Stranger Things

Stranger Things

Tgoh dat is gewoon puur toeval. Er zullen altijd wel referenties naar eender wat zijn als je een deftige serie maakt.

Dat denk ik nu toch ook, of althans het werd toch niet opgebouwd om er echt op te gelijken.
Het is gewoon gelijkaardig...

Serie gisteren uitgekeken. Wat een topper! Vond het vroeger al goed maar nu hebben de Duffer mannen het toch naar een nog wat hoger niveau getild. Een dikke 9/10 dit seizoen

Enige 2 minpuntjes:
- Je wel merkt dat er een paar jaar tss dit en het vorige seizoen zitten. Vooral bij Will valt dat op. Ventje is irl nog maar 17 maar kan makkelijk voor een 22 jarige doorgaan, zelfs met dat kapsel :laugh: Hopelijk komt S5 wat vlugger nu

en

- Waar zijn die leger mannen die achter Eleven zaten plots heen? Die weten niet dat Hawkins letterlijk in brand staat... Kwam beetje onlogisch over

Serieus pluspunt:

Metallica Rules!!!

Serie gisteren uitgekeken. Wat een topper! Vond het vroeger al goed maar nu hebben de Duffer mannen het toch naar een nog wat hoger niveau getild. Een dikke 9/10 dit seizoen

Enige 2 minpuntjes:
- Je wel merkt dat er een paar jaar tss dit en het vorige seizoen zitten. Vooral bij Will valt dat op. Ventje is irl nog maar 17 maar kan makkelijk voor een 22 jarige doorgaan, zelfs met dat kapsel :laugh: Hopelijk komt S5 wat vlugger nu

en

- Waar zijn die leger mannen die achter Eleven zaten plots heen? Die weten niet dat Hawkins letterlijk in brand staat... Kwam beetje onlogisch over
Die gingen achter 11 aan maar Brenner wist die nog buiten te smokkelen he. Daarna schakelt ze die helikopter uit waardoor ze ook geen zicht meer hebben op waar ze is. En het leger zal ook wel moeten gaan helpen zijn in Hawkins na de ramp. Maar het lijkt mij wel logisch dat degene die achter 11 aan zitten een soort black ops team zijn, geen normale militairen

Die gingen achter 11 aan maar Brenner wist die nog buiten te smokkelen he. Daarna schakelt ze die helikopter uit waardoor ze ook geen zicht meer hebben op waar ze is. En het leger zal ook wel moeten gaan helpen zijn in Hawkins na de ramp. Maar het lijkt mij wel logisch dat degene die achter 11 aan zitten een soort black ops team zijn, geen normale militairen

die Sullivan heeft hen toch nog zien wegrijden in een wel heel opvallend busje he. Maar goed, duikt ongetwijfeld begin volgend seizoen wel weer op.

De tweede helft van het seizoen was een stuk beter en vooral aflevering 8 vond ik top. Vecna vind ik op zich echt geen leuk personage. Zijn backstory maakt het allemaal wat interessanter. Maar ik hield meer van het soort onbestemde, de uit een andere dimensie vreemdheid van de Mind Flayer. Ook de Russische verhaallijn bleef tot het eind maar flauw. En zet iemand die stoner op een kanon aub (de scene met zijn collega deed helemaal mijn broek afzakken).

Maar al bij al blijft het geweldig entertainment. Karakters waar je van houdt, veel te gekke scenes, massa's nostalgie,... Spannend wordt het zelden of nooit maar toch meestal met een smile op mijn gezicht gekeken. Seizoen 5 mag een beetje harder zijn (wat dat betreft
gek hoe terloops die Jason er aan gaat, met je ogen knipperen en je mist het.
.

De 90's nostalgia komt eraan, nieuwe kids, nieuwe referenties. Geen Kate Bush meer maar Nirvana, geen Ghostbusters meer maar Jurassic park of Casper the friendly ghost. Dat lijkt mij de logische volgende stap.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben denk ik. Er lijkt sowieso al een 90's revival aan de gang te zijn, zeker in kledij en muziek al goed merkbaar. Televisie en film misschien nog iets minder maar dat zal maar een kwestie van tijd zijn neem ik aan.

Ik kan hier niets meer zeggen dat nog niet gepasseerd is, maar inderdaad, wat een einde én wat een seizoen.

- Voornamelijk grote opbouw naar S5, en inderdaad zoals Jules het al verwoorde beetje "Deadly Hallows Part 1" gevoel,
- Fameuze plot armor inderdaad, al weet ik niet of Max het effectief zal overleven? Haar lichaam heeft 11 uiteindelijk gered maar haar geest was leeg? Nancy/Steve/Robin zouden toch ook gewoon in een mum van tijd gewurgd zijn door Vecna? De 'original' Demogorgon was plotseling door Hopper ook veel makkelijker te doden (omdat de deeltjes in de kopies al vernietigd waren)?
- Eddie Munson was inderdaad een topkarakter, veel charisma en zal gemist worden!
- De lange duur van de afleveringen heeft mij totaal niet gestoord, of toch zeker niet bij de latere episodes, maar de eerste aflevering of de eerste twee met veel background story, 11 die gepest werd etc., was uiteindelijk een beetje overbodig. Het achtergrondverhaal van Henry/001/Vecna was dan weer geweldig gebracht,
- Ik vond de dynamiek tussen Joyce en Murray ook fantastisch, en Yuri de kadee daar nog bovenop, ik kwam niet meer bij, :laugh:
Zeker niet de belangrijkste of meest interessante verhaallijn (Rusland), maar ik vond de momenten daarin wel altijd mooi, ook het duo Hopper-Enzo,
- Uiteindelijk heeft de crew Mike/Jonathan/Will/stoned dude niet zoveel 'verwezenlijkt' dit seizoen?

Laatst bewerkt:

Dit was toch wel echt een vette scene.

Of zoals ene "green light creations" op youtube zei :
That is the most badass thing any mortal could do! Playing metal rock in an alternate dimension while being swarmed by demo-bats as lightning storms in the background! Eddie Munson is a legend! ⚡🎸⚡🎸⚡
En ene Nick Rawlins :
The fact he risked his life to finish the solo is as metal as it gets.

Very metal indeed. 🤘

Gisteren ook uitgekeken. Qua entertainment echt wel top! Van elke minuut genoten! Met Metallica op achtergrond was een kippenvelmoment!

De songkeuze in Stranger Things is echt geniaal. Eerst Running Up That Hill.
En dan Master of Puppets, de lyrics passen ook helemaal in het thema:

Master of Puppets I'm pulling your strings
Twisting your mind and smashing your dreams
Blinded by me, you can't see a thing
Just call my name, 'cause I'll hear you scream
Master

En ook

I will occupy
I will help you die
I will run through you
Now I rule you too

Was echt een kippenvelmoment, mijn favoriete band in mijn ondertussen favoriete serie! Alleen jammer dat het internet al gespoiled heeft dat MoP erin zou zitten, als ik het niet verwacht had was het effect nog eens zo groot geweest.
/SPOILER]

Blijkbaar heeft Bobby Brown ook al kritiek gegeven op de plot armor. De Duffers hun reactie: dat is hier Hawkins, niet Westeros

Ik geef ze gelijk !

Ik snap niet waarom iedereen zo zit te wachten tot er iemand doodgaat, what the fuck. Ik ben nog altijd zuur dat Samwise dood is, laat staan Eddie Munson. Niet elke serie heeft behoefte aan main characters die neervallen links en rechts, zo zijn er al series. Dit is een feelgood 80s homage serie, laat dat toch zo blijven. :music:

Ik geef ze gelijk !

Ik snap niet waarom iedereen zo zit te wachten tot er iemand doodgaat, what the fuck. Ik ben nog altijd zuur dat Samwise dood is, laat staan Eddie Munson. Niet elke serie heeft behoefte aan main characters die neervallen links en rechts, zo zijn er al series. Dit is een feelgood 80s homage serie, laat dat toch zo blijven. :music:
Eigenlijk wel waar, bij Harry Potter vroeg toch ook niemand zich af wanneer ze nu is Ron gingen vermoorden?

Ik geef ze gelijk !

Het is een beetje de manier waarop imo. Onbelangrijke personages worden in een kwestie van seconden koudweg afgemaakt, maar als het een hoofdpersonage is wordt dat telkens opnieuw uitgerokken en uitgerokken en uitgerokken om dan uiteindelijk op niets uit te draaien. Dat is kunstmatige spanning die niets toevoegt. Het equivalent van de slechterik die ruim de tijd neemt om zijn kwaadaardig plan uit te doeken te doen aan een schijnbaar verslagen James Bond. Nogal meh, 80s homage of niet.

Niemand zegt dat iedereen moet afgemaakt worden, maar je kan gerust plot armor in je serie steken zonder dat het belachelijk wordt.
Behalve dat vond ik het wel een goed seizoen trouwens.

Terug
Bovenaan