis in Mitchells carrière wordt nog eens vermeld op de televisie die daar aanstaat. Daaruit zou je kunnen afleiden dat het nog een belangrijke rol gaat spelen in de rest van de film, en de naam wordt nog een paar keer gedropt voordat het effectief een plotpunt wordt.
 
films die langer duren dan ze eigenlijk hoeven....

vaak denk ik dat ze een extra procentje van de grote cinema zalen krijgen dan, want kinepolis e.d. vragen allemaal extra geld voor lange films.
 
Euroscoop/Pathé in Genk/Lanaken/Maasmechelen alvast niet. Ik probeer Kinépolis te mijden als ik enigszins kan: duurder én minder gezellig. Hun schermen zijn beter, maar niet zoveel beter.
 
Gisteren gaan kijken. Vond het cinematografisch echt top, maar het verhaal had me minder vast...

De constante dreiging waar er over gesproken werd, voelde ik minder. Ze waren op zoek naar 'The Rat', maar quasi elke flik in Gotham zat in die onderwereld. Wie bedoelden ze dan met The Rat? En wat was er zo speciaal aan hem tegenover de andere corrupten? Ik wist ook niet wie Maroni was waar ze het de hele tijd over hadden. Was die ergens in het begin van de film in beeld gekomen?
Ik kon het allemaal minder volgen en ik had op dat vlak eigenlijk weinig voeling met de spanning die er zou moeten zijn.

The Riddler en Penguin waren goede personages en acteerden fenomenaal. Maar zoals hierboven gezegd, het verhaal kon mij weinig boeien.
Naar het einde toe ook voor mij te langdradig.

Tenslotte: Something in the way van Nirvana horen spelen op perfect geluid met heerlijke beelden was voor mij wel een kippenvelmoment in de film. Zalig!

Ik sluit me dus eigenlijk volledig aan bij @REpute
2nd, sommige stukken konden ook vlotter. Muziek en sfeer was wel top.

Die batmobile kon wel weinig tov vroeger :( wel ferme bak
 
Terug
Bovenaan