Ja, dat klopt. Het sproeiverbod wordt afgekondigd omdat met het huidige verbruik de druk op het waternetwerk te hoog wordt. En ik ga er wel vanuit dat zijn waterput al in het huidige verbruik zit.
Maar zoals gezegd, die opmerking van dat egoïstische ging niet over TooChé. En ik vind het echt mooi dat hij al een waterput heeft en op die manier al minder verbruikt. Maar ik vind het tegelijk ook niet zo onlogisch of absurd dat hij in tijden van droogte die niet ook daarvoor mag gebruiken eventjes. Ja, het is een raardere uitwas van de regel, maar er zit wel degelijk een reden en een logica achter.
Ah, maar dat gaat blijkbaar maar in één richting. In de andere richting is het: saluut, want iedereen is hier gelijkgestemd en tegen mij. Genoteerd.
Zijn regenputten ook geen deel van de oplossing om te zorgen dat water geleidelijk weer in de bodem zou komen en niet wegstromen via rioleringen. Dat ga je toch met een sproeiverbod op regenputten in tegen die gedachtegang?
We zitten met een droogte door te weinig regen, grond is kurkdroog en grondwaterstand is te laag maar we zitten wel met miljoenen liters regenwater in de putten maar laten we dat maar daar houden?