Sterrenrestaurants

Sorry voor het cynisme.

Als jij gelukkig bent, dan is dat uiteraard het belangrijkste 👌 voor mij zou dat de prijs doen zakken, een beetje zoals gaan shoppen en ze staan daar direct naast u: ‘meneer kan ik u helpen?’ dan wil ik daar al direct niets kopen

Zetel onder uw gat en handtas op verhoog is iets te Brits en klassiek voor mij.

In The Jane boven drukken ze ook op het knopje in de lift, en daar betaal je een derde. Ik weet wat je hebt meegemaakt (eten en drank om achterover te vallen) maar dat rechtvaardigt die prijs niet vind ik.

Serieuze vraag: was je omgeven door volk in chique kledij en een beetje m’as tu vu?

Laatst bewerkt:
Sorry voor het cynisme.

geen probleem :).

Ik was er zelf een beetje verbouwereerd van. Op een knopje van de lift kan ik zelf duwen en na bezoek toilet had ik ook niet door dat men achter mij stond. Maar oké blijkbaar hoort dat erbij.

Laat ons zeggen dat ik er eens heen wou. Persoonlijk vind ik het de meerprijs tov bv vrijmoed of een Karel de Stoute niet waard (voor mezelf dan).
Ik ga vaak naar Karel De stoute en Lys d’or in Gent, het is er inderdaad minder stijf.

Maar kijk, het is van de to do list :)

Om even verder te gaan op tweede verdieping The Jane (Untitled): ze hebben daar een Japans toilet. Twee maal gebruikt van gemaakt 😄

In The Jane boven drukken ze ook op het knopje in de lift, en daar betaal je een derde. Ik weet wat je hebt meegemaakt (eten en drank om achterover te vallen) maar dat rechtvaardigt die prijs niet vind ik.

Serieuze vraag: was je omgeven door volk in chique kledij en een beetje m’as tu vu?

Le Pristine staat nog op de lijst. Daar al geweest ?

Mensen waren niet overdreven chique. Ik let als man vooral op schoenen. En dat was wel oké, maar dat is subtiel.
Ik vond niemand blasé behalve twee jonge mannen die op de één of andere manier opvielen.

Er was ook een koppel dat op de foto ging met de chef, het zou zelf niet in me opkomen.

Niet vergeten dat Zilte 3* is he, dat zijn dan de prijzen.
Bij Boury zat ik aan 800€ kort na hun 3e * dus de prijzen zullen ook nog wel stijgen. Service was daar ook gelijkaardig en ik moet zeggen, mij stoort dat absoluut niet. Dat beperkt jou toch op geen enkele manier? Ik voel me daar absoluut niet ongemakkelijk bij.

Bankje voor handtas is trouwens altijd ne winner hier, handig voor de madam 😁 anders staat die handtas op tafel of vensterbank ofzo.

Inderdaad, laat de Jane 3 sterren verkrijgen. Identiek menu dat nu 400€ kost, kost dan plots 800€. Gewoon door die extra ster. :tongue:

400€ voor 2 bij The Jane geloof ik toch ook niet hoor. Zal wel eerder 600-700€ zijn?
Dat hangt er vanaf welk menu je daar neemt en of je aangepaste wijnen neemt of niet

Deze menu ziet er alvast duur uit :)

Ik vind het altijd moeilijk of niet vergelijkbaar tussen restaurants onderling.

Niet vergeten dat Zilte 3* is he, dat zijn dan de prijzen.
Bij Boury zat ik aan 800€ kort na hun 3e * dus de prijzen zullen ook nog wel stijgen. Service was daar ook gelijkaardig en ik moet zeggen, mij stoort dat absoluut niet. Dat beperkt jou toch op geen enkele manier? Ik voel me daar absoluut niet ongemakkelijk bij.

Bankje voor handtas is trouwens altijd ne winner hier, handig voor de madam 😁 anders staat die handtas op tafel of vensterbank ofzo.

Ja ik vind die prijs wel niet verkeerd voor 't Zilte. Die prijs heb ik in het Hof van Cleve ook betaald en dat was zelfs 5 jaar geleden. En in tegenstelling tot die laatste dineert ge ook wel op een unieke locatie.

Grappig dat iedereen zo lovend is over het bankje voor de handtas. Ik ben net terug van 10 dagen Mexico (Yucatan) en in elk restaurant waar we zijn gaan eten zetten ze een bankje of mini kapstok aan tafel voor de handtas. En zeker niet altijd even gastronomisch. :)

Laat ons zeggen dat ik er eens heen wou. Persoonlijk vind ik het de meerprijs tov bv vrijmoed of een Karel de Stoute niet waard (voor mezelf dan).
Ik ga vaak naar Karel De stoute en Lys d’or in Gent, het is er inderdaad minder stijf.

Karel De Stoute ... ik wil daar nu al zo lang naar toe. Maar meestal geen plaats of verdwijnt het weer uit onze gedachten als we iets zoeken om te eten in Gent.

Vrijmoed vond ik zelf niet zo super. Oak en Lof staan ook nog op het lijstje om te gaan eten. Maar Oak is ook weeral zo'n pest om te reserveren met hun boekingsysteem dat altijd volgeboekt staat.

Oak en Lof staan ook nog op het lijstje om te gaan eten.

Lof is m.i ondergewaardeerd.
Prijs/kwaliteit voor mij in Gent bij de beste.
Hele leuke setting ook.
En doordat het een beetje minder gekend is, ook steeds plaatsjes vrij.

Onlangs geweest en voor 235 eur super gegeten (2 personen).
Voor wat je daarvoor in ruil krijgt vind je niks beters hier.
Zeker doen.

Laatst bewerkt:
Peter Goossens stopt er eind dit jaar mee in Hof van Cleve.
Een vriend is vorige week gegaan en de menu is 200 euro duurder geworden.
Typisch Goossens, de prijs fors de lucht in gooien en dan aankondigen dat je stopt, zodat iedereen nog eens langskomt.

In maart twee etentjes gepland met jong keuken geweld.

Seir in Kasterlee
Hert in Turnhout. Uitzicht in de toren zal wel geweldig zijn.

Kijk er naar uit :D

Terug
Bovenaan