Structureel Thuiswerken

Zijn er hier ook die thuiswerken en geen vergoeding hiervoor krijgen?
Vorige job meestal verplicht van thuis gewerkt sinds begin pandemie. Huidige job... 1 a 2 dagen per week thuis (vrijwillig), vanaf nu permanent (verplicht) tot de situatie verbetert, maar een vergoeding hebk nog nooit gezien nee.
 
Is het jullie eigen keuze dan om van thuis uit te werken of verplicht door werkgever?

Ik kreeg ook geen vergoeding, maar werk in een essentiële sector en heb mijn eigen bureau, waardoor ik in principe veilig kan werken.
Verplicht. Onze badge is gewoon gedeactiveerd.

Sinds oktober mogen we paar dagen per week, maar we mogen vb niet alleen zijn. Wat moeilijk is als iedereen 1 dag per week mag langskomen
 
Wij hebben een eenmalige vergoeding gekregen van enkele honderden euros.

We mogen in principe naar kantoor terug, en er zijn effectief mensen die doorheen heel de pandemie relatief veel op kantoor hebben gezeten (meestal ook terecht), maar het overgrote merendeel zit van thuis te werken, op hun hardware (wel remote desktop over VPN, joy oh joy), aangezien een minderheid laptops heeft.
We hebben een drietal (zestal?) maand hardware vanop bureau mogen thuiszetten, maar met de verslapping van een paar maanden terug moest alles zo snel mogelijk terug op kantoor gebracht worden.
Het is ook dan pas (yes, na meer dan een jaar 100% thuiswerken) dat ik een 45 euro kostende USB-C hub met HDMI gekocht heb en mijn scherm van mijn vaste PC aan mijn laptop heb gehangen. Wat een verademing :cool:.
 
Enkel lessen op campus, rest thuis. Enkel die 20 euro internetvergoeding, mijn vrouw ook samen is dat 40 euro of een Scarlet abonnement met internet en tv.

Laptop hebben we sowieso, zo een super compacte HP. Het enige thuiswerk is:

Lesmateriaal maken, doorgaans ppt of word.
Punten ingeven via Ku-applicatie, kan in theorie op een tablet.
Examens maken in word of Toledo.
Stageverslagen lezen en beoordelen via Toledo.

Ik werk dus op het kaboutertoetsenbord en mini-displayvan de HP. Er wordt bijna niet geprint, dus geen kosten aan. Bureaustoel= ikea.

Overigens haat ik het om lang achter de pc te zitten. De concentratie is zeer snel weg bij mij Meestal ga ik dan even in de tuin of boodschappen doen. Een hele dag of dagdeel doorwerken, dat lukt mij niet.

Zelfstudie lukt mij het best uit een boek.
 
Ik bol gemiddeld 1 dag per week naar kantoor voor wat onsite spul dat niet remote kan. De rest is thuiswerk and I love it.
 
Bestaan er van die thuiswerk jobs die eigenlijk win for life zijn?

*Nooit naar kantoor

*Bijna niks te doen.


En ondertussen ga je gewoon iets anders doen...
Wel iemand in de vriendenkring die werkt als vertaler en das voltijds betaald voor 20% werktijd - niet mijn woorden maar de zijne. Krijgt maar zeer sporadisch vragen en bij de helft van de vragen staat geen timing vermeld.
 
Is het jullie eigen keuze dan om van thuis uit te werken of verplicht door werkgever?
Bij ons beiden opgelegd door de werkgever.

Die volgen gewoon telkens de wet. Zoals ik al had aangegeven (in ander topic) heb ik wel zelf scherm gekocht voor thuis op kosten van het werk. Momenteel werk ik bijna niet meer thuis dus dat staat wel terug op bureau.

Mijn vriendin die heeft hier een extra scherm altijd thuis staan.

Mijn situatie:
Er moet iemand aanwezig zijn op mijn werk van de leidinggevenden dus daarom werk ik niet 4 dagen thuis. Er is wel afgesproken dat er maar 1 iemand van de leidinggevenden administratieve taken op werk doet. Dus als je ter plaatse gaat is het voor de laptop toe te laten en op het terrein te gaan werken. Elektriciteitskabels kan je namelijk niet van thuis aansluiten ;)

Vriendin:
Die heeft bijna 18 maanden aan 1 stuk volledig thuis gewerkt.
Nu gaan ze met het hele team 1 dag naar kantoor voor sociaal contact. Vermits de andere bureaus leeg zijn zit er 1 iemand per bureau ipv 2/3 personen/bureau.
 
Laatst bewerkt:
Op welke manier hebben jullie die vergoedingen dan gekregen/aangevraagd?

Persoonlijk redelijk wat extra spullen aangekocht om thuis comfortable te werken, 27inch scherm, verhoging voor schermen, rugsteun en bureaustoel bijvoorbeeld. Maar ik vind dat niet echt erg om zelf te voorzien, die dienen evengoed voor persoonlijke doeleinden.
 
Op welke manier hebben jullie die vergoedingen dan gekregen/aangevraagd?

Persoonlijk redelijk wat extra spullen aangekocht om thuis comfortable te werken, 27inch scherm, verhoging voor schermen, rugsteun en bureaustoel bijvoorbeeld. Maar ik vind dat niet echt erg om zelf te voorzien, die dienen evengoed voor persoonlijke doeleinden.
Die thuiswerkvergoedingen zijn, alsk het me ni vergis, nettovergoedingen voor bv electriciteit, water, gebruik internet, kleine kantoorartikelen etc.

Groot kantoormateriaal staat hier volledig los van. Uwen baas is allesbehalve verplicht om uw thuiskantoor te bekostigen. Er zijn er die da doen, maar das zeker niet overal het geval, en da moet niet verward worden met de gewone thuiswerkvergoedingen.
 
Die thuiswerkvergoedingen zijn, alsk het me ni vergis, nettovergoedingen voor bv electriciteit, water, gebruik internet, kleine kantoorartikelen etc.

Groot kantoormateriaal staat hier volledig los van. Uwen baas is allesbehalve verplicht om uw thuiskantoor te bekostigen. Er zijn er die da doen, maar das zeker niet overal het geval, en da moet niet verward worden met de gewone thuiswerkvergoedingen.

"Bij structureel telewerken is de werkgever verantwoordelijk voor de benodigde apparatuur om thuis te kunnen werken. ...

Telewerk is echter ook beeldschermwerk, en deze wetgeving omschrijft in haar bijlage letterlijk de “apparatuur”. Om gezond en efficiënt te kunnen telewerken heeft men volgende apparatuur nodig:

verstelbare bureaustoel
voldoende grote tafel
groot scherm
apart toetsenbord
aparte muis
"
 
Ik werk ook zeer veel van thuis. Als ik 5x per maand eens on site ga, dan is dat veel. En dan nog meestal enkel voor mijn taken waarvoor ik daar moet zijn en dan terug naar huis.
Zo eens heel af en toe een collega terug zien kan eens deugd doen, maar ik werk even graag, zo niet liever van thuis uit.

Thuiswerkvergoeding is bij ons €25/maand. Maar ik had al een bureaustoel, bureaulamp, muis, extern scherm etc. van toen ik nog student was..
 
ik hoef geen extra "thuiswerkvergoeding".... zou nie weten waarom

termperatuur staat dag en nacht op zelfde 22 graden,
electriciteit heb ik in overvloed (zonnepanelen)

ben al lang blij dat ik amper iets te doen heb, en dat thuiswerk voor mij eigenlijk een hele dag in de zetel slapen bij de kat is.
en hopen dat de telefoon zo weinig mogelijk gaat.

met een beetje geluk heb ik 5 telefoons in een dag, en check ik 3 keer per dag kort of er geen mails zijn toegekomen.

mijn week ziet er zo uit: 2 dagen per week werkloos corona overmacht; 2 dagen "thuiwerk zie hierboven", en 1 dag op kantoor.
(dan kies ik dan nog de maandag, omdat dan de kuisvrouw juist komt, 4 u per week, en dan kan ik met haar koffie slurpen een hele middag)


moet wel zeggen, in de zomer is het wel wat drukker dan nu.
 
ik hoef geen extra "thuiswerkvergoeding".... zou nie weten waarom

termperatuur staat dag en nacht op zelfde 22 graden,
electriciteit heb ik in overvloed (zonnepanelen)

ben al lang blij dat ik amper iets te doen heb, en dat thuiswerk voor mij eigenlijk een hele dag in de zetel slapen bij de kat is.
en hopen dat de telefoon zo weinig mogelijk gaat.

met een beetje geluk heb ik 5 telefoons in een dag, en check ik 3 keer per dag kort of er geen mails zijn toegekomen.

mijn week ziet er zo uit: 2 dagen per week werkloos corona overmacht; 2 dagen "thuiwerk zie hierboven", en 1 dag op kantoor.
(dan kies ik dan nog de maandag, omdat dan de kuisvrouw juist komt, 4 u per week, en dan kan ik met haar koffie slurpen een hele middag)

Ik Ik IK

Ik hoop dat gij niet voor de overheid werkt
 
Ik Ik IK

Ik hoop dat gij niet voor de overheid werkt
ha nee hé, want dan had ik wél een thuiswerk vergoeding :sarcastic:
en wat zeg je ivm "ik ik"? Dit is een forum, het is toch normaal dat je over je eigen situatie spreekt, je kan toch niet voor een ander gaan spreken?
Als mijn antwoord u niet bevalt, staat het je ook vrij om deze te negeren.
 
Bedrijf doet hier ook niet aan thuiswerkvergoeding. Nu ik moet toch naart bedrijf om te werken.
Merk wel dat degene die thuiswerken een extra scherm en ander gerief gewoon meepakken om thuis te gebruiken :rofl:
 
Terug
Bovenaan