Ik denk dat deel 2 van seizoen 4 inderdaad gaat over het gevecht tussen Vecna en Eleven. Om daarna in seizoen 5 (wat denk ik het laatste wordt?) te focussen op de Mind Flayer (die toch the big bad is) en de Upside Down.
 
Denk dat die wel definitief verslagen is of dat Vecna daar nog boven staat
Dat is hij sowieso niet eh. In S3 verslaan ze een creatie van de Mindflayer niet hem zelf, Vecna is een pion van de mindflayer, wordt in de serie ook duidelijk naar verwezen. Demegorgons zijn de veldtroepen en Vecna de generaal zegt Dustin. De mindflayer is the big bad van de upside down die sinds Season1 probeert op allerlei manieren de gewone wereld te betreden en over te nemen, eerst via de eerste gate en Will, dan via het stukje van zichzelf dat hij laat uitgroeien tot een groot Mindflayer monster via massa van ratten en mensen doordat de russen weer een gate proberen te maken en de minflayer dus terug een connectie heeft met de gewone wereld. Maar in S4 is er geen gate open, maar gebruikt hij Vecna om via de krachten van one slachtoffers op te offeren om zo kleine gates te maken overal. Dit lijkt dus gewoon het begin van een grotere aanval/overname van de Mindflayer die hij nu voorbereid via Vecna. Ook zie je Vecna steeds gestoken worden door die tentakel die overal in de upsidedown liggen ook, deze waren sinds S1 altijd al van de Mindflayer. Dus het lijkt er op dat het idd de mindflayer is die Vecna voed met krachten om zijn werk te doen.
 
Zag dat dit een paar dagen geleden gepost is: Wat ze daar in Rusland vinden belooft niet veel goeds.

 
Seizoen 5? Heb ik iets gemist? 😁

Enneu, is 001 niet gewoon de hele Upside Down op zichzelf? En dus niet de generaal van de mind flayer zoals Dustin oppert?
Slechts 1 iemand met zulke 'krachten' kan op aarde zijn, en dat blijkt El te zijn na hun gevecht in't lab. Dus wordt 001 gebanned naar een parallelle wereld waar hij z'n gang kan gaan? Maar hij blijft natuurlijk proberen om z'n plek op aarde terug te veroveren op verschillende manieren. Eerst via z'n eigen portal in het lab, dan via de Russen en nu via allerlei kleine portals. En de tentakels waar hij zichzelf telkens in hangt op zolder is gewoon de voeling met z'n eigen werkelijkheid.
Allez, zo zie ik het precies 😏
 
Laatst bewerkt:
Dode Joyce in laatste aflevering? Zou wel passend zijn denk ik de moederfiguur die wegvalt in aanloop naar seizoen 5. En dan de kids die in de laatste scene van de reeks confused naar Beetlejuice zitten te kijken.
 
Indien dat een gerucht is, zou ik wel willen aanhalen om zoiets niet meer te doen :)
Ik kijk geen trailers of dergelijke en lees geen theorieën/geruchten.
En vanaf het moment dat een serie start, check ik het topic niet meer tot ik het gezien heb.
 
Seizoen 5? Heb ik iets gemist? 😁

Enneu, is 001 niet gewoon de hele Upside Down op zichzelf? En dus niet de generaal van de mind flayer zoals Dustin oppert?
Slechts 1 iemand met zulke 'krachten' kan op aarde zijn, en dat blijkt El te zijn na hun gevecht in't lab. Dus wordt 001 gebanned naar een parallelle wereld waar hij z'n gang kan gaan? Maar hij blijft natuurlijk proberen om z'n plek op aarde terug te veroveren op verschillende manieren. Eerst via z'n eigen portal in het lab, dan via de Russen en nu via allerlei kleine portals. En de tentakels waar hij zichzelf telkens in hangt op zolder is gewoon de voeling met z'n eigen werkelijkheid.
Allez, zo zie ik het precies 😏
Kan ook werken, ben benieuwd welk van de twee het is. Ik heb persoonlijk niet het gevoel dat de upside down ontstaan is met one, eerder dat de toegang dan geopend is voor de eerste keer.
 
Indien dat een gerucht is, zou ik wel willen aanhalen om zoiets niet meer te doen :)
Ik kijk geen trailers of dergelijke en lees geen theorieën/geruchten.
En vanaf het moment dat een serie start, check ik het topic niet meer tot ik het gezien heb.
Idem hier, kijk nooit trailers van films en series enz.
Ze laten soms van alles al zien en dan valt het vaak tegen.
Ik verafschuw ook series en programma’s die na het eind van de aflevering al stukken laten zien van de volgende. Maar das mijn persoonlijke stoornis 😬
 
Terug
Bovenaan