Tekort in België: grondwater

Bij mijn weten slaat een "sproeiverbod" ook enkel op leidingwater, niet op regenwater wat men zelf opvangt.

edit: correctie, in 2018 gold dat in Oost-Vlaanderen blijkbaar ook voor regenwater omdat lege putten anders toch gevuld moesten worden met leidingwater -> makes sense imo.
In dat geval heeft het wel zin, maar hoe worden die putten dan gevuld met leidingwater? Sensor geeft aan: "ik heb geen water meer" en dan gaat de kraan open van het leidingwater naar die put?
 
Dat is inderdaad absurd,wraakroepend zelfs maar het toont gewoon aan dat zelfs wie goed probeert te doen gewoon gestraft word omdat anderen pertinent weigeren hun gedrag aan te passen.
Absurd? Ja. Wraakroepend? Dan zitten we toch in een ongelofelijk verwende maatschappij waarvan de leden totaal los staan van de realiteit.

En een sproeiverbod telt maar in uitzonderlijke gevallen ook voor regenwater/putwater. Volgens mij is daar nog niks over afgekondigd. Dat is trouwens omdat je dan je putwater gaat gebruiken om te sproeien, terwijl je het anders voor iets anders zou gebruiken waar je dan nu leidingwater voor gaat nemen, of omdat putten dan gevuld worden met leidingwater. Logisch.

Edit: verder zijn heel wat posts hier toch weer een mooi voorbeeld van mensen die vrijheid verwarren met egoïsme. Wat net de dood van de Grote Vrijheid wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
In dat geval heeft het wel zin, maar hoe worden die putten dan gevuld met leidingwater? Sensor geeft aan: "ik heb geen water meer" en dan gaat de kraan open van het leidingwater naar die put?
Er zijn systemen die op die manier werken, maar bv bij mij is het erg simpel: put leeg = pomp gaat in faling = ik draai een kraantje open dat, via een sifon, in de put uitkomt.
 
Absurd? Ja. Wraakroepend? Dan zitten we toch in een ongelofelijk verwende maatschappij waarvan de leden totaal los staan van de realiteit.

En een sproeiverbod telt maar in uitzonderlijke gevallen ook voor regenwater/putwater. Volgens mij is daar nog niks over afgekondigd. Dat is trouwens omdat je dan je putwater gaat gebruiken om te sproeien, terwijl je het anders voor iets anders zou gebruiken waar je dan nu leidingwater voor gaat nemen, of omdat putten dan gevuld worden met leidingwater. Logisch.

Edit: verder zijn heel wat posts hier toch weer een mooi voorbeeld van mensen die vrijheid verwarren met egoïsme. Wat net de dood van de Grote Vrijheid wordt.
Ik vraag me dan af wat 'vrijheid' voor jou dan betekent. Ik vermoed dat je het ook op mij hebt.
Leg me dan aub uit wat er egoïstisch is, aan ik die mijn gazon sproei enkel met opgevangen regenwater?
 
Ik vraag me dan af wat 'vrijheid' dan nog betekent. Ik vermoed dat je het ook op mij hebt.
Leg me dan aub uit wat er egoïstisch is, aan ik die mijn gazon sproei enkel met opgevangen regenwater?
Ik vermoed eigenlijk dat hij het niet op jou heeft hoor. Maar bij jou zie ik gewoon een uitzondering waarvoor een brede maatregel niet goed werkt.
 
Ik vraag me dan af wat 'vrijheid' dan nog betekent. Ik vermoed dat je het ook op mij hebt.
Leg me dan aub uit wat er egoïstisch is, aan ik die mijn gazon sproei enkel met opgevangen regenwater?
Ik heb het niet noodzakelijk over jou, ik heb het over de post van @Timothy en "al die mensen" die volgens hem ook zo denken.

Maar het kan ook op jouw redenering slaan, dat staat in de rest van de post die je zelf gequotet hebt: Dat is trouwens omdat je dan je putwater gaat gebruiken om te sproeien, terwijl je het anders voor iets anders zou gebruiken waar je dan nu leidingwater voor gaat nemen, of omdat putten dan gevuld worden met leidingwater. Logisch.

Dus als je putwater op is omdat je je gazon besproeid hebt (voor een andere kleur gazon), en je daarna leidingwater moet gebruiken voor iets ànders waar je anders putwater voor zou gebruiken, is het gewoon hetzelfde als je gazon besproeien met leidingwater, hè.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Absurd? Ja. Wraakroepend? Dan zitten we toch in een ongelofelijk verwende maatschappij waarvan de leden totaal los staan van de realiteit.

En een sproeiverbod telt maar in uitzonderlijke gevallen ook voor regenwater/putwater. Volgens mij is daar nog niks over afgekondigd. Dat is trouwens omdat je dan je putwater gaat gebruiken om te sproeien, terwijl je het anders voor iets anders zou gebruiken waar je dan nu leidingwater voor gaat nemen, of omdat putten dan gevuld worden met leidingwater. Logisch.

Edit: verder zijn heel wat posts hier toch weer een mooi voorbeeld van mensen die vrijheid verwarren met egoïsme. Wat net de dood van de Grote Vrijheid wordt.
Ja, het is wraakroepend dat wie investeert in oplossingen voor het probleem die niet mag gebruiken omdat men moet kunnen controleren of mensen zich wel aan de wet houden. Welliswaar moet men dan ook rekening houden met de grootte van de regenput, als men maar water beschikbaar heeft in die put voor een week huishoudelijk gebruik moet men ook dat water niet gaan rondproeien op 1 dag om daarna aan het leidingwater te moeten zitten. Maar wie bij wijze van spreken een voorraad heeft voor een half jaar zou wel gewoon moeten kunnen gebruik maken van zijn voorraad om daarmee te doen waarvoor hij die voorzien heeft.
 
Ik heb het niet noodzakelijk over jou, ik heb het over de post van @Timothy en "al die mensen" die volgens hem ook zo denken.

Maar het kan ook op jouw redenering slaan, dat staat in de rest van de post die je zelf gequotet hebt: Dat is trouwens omdat je dan je putwater gaat gebruiken om te sproeien, terwijl je het anders voor iets anders zou gebruiken waar je dan nu leidingwater voor gaat nemen, of omdat putten dan gevuld worden met leidingwater. Logisch.

Dus als je putwater op is omdat je je gazon besproeid hebt (voor een andere kleur gazon), en je daarna leidingwater moet gebruiken voor iets ànders waar je anders putwater voor zou gebruiken, is het gewoon hetzelfde als je gazon besproeien met leidingwater, hè.
Mijn regenwater wordt binnenshuis al maximaal benut.
En mochten er opnieuw geen regeltjes zijn omtrent gescheiden circuits, kon ik er nog meer gebruiken
 
Mijn regenwater wordt binnenshuis al maximaal benut
Dat is mooi, maar dat maakt toch niet uit in dit geval?
Als je putwater op is omdat je je gazon besproeit, en je moet dan leidingwater gebruiken voor iets wat anders met putwater zou gebeuren, gaat je verbruik dus omhoog in tijden van droogte. Dus is het letterlijk alsof je je gras hebt besproeid met leidingwater.
 
Ok, ik zie dus dat gij hebt gekozen voor de optie 'het is de schuld van de geldopslokkende overheid' in mijn post erboven. Ik zeg niet dat het plezant is he, maar de tijd van goedkope energie en oneindig water ligt achter ons. Het logisch gevolg is dat we spaarzamer met die grondstoffen zullen (moeten) omspringen. De jaren 80 komen nooit meer terug.

Ik ben persoonlijk van mening dat het prima mogelijk is om rijk gevuld, fijn, afwisselend, mooi leven te hebben waarbij ge toch bewust omspringt met grondstoffen, minder dingen weggooit, meer dingen probeert te hergebruiken, reizen maakt die wat dichter bij huis zijn en minder vlees eet, om maar iets te zeggen.
We betalen EN de hoogste belastingen EN er stromen miljoenen!! liters per dag gewoon de grond in.
Mag ik dan ook even naar de overheid kijken ?

Ik ben me heel bewust van dat soort zaken hoor, ik heb een regenput van 10.000l. Ben heel zuinig met stroom-gas
Probeer de verplaatsingen met de auto te beperken en er komen binnenkort zonnepanelen op het dak
Maar bovenstaande betaal ik wel allemaal ook nog uit eigen zak aan volle prijs want nieuwbouw

Dan kan ik het wel krijgen als ik hoor van "Misschien moeten we gewoon wat meer betalen of moet de overheid nog wat subsidies uitdelen"
Dat je veel gebruikers extra laat betalen ga ik volledig mee akkoord, maar nie weer iedereen over dezelfde kam scheren en voor het gemak laten meebetalen
 
Dus als je putwater op is omdat je je gazon besproeid hebt (voor een andere kleur gazon), en je daarna leidingwater moet gebruiken voor iets ànders waar je anders putwater voor zou gebruiken, is het gewoon hetzelfde als je gazon besproeien met leidingwater, hè.

Da's niet helemaal waar he. Hij heeft gewoon een extra buffer van water opgebouwd vrij van het leidingwater waar hij in principe gewoon mee kan doen wat hij wilt. Of hij die put vervolgens went te gebruiken om het waternetwerk mee te 'ontlasten' is voor zijn rekening, hij heeft de regenput tenslotte ook gewoon betaald.
 
2022. Het jaar waarin je u hier moet schamen omdat je een groen gazon hebt of een propere auto.

Ik heb eigenlijk weer 1 fout gemaakt: hier mijn mening gepost. Net zoals tijdens corona doe ik verder gewoon mijn goesting, en post ik hier niet meer, is uiteindelijk een stuk makkelijker. Het enige wat me blijft opvallen, en dat is absoluut niet om te trollen, is dat meningen hier zeer progressief zijn, terwijl ik IRL alleen maar mensen hoor ‘klagen’ zoals ik doe over zaken als een sproeiverbod.

Als ik morgen in een gesprek op een BBQ, trouwfeest, bij klanten, … ga verkondigen dat ‘de hoge energieprijzen goed zijn om ons een te laten nadenken dat we boven onze stand leven’, dan ga ik vooral moeten opletten dat ik niet met minder tanden naar huis ga dan de hoeveelheid waarmee ik gearriveerd ben.

Soit, doe vooral waar jullie zin in hebben. Ik ga de laptop bijna dichtklappen en in m’n zwembad zitten, en vanavond slapen in een zeer koele slaapkamer dankzij de airco. En vooral hier niet meer reageren. Egoïstisch, but couldn’t care less.

Veel plezier onder alle gelijkgestemden hier!
 
Er zijn zeer veel "lekken" maar ik vraag me ook af hoeveel mensen illegaal water aftappen uit de straat met een standpijp om bv de regenwaterput(ten) te vullen. Gebeurt volgens mij nog vaker dan we denken...
 
2022. Het jaar waarin je u hier moet schamen omdat je een groen gazon hebt of een propere auto.

Ik heb eigenlijk weer 1 fout gemaakt: hier mijn mening gepost. Net zoals tijdens corona doe ik verder gewoon mijn goesting, en post ik hier niet meer, is uiteindelijk een stuk makkelijker. Het enige wat me blijft opvallen, en dat is absoluut niet om te trollen, is dat meningen hier zeer progressief zijn, terwijl ik IRL alleen maar mensen hoor ‘klagen’ zoals ik doe over zaken als een sproeiverbod.

Als ik morgen in een gesprek op een BBQ, trouwfeest, bij klanten, … ga verkondigen dat ‘de hoge energieprijzen goed zijn om ons een te laten nadenken dat we boven onze stand leven’, dan ga ik vooral moeten opletten dat ik niet met minder tanden naar huis ga dan de hoeveelheid waarmee ik gearriveerd ben.

Soit, doe vooral waar jullie zin in hebben. Ik ga de laptop bijna dichtklappen en in m’n zwembad zitten, en vanavond slapen in een zeer koele slaapkamer dankzij de airco. En vooral hier niet meer reageren. Egoïstisch, but couldn’t care less.

Veel plezier onder alle gelijkgestemden hier!
Sjonge jonge, waarom kom je dan eigenlijk op een forum posten? Als je enkel 'ja je hebt gelijk' wil horen ga dan in die gesprekken op je BBQ, trouwfeest, of bij klanten je mening verkondigen. Ik vind het een beetje belachelijk om hier je (nogal zelfzuchtige, zoals je zelf aangeeft) mening te komen posten en dan te zeuren als je daar tegenwoord op krijgt. Daar dient een forum toch voor? Ga anders op Twitter of Facebook posten, daar kan je iedereen met een andere mening gewoon blokkeren.

Voorts moet ik eens goed lachen met dat zinnetje over progressievelingen. Er zijn in deze thread alleen al users die meer aan jouw kant staan dan aan de kant van 'de progressievelingen', en als je eens gaat kijken in de stemthread op P&A zul je zien dat dat hier alles behalve een links bastion is. Dit forum is gewoon een mengeling van allerhande stromingen en meningen.

Maar goed. Altijd lachen als van die mensen met hun 'I don't care' en 'haters gonna hate' attitude nog een laatste afscheidsbrief sturen. Daar straalt nu echt van uit dat het je allemaal niks kan schelen zeg, wanneer je op een anoniem forum nog tegen mensen die het niks kan schelen je afscheid komt aankondigen. Doei!
 
"Ik keer terug naar mijn echokamer want ik wordt niet graag geconfronteerd met andere meningen."
"ik vind egoïst eigenlijk geen scheldwoord. ik ben een egoïst"
"ik vind het eigenlijk niet fijn dat jullie mij een egoïst noemen dus ik ga nu gintonicske doen in mijn poolhouse"

Verder: BG is een allesbehalve de club van de rode kameraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Da's niet helemaal waar he. Hij heeft gewoon een extra buffer van water opgebouwd vrij van het leidingwater waar hij in principe gewoon mee kan doen wat hij wilt. Of hij die put vervolgens went te gebruiken om het waternetwerk mee te 'ontlasten' is voor zijn rekening, hij heeft de regenput tenslotte ook gewoon betaald.

Ja, dat klopt. Het sproeiverbod wordt afgekondigd omdat met het huidige verbruik de druk op het waternetwerk te hoog wordt. En ik ga er wel vanuit dat zijn waterput al in het huidige verbruik zit.

Maar zoals gezegd, die opmerking van dat egoïstische ging niet over TooChé. En ik vind het echt mooi dat hij al een waterput heeft en op die manier al minder verbruikt. Maar ik vind het tegelijk ook niet zo onlogisch of absurd dat hij in tijden van droogte die niet ook daarvoor mag gebruiken eventjes. Ja, het is een raardere uitwas van de regel, maar er zit wel degelijk een reden en een logica achter.

Ja, en? Het is niet omdat het u niet aanstaat dat ik ga zwijgen. Geen verbloeming nodig voor mij, ik zeg mijn mening, ook al staat ze u en anderen niet aan.

Ah, maar dat gaat blijkbaar maar in één richting. In de andere richting is het: saluut, want iedereen is hier gelijkgestemd en tegen mij. Genoteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Terug
Bovenaan