Streamz Streamz

Razer

Active member
Crowdfunder FE
763


Het is zover: de Vlaamse streamingdienst van Telenet en DPG Media krijgt concrete vorm. De twee bedrijven spraken eerder dit jaar de intentie uit om samen een joint-venture op te richten om een nieuw lokaal streamingplatform met Vlaamse en internationale content te lanceren. De Europese Commissie heeft vandaag, 12 augustus, daarvoor haar goedkeuring gegeven. DPG Media en Telenet bereiden zich nu voor op de lancering naar het grote publiek later dit najaar. De naam wordt wel al bekend gemaakt: Streamz. Het nieuwe bedrijf - dat dezelfde naam draagt - wordt op 1 september 2020 opgericht, met Peter Vindevogel als CEO. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Streamz wordt Kris Vervaet.

Meer informatie is te vinden op de website van Telenet.
 
Wat mij betreft mogen ze in de back-catalogue wat muziekprogramma's droppen van weleer.

Palm Live Café op VT4 was destijds zeer erg te smaken en bracht een leuk live gevoel op TV.
Lalala Live met Bart Peeters zou ik ook wel eens willen terugzien...

En guilty pleasure voor de vrijdagavonden in de corona-lockdownperiode: Het Swingpaleis... :cool:
Er staat 1 aflevering officieel online op YouTube, geüploaded door de VRT:
MNM: Het Swingpaleis - YouTube
En ik moet zeggen, ik heb er écht van genoten om dit terug te zien!
 
Lijkt mij kansloos te worden? Veel te duur en binnenkort zit HBO bij Disney+...
 
Wat mij betreft mogen ze in de back-catalogue wat muziekprogramma's droppen van weleer.

Palm Live Café op VT4 was destijds zeer erg te smaken en bracht een leuk live gevoel op TV.
Lalala Live met Bart Peeters zou ik ook wel eens willen terugzien...

En guilty pleasure voor de vrijdagavonden in de corona-lockdownperiode: Het Swingpaleis... :cool:
Er staat 1 aflevering officieel online op YouTube, geüploaded door de VRT:
MNM: Het Swingpaleis - YouTube
En ik moet zeggen, ik heb er écht van genoten om dit terug te zien!
Als we dan toch bezig zijn; Now or Never en Vergeet Je Tandeborstel Niet! Legendarische programma's met Walter Grootaerts. :love:
 
Wat heeft Star nu met HBO (max) te zien?

"Bovendien is er een verschil tussen het HBO-aanbod waartoe Telenet de rechten heeft tot einde 2022 en het HBO Max-aanbod die momenteel niet beschikbaar is in België."

Zal nog afwachten worden hoe dat verder gaat evolueren.
 
Laatst bewerkt:
Als we dan toch bezig zijn; Now or Never en Vergeet Je Tandeborstel Niet! Legendarische programma's met Walter Grootaerts. :love:
Zo heeft iedereen zijn guilty pleasure, hé.
Maar met het Swingpaleis zou ik wel héél content zijn, eigenlijk. Verstand op nul en nostalgie...
 
Voor de geïnteresseerden: 1 gratis Streamz aflevering zien via VTM Go en ge krijgt een promocode via mail om 1 maand gratis te kijken.
 
Ik heb een test abo genomen, maar blijkbaar hebt ge een standaard abo voor 12 euro en het premium abo voor 20 euro. Alle goeie films etc vallen natuurlijk onder dat premium abo.
Voor 12 euro hebt ge eigenlijk enkel de Vlaamse series, HBO en de kindercategorieen. Beetje teleurstellend en ook nog eens een stuk duurder dan Netflix.

Maar bon, ik wil de HBO series eindelijk eens in goeie kwaliteit zien EN dit is zowat de enige betrouwbare bron voor Nederlands- en Vlaamstalige tekenfilms voor mijn jong zoontje. Daar ik in Polen woon en hij worstelt met de Nederlandse taal, heb ik die paar euro's er uiteindelijk wel voor over.
 
Uit de lijst van best bekeken reeksen blijkt dat de Streamz-kijker houdt van een goede mix van internationale en Vlaamse series. In top 3 meest bekeken series prijken maar liefst drie titels die tijdens de lancering aangekondigd werden: VTM-reeksen 'De Bende van Jan de Lichte', 'Fair Trade' en de Eén-reeks 'Black-out'. Vooral naar 'De Bende van Jan de Lichte' werd reikhalzend uitgekeken - de prestigieuze historische reeks gebaseerd op het leven van de gelijknamige volksheld zat al enige tijd in de pijplijn om uiteindelijk op Streamz in première te gaan. VTM-reeks en nieuwkomer 'Red Light' staat opvallend genoeg op nummer 5, terwijl deze reeks nog maar sinds begin december te bekijken is op het platform.

Maar ook internationale series doen het nog steeds opvallend goed: de vierde plaats in de lijst is namelijk voor de HBO-thrillerserie 'The Undoing' met Nicole Kidman en Hugh Grant - die ervoor zorgde dat we dit najaar allemaal op het puntje van onze stoel doorbrachten. Andere HBO-series in de top 10 zijn 'Industry' (over enkele jonge stagiaires in het veeleisende Britse bankwezen) en 'Euphoria' (waarin tiener Rue worstelt met haar verslaving).

Een overzicht:

1. 'De Bende van Jan de Lichte'

Vlaanderen, 18de eeuw. De zoveelste bezetter zuigt het land en zijn bevolking leeg. Jan de Lichte (Matteo Simoni) zal het worst wezen. Tot hij plots een bende leidt en tegen wil en dank uitgroeit tot een held.

2. 'Fair Trade'
Twee ooit heel idealistische agenten (Kevin Janssens en Ella-June Henrard) zijn in hun carrière steeds verder buiten de lijntjes beginnen kleuren. Zijn ze nog agenten, of ondertussen eerder criminelen?

3. 'Black-out'
Na de sabotage van een kerncentrale gaat in ons land plots overal het licht uit. Op hetzelfde moment wordt immers de dochter van eerste minister Annemie Hillebrand (Sara de Roo) ontvoerd. Hillebrand geeft Michaël Dendoncker (Geert Van Rampelberg), Hoofd Dienst Anti-terrorisme, opdracht om in het uiterste geheim haar dochter terug te vinden.

4. 'The Undoing'
Het leven van een New Yorkse therapeute (Nicole Kidman) valt in duigen nadat haar man (Hugh Grant) wordt beschuldigd van moord. Van de makers van 'Big Little Lies'.

5. 'Red Light'
Drie vrouwen raken (Maaike Neuville, Halina Reijn en Carice Van Houten) verstrikt in de wereld van mensensmokkel en prostitutie wanneer Esthers man plotseling verdwijnt. Vanuit volledig verschillende werelden, raken de levens van deze vrouwen met elkaar verweven. Ze hebben elkaar nodig om te overleven.

6. 'De Zonen van Van As'
Frans Van As en zijn zonen zijn samen actief in grond- en afbraakwerken, maar bovenal is het een familie van echte Vlaamse plantrekkers voor wie lijntjes bestaan om er buiten te kleuren.

7. 'Industry'
Enkele jonge, pas afgestudeerde twintigers zetten alles op alles om een job te krijgen bij een Londense investeerdersbank. De eerste aflevering werd geregisseerd door Lena Dunham ('Girls').

8. 'Dimitri Vegas & Like Mike'
Docu-maker Eric Goens volgde DJ-duo Dimitri Vegas & Like Mike meer dan een jaar de wereld rondL De docu toont niet alleen de gloriemomenten van het duo, maar ook de zware beproevingen en de impact die een carrière als DJ op lichaam en geest heeft.

9. 'F.C. De Kampioenen'
De Kampioenen vormen de klungeligste voetbalploeg van Vlaanderen.

10. 'Euphoria'
In 'Euphoria' volgen we het leven van een aantal tieners, gezien door de ogen van Rue (Zendaya), die net uit een afkickcentrum komt, maar al snel blijkt dat ze vooral goed is in het verhullen van haar verslaving.

"De zonen van Van As" vind ik best verrassend.

En De Kampioenen: really? :-(
 
"De zonen van Van As" vind ik best verrassend.

En De Kampioenen: really? :-(
Je zou schrikken hoeveel mensen zich Play / Streamz hebben laten aanwrijven want..ahja...ge hebt dat nodig om zeven dagen terug te kunnen zien he.

Dat soort volk kijkt dus massaal naar herhalingen van Zonen van van As en de Kampioenen.
 
Je zou schrikken hoeveel mensen zich Play / Streamz hebben laten aanwrijven want..ahja...ge hebt dat nodig om zeven dagen terug te kunnen zien he.
Ik had voordien Play genomen omdat ik een themapakket had met enkele zenders en deze ook bij Play zaten. De enkele Euro's die het meer kostte was de moeite door de 7 dagen terugkijk tv.
Nu zat ik nog met een oud abonnement (Whoppa) en deze had geen terugkijk tv, dus als ik mijn Streamz opgezegd had ben ik overgestapt naar Wigo Home omdat deze 36u terugkijk tv bevat, wat in principe net voldoende is.
 
rap nog eventjes 9lives gebruiken als marketingtool voor hun mislukte streaming service. Feit dat ze die gratis maanden nu langs alle kanten smijten en je bij een abo op Humo of HLN zelfs een heel jaar krijgt toont aan hoe goed de vlaamse Netflix het doet.
 
Goh ja, wij zijn wel blij eigenlijk.

Geen Telenet klant, maar nu kunnen we wel HBO zien. En als het nog eens een maand gratis is, dan is dat mooi meegenomen.
 
Ik zal ook die gratis maand nemen, kan dan al naar het einde van black out kijken, anders is het toch sowieso een week wachten voor de laatste aflevering.
 
Ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben in het aanbod.. naar wat kijken jullie dan specifiek op Streamz? Heb er eens wat doorgedaan, en zag eigenlijk niet echts dat eruit springt.
 
Om je een idee te geven, dit is ongeveer mijn huidige watchlist: https://i.ibb.co/QDw4kv4/2021-01-18-1.png

Recent gezien
- series: Vikings, His Dark Materials, Lovecraft Country, (je hebt zowat alles van HBO)
- films: The True History of the Kelly Gang, The Last Black Man in San Francisco, The Invisible Man, Dark Water, Swallow, Come to Daddy, Light of My Life

Keuze genoeg imo, alleen moet je soms wat zoeken (en goed in het oog houden wat er allemaal nieuw wordt toegevoegd, want dat staat niet zo in de kijker)
 
Terug
Bovenaan