Streamz Streamz

Zelf "onder vuur" en "klopjacht" gemist, maar had deze wel nog eens graag meegepikt.
Dààr zou Streamz het verschil kunnen maken door een mooie (ook recente) back-catalogue aa te bieden...
Maar helaas, geen van beiden te bespeuren...
 
Zelf "onder vuur" en "klopjacht" gemist, maar had deze wel nog eens graag meegepikt.
Dààr zou Streamz het verschil kunnen maken door een mooie (ook recente) back-catalogue aa te bieden...
Maar helaas, geen van beiden te bespeuren...
Onder Vuur staat op VRT NU:


Klopjacht staat op GoPlay:


Maar ik snap wat je wil zeggen, het had leuk geweest had dit gebundeld geweest in 1 dienst.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Maar ik snap wat je wil zeggen, het had leuk geweest had dit gebundeld geweest in 1 dienst.

Ja, maar, heb je al eens die bagger kwaliteit al eens gezien van die gratis services als VRTNu?
Als je dat "cast" naar een 50' TV, dan is dat niet om aan te zien...

Dan heb je op Streamz op z'n minst een HD-signaal, dus vandaar dat ik blijf pleiten dat ze alles moeten samengooien op Streamz, in de juiste kwaliteit...
 
Dat van HBOMax was wel te verwachten. Als het hier komt, abonneer ik me wel op HBOMax gezien ze ook interessante films aanbieden op dat platform, maar voor Streamz pas ik. Zeker niet met dat 20 euro voor meer aanbod optie. No way. Die Vlaamse content moet ik niet hebben trouwens (en dan betaal ik daar ook voor).
 
Laatst bewerkt:
Hmm, wanneer ik inlog op de website krijg ik zwart scherm met volgende error:

"Onze excuses, er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw."


Rechtsboven staat er wel 'afmelden', dus inloggen was precies gelukt met in de URL op de pagina: /onboarding.


Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Als je op Twitter of FB aangeeft dat Streamz niet je ding is, krijg je altijd heel vriendelijk de vraag ‘wat jammer, wat zou je dan wel willen zien’. Maar behalve écht de back catalogue van alle Vlaamse, Waalse en misschien Nederlandse zenders, zie ik geen USP voor hen. Je kan al wat ze aanbieden sneller elders vinden. Ze trompetterden dacht ik eens met het laatste GoT seizoen of in elk geval de grote finale van iets groots en dat was maaaaanden nadat het al overal te vinden was. Ze hebben Streamz uitgebracht op zijn Vlaams, denken dat ze het warm water vasthadden terwijl de wereld al jaren Popcorn etc had.
 
Nog mensen bij wie Streamz niet meer werkt? Al twee dagen op rij als ik een aflevering wil starten (Firefox en Chrome):


Capture.PNG


EDIT: was mijn adblocker...
 
Dankzij Lakigigar heb ik een maandje Streamz om te proberen en tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk. Het is gewoon het voormalige Play in een onoverzichtelijke app die at random de + content en gewone content door elkaar gooit.

De app zelf is alvast...meh. vooruitspoelen of rewinden werkt slecht, er is geen optie om intro's te skippen en als de mogelijkheid bestaat om subtitles aan te passen zit die beter verstopt dan de gemiddelde bosmilitair. Het is het absolute minimum van een streaming app..het werkt zonder franjes.

Hetzelfde kun je zeggen over de beeldkwaliteit die na al die jaren Play nog steeds beschamend is. Er is geen UHD...zelfs de beloofde full HD haalt Streamz niet omdat het volledig naar de zak gecomprimeerd is. Donkere scenes zoals in Warrior en Doom Patrol zijn gewoon niet om aan te zien op een 4k tv..

Het meest tragische is dat er effectief kwaliteit te vinden is..zowel wat Vlaamse content en internationale series betreft, het wordt alleen op zo een beschamende minimal effort manier geleverd dat Telenet zich kapot zou moeten schamen over de kwaliteit die het aan premium prijzen brengt. Dit is de reden waarom we HBO Max nog lang aan onze neus zien voorbij gaan? Boe!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de trial gebruikt, vnl. om Succession eens uit te proberen. De beeldkwaliteit trekt nergens op, zoals hierboven gezegd zien donkere gebieden er erg slecht uit op een OLED TV, zijn dat compressie-artefacten? Verder kan ik na een uur zoeken ook nergens de mogelijkheid vinden om subtitels uit te zetten of van taal te veranderen. Nee, ik zal wel een andere manier zoeken om HBO reeksen te zien...
 
Ben nu de trial aan het testen en het is toch maar pover... We hebben vaak haperingen en ook dat het beeld gewoon vastloopt. Dan moeten we doorspoelen en terugspoelen om verder te kunnen kijken. Dit gebeurt meermaals per aflevering. Streamz is echt brol en zijn geld niet waard. De laatste dag zeg ik het op voor dat de trial afloopt!
 
Ben nu de trial aan het testen en het is toch maar pover... We hebben vaak haperingen en ook dat het beeld gewoon vastloopt. Dan moeten we doorspoelen en terugspoelen om verder te kunnen kijken. Dit gebeurt meermaals per aflevering. Streamz is echt brol en zijn geld niet waard. De laatste dag zeg ik het op voor dat de trial afloopt!
Deze maand ook een trial aan het doen. Functionaliteit is inderdaad redelijk spartaans. Kijk vooral via recente 4K TV met Android TV App en soms via browser op PC. Vastlopers heb ik nog niet gezien van de Android TV app of via de browsers. Beeldkwaliteit valt wel mee, maar heb wel geen OLED TV hier.
 
Deze maand ook een trial aan het doen. Functionaliteit is inderdaad redelijk spartaans. Kijk vooral via recente 4K TV met Android TV App en soms via browser op PC. Vastlopers heb ik nog niet gezien van de Android TV app of via de browsers. Beeldkwaliteit valt wel mee, maar heb wel geen OLED TV hier.
Wij kijken via de browser en dit getest op 2 verschillende pc's. We hebben ook netflix en nooit een probleem mee gehad.
En ons internet is ook stabiel met andere services, youtube of gewoon surfen.
Beeldkwaliteit weet ik niet omdat we kijken op een oude 32" lcd tv.
 
Wij kijken via de browser en dit getest op 2 verschillende pc's. We hebben ook netflix en nooit een probleem mee gehad.
En ons internet is ook stabiel met andere services, youtube of gewoon surfen.
Beeldkwaliteit weet ik niet omdat we kijken op een oude 32" lcd tv.
Draai je veel add-ons in je browsers? Dit kan mogelijks de werking van Streamz vertragen.

Test eens door bij Streamz de add-ons uit te zetten.
 
Terug
Bovenaan