Het is een beetje de manier waarop imo. Onbelangrijke personages worden in een kwestie van seconden koudweg afgemaakt, maar als het een hoofdpersonage is wordt dat telkens opnieuw uitgerokken en uitgerokken en uitgerokken om dan uiteindelijk op niets uit te draaien. Dat is kunstmatige spanning die niets toevoegt. Het equivalent van de slechterik die ruim de tijd neemt om zijn kwaadaardig plan uit te doeken te doen aan een schijnbaar verslagen James Bond. Nogal meh, 80s homage of niet.

Je kan gerust plot armor in je serie steken zonder dat het belachelijk wordt.

Sure, daar ga ik zeker mee akkoord. Maar dat is geen argument tegen plot-armor, da's een argument tegen clichés in het script.
 
Goh. Misschien wel, maar er gaan toch wel andere grote personages dood. Carlo Kannewasser, Sirius Zwarts, Perkamentus,... Was toch altijd wel heftig.
Rowling slaagde er altijd wel in om zijpersonages te schrijven waar je om ging geven en waarvan het pijn deed ze te verliezen. Hier zitten die ook wel in de serie alleen wegen die personages minder door op de plot. Dat kan nu ook wel liggen aan het feit dat Harry Potter natuurlijk heel hard gefocust was op Potter en je hier veel minder 1 centraal personage hebt, het heet nog altijd Stranger Things en niet Jane Hopper
 
Kate Bush - Running up that hill is imo toch de platste pop die ik ooit gehoord heb, daar hadden ze mij niet echt mee.
Dan liever die master of puppets of hoe dat ook heet.
 
Seizoen 3 vond ik zeer matig en onnodig, maar dit 4de seizoen maakt zoveel goed. Met heel veel plezier uitgekeken.
 
Gisteren uitgekeken. Heerlijk. Als je mijn vriendin 3x aan het janken krijgt is 't wel geslaagd.

Persoonlijke bevindingen:

- Vecna's background development was zeer goed
- Rusland was misschien overbodig maar goed voor de romantische kant van het verhaal
- Te veel filler door Elevens memories, maar waren waarschijnlijk nodig om Vecna te verduidelijken
- Hoe brutal was Jasons dood?
- Ligt het aan mij of was die Demogorgon in Rusland véél dodelijker dan die uit S1?
- Dit seizoen was voor mij samen met S1 echt het beste
 
denk dat ik wel heel wat 80s references mis, maar dat breekt de serie gelukkig niet voor mij.
Gelukkig pasten de song keuzes bij de scenes, waardoor het een versterkend effect had op de ervaring van de song en de scenes.
in een van de eerste seizoenen was die broer van Will ook continu een song aan het kapot spelen, weet niet meer welke maar dat paste toen ook goed.
 
geen idee over Kate Bush haar volledige discography; Running Up That Hill doet mij weinig, zeker zonder de scene van Stranger Things. Ik blijf daar te veel op mijn honger zitten, iets dat ik met alle platte pop heb.
 
De laatste aflevering kon idd wat korter, maar dit seizoen is echt top notch imo. Ik kijk al uit naar S5.
 
De hype zeker niet waard.
En dan vooral het laatste uur met teveel emo.
Ik ben ook niet mee met de hypetrain, zeker niet voor die laatste twee afleveringen.
Helft kan niet acteren, plotarmor langs alle kanten, acties van personages hebben soms geen gevolgen, zo gepusht emo dat ik begon te lachen ermee, personages die ze te hard verrrry cool willen maken,...

Ik ben teleurgesteld want het seizoen begon goed en de verhaallijnen pakten wel (001 bv). Teveel fanservice voor mij.
 
Terug
Bovenaan