Streaming diensten

Robinskie

New member
Graag zou ik mijn tv abonnement willen opzeggen en programma's en films streamen.
Ik vroeg mij af welke steaming diensten er zoal bestaan, of deze gratis of betalend zijn en wat de ervaringen hiermee zijn.

Welke diensten gebruiken jullie zoal?
Vrtnu, vtmgo, iptv, disneyplus, hulu, netflix,.....
 
Graag zou ik mijn tv abonnement willen opzeggen en programma's en films streamen.
Ik vroeg mij af welke steaming diensten er zoal bestaan, of deze gratis of betalend zijn en wat de ervaringen hiermee zijn.

Welke diensten gebruiken jullie zoal?
Vrtnu, vtmgo, iptv, disneyplus, hulu, netflix,.....
- De meeste zijn betalend natuurlijk en het vervelende is; de ene serie/film die je bv graag ziet zit bij netflix en die andere nog bij een andere en dan nog 1 of meerdere bij een andere :-/.

- iptv is illegaal, als je daarmee begint moet je een goeie vpn aanschaffen en ga zo maar door, dat heb ik nog nooit getest, kan ook op de ene of andere moment afgesloten worden zoiets omdat het niet mag. Zeer verleidelijk dat wel maar ik blijf er toch van weg.

- Vrtnu en vtmgo zijn gratis, is best oke maar verwacht er nu ook niet teveel van. Vtmgo moet ik morgen nog eens testen, bij vtmgo had ik het altijd voor dat de subs en lipsync niet mee waren, zeer irritant.

- Beste streamingplatform is in mijn ogen netlflix maar het is maar wat je het liefste wil.

- Ik heb eens disney+ getest maarja, er staat redelijk wat op maar zeer veel oude series en noem maar op. Denk voor jonge kinderen zeker wel goed.

- Apple+ tv is goedkoopste denk ik met 5 euro per maand maar er staat nog niet zoveel op vind ik maar het voordeel is natuurlijk, je kan stopzetten wanneer je wil.

- Stel dat je toch een paar series wil zien van Apple+, allemaal geen probleem, gewoon maandje afschaffen en gewoon op tijd stopzetten en klaar is kees. ;). Dat is dan weer een voordeel natuurlijk, je kan er of meerdere aanschaffen of je schakelt eens over of neemt er tussendoor eens eentje extra bij. Ik heb op alle steamingdiensten al goeie series gezien.

- Streamz van telenet is te duur vind ik; mijn ouders hebben dat omdat ze ook voetbal enzo hebben daarom is het een stuk goedkoper op die manier maar los aanschaffen 20 euro per maand zeker, dat is teveel, is maar mijn mening. Je zou via via al eens gratis moeten kunnen verkrijgen ofzo en zeker op tijd stopzetten.

- Heb je ook genoeg data?? Want als je bv een Oled tv hebt of 4K dan wil je sowieso in de beste kwaliteit bekijken, is wel dikke 7-8GB per uur ;).

-Onthou wel; internet plat, brute pech dan. Mijn internet ligt hier al effe plat nu , dus pech, zat juust youtube te kijken op mijne tv. Gelukkig 4G op de smartphone of koppelen met de laptop. ;). Dit terzijde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- Ik heb eens disney+ getest maarja, er staat redelijk wat op maar zeer veel oude series en noem maar op. Denk voor jonge kinderen zeker wel goed.

- Apple+ tv is goedkoopste denk ik met 5 euro per maand maar er staat nog niet zoveel op vind ik maar het voordeel is natuurlijk, je kan stopzetten wanneer je wil.
Alles wat Borrelnootje zegt alleen:
- Disney+ heeft sinds vorige week heel veel (250) nieuwe series en films op hun platform geplaatst. Allemaal voor volwassener publiek. Hiermee is de prijs ook wel omhoog gegaan, maar maakt het ook wel interessanter.
- Amazon Prime is de goedkoopste aan €3/maand, plus natuurlijk de gratis verzending op amazon.nl die je er bij krijgt.


Heb je toevallig specifieke films of series die je wilt volgen?
 
Bedankt voor deze uitleg. Zo wist ik niet dat iptv illegaal was.. Af en toe eens wisselen van dienst lijkt ook een goede optie. Enkel van amazon had ik hier op het forum gelezen dat dit vaak Franstalige content bevat..

Heb je toevallig specifieke films of series die je wilt volgen?
Neen niet specifiek. Is meer ter vervanging van reguliere tv. Zodat ik programma's zoals thuis, de mol, big brother, het nieuws, blind getrouwd, het hooge noorden, af en toe eens een film of serie enzo kan bekijken.
 
Enkel van amazon had ik hier op het forum gelezen dat dit vaak Franstalige content bevat..
Zucht... dit is dus hoe fake-nieuws wordt verspreid. Iemand zegt dat 90% enkel Franstalig is, verschillende mensen vragen hem naar de oorsprong van dat percentage, maar dat negeert hij mooi, waardoor nu andere geloven in dat percentage. En als je hem er duidelijk naar zou vragen, krijg je waarschijnlijk de uitleg dat het maar een lichte overdrijving is om zijn punt duidelijk te maken... zucht.

Maar goed, als ik naar mijn hoofdscherm kijk op AmazonPrimeVideos dan zie ik slechts 2 van de 100 Amerikaanse films/series die enkel in het Frans beschikbaar zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat al die ‘Franse’ series buiten mijn interesses liggen en dus niet op mijn hoofdscherm komen...

Dus voor 3euro per maand vind ik voor mezelf AmazonPrimeVideos zeker een must. Maar je kan zonder abonnement ook kijken wat er allemaal beschikbaar is op hun website, dus oordeel vooral zelf.
 
Bedankt voor deze uitleg. Zo wist ik niet dat iptv illegaal was.. Af en toe eens wisselen van dienst lijkt ook een goede optie. Enkel van amazon had ik hier op het forum gelezen dat dit vaak Franstalige content bevat..


Neen niet specifiek. Is meer ter vervanging van reguliere tv. Zodat ik programma's zoals thuis, de mol, big brother, het nieuws, blind getrouwd, het hooge noorden, af en toe eens een film of serie enzo kan bekijken.
Dan is het makkelijk. Koop geen enkele streaming dienst en gebruik gewoon vtmgo en vrtnu. Staan alle programma's op die je zojuist heb genoemd en ook de wekelijkse films die normaal op tv komen. Die kan je zelfs tot een week later nog terugkijken.
Op Vrtnu staan er ook wat vaker kwaliteitsvolle buitenlandse series.

Mocht je dan de series en films beu zijn die bij hun in het aanbod zitten, kan je nog steeds kijken naar Netflix, ...

Of als je zoals mij bent, kijk via yeloplay en het account van de papa en mama op je eigen internet. Dan heb je nog enkele live kanalen extra. (Oke, ik heb ook Netlfix, Disney+ en Amazon Prime :rolleyes: ). Als je één van de streamingdiensten wil nemen kan ik je wel aanraden om eens bij familie of vrienden te horen. Indien zij al een account hebben kan je de kosten delen en er samen op kijken.
 
Specifiek voor de Vlaamse TV-zenders: De meesten kan je wel live bekijken via hun website en/of app. Bepaalde programma's kan je op deze manier ook terugkijken. Maar goed, het is een beetje een gedoe. TV Vlaanderen biedt zoiets aan als AppTV vanaf €10 waarmee je alle Vlaamse zenders + courante buitenlandse zenders via 1 app kan bekijken. Je kan het een maandje gratis proberen om te zien of het iets voor u is.
 
Streamz heeft wel enkele goede series (HBO content) maar ondertussen heb ik daar het meeste wel van gezien. Hun apps zijn enkel beschikbaar op recentere tv's. Persoonlijk vind ik het goed voor 1-2 maanden. Als je oudere Vlaamse series wilt zien is dit een van de beste (en enige) keuzes. Soms staat oudere VRT content even op VRT Nu omdat ze hun zendschema opvullen met oldies tijdens de middag maar je gaat er makkelijk aan voorbij, er wordt nauwelijks reclame voor gemaakt.

Disney+ is idd aan het verruimen qua aanbod, veel van hun content is in 4K. Die Hard in 4K is mss niet wow, maar de recentere Marvel content en National Geographic is van goede beeldkwaliteit.

Zoals @KorrelZout zegt is het zoeken naar die gedubde Franstalige content op Primevideo, het meeste heeft wel Engelse tracks en Nederlandstalige ondertitels. Als je die ene westernfilm zoekt of een oude actiefilm kom je de Franse dub tegen maar de meeste films en series zijn in Nederlands beschikbaar.

Voor anime zijn er nog Wakanim (da's hier wel Franstalig dub of subs met Japanse tracks) en Crunchyroll (Engelstalig).

Wie zoekt naar niche content van de zogenaamde art cinema kan terecht op Mubi, UniversCine of Uncut. Er is ook de horror streaming van Horrify en reality shows via Hayu. Maar die zijn zo niche dat je na een maandje wss stopt voor een tijd.

 
Ja, bij streamz was ik de HBO vergeten die er bij zit. Maar ook hier, 2 maandjes een beetje doortrekken en je bent mee.
En als je wat zoekt kan je streamz 1 maand gratis testen ook. Ze strooien er soms mee.
 
Misschien kan ik dit topic gebruiken om ook een vraag te stellen over het onderwerp.

Zijn hier mensen die geabonneerd zijn op een van de meer cinefiele streamingdiensten zoals Mubi of Sooner? Wat zijn de ervaringen ermee? Hoe is het aanbod? Ik ben vooral geïnteresseerd om wat meer klassiekers te zien. Heb wat langer geleden eens een maand UniversCine gehad (de voorloper van Sooner) en leek me toen geen al te uitgebreid aanbod...

Een abonnement op The Criterion Channel zou voor mij eigenlijk perfect zijn, maar ik vrees dat dit nooit in België beschikbaar gaat zijn.
 
The Criterion Channel is ook helemaal mijn ding, maar kan dat niet via VPN bekeken worden? We hebben Netflix en Streamz. Véél aanbod, maar allemaal recent en "trending". Klassiekers zijn daar heel zelden op te vinden en meestal niet diegene die ik zoek.
 
Interessant draadje van Xander De Rycke, met mss wat antwoorden op je vragen:

QhDe0OV.jpg

l1NtYWe.jpg

zzDPsPE.jpg

cbwci0q.jpg
 
De echt grote diensten die regelmatig must sees uitbrengen zijn de volgende;

HBO MAX

Peacock

Netflix

Amazon Prime

Hulu

Paramount+

Disney+

Apple+


en dan in mindere mate misschien ook nog

Crunchyroll (als je fan bent van anime)

Shudder (als je fan bent van horror)

en Mubi en Criterion (als je fan bent van arthouse cinema)

Die vlaamse diensten lijken me enkel de moeite als je graag vlaamse tv kijkt.
 
Ik maak veel gebruik van vtmGo en vrt.nu. Al is die laatste app de laatste maanden geen uitblinker in gebruiksvriendelijkheid (freezes, automatisch starten van random programma's).
Met de familie deel ik nog een netflix en streamz abonnement.
Curiosity stream heeft een aantal mooie documentaires, waar ook regelmatig nieuwe content verschijnt voor een 20 euro per jaar.

Sinds een paar maanden heb ik een Chromecast met Google TV. Het voordeel is dat je naast het klassieke casten ook al die streaming apps rechtstreeks op de chromecast kan installeren en je er een afstandsbediening bij hebt. Enkel voor de vrt.nu app moet ik het klassieke casten nog gebruiken want blijkbaar slagen ze er niet in om een Google TV compatibele app te maken met ons belastingsgeld.

Het enige dat mij nog tegenhoudt om het klassieke tv abonnement buiten te zwieren zijn National Geographic en Discovery.
National Geographic is wel te bekijken via de app van TV Vlaanderen, maar die app is helemaal een ramp. Je wordt terug gesmeten naar de 20ste eeuw waar je een tv programma moest opnemen door de video recorder te laten opnemen om 20:47 en te laten stoppen op 22:13 en dan hopen dat het programma op tijd start zodat je het begin of einde niet zou missen.
Anno 2021 verwacht ik dat als ik een programma start, het ook effectief bij het begin start. Kan dus niet bij TV Vlaanderen.

Discovery heeft in Nederland wel een streaming app dplay, maar die is in Belgie niet beschikbaar. Nog niet echt in verdiept of er geen trukjes zijn om die hier wel te laten werken.
 
Het wordt al een lijst ja:
- Netflix
- Amazon Prime
- Disney+
- F1tv
- VRTnu
- VTMgo (eerder uitzonderlijk, maar 't is gratis, dusja)
- TV-Vlaanderen app

Netflix en D+ deel ik met vrienden, dus die kost valt mee. Amazon is sowieso cheap.
En mijn TV abo heb ik opgezegd.
 
Vraagje voor de mensen met Netflix: ik heb een ultra hd abo, maar toch zie ik nergens content met het atmos logo?
Mijn tv ondersteunt geen atlos ( enkel arc aansluiting) maar mijn soundbar wel en ik dacht dat dat voldoende was.
 
The Criterion Channel is ook helemaal mijn ding, maar kan dat niet via VPN bekeken worden? We hebben Netflix en Streamz. Véél aanbod, maar allemaal recent en "trending". Klassiekers zijn daar heel zelden op te vinden en meestal niet diegene die ik zoek.
Criterion zit volgens mij onder hbo max. Rollout is gepland voor dit jaar in Europa. Nu nog dat debiele exclusiviteitscontract met Telenet laten aflopen and we're all good.
 
Criterion zit volgens mij onder hbo max. Rollout is gepland voor dit jaar in Europa. Nu nog dat debiele exclusiviteitscontract met Telenet laten aflopen and we're all good.

Ik geloof dat er een driehondertal Criterion films inbegrepen zitten in HBO Max. Op The Criterion Channel zitten er uiteraard nog een hoop meer, maar met HBO Max zou ik al zeker tevreden zijn. Normaal lancering in de tweede helft van 2021, maar hier kan Streamz inderdaad ambetant doen.
 
Criterion zit volgens mij onder hbo max. Rollout is gepland voor dit jaar in Europa. Nu nog dat debiele exclusiviteitscontract met Telenet laten aflopen and we're all good.
Misschien dat ik dan eerst eens Mubi probeer en bekijk hoe de uitrol van HBO Max verloopt in Europa en meer bepaald in dit land. Dan heb ik mijn "arthouse-fix" (is er eigenlijk een betere alomvattende term voor "de kwalitatieve auteursfilm"?) toch al, want op Netflix en Streamz is die oogst mager.
 
Terug
Bovenaan