Stranger Things

Stranger Things

Should i stay or should i go ... ? Fernandooooo :p

Daar zijn ze al weer op youtube

Was even moeilijk hier om er terug in te komen met de eerste nogal lange episode. Pas in de 2de lukte het dan wel.
Lijkt wel of ze zich soms nog wat inhouden voor de laatste chapters, dat groot budget is ook niet oneindig.

Laatst bewerkt:
Reeds de eerste 4 episodes kunnen bekijken en ze konden me bekoren! Zelfde niveau als S4 en er komen elementen van de voorgaande seizoenen in terug, wie een rewatch van de eerste 4 seizoenen gepland heeft, zal volledig meekunnen.

Ik vond de eerste 4 afleveringen van Stranger Things wel weer goed, maar ik verwacht toch meer na het sterke 4e seizoen. Het einde was wel heel sterk.

Yep hier ook alle 4 gezien nu en goed bevonden. Gaat volledig voort in de toon van het 4e seizoen. De serie is opgegroeid samen met het publiek en de kids van weleer. Veel grauwer, gortiger en all round bloederiger dan die eerste seizoenen.

Was eerlijk gezegd niet meer volledig mee met 008, had misschien best ook eerst nog eens voor een rewatch gegaan want is blijkbaar van het 2e seizoen wat toch ook weeral 8 jaar geleden is. Bedankt showrunners voor die second long flashbacks want die helpen toch wel. 😅 Ook benieuwd naar Max haar hide out en welke traumatische herinnering Vecna daar buiten houdt en zoals @Pinkman zei Will (& Robin) MVPs so far! Wat een serieuze prestatie is gezien hij vorig seizoen werd weggecijferd en de enkele scenes waarin hij aan bod kwam eerder filler waren. Ergens ook wel mooi dat ze hem nu terug zo prominent in beeld brengen om zo full circle het einde met het begin te verbinden.

Ik vermoed dat Max voor de finale ook wel zal terugkeren naar de echte wereld en net als Will "eleven" zal beginnen rollen op D10s als lid van de DND party die met Vecna gaat afrekenen. :hurrr:

K vind het eigenlijk toch heel zwak geworden. Altijd maar hetzelfde zonder de charme van de kinderen. Met volwassenen vermomd als tieners pakt die 'home alone' aflevering 3 toch echt niet meer. Ze hebben er uit miserie zelfs wat verse kinderen bijgehaald. Uitkijken voor de sport maar Netflix mag toch stoppen met seizoenen bijschijten en er dan tien jaar over doen.

ze slagen er altijd wel in om op een hoogtepunt te eindigen elk (half)seizoen en dat is deze keer niet anders. Maar de weg er naartoe was soms wel komisch slecht.

Laatst bewerkt:
K vind het eigenlijk toch heel zwak geworden. Altijd maar hetzelfde zonder de charme van de kinderen. Met volwassenen vermomd als tieners pakt die 'home alone' aflevering 3 toch echt niet meer. Uitkijken voor de sport maar Netflix mag toch stoppen met seizoenen bijschijten en er dan tien jaar over doen.
Inderdaad.
S1 (en deels S4) was absolute top maar dat is toch echt maar plattekes.

Het enige goeie aan S5 is de Dolby Atmos mix met een pak bass voor mensen met een surroundsysteem.

Momenteel aflevering 3 aan het kijken. Redelijk zwakjes tot hiertoe imo. Wat me super super super super hard irriteert en de immersie volledig kapot kapot maakt: Het moeten 15-16 jarigen voorstellen, maar je ziet gewoon de overduidelijke giga baardgroei, voornamelijk bij Lucas bijvoorbeeld.

Holly moet een 7-jarige voorstellen?

Laatst bewerkt:
Ik heb een serieus probleem met mijn suspension of disbelief

De demogorgons zijn biologische wezens van vlees en blood die door tientallen soldaten beschoten worden inclusief 50 cal geschut. Die dingen hebben in de serie gewoon godmode aan staan wanneer het script erom vraagt.

Also, een bataljon soldaten gaat in een cirkel staan om te schieten op een doelwit in het midden (allemaal full auto) en dat duurt minuten lang zonder friendly fire? Meh...

Laatste episode was dan weer de beste, maar meh... De dialogen zijn wel echt verslechterd imo.

Hoe is useless Will in vijf minuten tijd sterker dan Eleven na vijf seizoenen?

Laatste episode was dan weer de beste, maar meh... De dialogen zijn wel echt verslechterd imo.

Gay powers uiteraard.... :D no offence ma bon ik geef toe ze hebben met de gay sidestory een mooie afsluiter van kunnen maken in dit eerste deel. Embrace your gay powers....

Ik snap niet goed waarom de term uitmelken hier gebruikt wordt. Er waren toch 5 seizoenen aangekondigd van in het begin? Het is niet dat ze er nog seizoenen bij plakken vanwege het 'succes' zoals andere series.

De demogorgons zijn biologische wezens van vlees en blood die door tientallen soldaten beschoten worden inclusief 50 cal geschut. Die dingen hebben in de serie gewoon godmode aan staan wanneer het script erom vraagt.

Also, een bataljon soldaten gaat in een cirkel staan om te schieten op een doelwit in het midden (allemaal full auto) en dat duurt minuten lang zonder friendly fire? Meh...
Is toch al door heen de ganse serie dat Demogorgons enorm weerbaar zijn tegen kogels? Ze hebben effectief meerdere kogels nodig IN hun hoofd om nog maar net KO te gaan en dan zijn ze nog niet eens effectief dood. Hopper moest bv. vorig seizoen ook een zwaard nemen omdat de kogels van zijn AK helemaal niets deden in die gevangenis.

Dat laatste ben ik wel akkoord mee, dat vond ik op het moment zelf ook wel wat frappant :laugh:

Het lijkt mij nog wat vroeg om te zeggen dat Will sterker is dan Eleven. Zijn krachten zijn ook verschillend dan die van Eleven.

Bij Will zat het ook duidelijk in 't kopke dat zijn in zichzelf moest geloven en niet de zwakkeling moest uithangen. :tongue:

Ik snap niet goed waarom de term uitmelken hier gebruikt wordt. Er waren toch 5 seizoenen aangekondigd van in het begin? Het is niet dat ze er nog seizoenen bij plakken vanwege het 'succes' zoals andere series.

Is toch al door heen de ganse serie dat Demogorgons enorm weerbaar zijn tegen kogels? Ze hebben effectief meerdere kogels nodig IN hun hoofd om nog maar net KO te gaan en dan zijn ze nog niet eens effectief dood. Hopper moest bv. vorig seizoen ook een zwaard nemen omdat de kogels van zijn AK helemaal niets deden in die gevangenis.

Dat laatste ben ik wel akkoord mee, dat vond ik op het moment zelf ook wel wat frappant :laugh:

Het lijkt mij nog wat vroeg om te zeggen dat Will sterker is dan Eleven. Zijn krachten zijn ook verschillend dan die van Eleven.

Bij Will zat het ook duidelijk in 't kopke dat zijn in zichzelf moest geloven en niet de zwakkeling moest uithangen. :tongue:
Ik ga het zeker nog uitzien ze! Maar het heeft zijn charmes hoe dan ook naar mijn mening verloren :p

Goed uitgelegd!

Ik heb mij alvast nergens aan gestoord. Ok, de personages zijn irl ondertussen al redelijk volwassen maar ze kunnen imo nog doorgaan voor late tieners. Het viel mij op maar niet in die mate dat het storend was.

Ik moest me juist kapot lachen met die scène. Hoe belachelijk was dat.

De VFX trok ook echt op geen hol in episode 4.

Ik blijf toch serieus op mijn honger zitten. In het verleden alle episodes direct gebingewatched, nu kan het mij amper boeien om episode 5 te zien.

Klopt wel dat het tonaal serieus verschilt met dat eerste seizoenen dat een meer pg13 amblin ET vibe had en zo zeker ook zijn charme. Snap dus wel dat als je daar wild van was dat je het jammer kan vinden dat de reeks een andere weg is ingeslagen. Die ommezwaai werd wel reeds ingezet in het vorige seizoen dus niet geheel onverwacht dat deze daar op voort bouwt. Persoonlijk vond ik die meer grimmige feel geweldig dus ben wel blij dat deze daar verder in gaat.

Het valt natuurlijk wel op dat de cast ouder is maar wordt nergens echt gespecifieerd dus ik zie ze gewoon als 18 jarigen. Dat ze nu zelf kids moeten redden helpt daar wel bij. Steve, Nancy en Robin zijn nog altijd duidelijk ouder dus de dynamiek werkt nog.

Enige minpunt tot nu vind ik dat driehoek gedoe met Steve en Nancy en die depri dweeb die er eigenlijk altijd maar wat bij loopt. Hopelijk krijgt die ook nog zijn redeemer episode zoals Will de zijne heeft gehad want anders mag die als volgende eraan zodat we er ineens vanaf zijn. :biglaugh:

Moet het toch vooral hebben van de jaren 80 charme, die ook niet meer helemaal intact is met de vele CGI.
Persoonlijk is voor mij het beste eraf sinds Vecna op de proppen is gekomen. Maar ik kijk seizoen 5 wel voor de volledigheid, maar ik merk bij mezelf weinig van de opwinding die ik bij seizoen 1 ervoer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan