Film Beste streaming dienst voor FILMS

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
Gegroet,

ik ben netflix echt kotsbeu. vroeger hadden we een account elke maand.
dan wat afgezwakt, en 2 maand niet, 1 maand wel. Maar zelfs na telkens 2 maand pauze, kwamen er amper goeie films bij die we nog wilden zien.
Vandaar gaan we het zelfs ook niet meer om de 2 maand nemen.

We kijken dan haast nog liever uit onze DVD collectie een film die we al 5 keer hebben gezien, dan die onbekende netflix crap.


zijn er andere goeie streaming diensten vooral voor films? wij bekijken geen series.

liefst met een app die op onze smart tv kan geinstalleerd worden, zonder dat we telkens de laptop moeten koppelen (of raspberry pi of dergelijke...)
 
Kort antwoord: nee.

Het streamingaanbod is nu al zo gefragmenteerd dat het onmogelijk is om een ruim, divers aanbod van verschillende studio's op één dienst te krijgen. Als je naar de grote studio's kijkt: Warner zit bij HBO Max, 20th Century Fox zit bij Disney+, Paramount heeft nu ook een eigen streamingdienst, Sony heeft of had een bepaalde overeenkomst met Netflix. Voor (relatief nieuwe) films van die studio's heb je dus eigenlijk al 4 diensten nodig. Voor de rest moeten alle streamingdiensten een beetje individueel bieden op films van andere studio's of oudere films uit de catalogi van bovenstaande studio's dus dat aanbod gaat all over the place zijn. Daarom dat veel van die diensten nu vooral hun eigen content proberen te maken.

Iets meer genuanceerd antwoord: ja maar...

Er zijn wel goeie streamingsdiensten enkel voor films, via VPN is dat Criterion Channel en hier heb je Mubi als alternatief. Maar die zijn behoorlijk niche, met alle respect voor jouw gekende smaak denk ik dat die niks voor u gaan zijn. Dat betreft meestal oudere klassieke films, kleine onafhankelijke films of wereldcinema uit minder voor de hand liggende regio's. Ik gebruik Mubi sinds een kleine maand en dat is veruit mijn favoriete streamingdienst, het aanbod is niet heel groot maar wel gecureerd en erg interessant, er komt elke dag een nieuwe film bij en ze geven goed aan wanneer films de dienst gaan verlaten. Maar ik ben er vrij zeker van dat jij helaas helemaal niks aan hun aanbod gaat vinden, niet dat daar iets mis mee is!
 
Dat vind ik toch echt een groot gemis.. Je kan bijna niet anders dan het illegale circuit op als je recente films wil zien.
Of de bioscoop hé.
Maar idd, ze schieten zichzelf op termijn in de voet zo.

Stel je voor dat je ipv enkel Spotify vijf verschillende abonnementen voor muziek zou moeten nemen, en dan onthouden welke artiest op welke service staat. Niemand is toch zo zot?
 
Volgens mij is ze van de UK dus zal ze er wss wel nog familie hebben waar ze het adres van kan gebruiken.

Ik heb een UK adres :) Mensen die mijn ouders kenden en die soms post voor mij ontvangen daar, vinden dat ok.
Dacht wel zoiets, maar wou het toch even checken of je een andere manier gebruikte die wij ook kunnen toepassen, want zou het wel eens willen testen die Now TV.
Heb je een VPN nodig om te kunnen kijken?
 
Dacht wel zoiets, maar wou het toch even checken of je een andere manier gebruikte die wij ook kunnen toepassen, want zou het wel eens willen testen die Now TV.
Heb je een VPN nodig om te kunnen kijken?
Yep, ik heb Express VPN want de Nord die met Netflix zo goed werkt, lukt niet voor Now. Express wel. Mocht je het adres van een kennis willen, mag je altijd vragen. De meesten vinden dat ok, want de kost is niet voor hen.
 
Amazon Prime biedt de meeste films aan en is stuk goedkoper dan netflix. HBO max heeft minder films dan Prime, maar meer dan netflix en in vergelijking met Prime wel meer high quality films. (> 7,5 op IMDB). Let erop dat ze het US aanbod vergelijken. Interessant om je locatie naar US te veranderen want praktisch alle diensten bieden meer in die regio.

Hier is een goede analyse die een kijk biedt op de content van de grote streaming platformen.

 
Amazon Prime biedt de meeste films aan en is stuk goedkoper dan netflix. HBO max heeft minder films dan Prime, maar meer dan netflix en in vergelijking met Prime wel meer high quality films. (> 7,5 op IMDB). Let erop dat ze het US aanbod vergelijken. Interessant om je locatie naar US te veranderen want praktisch alle diensten bieden meer in die regio.

Hier is een goede analyse die een kijk biedt op de content van de grote streaming platformen.

Klopt niet.

Netflix NL heeft op dit moment 3571 films (wat vergelijkbaar is met Netflix BE), en 1791 series

Amazon heeft 1250 films en 480 series in Nederland. Dat zal ongeveer vergelijkbaar zijn met BE. Enig probleem is dat in BE veel van die films en series Franse dubs hebben of geen NL ondertiteling, omdat Amazon denkt dat wij allemaal Frans praten in BE.

Wel akkoord dat aantallen niet alles zeggen en dat de prijs op Netflix wat duurder is. "high quality films" wil verder niets zeggen, dat is subjectief. Trump trouwens lijkt mij het ook vaak niet eens met IMDb. En in alle eerlijkheid, geen enkel medium blinkt uit in "high quality films" op dat moment. Ik denk persoonlijk dat mocht HBO Max lanceren in BE/NL zij er het best voor zouden staan, maar als je IMDb als graadmeter gebruikt zal Disney+ het winnen (door al die superheldenfilms, blockbusters en crowdpleasers).

Voor @TRUMP; mijn advies, probeer wat te switchen tussen streaming diensten als er niet echt één uitspringt. Een maandje dit, een maandje dat, een maandje nog iets anders. Wellicht zal het allemaal niet goed zijn, maar op die manier kun je van alles wel eens iets gezien hebben. En anders is het illegale markt of DVD/BR markt.

Tweedehands kan je redelijk wat DVD's kopen voor 1-2 euro, ik denk dat dat het beste zal zijn voor jou, en dan vooral in de type films waarvan jij weet dat je ze goed vindt. Bij grote verzamelaars zal je enorm veel kunnen vinden. Bij de kleinere verkopers denk ik dat je de meeste al zal hebben of gezien hebben.
 
Laatst bewerkt:

Hoezo niet? Er staat toch duidelijk dat het een US analyse is? Daarom dat ik aanraad locatie te veranderen. Nederelandse regio heeft nog niet de helft van wat streamers daar aanbieden. En natuurlijk zijn "high quality" films subjectief maar natuurlijk wil de IMDB score wel degelijk iets zeggen aangezien het geen persoonlijke bevindingen zijn maar juist een graadmeter van hoe een film ligt bij het algemene publiek. Netflix gaat in Europe nog enorm veel films en series verliezen eens de andere streamers hier officieel starten en het valt echt wel op dat zij voor quantiteit over kwaliteit gaan.

De Nederlandse diensten zijn weggesmeten geld imo. Tenzij je begint te jongeleren maar da's ook meer moeite dan het waard is.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo niet? Er staat toch duidelijk dat het een US analyse is? Daarom dat ik aanraad locatie te veranderen. Nederelandse regio heeft nog niet de helft van wat streamers daar aanbieden. En natuurlijk zijn "high quality" films subjectief maar natuurlijk wil de IMDB score wel degelijk iets zeggen aangezien het geen persoonlijke bevindingen zijn maar juist een graadmeter van hoe een film ligt bij het algemene publiek. Netflix gaat in Europe nog enorm veel films en series verliezen eens de andere streamers hier officieel starten en het valt echt wel op dat zij voor quantiteit over kwaliteit gaan.

De Nederlandse diensten zijn weggesmeten geld imo. Tenzij je begint te jongeleren maar da's ook meer moeite dan het waard is.
Ja, maar ik vind het misleidend. Dan ga je ervan uit dat de mensen probleemloos kunnen volgen in het Engels (of met Engelse subs), wat velen hier wel doen, maar ik vind het misleidende info. Maar ja inderdaad, het is zo dat bij veel services er meer aangeboden wordt in andere regio's, maar je moet ook nog weten hoe je van regio moet switchen (en als dat met VPN moet, moet je daar nog mee kunnen omgaan en wellicht streamen van uw laptop).

Als IMDb scores hetgeen is wat telt, moet je voor Disney gaan.


De helft van deze films staat bvb. op Disney+, omdat het ofwel Disney Animations, Pixars MCU films zijn of andere blockbusters. Maar IMDb is een relic van het verleden. De meeste gebruikers zijn allang niet meer actief. Bij recente films heeft Letterboxd steevast meer stemmen. En verder staan de hele oude films op IMDb vaak op geen enkele services, niet op Netflix maar vaak ook niet op andere sites.

Wat kwaliteit is moet ieder voor zich uitmaken, maar ik vind het op de andere diensten vaak niet beter, en heel commercieel/Amerikaans getint. Er is meer dan de USA en er is meer dan Batman en Spiderman.
 
Als IMDb scores hetgeen is wat telt, moet je voor Disney gaan.


Volgens die analyse zit je daarin fout en is HBOmax dan de beste keuze. Zelfs Prime en Netflix bieden er veel meer. (allen meer dan 400 titels die boven de 7,5 scoren op IMDB tov slechts 150 bij disney+) Wederom voor US regio. In Europa verschuiven die rechten zo vaak dat je er praktisch geen zicht op kan krijgen.
 
Volgens die analyse zit je daarin fout en is HBOmax dan de beste keuze. Zelfs Prime en Netflix bieden er veel meer. (allen meer dan 400 titels die boven de 7,5 scoren op IMDB tov slechts 150 bij disney+)
HBOMax is qua kwalitatieve films volgens mij het beste, maar daar heb je al sowieso VPN voor nodig.

Prime en Netflix vind ik ook beter dan Disney. Disney is gewoon niche en je weet waar ze voor staan: marvel, star wars, disney animatie, pixar en het staraanbod alsook disneyklassiekers. Maar uiteindelijk stopt het daar ook ergens. Maar heel veel van die films hebben enorm hoge IMDb ratings (omdat iedereen blijkbaar marvel fanboy is vandaag of de enige stemmers nog zijn op imdb).

Prime vind ik geen goed aanbod hebben, daar ga je het meest gelijk in hebben dat van regio veranderen het meeste impact zal hebben. Dat lijkt mij vrij duidelijk. Het aanbod voor Vlaanderen is beschamend daar.

Maar goed, maakt niet uit. Voor mij komt elke streamingdienst vandaag te kort. HBO Max zal me op papier meest liggen, met daarnaast wellicht Netflix dat zeker qua nederlandstalige interface het altijd wint op de rest. Al deel ik de kritiek, en vrees ik dat de gouden tijd voorbij is, en het qua aanbod een stuk minder zal worden. Netflix slaagt er niet in om zich aan te passen in een wereld met meer concurrentie en daar innovatief mee om te gaan. Het wordt op deze manier een schim van zichzelf.
 
Vanwaar eigenlijk het idee dat IMDb een relic is van het verleden? Die hun database, querry capaciteit en opties zijn nog steeds enorm veel geavanceerder dan letterboxd en andere diensten. Letterboxd is vooral een mooiere doos maar veel zit er niet in imo.

Ik ga sowieso meer op mijn eigen smaak af dan popularity ratings dus ratings zijn voor mij niet zo belangrijk. Eens je over de 10k ratings hebt gaat het resultant ook niet veel verschillen met 100k ratings. Ik zie letterboxd eerder als social media waar IMDb veel meer een volwaardige te doorzoeken database is.
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar eigenlijk het idee dat IMDb een relic is van het verleden? Die hun database, querry capaciteit en opties zijn nog steeds enorm veel geavanceerder dan letterboxd en andere diensten. Letterboxd is vooral een mooiere doos maar veel zit er niet in imo.

Ik ga sowieso meer op mijn eigen smaak af dan popularity ratings dus ratings zijn voor mij niet zo belangrijk. Eens je over de 10k ratings hebt gaat het resultant ook niet veel verschillen met 100k ratings. Ik zie letterboxd eerder als social media waar IMDb veel meer een volwaardige te doorzoeken database is.
Letterboxd haalt het wel op community denk ik en veel van de letterboxd gebruikers hebben het gevoel dat Imdb een beetje beheerst wordt door het commerciele en eerder Amerikaanse cinema. Letterboxd gaat breder dan dat en geeft meer aandacht aan cinema uit andere delen van de wereld.
 
Terug
Bovenaan