Stranger Things

Stranger Things

het feit dat er nooit een hoofdpersonage sterft is voor mij ook wel een domper op de spanning en wordt zo wat te voorspelbaar.
Voor de rest geen klachten over het seizoen
ik veronderstel dat Nancy wel gaat sterven. Zou echt lame zijn moest ook zij kunnen ontsnappen

Dan hoeft ze alleszins niet meer kiezen tussen Steve of Jonathan. Phew, opgelost!

Zelf ben ik in de war door het idee dat er plots op elke murder site een portaal zou zijn. Ik weet dat flikken achterlijk zijn in dit soort verhalen, maar dat zou iemand toch al hebben mogen opmerken in die trailer, nee? Laat staan het portaal dat zou zijn verschenen in het midden van de openbare weg in het bos waar die reporter kid is gesneuveld?

Ik vond het toch allemaal niet zo geweldig. Op zich blijft het leuk om naar te kijken. De personages zijn sympathiek en de jaren 80 worden toch wel fijn nieuw leven ingeblazen.

Maar zoals eerder aangehaald, echt spannend wordt het niet. Het gedoe in Rusland brengt niet zo veel bij en persoonlijk vind ik die Vecna een vervelend personage.

Alles gekeken ondertussen. Aflevering 7 maakt wel veel goed imo, want daarvoor bleef ik zoals gezegd toch wel wat op m'n honger zitten.

Paar opmerkingen:

- Niks tegen Nancy, maar zoals eerder gezegd laat haar aub sterven. Alweer een 'groter' personage dat ontsnapt uit de klauwen van de 'o zo sterke Vecna' zou wel belachelijk beginnen worden. 1 keer met Max oké, maar geen 2 keer svp.

- Hoe heeft in hemelsnaam Brenner de aanval van de Demogorgon in S1 overleefd? Meneer heeft niet meer dan een schrammetje.

- Twist van dat het hulpje van Brenner 001 alsook Henry/Vecna blijkt te zijn vind ik geweldig. Dat hij 001 is had ik eigenlijk moeten zien aankomen, daar werd regelmatig naar gehint en ik had het gewoon niet door. Ik had het pas door nadat hij die militairen afmaakte in die gang. Teleurgesteld in mezelf.

- Plot van Mike/Will/Jonathan vond ik saai, oninteressant en (voorlopig) weinig toevoegen.

- Plot van Hopper was tof om te volgen, maar jammer genoeg ook niet spannend omdat je weet dat die niet gaat sterven. Net zoals die scène van Max in afl 4.

- Tenslotte hoop ik nog dat we een uitleg gaan krijgen hoe 001 aan zijn krachten is gekomen.

Seizoen 4 part 1 toch veel donkerder en harder geworden, het luchtige is er ferm van af. Wat goed is wel
Voor mij het beste siezoen tot nu toe, en goede spanning

Ben ook maar is herbegonnen want waren toch een paar gaten, was ook al 3 jaar geleden. Ben nu door seizoen 2.

wist niet meer dat Brenner al eens gepasseerd was idem Owens en dat Murray al in S2 er in zat

Ik blijf er wel bij dat Noah Shnapp niet kan acteren. Enige dat de jongen goed kan is wenen, jammeren en bang kijken ja sorry ma daar vult ge geen reeks mee (tenzij bridezillas ofzo).

Nog niet veel gelezen en gekeken hier, ben zelf 5 episodes ver en so far vind ik dit het 2de beste seizoen na het eerste, maar dat eerste zou ik eens moeten herbekijken om dat met 100% zekerheid te kunnen zeggen. Voorlopig vind ik alles zeer goed in elkaar zitten, maar zoals hier ook al eens aangegeven het gedeelte Rusland had voor mij ook niet gehoeven, komt een beetje over alsof ze voor die personages geen nut vonden maar ze toch wouden dat ze er in bleven dus gaven ze hun maar een totaal ander verhaal om te volgen. Beetje nutteloze filler IMO, zeker in afleveringen die 1 uur en 15 min duren.

Nog niet veel gelezen en gekeken hier, ben zelf 5 episodes ver en so far vind ik dit het 2de beste seizoen na het eerste, maar dat eerste zou ik eens moeten herbekijken om dat met 100% zekerheid te kunnen zeggen. Voorlopig vind ik alles zeer goed in elkaar zitten, maar zoals hier ook al eens aangegeven het gedeelte Rusland had voor mij ook niet gehoeven, komt een beetje over alsof ze voor die personages geen nut vonden maar ze toch wouden dat ze er in bleven dus gaven ze hun maar een totaal ander verhaal om te volgen. Beetje nutteloze filler IMO, zeker in afleveringen die 1 uur en 15 min duren.
Denk dat dat Rusland gedeelte vooral diende om de 'kids nekeer hun plan te laten trekken' tot nu toe kwamen Joyce en Hopper altijd wel ergens helpen nu wordt dat wat moeilijk

Denk dat dat Rusland gedeelte vooral diende om de 'kids nekeer hun plan te laten trekken' tot nu toe kwamen Joyce en Hopper altijd wel ergens helpen nu wordt dat wat moeilijk
Misschien wel... nuja tis maar een kleine opmerking ook tbh. Het doet niet af aan de kwaliteit van de totale show. Toen ik S3 bekeer was dat bijna het hele seizoen met het gevoel, duurt het nog lang... terwijl ik nu iet kan klagen over de lengte en dat het nog niet gedaan is. Goed herpakt na een voor mij persoonlijk slecht 3de seizoen.

S3 herbekeken en inderdaad minste van de 4.

Vind het niet overall slecht maat er zijn wel echt problemen hier. De humor wordt er teveel in geforceerd om te beginnen, Erica wordt er teveel in geduwd, goed dat die haar rol veel kleiner is. Het lijkt er op dat ieder koppel ineens ruzie moet hebben zelfs Joyce en Hopper die niet eens een relatie hebben. Hopper wordt ook precies getransformeerd in een soort Indiana Jones figuur wat niet echt werkt, dan vond ik 'gevangene Hopper die probeert te ontsnappen en terugkijkt op zijn leven' een stuk boeiender.

Maar het grootste probleem: de toon. Je zit nog met het spooky horror gegeven wat ook hier wel knap gedaan is maar dat wordt dan teveel gecombineerd met relatieproblemen, het puber relatie gegeven enzovoort. Het lichtvoetige matcht niet goed met het donkere van de eerdere seizoenen. Eigenlijk hebben ze zich op dat vlak compleet herpakt in seizoen 4 wat ik alleen maar kan toejuichen.

Ik vond S2 het minste van de drie. S3 ook pas herbekeken en vond het beter dan ik me herinnerde. In S2 had ik het "oei de serie is waardoor we te snel het einde zouden bereiken als we ons plan volgen dus we moeten iets bij verzinnen" gevoel dat een Lost bvb ook had in zijn 3de seizoen.

Net S4 E7 uitgezien, loved it. Voor mij was E4 wel de beste van de 7. Ben benieuwd hoe ze S4 gaan afronden en S5 gaan starten. Ik verwacht eerlijk gezegd een grote cliffhanger en geen opbouw van iets nieuws in S5, gewoon een voortzetting van het einde van S4 dat met een big reveal of iets gek gaat eindigen.

For real? Kvind da echt een lelijk eendje, zou die 40 killo wegen?
Lelijk nu ook niet, maar altijd dat pruilmondje is er teveel aan.

Voor s5 gaan ze die nr 8 erbij halen denk ik. Of wat zou anders de bedoeling van die geweest zijn?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan