Streamz Streamz

Keuze genoeg imo, alleen moet je soms wat zoeken (en goed in het oog houden wat er allemaal nieuw wordt toegevoegd, want dat staat niet zo in de kijker)
Nu wel! Het tabblad ’Nieuw’ is opnieuw toegevoegd nadat het bij de lancering van Streamz verdwenen was 😝
 
Ik ga toch blij zijn als dat contract tussen HBO en Telenet afloopt.

Zoveel goeie HBO docu's en docureeksen die gewoon niet op Streamz verschijnen. (n)(n)(n)
 
Even mijn comment van 9dingske kopiëren:
Een serie waar meer dan 1.000.000 euro Vlaamse subsidie (cultuurgeld) in is gestoken, daar mag men van verwachten dat die voldoende breed toegankelijk gemaakt wordt voor de Vlaamse belastingbetaler. En niet dat die als selling point gebruikt wordt voor een andere betalende dienst. Dat is mijn mening.
Blijkt dat de Vlaamse Regulator voor de Media van hetzelfde oordeel is:

Beide reeksen kwamen tot stand via de stimuleringsregeling van de Vlaamse overheid, waarbij distributeurs Proximus en Telenet verplicht worden om financieel bij te dragen aan televisieproducties. Programma's die via die regeling worden gemaakt, mogen echter niet tegen betaling worden aangeboden voor ze op een open net te zien zijn.

Het blijft bij een waarschuwing helaas.
 
Via 9lives de tip gekregen om Banshee te bekijken op Streamz - één van de beste series die ik ooit gezien heb.
Ook één van de weinige series die beter wordt naarmate de seizoenen vorderen ipv slechter.

Als ge het nog niet gezien hebt: doen!

Effe de post opzoeken van wie het was op 9l en als die hier zit: posrepke!
 
Via 9lives de tip gekregen om Banshee te bekijken op Streamz - één van de beste series die ik ooit gezien heb.
Ook één van de weinige series die beter wordt naarmate de seizoenen vorderen ipv slechter.

Als ge het nog niet gezien hebt: doen!

Effe de post opzoeken van wie het was op 9l en als die hier zit: posrepke!

Is echt underrated!
Echte topserie! met veel plezier deze ook uitgekeken.
 
Via 9lives de tip gekregen om Banshee te bekijken op Streamz - één van de beste series die ik ooit gezien heb.
Ook één van de weinige series die beter wordt naarmate de seizoenen vorderen ipv slechter.

Als ge het nog niet gezien hebt: doen!

Effe de post opzoeken van wie het was op 9l en als die hier zit: posrepke!
Dat was waarschijnlijk ik😆 Ik zit echt overal te pas en te onpas het gospel van Banshee te verkondigen.

Telkens iemand vraagt, kent er iemand nog een goede serie? Banshee!! Banshee!!!

Die serie is gewoon pure onversneden pulpy fun, maar met het hart op de goede plaats, die show is bruut en gewelddadig, maar weet dat te verpakken in een sterk verhaal met de nodige emotie. Dat en...Lili Simmons is en blijft een crush. Zelfs al is het een tikje creepy dat ze pas 19 is in dat eerste seizoen .
 
Via 9lives de tip gekregen om Banshee te bekijken op Streamz - één van de beste series die ik ooit gezien heb.
Ook één van de weinige series die beter wordt naarmate de seizoenen vorderen ipv slechter.

Als ge het nog niet gezien hebt: doen!

Effe de post opzoeken van wie het was op 9l en als die hier zit: posrepke!

Haha, hier net hetzelfde!

Heb er intussen 3 seizoenen op zitten, nog eentje te gaan!

Als gij het waart de hamster, een dikke merci :)
 
Dat was waarschijnlijk ik😆 Ik zit echt overal te pas en te onpas het gospel van Banshee te verkondigen.

Telkens iemand vraagt, kent er iemand nog een goede serie? Banshee!! Banshee!!!

Die serie is gewoon pure onversneden pulpy fun, maar met het hart op de goede plaats, die show is bruut en gewelddadig, maar weet dat te verpakken in een sterk verhaal met de nodige emotie. Dat en...Lili Simmons is en blijft een crush. Zelfs al is het een tikje creepy dat ze pas 19 is in dat eerste seizoen .

Gisteren de finale gezien, en godver, ‘k was wel emo dat het gedaan was. Vier geweldige seizoenen, en het werd alsmaar beter. De hoofdrolspelers zijn ook stuk voor stuk goede en geloofwaardige acteurs die tegelijk formitastisch en toch doodnormaal zijn. Niet één keer heb ik mij verveeld tijdens Banshee, en geloof mij: dat heb ik écht niet vaak als ik naar series kijk.
Maar goed, op zich natuurlijk wel cool dat ze ermee gestopt zijn op hun “hoogtepunt”. Ge kunt de serie en zijn formule natuurlijk blijven uitmelken, maar ik kan me wel voorstellen dat het toch maar weinig origineel blijft (dat de 2 gevaarlijkste mensen mekaar 4 seizoenen in leven hebben gelaten is op zich al randje geloofwaardig).


Nog aanraders? :D
 
Ja Banshee...het blijft een uniek beestje waar alles aan klopt. Van de badass themesong tot de memorabele personages ( van Hood tot Proctor tot Job en Rabbit en ga zo maar door), tot het feit dat het zelfs onder die explosieve mix van geweld en seks nog een kloppend hart weet te hebben waar je echt geeft om de personages.

Maar andere series die ik blijf aanraden?

Black Sails sowieso. Denk Game of Thrones, maar dan met piraten en hoewel underrated toch echt een stuk beter dan de laatste seizoenen van Thrones. Weet net als Banshee de personages op te bouwen en hun dan ook echt door de mangel te halen. Dit is het soort show waar de dood van een personage aan komt en dit heeft tenminste wel een goed einde.

Barry, die ook op Streamz moet staan. Bill Hader speelt een huurmoordenaar die klaar is met zijn leven van moorden en due liever acteur zou worden. Heeft een heerlijk zwart gevoel voor humor, maar durft ook donker te gaan in andere thema's. Ik denk dat season 2 één van mijn favoriete episodes in een tv show van de voorbije 5 jaar heeft. Heerlijke zij-personages ook met noho Hank als uitschieter, wat een figuur.

En Luther, maar die staat op Netflix. Idris Elba als politie inspecteur die het niet te nauw met de regels neemt om zaken op te lossen. Elba zet uiteraard een erg intens hoofdpersonage neer en is echt een force of nature. Dat die show ook echt ballen heeft helpt ook wel, want de seriemoordenaars in Luther zouden zelfs die uit Mindhunter "how jong, zij eens kalm" doen zeggen. Luther durft erg scary en vuil gaan wanneer het om de misdadigers gaat, waardoor je ook echt achter die flik die de regels breekt blijft staan.

Into the Badlands op Amazon is ook een aanrader, puur omdat het ook zo een rare show is die er voor durft te gaan. Het is een post apocalypse, die terug grijpt naar een middeleeuws systeem met baronnen en ridders en slaven en uiteraard oorlogen om macht...maar de actie is voluit martial arts. Erg veel gekke vecht scénes en wirework en afgehakte ledematen en cgi bloed. Volledig over the top weer, maar het werkt. Het verhaal is minder pakkend dan bij de andere, maar die actie die ze er in steken is wel jawdropping mooi vaak.
 
Laatst bewerkt:
Voor 12€ per maand zou de app toch wel beter moeten werken, gelukkig dat ik een gratis maand heb.
Loopt geregeld vast, ondertiteling is soms out of sync, de aflevering start opnieuw terwijl ik al halverwege was.
 
Is er ergens een overzicht van welke films er op Streamz staan?

Zit bijvoorbeeld Spiderman Far from Home daarop? Of zit die bij Play More?
 
Terug
Bovenaan