Aankoop nieuwe TV

JeroenB

New member
Hallo,

Door de blijvende stijgende prijzen van internet + TV ben ik van plan om mijn Tv abonnement op te zeggen en enkel voor internet abonnement te kiezen.
Momenteel heb ik een Tv van minstens een 7 tal jaar oud die niet meer echt up to date is ivm streaming/apps/enz…

Heb al wat research gedaan voor de aankoop van een nieuwe Tv. Nu weet ik al dat er verschillende platformen/besturingssystemen bestaan zoals Android TV, Tizen, …
Echter zou ik willen weten op welk platform welke apps wel en niet kan downloaden.
Zou mijn Tv vooral gebruiken voor Netflix, VrtMax, GoPlay, VtmGo, … kortom de standaard belgische streamingsdiensten.
Is het mogelijk om ook de YeloTV app te installeren?

Dank bij voorbaat!
Mvg Jeroen
 
Hallo,

Door de blijvende stijgende prijzen van internet + TV ben ik van plan om mijn Tv abonnement op te zeggen en enkel voor internet abonnement te kiezen.
Momenteel heb ik een Tv van minstens een 7 tal jaar oud die niet meer echt up to date is ivm streaming/apps/enz…

Heb al wat research gedaan voor de aankoop van een nieuwe Tv. Nu weet ik al dat er verschillende platformen/besturingssystemen bestaan zoals Android TV, Tizen, …
Je hoeft niet persé een nieuwe TV daarvoor te kopen. Je kan aan je huidige TV ook een Apple TV of gelijkaardig Android based device hangen.
Echter zou ik willen weten op welk platform welke apps wel en niet kan downloaden.
Zou mijn Tv vooral gebruiken voor Netflix, VrtMax, GoPlay, VtmGo, … kortom de standaard belgische streamingsdiensten.
Ik heb een recente Sony met Android TV en daarop werken alle bovenvermelde apps zonder problemen, uitgezonderd GoPlay (tenzij dit nog recent veranderd is). Die hebben wel iOS/Android app waarmee je van je telefoon bv kan casten
Is het mogelijk om ook de YeloTV app te installeren?
Maar als je geen TV abo hebt, heb je ook geen toegang tot YeloTV / Telenet TV denk ik. Ik heb bv wel een Telenet Flow TV streaming abo waarmee je de Vlaamse zenders kan streamen via app op TV.
 
Enkele tips:

1) Koop een chromecast: eendert welke app gelijk yeloplay die op je gsm draait en cast-opties biedt zal zo doodsimpel naar je tv gecast kunnen worden. Je kan ook de Chromecast met google tv kopen. Deze is doorgaans wel duurder(ook al is hij vaak afgeprijsd!), maar je kan hier apps ook direct op installeren en bedienen met de bijgeleverde afstandsbediening.

2) Een tv met chromecast functionaliteit ingebouwd is ook een goede optie. Bepaalde merken (gelijk Samsung en LG bijvoorbeeld) houden de software van de tv netjes geüpdatet, maar je hebt hier weinig echte "garantie" op. Er zijn genoeg fabrikanten die na 2 of 3 jaar stoppen met updates en dan heb je nog maar weinig aan je "smart" functies/apps
 
Terug
Bovenaan