Structureel Thuiswerken

Zelfs dan nog is da ferm weinig, al was het 5 EUR/d.

Mijn waterverbruik is hier verdrievoudigd, gas & elec + 33% voor het fulltime thuiswerk.
En als we de nutsvoorzieningen volledig negeren heb je natuurlijk nog het koffie verbruik e.d.

Ja, water v/d kraan in m'n koffie, maar de koffie zelf moet ook wel betaald worden. Da's toch een aantal 100 EUR/jaar.
Op het werk vulde ik m'n thermosbeker ineens & was ik goed voor even (anders te snel koud & blijf je over & 't weer lopen). Echter, gevuld was telkens 4 'koppen' koffie tegelijk & ik passeerde daar toch gemakkelijk 3, 4 keer per dag langs 't machien.
Hier thuis komt het op wat minder uit, maar is toch nog steeds gemakkelijk een paar euro per dag aan koffie ze. Dus wss drink ik die toelage gewoon al op.

Op kantoor liet men soep v/d traiteur komen, hier pak ik al eens een poedersoepje (of ik maak zelf soep de dag er voor, maar de poedersoep is quick 'n easy). Uiteraard, op 't werk was het voor niets.
Er lag over 't algemeen ook fruit op kantoor ... no more.

Anyway, bij ons is er geen extra thuiswerk premie gekomen. Dus iets is beter dan niets.
Waterverbruik verdrievoudigd :wtf:
Dan zit je toch meer op de wc dan op uw bureaustoel :unsure:

Hier is er amper meerverbruik van water, gas niets en elektriciteit ook niet zolang de teller terugdraait
Alleen wat meer koffiebonen en wc-papier eigenlijk

Slijtage van materiaal heb je natuurlijk wel meer

En qua koffie zit je gewoon met een verslaving, denk niet dat dat gesubsidieerd moet worden :p
 
Waterverbruik verdrievoudigd :wtf:
Dan zit je toch meer op de wc dan op uw bureaustoel :unsure:

Hier is er amper meerverbruik van water, gas niets en elektriciteit ook niet zolang de teller terugdraait
Alleen wat meer koffiebonen en wc-papier eigenlijk

Slijtage van materiaal heb je natuurlijk wel meer

En qua koffie zit je gewoon met een verslaving, denk niet dat dat gesubsidieerd moet worden :p
Stroom merk ik toch wel hoor
Begin van het jaar en nu moet je 's morgens - late namiddag toch al wat licht aandoen om wat fatsoenlijk te werken
radio op de achtergrond, op warme dagen stond hier ook de airco op
 
Waterverbruik verdrievoudigd :wtf:
Dan zit je toch meer op de wc dan op uw bureaustoel :unsure:

Hier is er amper meerverbruik van water, gas niets en elektriciteit ook niet zolang de teller terugdraait
Alleen wat meer koffiebonen en wc-papier eigenlijk
Goh ... 's morgens meer tijd in de douche/bad want niet meer van doen om 1u in de file te staan, meer 'afwas' heel de dag door (tas uitspoelen, etc.), idd de WC bezigt ook water, 't water voor de koffie, ...

't Is de WC niet alleen natuurlijk & dus ook niet noodzakelijk enkel een gevolg van 'werken', maar ook van 'minder verplaatsing' die m'n gewoontes veranderd hebben.
Wss vooral extra verbruik in douche/bad. Was vroeger 10 min in/uit de douche & nu durf ik 's ochtends wel al eens een bad vullen om op 't gemak wakker te worden (ale, meestal zelfs).

Maar gas/elec is puur voor het 'nodige', want dat begint pas echt door te lopen voor 't werk, want anders bezigde je dat niet overdag PUNT.
Verwarming ging vroeger op 'nacht' eens ik vertrok & staat nu de hele dag op 'dag' om het simpel te stellen, dus hele dag warm houden ipv enkel als ik thuis kwam. Is een recente nieuwbouw dus isolatie is het grootste probleem niet, ik verloor een paar graden tegen dat ik thuis kwam, die er dan 's avonds snel genoeg weer bij kwamen zonder de hele dag de verwarming te laten draaien.

Frigo gaat meer open/dicht, de werk setup met laptop & meerdere externe schermen, regelmatig m'n hardware voor m'n muziek de lucht in te jagen (waarvan de versterker 't meest zal verbruiken), ...
Slijtage van materiaal heb je natuurlijk wel meer

En qua koffie zit je gewoon met een verslaving, denk niet dat dat gesubsidieerd moet worden :p
Slijtage van m'n koffiemachien ... uiteraard. :devilish:

Verslaving ... not really. Ik ben niet echt iemand die 'afhangt' van de koffie.
Heb ik 2w verlof, drink ik 2w nauwelijks koffie, buiten eens een pousse-café. En 'k merk daar niets van.

Maar ipv de hele dag water tijdens 't werk, drink ik wel de hele dag koffie (en eens een poedersoepje dus).
Nog net niet die 2l water die hier boven aangehaald werd, maar er gaat toch wel wat koffie door. :sneaky:

Over poeiersoepkes gesproken ... 'k gon mijne waterkoker ne keer in gang steken zie.
 
Goh ... 's morgens meer tijd in de douche/bad want niet meer van doen om 1u in de file te staan, meer 'afwas' heel de dag door (tas uitspoelen, etc.), idd de WC bezigt ook water, 't water voor de koffie, ...

't Is de WC niet alleen natuurlijk & dus ook niet noodzakelijk enkel een gevolg van 'werken', maar ook van 'minder verplaatsing' die m'n gewoontes veranderd hebben.
Wss vooral extra verbruik in douche/bad. Was vroeger 10 min in/uit de douche & nu durf ik 's ochtends wel al eens een bad vullen om op 't gemak wakker te worden (ale, meestal zelfs).

Maar gas/elec is puur voor het 'nodige', want dat begint pas echt door te lopen voor 't werk, want anders bezigde je dat niet overdag PUNT.
Verwarming ging vroeger op 'nacht' eens ik vertrok & staat nu de hele dag op 'dag' om het simpel te stellen, dus hele dag warm houden ipv enkel als ik thuis kwam. Is een recente nieuwbouw dus isolatie is het grootste probleem niet, ik verloor een paar graden tegen dat ik thuis kwam, die er dan 's avonds snel genoeg weer bij kwamen zonder de hele dag de verwarming te laten draaien.

Frigo gaat meer open/dicht, de werk setup met laptop & meerdere externe schermen, regelmatig m'n hardware voor m'n muziek de lucht in te jagen (waarvan de versterker 't meest zal verbruiken), ...

Slijtage van m'n koffiemachien ... uiteraard. :devilish:

Verslaving ... not really. Ik ben niet echt iemand die 'afhangt' van de koffie.
Heb ik 2w verlof, drink ik 2w nauwelijks koffie, buiten eens een pousse-café. En 'k merk daar niets van.

Maar ipv de hele dag water tijdens 't werk, drink ik wel de hele dag koffie (en eens een poedersoepje dus).
Nog net niet die 2l water die hier boven aangehaald werd, maar er gaat toch wel wat koffie door. :sneaky:

Over poeiersoepkes gesproken ... 'k gon mijne waterkoker ne keer in gang steken zie.
Mja maar dan vind ik veel van wat je opnoemt nu ook vooral een geval van "reken je arm" om dat thuiswerken duurder voor te stellen. Allez langer douchen of zelfs een bad nemen is nu niet echt een noodzakelijke kost als je thuiswerkt. Verwarming en elektriciteit uiteraard wel.
 
Mja maar dan vind ik veel van wat je opnoemt nu ook vooral een geval van "reken je arm" om dat thuiswerken duurder voor te stellen. Allez langer douchen of zelfs een bad nemen is nu niet echt een noodzakelijke kost als je thuiswerkt. Verwarming en elektriciteit uiteraard wel.
't Is voornamelijk gas/elec + verbruik dat ge anders van den buro krijgt dat ge echt rechtstreeks kunt correleren aan het thuiswerk. Wat er is bij gekomen is puur daardoor.
Puur gas/elec heeft er alvast voor gezorgd dat m'n maandelijkse voorschot enkele tientjes/maand is gestegen (onder hetzelfde contract dus e, niet dat recente energieprijzen gedoe).

Water ook, maar 'k vermeldde 'X3' (omdat dit in mijn geval zo was), maar het verbruik rechtstreeks gelinkt aan het thuiswerken zal eerder, I dunno, X2 zijn zeker, mor soit.

Naft besparen moet ik niet rekenen, want tankkaart. De patron zal hem alleszins veel uitsparen nu.
 
Wat ik me afvraag: zijn er hier mensen waarbij de werkgever effectief al minder kantoorruimte voorziet om de kosten te drukken? Of daar een andere aanvulling aan geeft?
 
Mja maar dan vind ik veel van wat je opnoemt nu ook vooral een geval van "reken je arm" om dat thuiswerken duurder voor te stellen. Allez langer douchen of zelfs een bad nemen is nu niet echt een noodzakelijke kost als je thuiswerkt. Verwarming en elektriciteit uiteraard wel.
Als je VV hebt is dat ook al niet zo want die draait ook constant normaal. Mss zelfs minder nodig door meer eigen warmte :unsure:

En met zonnepanelen heb je gewoon hogere eigen consumptie :p

Wc's op regenwater en afwasmachine weet niet of dat veel meer draait nu eigenlijk. Mss iets voller maar denk niet meer

Bureaustoel had ik niet dus die heb ik van het werk mee naar huis genomen, mijn naam stond er op :p
 
Wat ik me afvraag: zijn er hier mensen waarbij de werkgever effectief al minder kantoorruimte voorziet om de kosten te drukken? Of daar een andere aanvulling aan geeft?
Bij ons hebben ze heel veel mensen aangenomen in een voltijds thuiswerkcontract. Lijkt me wel een vorm van minder kantoorruimte voorzien.
 
Wat ik me afvraag: zijn er hier mensen waarbij de werkgever effectief al minder kantoorruimte voorziet om de kosten te drukken? Of daar een andere aanvulling aan geeft?
Bij ons niet. Ale soit, not really.

In feite blijven ze jaar na jaar volk bij pakken, maar we zaten al een tijdje aan te kijken op een tekort aan ruimte in de huidige kantoren.
Vooral tekorten aan individuele kantoren & meeting rooms (want jah ... consultants & algemeen DEV/Analyse/... dropt men toch grotendeels samen in 1 grote ruimte & daar zijn nog wel wat stoeltjes, maar ook niet zoveel meer moest iedereen binnen zijn).

Nu ... waar dat vroeger een 'actief issue' was dat men onderzocht is dat nu een issue op den backlog geworden. Zo eerder een voetnoot van iets dat mss ooit nog eens zal nodig zijn want wie weet of dat ooit nog zal gebeuren 'iedereen binnen'. Of zelfs regelmatig 'veel volk binnen'.

We hebben intussen zelfs al wat schoolverlaters aangenomen die eigenlijk nooit anders geweten hebben dan bijna fulltime van thuis uit te werken & dus geen idee hebben wat dat is 'alle dagen naar kantoor'.
 
Wat ik me afvraag: zijn er hier mensen waarbij de werkgever effectief al minder kantoorruimte voorziet om de kosten te drukken? Of daar een andere aanvulling aan geeft?
Niet een rechtstreeks antwoord, maar een deel van mijn werk betreft modernisering van gebouwbeheersystemen.
Dit wordt dikwijls gedaan tijden renovaties, en enkele (naar Belgische normen hele) grote kantoorgebouwen waar we nu bezig zijn worden wel helemaal aangepast aan de nieuwe realiteit.
Waar de gebouwen vroeger 100% kantoorruimte waren, wordt het nu een verdiep of 2 co-working space, dan een aantal verdiepingen hotel, nog wat verdiepingen klassieke kantoren en dan aftoppen met wat verdiepingen appartementen...

Dus niet vanuit standpunt werkgever, maar wel gebouweigenaar!
 
Bestaan er van die thuiswerk jobs die eigenlijk win for life zijn?

*Nooit naar kantoor

*Bijna niks te doen.


En ondertussen ga je gewoon iets anders doen...
 
Bestaan er van die thuiswerk jobs die eigenlijk win for life zijn?

*Nooit naar kantoor

*Bijna niks te doen.


En ondertussen ga je gewoon iets anders doen...

even mezelf quoten :

Screenshot-20211104-115747-Facebook.jpg
 
Bestaan er van die thuiswerk jobs die eigenlijk win for life zijn?
*Nooit naar kantoor
*Bijna niks te doen.
En ondertussen ga je gewoon iets anders doen...
Dingen die mij te binnen schieten: doppen, burn out krijgen en maanden lang "recupereren", leefloon aanvragen, ...
 
Terug
Bovenaan