Sterrenrestaurants

Weigert al jaren een michelin ster omdat ze dan hun prijzen moeten omhoogdrijven en dat wilt hem niet, top restaurant.

Is dat zo? Prijszetting is toch onafhankelijk van een ster?
Hij kan toch perfect de ster aanvaarden en prijzen gelijk houden?

Of zou dan een stuk de “kartelvorming” als het gaat om prijzen per aantal sterren in gevaar komen (ik zeg maar iets).

Is dat zo? Prijszetting is toch onafhankelijk van een ster?
Hij kan toch perfect de ster aanvaarden en prijzen gelijk houden?

Of zou dan een stuk de “kartelvorming” als het gaat om prijzen per aantal sterren in gevaar komen (ik zeg maar iets).

Dat is ook mijn gedacht. Zeker een eerste ster zou op zich geen prijsverhoging mogen inhouden.
Dat ze dan richting 2de ster willen dan kan ik begrijpen dat er bepaalde kosten omhoog gaan om servies en kwaliteit omhoog te doen.
Maar een ster weigeren omdat je je prijzen niet wil laten stijgen lijkt me raar.

Ik vind het ook raar ze maar is alleszins wat er mij ooit verteld is geweest jaren geleden en ik denk zelfs door de eigenaar zelf.

Los ervan, ik vind het een geweldig restaurant en zeker de moeite waard om te bezoeken.

Lof is m.i ondergewaardeerd.
Prijs/kwaliteit voor mij in Gent bij de beste.
Hele leuke setting ook.
En doordat het een beetje minder gekend is, ook steeds plaatsjes vrij.

Onlangs geweest en voor 235 eur super gegeten (2 personen).
Voor wat je daarvoor in ruil krijgt vind je niks beters hier.
Zeker doen.

Ik heb daar onlangs het vegan menu gegeten met een vriendin. Heerlijk! Creatieve gerechten en fijne sfeer ook gewoon.

@stowaway : ja wij zaten zowat aan lagere tafel, precies iets hogere salontafel, zeteltjes.
Dat had wel iets.

Sfeer is er inderdaad heel relaxed.

Iemand al naar sensum geweest? Ook een fijn adresje.
En op maandag open.

@stowaway : ja wij zaten zowat aan lagere tafel, precies iets hogere salontafel, zeteltjes.
Dat had wel iets.

En op maandag open.

En dat ligt op het domein van AZ Maria Middelares? Raar ...

edit: m'n vrouw is daar blijkbaar geboren :D
Sensum zit blijkbaar in het oude ziekenhuisgebouw.

Dat had wel iets.

En op maandag open.
Mijn vrouw is onlangs in Sensum gaan lunchen en was zeer enthousiast. Zeer leuke setting, fijne keuken en goede service. Zat aan +-100€/pp en blijkt zeker voor herhaling vatbaar, dus ik zal zelf binnenkort ook wel eens gaan.

Bon, naar ‘t Zilte geweest in Antwerpen.

Onderaan het Mas verwelkoming, men gaat mee naar de lift, drukken voor jou op het knopje en de lift naar boven! Daar gaan de deuren open, twee mensen staan je daar op te wachten, nemen uw jas aan.
Aperitief in de lounge genoten met enkele verrukkelijke hapjes.
Keuze uit diverse champagnes.

Daarna aan tafel, de ene parel na de andere. Heel fijn ook dat er veel plaats is tussen de tafels, discreet.
Heerlijke wijnen, een enorme kaart, echter wel voor wijn per glas gekozen.
Na toilet bezoek komen ze je stoel onder uw gat schuiven en voor de vrouwen voorzien ze een bankje voor de handtas! Prachtig !

Bij het dessert kwamen ze met een karretje dessertwijnen. Afgrond met chateau d’Yquem.

Top-avond! En ook een hele attente bediening, op het einde kwam de chef ook nog eens langs.

Volgende stop is nog eens Vrijmoed.

10-BDABB3-4272-431-F-9250-10-A00-B670-D3-F.jpg
Ook gereserveerd voor een diner in juli.

Can't wait.

Ga de madam er ook ten huwelijk vragen, 't is te hopen dat ze ja zegt, anders wel een heel dure avond :unsure:

Ahja en ook een overnachting in hotel Julien erbij genomen.

Eerst gekeken naar Botanic Sanctuary maar de vele mindere reviews (en prijs) schrikken mij wat af.

Gisteren bij de Seir gaan eten. Wat een genot!
Een zeeduivel smaakt beter dan hij er uit ziet.

Wel serieus wijn moeten kappen om te kunnen volgen bij elk gerecht. Dat ging net iets te snel :laugh:

Gisteren Oak gedaan met 3 vaste restaurantvrienden :)

Ik heb weinig referentie want eigenlijk eerste keer in een sterrenrestaurant, maar mijn verwachtingen werden absoluut wel waargemaakt. Gezellige sfeer, goede bediening, enthousiaste sommelier die het allemaal smakelijk kon uitleggen. HEEL lekker gegeten, van de amuses tot het dessert heeft eigenlijk alles me enorm gesmaakt. Alles goed op smaak, mooi gepresenteerd, genoeg/niet te weinig/niet te veel.

Voor herhaling vatbaar!

Straks nog eens naar de Kristallijn. Blijft voor mij prijs/kwaliteit een topper :)

Ik heb het hier wss al is gezegd maar De Troubadour in Berchem, Antwerpen.

Weigert al jaren een michelin ster omdat ze dan hun prijzen moeten omhoogdrijven en dat wilt hem niet, top restaurant.

De eigenaar, John Verbeeck, komt dikwijls het menu uitleggen zoals enkel hij dat kan, in het sappig Antwerps.

Was 1 van de eerste TV koks op ATV (regionale Antwerpsen TV). Fantastische kerel.

Prijs/kwaliteit top
Er staat vandaag een interview met de hoofdinspecteur van Michelin in HLN naar aanleiding van de uitreiking van de michelinsterren vandaag, daar staat in vermeld dat je helemaal geen Michelin kunt weigeren.

Kan je een ster ‘weigeren’?​

Stel je bent een getalenteerde chef, maar je blijft liever weg van de spotlights van Michelin. Is dat een optie? “Nee”, stelt Werner Loens duidelijk. “De ster behoort toe aan de consument en aan Michelin. Een ster wordt gegeven om duidelijk te maken aan de consument dat dit restaurant de moeite is om te gaan eten. Als chef of restaurant kan je dus geen ster weigeren.”

Er staat vandaag een interview met de hoofdinspecteur van Michelin in HLN naar aanleiding van de uitreiking van de michelinsterren vandaag, daar staat in vermeld dat je helemaal geen Michelin kunt weigeren.

Kan je een ster ‘weigeren’?​

Stel je bent een getalenteerde chef, maar je blijft liever weg van de spotlights van Michelin. Is dat een optie? “Nee”, stelt Werner Loens duidelijk. “De ster behoort toe aan de consument en aan Michelin. Een ster wordt gegeven om duidelijk te maken aan de consument dat dit restaurant de moeite is om te gaan eten. Als chef of restaurant kan je dus geen ster weigeren.”

Maar het restaurant kan uiteindelijk wel kiezen om dat bordje niet op te hangen en de ster niet te vermelden op hun website etc.

Terug
Bovenaan