Chilliewillie88
Active member
Ik kom nog eens af met het volgende verhaal, dat mooi illustreert hoe onze bestuurlijke verdeeldheid alles saboteert:
Vroeger kon je rond de Heizel gewoon parkeren op straat. Nog beter was de parking van het Koning Boudewijnstadion, hopen plaats tenzij er een event plaatshad. Infeite gewoon een pendelparking bij uitstek want mooi op wandelafstand tussen metrostations Koning Boudewijn en Houba-Brugmann.
Op een dag besloot het gemeentebestuur van 1000 Brussel dat er hier een probleem was. Ik vermoed dat men geld wou verdienen vooral, maar officieel werden de bewoners gehinderd door al dat parkeren. De parking van het stadion was altijd grotendeels leeg, en rond de Heizel wonen eigenlijk geen mensen. Vreemd zeg. Maar natuurlijk, al die pendelaars kwamen uit Vlaanderen, dus het is niet of die hun gemak of wensen maakten iets uit voor de politici van Brussel. Alles werd betalend parkeren, met verschillende abonnementsformules die allemaal zeer duur waren.
Gevolg, een deel mensen vocht nu voor de weinige beschikbare parkeerplaatsen op de Romeinse Steenweg of de minuscule pendelparking "Esplanade". De Romeinse Steenweg werd iets later betalend. En zo ging weer een hoop extra volk gewoon met de wagen Brussel binnen via Van Praet.
Er werd gezegd dat dit normaal was in Brussel tijdens de spitsuren. Als iemand die tijdens de spitsuren al eens door Brussel rijdt kan ik gewoon zeggen dat dit niet klopt.
En als je vanuit een of ander diep Limburgs dorp in Brussel wil zijn zal dat effectief lang duren, maar 2.5 uur standaard? Er komt wel een punt waarop je het jezelf aan doet hé.
2,5 uur door Brussel rijden dat zal inderdaad niet kloppen. Maar je hebt vanuit Limburg (zeker als je wat dieper uit Limburg komt) al zeker een uur nodig om tot Brussel te geraken zonder file. Als het dan dicht staat op de E314 vanaf Rotselaar of eerder (dagelijkse kost) dan is 2,5 uur niet overdreven.
Of je je dat zelf moet aandoen, dat is een andere vraag natuurlijk. Helaas voor veel mensen wel dagelijkse realiteit.